vriend mailt met collega (v)

16-04-2010 17:37 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar nu heb ik een probleempje. Mijn vriend mailt intiem met een collega('s). Ik vertrouwde hem, totdat ik zn mail las. Help wat moet ik doen?
Ja, dat kraken is dan weer een minder charmante actie. Maar blijkbaar was je al zo achterdochtig dat dit maakte dat je dit deed. Voor mij een relatie waarin totaal geen vertrouwen en respect bestaat.
quote:Brown_Eyes schreef op 16 april 2010 @ 18:36:

Wat betreft je "probleem".

Hij vind zijn collega blijkbaar erg leuk, misschien wel meer dan jou. Als je dat prima vindt is er niks aan de hand, dan ga je lekker door met detective spelen. Ik zou ervoor passen.oke
quote:Kym schreef op 16 april 2010 @ 18:38:

Ja, dat kraken is dan weer een minder charmante actie. Maar blijkbaar was je al zo achterdochtig dat dit maakte dat je dit deed. Voor mij een relatie waarin totaal geen vertrouwen en respect bestaat.da klopt
j
quote:Zeepbelletje schreef op 16 april 2010 @ 17:37:

Nu moet ik de keuze maken of ik er met hem over praat en verder met hem wilt of dat ik al die mails geef en het uitmaak. Ik vind het heel moeilijk, want het is toch 8 jaar van mijn leven. Bovendien zijn het alleen e-mails er is verder geen sprake van echt vreemdgaan.

Lijkt me een vervelende situatie waarin je zit. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat er geen sprake is van echt vreemdgaan. Hij zal misschien (nog) niet gezoend hebben met een ander of seks hebben gehad, maar dat is - als ik je post zo lees - een kwestie van tijd. Bovendien is hij niet eerlijk tegen je geweest door te liegen over mailcontact. Of je met hem verder wil, is een keuze die je zelf moet maken. Voor mij zou het vertrouwen weg zijn.

Je schrijft ook: het zijn toch 8 jaar van mijn leven. Vergeet niet dat als je met hem doorgaat en over 2/3 jaar blijkt dat hij inderdaad niet te vertrouwen is, je een nog groter deel van je leven gedag kan zeggen.
Misschien/ wellicht / waarschijnlijk krijg je de reactie: "Ik kan zo goed met haar praten!"...
Ja, achteraf kun je absoluut stellen dat 't goed is dat je nu weet waar ie mee bezig is in zijn vrije tijd

Maar dan nog vind ik het zonde van je tijd dat je blijft piekeren en onzeker blijft; het is toch zo klaar als een klontje? Hij liegt en heeft om een of andere reden de aandacht nodig van een andere vrouw. Da's geen echte liefde, want als dat tussen jullie wel het geval zou zijn, dan zou hij helemaal niet openstaan voor contact met anderen. Maar goed, misschien denk ik te simpel, alhoewel ik ook wel wat heb geleerd de afgelopen jaren.

Wat verwacht jij van een relatie, van je vriend? En wees eens eerlijk, kan hij aan deze verwachtingen voldoen?
quote:Zeepbelletje schreef op 16 april 2010 @ 18:40:

[...]

Nee, natuurljk vind ik het niet prima. Ik ben er kapot van. Ik lig elke nacht wakker, want ik weet gewoon niet wat ik moet doen.Dat is toch het antwoord al?
nu is het nog 'onschuldig' mailen..

denk je dat het hierbij blijft? volgens mij beginnen veel affaires op de werkvloer op deze manier.

schijnbaar vind hij haar intressant ja... er hoeft natuurlijk verder niks achter te zitten maar het stiekeme gedoe kan natuurlijk echt niet!!

denk je dat je hem ooit nog kunt vertrouwen als dit uit de weg is? wat is het volgende?
maar goed, er zijn nu dus 2 dingen die je kan doen:

printen die handel en confronteren of je zelf op blijven vreten en je rot voelen.

nee eigelijk is er maar 1 ding wat je kan doen. confronteren!!

want het is duidelijk dat je zo niet verder kan
Ben het deels met Kym eens, maar het lijkt me erg moeilijk als je vanaf je 17e bij elkaar bent, en steeds verwacht hebt bij elkaar te blijven, een nieuwe weg in te slaan.

Iemand die al vrijgezel geweest is en alleen gewoond heeft zal misschien sneller denken: Zoek het uit! - dan iemand die al zo lang met iemand samen is.

(ben ik nog te volgen?)

Dus we kunnen wel roepen: laat die looser in de stont zakken, maar het lijkt me ontzettend eng om er een punt achter te zetten, wetende dat je alleen verder moet.
Ik ben blijkbaar de enige die denkt dat er allang "meer" gebeurd is.
Maar ik denk dat dat vaak wel de valkuil is; 'je bent zo lang samen, dus slik je wat meer'... Met als gevolg dat je in een relatie blijft hangen waarin je de ander nauwelijks vertrouwt.

Ik snap dat het moeilijk is iets op te geven waar je in geloofde, maar deze relatie klinkt voor mij alsof de koek toch een beetje op is (ook weer begrijpelijk als je al vanaf zulk leeftijd samen bent); misschien is dit alles juist ook een teken van de nieuwe fase waarin jullie terecht zijn gekomen en is de tijd rijp om je dat te beseffen.
quote:Moonlight82 schreef op 16 april 2010 @ 19:03:

Dus we kunnen wel roepen: laat die looser in de stont zakken, maar het lijkt me ontzettend eng om er een punt achter te zetten, wetende dat je alleen verder moet.Dat snap ik, maar been there done that. Vorig jaar heb ik mijn relatie beeindigd (om een andere reden overigens). De liefde was (en is) wederzijds van beide kanten niet weg. Toch vond ik het beter om de relatie te beeindigen. De eerste weken waren verschrikkelijk. En toch overleef je het. Zelfs nu gaat er nog geen dag voorbij dat ik aan mijn ex-lief denk. Ik hou nog steeds van hem, maar ik weet dat ik ook zonder hem een waardevol leven kan leiden.
25 en 26 en al 8 jaar een relatie. En elkaar zo aan de ketting leggen?

Ga toch eens van het leven genieten, want volgens mij zijn jullie, in wat de beste jaren van je leven zijn, dat vergeten te doen. Al vanaf je 17 een vaste vriend/vriendin?

Goh, waarom verbaast dat mij nou niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven