waterpokken

18-04-2010 15:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn vast al tig onderwerpen over, maar het antwoord op mijn vraag kan ik nog niet vinden.

Mijn zoontje van 1,5 heeft de waterpokken en er echt ontzettend veel last van. Hij is het grootste gedeelte van de afgelopen 2 nachten wakker geweest, gisteravond hebben we hem om half 12 nog maar in een havermoutbadje gezet. Dit helpt even daarna wordt hij weer gek van de jeuk, hij stuitert ons hele bed door, ondanks het smeren van poxclin.

Wat ik me nu afvraag, sinds afgelopen dinsdag zijn er pokjes, nu dus 2 nachten drama. Ik lees overal dat waterpokken 1 tot 2 weken duren, duurt die ellendige jeuk dan nu nog een week? Of is jullie ervaring dat dat maar een paar nachten heel heftig is en dan snel beter wordt?

We hebben hier zeven of acht oorontstekingen achter de rug, maar die lijken een eitje bij deze waterpokken. ik had niet verwacht dat kinderen daar zo ontzettend veel last van zouden hebben.
Ik gebruikte calendulalotion. Werkt ook als een trein bij kleine verbrandingen. Verder waren mijn kinderen ouder toen ze het kregen en kon ik ze uit leggen dat krabben meer jeuk tot gevolg had.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier ook havermoutbadjes en poxclin gebruikt, maar Sarahmeisje zat er echt heel erg verschrikkelijk onder. Heeft zeker een week geduurd inderdaad, dus ga er maar rustig van uit. Van die week gebroken nachten dus Idd erger dan oorontstekingen (daar slaapt ze inmiddels rustig om door )
Sarah, dat wilde ik niet horen haha. Ik wil horen dat het twee nachten heel erg is en dan beter gaat.
Mijn dochter heeft sinds dinsdag de waterpokken. Na een dag of 2 zat ze helemaal onder. Zelfs op haar tandvlees zitten ze.

Zij heeft ook 2 nachten hele erge jeuk en verhoging gehad maar nu is het minder. Afgelopen nacht heeft ze lekker door geslapen.

Er zitten nu korstjes op de pokken en ik smeer haar in met een spulletje van VSM. Voor de jeuk gebruik ik mentholgel maar dat is niet geschikt voor kinderen jonger dan 2.

Ik vraag me trouwens wel af hoelang het besmettelijk is. Ze mag pas weer naar het kdv als het niet meer besmettelijk is.
Ff voor de beeldvorming; zo zag ze eruit (helemaal dus) Haal de foto straks weer weg...

*knip*
Jalisa; het vocht uit de blaasjes is besmettelijk, dus als overal korstjes opzitten mag ze weer
Ach, arm meisje. Die foto :( . Het is hier ook zo zielig, vannacht om drie uur huilde ik gezellig met hem mee. Toen zijn we maar een uur bumba filmpjes beneden op de laptop gaan kijken..

Ik heb vanmorgen de huisartsenpost gebeld of ze iets konden voorschrijven en heb daar koelzalf gekregen + een hoestdrankje met als bijwerking vermindering van jeuk en onrust, en moet vanmiddag bellen hoe het nu gaat.

Nou hij slaapt nu eindelijk, vriend is 2 uur met hem naar het bos geweest, zodat ik even kon bijslapen, want vanavond slaapdienst op het werk tot morgenmiddag 15.00 uur.

Hier nu ook pokjes in de mond ja, dus eten en drinken wil hij sinds vanmiddag ook niet meer. Eens kijken hoe dat na het slapen is.
Jalisa, hier mogen ze wel gewoon naar kdv. Het idee is: waterpokken zijn besmettelijk vanaf 1 a 2 dagen voor ze te zien zijn. Dus vanaf de uitslag thuis houden heeft geen zin. Dat is hun ggd advies.

Als hij zich ziek voelt natuurlijk niet en ik wil voor van de week even gaan kijken of ik wat anders kan regelen als hij nog niet lekker in zijn vel zit.
Oh lekker kdv Ik mocht haar niet brengen

Beterschap ermee Molie! Hopelijk duurt het niet zo lang
Thx Sarah, ik vind het vooral zo erg dat je hem niet kan helpen terwijl hij gillend over bed schuurt/kruipt. Zelfs speen troost hem nu niet, want pokjes in zijn mond.

Nou ja, dan toch maar liever nu, dan wanneer hij zich er nog meer van bewust is denk ik.
Ja zielig he :( Wil ie ook niet iets kouds? Vla, ijsje? Dat ging er hier wel redelijk in (maar dus geen geen warme dingen en boterhammen)
Gaan we straks proberen ja! En we koken wel even zijn lievelingsdingen komende dagen.
Ik heb bij mijn dochtertje Lotio Alba erop gedept, dat haalt de jeuk weg. Superspul, verkrijgbaar bij de apotheek.
molie kijk bij dat drankje wel even of het geen slapeloosheid als bijwerking heeft want geloof me dat is nog erger dan de jeuk voor kinderen. anders morgen meteen even de ha bellen die kan evt druppels voorschrijven tegen de jeuk die ook slaperig maken maar die krijg je eigenlijk alleen bij een allergie voor waterpokken.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Lotion Alba is idd superspul. Je kind wordt er wel helemaal wit van.Het is een soort lotion met mentolpoeder er in en werkt heel erg koelend. Ik vond het beter als poxclin.

Alleen kan je het niet op de pokjes smeren die al open zijn omdat je dan een grotere kans hebt op littekens.
Belachelijk van dat KDV. Want waterpokken zijn al besmettelijk in de 2 WEKEN voordat ze zichtbaar worden. Thuishouden als ze eenmaal blaasjes hebben is dus zinloos. Of het moet natuurlijk zijn ivm hygiene en lastige zieke kindjes enzo...

Dat havermoutbadje... heb je daar echt havermout voor gebruikt of iets uit een flesje?? Want hier hielpen de zemelen wel, en dochterlief zat ónder. Tussen de schaamlippen, in de haren, onder de nagels, tussen de tenen... echt niet normaal. Eénmaal in bad geweest krabde ze alleen nog op haar hoofd (vandaar dat ik weet dat ze in de haren zaten). Na nog een keertje badderen was het probleem eigenlijk opgelost. Ze is er een dag of 3 echt ziek van geweest. En dan te denken dat ze ze zoooooo graag wilde hebben Want de hele klas had ze.
Dat klopt niet hoor. Waterpokken zijn echt niet 2 weken voor je ze ziet besmettelijk, dat is een fabeltje.

www.medicinfo.nl

Waterpokken zijn zeer besmettelijk. Uw kind is besmettelijk vanaf een dag voordat de eerste vlekjes verschijnen tot het moment dat er op alle blaasjes korstjes zitten, ongeveer een week later.

Hier hielp Lotio Alba ook het best, veel sterkte, het is echt heel naar die jeuk!
Even snel, ik moest nl hap terugbellen hoe het ging. Omdat hij 39 koorts heeft, willen ze hem toch zien. Dus zometeen om 18.00 eerst daarlangs.
quote:_helly_ schreef op 18 april 2010 @ 16:57:

Lotion Alba is idd superspul. Je kind wordt er wel helemaal wit van.Het is een soort lotion met mentolpoeder er in en werkt heel erg koelend. Ik vond het beter als poxclin.

Alleen kan je het niet op de pokjes smeren die al open zijn omdat je dan een grotere kans hebt op littekens.

Dat laatste wist ik dus niet, en heb dochter opgezadeld met een littekentje op haar voorhoofd en een op haar rug...

Ach ik heb er ook twee, in mijn gezicht, oorlogswonden des levens
quote:molie schreef op 18 april 2010 @ 17:35:

Even snel, ik moest nl hap terugbellen hoe het ging. Omdat hij 39 koorts heeft, willen ze hem toch zien. Dus zometeen om 18.00 eerst daarlangs.Sterkte!!
Bij ons kdv mochten kinderen met waterpokken niet komen omdat deze naar binnen kunnen slaan. De situatie kan dan heel snel verslechteren en die verantwoordelijkheid wilden/durfden zij niet te nemen.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Er zijn gelukkig geen complicaties ondanks de koorts, zo door gaan met fna koelzalf en die hoestdrank + paracetamol.

Hij is net gelukkig gaan slapen. Ik baal vreselijk dat ik moet gaan werken vanavond, maar dat is niet anders.

Bedankt allemaal voor de reacties, ik denk dat ik het nu even hierbij houd qua smeersels. En ik hoop dat hij vanaf nu langzaam gaat opknappen.
Bij ons was trouwens het ergste leed geleden na 4 dagen. Toen gingen de meeste pokjes open en kwamen er geen nieuwe bij. Vanaf toen leek het dat de jeuk ook steeds minder werd.

Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven