Mijn vriend word geopereerd...

18-04-2010 21:51 11 berichten
...en dat vind ik best eng.

Niet de operatie zelf. Het hele ziekenhuis en narcose gebeuren enzo heb ik best vertrouwen in, studeer zelf verpleegkunde, dus weet wel hoe het één en ander in elkaar steekt op dat vlak .

Het probleem ligt dus ergens anders. Het zit zo, mijn vriend heeft een vrij vooruitstaande kin. Zeker niet in die mate dat je achterom kijkt op straat ofzo, maar als je erop let is het wel duidelijk dat het meer uitsteekt dan de gemiddelde kin.

Hoewel hij er nooit mee gepest is ofzo in school, vind hij zijn kin met grote voorsprong het lelijkste aan zichzelf. Het zou overdreven zijn om te zeggen dat hij er elke dag mee bezig is, maar regelmatig merk ik toch dat het wel ergens diep zit, dat negatieve.

Daarbovenop staan zijn boven- en onderkaak niet volledig op de goede plaats tegenover elkaar, hij heeft dus overbeet erbij.

Nuja, hij is daarmee dus naar de chirurg gegaan en die kan hem dus helpen, zowel aan de overbeet als aan zijn kin in 1 operatie.

Waar ik mee zit is de (irrationele?) angst dat ik mijn vriend (of zijn gezicht teminste) anders/minder mooi ga vinden na de operatie.

En dat vind ik ontzettend stom van mezelf, omdat ik best wel weet dat ze er geen monster van gaan maken . Bovendien, hoewel ik mijn vriend heel aantrekkelijk vind, is uiterlijk natuurlijk ook niet hét belangrijkste. Hij heeft een geweldig karakter en bijhorende persoonlijkheid.

Ik ben kortom helemaal gek van de jongen en ik vind het oppervlakkig van mezelf om zo'n angst te hebben. Terwijl ik mezelf zo helemaal niet ken.

Het lucht wel op om het hier even kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Kan me heel goed voorstellen dat je het eng vindt hoor! Tuurlijk is het afwachten hoe het eruit komt te zien.

Maar.... het zal vast goed komen en wie weet vind je hem helemaal super de puper met nieuwe kin. Ik hoop het in ieder geval voor je.

sterkte met de operatie en denk eraan dat hij het graag wilt ,t komt vast goed .En zo niet...dan toch!
.
Een kennis van mij heeft dezelfde operatie ondergaan een paar jaar geleden, en haar gezicht is echt niet heel anders geworden. Natuurlijk is de vorm iets anders, maar het gaat toch om de uitdrukking, vooral mond, ogen en de ´lijnen´ in een gezicht denk ik. Een paar weken later kon ik me haar al niet meer anders voorstellen.
Houd er ook rekening mee dat de eerste dagen na de operatie het er echt niet uitziet. Blauw, paars, gezwollen, rood....

Verder kan het er alleen maar mooier op worden toch?
Mijn zusje heeft haar onderkaak naar voren laten zetten op advies van de orthodontist. En het is is echt een stuk mooier geworden! Ze heeft nu echt een kin, hiervoor was die behoorlijk teruggeweken.

Maar als je het niet zou weten dat ze iets had laten doen, ook als je haar ervoor kende, dan zou je niet weten dat ze het had gedaan. Het is nu gewoon onopvallend wat mooier, that's it. Haar hoofd is echt nog hetzelfde
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Als ik lees hoe gek je op hem bent, denk ik dat je er zelfs wel aan kan wennen als hij bijvoorbeeld ineens een been zou moeten missen. Deze vrijwillige operatie accepteren, zal je dus vast ook wel lukken!

Ooooh daar ben ik ook zo bang voor! Vriend heeft ook een flinke overbeet en gaat nu het beugelproces in, over een jaar ofzo word zijn kaak gebroken en een heel stuk naar achter gezet en ik vindt het ook enorm spannend! Hij krijgt dan ook een heel ander gezicht denkik..

(ik weet dat zijn innerlijk niet veranderd, en ik zal heus niet bij hem weggaan ofzo, maar ik vindt het gewoon erg spannend.. )
Ik kan het me goed voorstellen, hoe je je voelt. Maar probeer er open voor te staan, voor je gevoel dus ook. Natuurlijk wil je dat hij gelukkig is met wie en hoe hij is, maar je houdt van hem zoals ie is.

Vorig jaar heb ik zelf een kaakoperatie gehad (niet plastisch) maar wat je zegt is zeker waar: je ziet er wel wat van! In mijn geval vind ik het net een beetje mooier geworden *mazzel* in jouw vriend zijn geval gaat dat zeker zo zijn.

Wacht het even af en geef het de tijd. Het zal even wennen zijn, maar dat kan net zo goed positief uitpakken voor je gevoel.
Dankjewel allemaal.

Even reageren: Ik weet dat ie er behoorlijk slecht zal uitzien na de operatie kwa gezwollenheid en kleur enzo. Op dat vlak, kwa operatiewondes, ben ik wel wat gewend, dus daar ben ik ook niet bang voor.

Ik hoop alleen zo dat ik het uiteindelijke resultaat mooi ga vinden. Ik zou er hem nooit voor verlaten of wat dan ook, er is veel meer dan zijn gezicht alleen voor ik op val natuurlijk.

Maar ik zit met het beeld in mijn hoofd dat ik de rest van mijn leven spijt zal hebben dat ik hem niet tegengehouden heb.

Terwijl ik in werkelijkheid hem volop steun omdat ik zeker zijn standpunt snap.

Voor mij is hij perfect zoals hij is, zijn kin is imo niet storend als je hem ziet of ontmoet, ook andere mensen hebben dat beaamd.

Daarom mischien dat ik er net moeite mee heb? Omdat ik hem gewoon heel knap vind en er voor mij niets moet veranderen.

Nuja, het is niet aan mij om zoiets beslissen dus ik ga mezelf wat vertrouwen inspreken dat het vast goedkomt.

En anders, tja, dan zal de wereld ook niet vergaan zeker . Hij blijft een geweldige kerel, welke kin er ook op zit .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven