Geeft trouwen zekerheid?!

17-04-2010 23:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ik ben getrouwd omwille een verblijfsvergunning en een zwangerschap dus, geen van jouw overwegingen.

Geeft volgens mij geen extra zekerheid, gewoon een briefje, wel een leuk briefje.
Trouwen geeft geen zekerheid.
Zekerheid nee, anders liepen er niet zo veel huwelijken stuk. Maar ik denk ook niet dat de meeste vrouwen zo graag willen huwelijken. Hier getrouwd omdat man het graag wilde. Van mij had het niet gehoeven. Hij is de hopeloze romanticus, ik de realist. Ach ja. We zijn nog steeds samen.
MILF in the making ;-)
Bij ons was het het praktische vanwege onze dochter (vooral voor mij) EN we wilden op termijn toch wel trouwen...
Aliquando et insanire lucundum est
Als ik zou trouwen zou dat zijn omdat ik graag een feestje geef, graag een mooie dure jurk draag en misschien ook nog iets van romantisch enzo

Oja en praktisch schijnt het ook handiger te zijn.

Maargoed, eerst maar eens een MAN.
Ik ben getrouwd omdat ik geen familie heb, en ik na mijn dood mijn geld aan mijn huidige partner na wil laten.

Andersom is het zo dat ik samenwoonde met mijn partner, en als hem wat zou overkomen, ik het huis uit zou moeten en zou moeten bewijzen wat mijn eigendommen zijn.

Dus ons huwelijk is puur om verstandige redenen gesloten.

Op deze manier voorkomen we een heleboel gezeur.
Mijn man is de romanticus, we willen beide de juridische zaken geregeld hebben en ik vind het feest wel erg leuk.

En nee trouwen geeft geen zekerheid.
Wij zijn getrouwd toen ik zwanger was. Omdat dat handig was en ik graag van mijn spuuglelijke meisjesnaam af wilde dezelfde achternaam als mijn man en kinderen wilde.
The time is now
wij zijn getrouwd uit liefde, Maar ook wel een beetje om alles meteen geregeld te hebben met ons huis wat we kochten, En om de financien, Mijn man moet vaak op uitzending naar gevaarlijk gebied, En mocht hem iets overkomen dan is alles wel geregeld zo.

Maar de hoofdzaak is dat we echt uit liefde zijn getrouwd, En niet omdat het meer zekerheid geeft.
..
Dat is gewoon een soort bevestiging van wat je eigenlijk al weet, niet waar.

Maar ik kan je gevoel wel begrijpen hoor, vraag het hem!
Als we aan kinderen beginnen, dan wil ik wel getrouwd zijn. Ik vind dat prettig voor kinderen, dat ze het idee hebben van "extra zekerheid" over de verbintenis van hun ouders. En buiten dat is het qua financiele zaken toch vaak voordeliger bij overlijden ed dan een gewoon samenwooncontract, wel wil ik einige huwelijkse voorwaarden, maar bij overlijden alsof het in gemeenschap van goederen was geregeld ed
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
..
Ik ben getrouwd omdat man dat wilde en om praktische redenen.

Had voor mij echt niet gehoeven en er was dus ook geen feest en geen gedoe.

Achteraf enorm blij dat we het gedaan hebben want anders had ik na zijn overlijden enorm veel problemen gehad denk ik.

Geen romantisch verhaal dus maar zo was het.
Ik ga trouwen omdat A. Man een romanticus is B. Alles juridisch geregeld te hebben C. Ik dat een fijn idee vind voor toekomstige kinderen.
quote:fashionchicky schreef op 17 april 2010 @ 23:43:

Haha durf het niet te vragen, erg toch!?

Heb het wel eens genoemd, dat ik het toch wel zou willen maar daar is hij nooit op in gegaan verder..

Kinderen zijn ook niet aan de orde bij ons en dat zou ik ook niet als reden willen eerlijk gezegd...

Daarbij komt dat mijn vriend een eigen bedrijf heeft en we dus dan op huwelijkse voorwaarden zouden moeten trouwen en dat vind ik weer niet romantisch!

Het onvoorwaardelijk kiezen voor elkaar lijkt me gewoon zo mooi, soort van bezegeling van elkaars liefde!

Dit vind ik wel een beetje gedweep hoor. Je wilt wel trouwen, maar alleen als je vriend je vraagt. En ook niet omdat hij het jou gunt, maar omdat hij het zelf wil.

Je wilt niet trouwen omdat er kinderen zijn/komen en ook niet op huwelijkse voorwaarden, want dat is niet romantisch.

Als je zo precies weet wat je wanneer wilt, waarom vraag je het dan niet zelf? Lijkt me dat je lang kunt wachten, tot je vriend dit allemaal aan gaat voelen.
The time is now
Ik wil niet trouwen Nooit iets mee gehad.

Misschien een keertje op maandagochtend dan.
Eeen huwelijk is net zo zeer een zakelijke aangelegenheid als een verklaring van de liefde hoor TO
In ons geval zal een huwelijk puur lol en romantiek zijn en totaal niks te maken hebben met zakelijke aangelegenheden. Fuck that! Wij trouwen ooit nog wel een keer in een ranzig Las Vegas-kapelletje. Zonder kutfamilie en klotevrienden en dat lijkt me heerlijk! I love my man...
Overigens is dat trouwen absoluut geen moetje; als het niet gebeurt, dan niet...
quote:Banba schreef op 18 april 2010 @ 00:01:

[...]

Dit vind ik wel een beetje gedweep hoor. Je wilt wel trouwen, maar alleen als je vriend je vraagt. En ook niet omdat hij het jou gunt, maar omdat hij het zelf wil.

Je wilt niet trouwen omdat er kinderen zijn/komen en ook niet op huwelijkse voorwaarden, want dat is niet romantisch.

Als je zo precies weet wat je wanneer wilt, waarom vraag je het dan niet zelf? Lijkt me dat je lang kunt wachten, tot je vriend dit allemaal aan gaat voelen.Misschien heb je wel gelijk!
En wat is er eigenlijk dan zoveel beter geregeld met een huwelijk dan met een samenlevingscontract?

Je hoeft tegenwoordig als vvrouw niet meer afhankelijk te zijn van het inkomen van je partner (als je een baan hebt tenminste)
quote:Ligeia schreef op 18 april 2010 @ 00:31:

In ons geval zal een huwelijk puur lol en romantiek zijn en totaal niks te maken hebben met zakelijke aangelegenheden. Fuck that! Wij trouwen ooit nog wel een keer in een ranzig Las Vegas-kapelletje. Zonder kutfamilie en klotevrienden en dat lijkt me heerlijk! I love my man...
quote:fashionchicky schreef op 18 april 2010 @ 00:34:

En wat is er eigenlijk dan zoveel beter geregeld met een huwelijk dan met een samenlevingscontract?

Misschien niet beter maar minder gedoe en minder kosten.

Als je het tenminste zo doet als wij, dat was echt een koopje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven