Alleen op vakantie

19-04-2010 15:37 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn verhaal met jullie willen delen en ben erg benieuwd hoe jullie hier over denken,

Mijn vriend heeft aangegeven in november met zijn beste vriend op vakantie te willen gaan. Hij wil de eerste week alleen met zijn beste vriend spenderen, dat ik en de vriendin van zijn beste vriend de tweede week komen en de derde week zijn ik en mijn vriend samen en zijn beste vriend en vriendin spenderen tijd alleen. In eerste instantie wilde hij alleen gaan (twee weken) maar later veranderde de plannen in, eerste week alleen en daarna komen de vriendinnen.

Niks mis mee zou je in eerste instantie denken en ik moet eerlijk bekennen dat ik in therapie zit. Door omstandigheden uit mijn verleden (niet door mijn huidige vriend) worstel ik soms met een tekort aan zelfvertrouwen, verlatingsangst en in het verleden ben ik door ex vriendjes besodemietert (vreemdgaan). Ter verklaring waarom ik het er moeilijk mee heb, zo nu en dan.

Nou wilt mijn vriend graag naar Thailand, hij is hier al veel vaker geweest en tijdens 1 van zijn eerdere relaties is hij vreemd gegaan met een Thaise dame. Volgens mijn vriend was die relatie al op het einde, heeft hij een domme fout gemaakt etc.

Alle andere keren dat hij daar op vakantie is geweest, was hij vrijgezel.

Voor mezelf wil ik mijn vriend met het volste vertrouwen op vakantie kunnen laten gaan, mijn angsten voor mezelf onder ogen zien en misschien zelfs kunnen wegnemen. Maar ik blijf dat moeilijk vinden. Thailand is een land waar hij heel erg goed zijn weg kent, Thailand is een land waar dames rond lopen waar hij op valt, (ik ben half Indische) hij wilt de eerste week zonder mij en hij is daar een keer vreemd gegaan.

Ik las net de posting (vriend gaat terug naar vreemdgaan oord) en toen sloeg de angst weer toe!

Mijn vriend weet af van mijn angsten, begrijpt ze en geeft zelfs aan, als jij echt niet wilt dat ik ga, dan ga ik niet! Maar dat is volgens mij ook niet de ultieme oplossing..Toch???

Ik snap zijn behoefte om alleen met een vriend op vakantie te gaan niet zo goed en waarom dan niet naar een ander land dan Thailand? Maar goed, dan zou ik het ook een beetje eng vinden.

Is dit nou puur mijn onzekerheid of zouden jullie hier ook een beetje moeite mee hebben?

Hebben jullie adviezen? Ervaringen?
Hij heeft daar ooit eens een dame leren kennen die ook een kleine 1 of 2 maanden bij hem heeft gewoon in Nederland, de relatie heeft twee jaar geduurd, uit/aan en achteraf was het meer sexuele aantrekkingskracht en waren de verschillen tussen beiden te groot.

Volgens zijn verhaal zijn er ook vakanties geweest waarin er geen Thaise dames waren, ik weet ook niet zeker of alle andere Thailand vakanties alleen maar bestonden uit Thaise dames neuken. Maar er zal een hoop geflirt en geteased zijn!

Tjeempjie, dat is dus ook wat ik voel, je bent al zo vaak naar Thailand geweest, weet niet meer precies welke eilanden wel of niet, dus wat is het dan dan je aantrekt? Is het dat je er zoveel mensen kent en zo goed je weg? Maar idd wat is de extra betekenis van zonder mij daarheen gaan??
Ik denk dat je het helemaal goed aanvoelt.
Tsjonge, ik ben 2 jaar geleden voor 2 maanden alleen naar Thailand geweest en ik ben heel blij dat mijn vriend me gewoon heeft laten gaan zonder vraagtekens daarbij te zetten. Ik ging gewoon lekker backpacken.

Thailand is daar een uitermate geschikt land voor.
Les van vandaag: Mannen die alleen naar Thailand willen, zijn niet te vertrouwen...

Waarbenje, volgens mij weet je nu al hoe het straks gaat. Wil je daarop wachten?

En heb je je onlangs nog laten testen (soa's)?
Ik ben dol op het land, de mensen en het klimaat. het is niet overal dames voor en dames na. Er zijn vier soorten toeristen, de heren die komen voor de dames, de mensen die komen om te backpacken en te feesten, de mensen die komen sightseeing en de mensen die komen voor het strand. En die bestemmingen kan je overal door Thailand vinden.

Ik zoek meestal wat toeristenplekken op maar ook wat minder toeristische plekken (lees eilanden waar geen electra is of waar het met een generator is (dus niet 24 uur pd en geen airco) op die plekken vind je alleen maar authentiek Thailand en dat is geweldig. de toeristenoplekken zijn fijn om te shoppen en een beetje op het strand te hangen, een barretje te bezoeken etc. Ja ik ken er ook mensen inmiddels en soms zoek ik die op maar soms ga ik oon een heel andere kant op omdat het niet allemaal naast elkaar ligt.

Het grote verschil in de thaise dames en de dames in bijv Europa is de aandacht die ze geven. Hier zijn de vrouwen onafhankelijk, doen hun eigen ding in het leven. Daar doen de dames alles om te pleasen,lees van massage tot sex tot teennagels knippen en dat voor een schijntje en dan zijn er nog een boel mooie dames ook en het kost zo goed als niets. Ik kan mij voorstellen dat dat als man zijnde spannend en fijn is. Ik grap ook altijd tegen mijn man dat als ik er later niet meer ben hij er daar maar een moet gaan uitzoeken.

Maar ja, eng is dat in mijn ogen wel. ga met je vriend om de tafel, leg je onzekerheden uit, ga op sites kijken naar wat het land is en probeer je er een voorstelling van te maken. Kijk wat hij wil doen in die week en probeer of je daar iets mee kan.
Cassius, twee maanden backpacken is iets anders dan zeggen ik ga een week alleen en dan ben je welkom. Mijn man mag gerust backpacken als hij dan ook de route laat weten

En als je er twee maanden hebt gezeten dan kun je jezelf toch ook wel iets voorstellen bij hetgeen hier besproken is?
Overigens ben ik ook 4 weken naar Thailand geweest zonder man met backpack, had hij ook geen problemen mee... komt misschien omdat ik niet van massages met happy ending hou en ook niet zo op dames val
En Cassius jij bent blijkbaar vrouw, vriend van TO is een man. Maakt denk ook verschil.

Wat als eerder is gezegd TO, ik zou navragen bij vriend waarom hij perse alleen met vriend wil. Ik ben niet zo van het verbieden, denk ook dat je daar geen goed aan doet. Maar spreek je onzekerheid, maar daar ben je al goed mee bezig.
Wat zijn jullie negatief. Is het nou echt zo raar dat vriend van TO na jaren vrijgezel te zijn geweest nog één weekje met zijn beste vriend wil 'chillen'? Het is toch anders als je vriendin daarbij is. Ik vind eigenlijk dat hij een prima compromis heeft bedacht op deze manier. Eerste week zuipen en stoere praat met beste vriend en daarna de stellen vakantie 'zoals het hoort'.

Tuurlijk zijn er in Thailand veel vrouwen beschikbaar, maar zal dat op Griekenland, Spanje, Ibiza of waar dan ook nou daadwerkelijk anders zijn?

Waarom nou direct uitgaan van het slechte in de vriend van TO?

Ik ga in het najaar ook een dag of 10 zonder vriend op vakantie. Ja, met één van mijn beste vriendinnen. Ga ik dan per definitie vreemd?

*en ja, ik ken Thailand. Ben er een maand geweest*
Ik denk dat het probleem niet Thailand is, maar jouw vriend. Die lijkt het dus niet zo nauw te nemen allemaal met de 'trouw' aan de vriendin thuis. Lijkt mij een groter probleem dan een vakantie.
quote:LaNeerlandaise schreef op 19 april 2010 @ 17:04:

Ik denk dat het probleem niet Thailand is, maar jouw vriend. Die lijkt het dus niet zo nauw te nemen allemaal met de 'trouw' aan de vriendin thuis. Lijkt mij een groter probleem dan een vakantie.

Ja precies. Vriend heeft nou eenmaal dingen in het verleden gedaan wat voor onzekerheid zorgt bij TO. Aan de andere kant hij is er wel eerlijk over geweest.

Maar ben het met je eens Lunax dat ik vind dat je beiden gewoon alleen of met vrienden op vakantie moet kunnen. Ben er ook een voorstander van, ik ben zelf vorig jaar 4 weken alleen weggeweest en vriend ook 3 weken. Maar goed vriend en ik hebben beiden geen verleden met vreemdgaan(tenminste daar ga ik maar van uit ), dus dat gevoel van onzekerheid of wantrouwen is bij mij geen enkele keer naar boven gekomen.

Maar wat ik ook zei, verbieden kan je het niet, en dat is volgens mij ook niet de insteek van TO. Dus iets anders dan er over praten met vriend kan je niet. Denk overigens dat het ook niet verstandig is om het contstant maar weer te bespreken, maak je ook niet echt een positieve indruk mee. Vriend wil dit graag, TO vind het moeilijk, maar zal het uiteindelijk denk toch moeten accepteren en meer dan je eigen gevoelens benoemen kan je mijn inziens niet doen.
quote:vederlicht schreef op 19 april 2010 @ 16:52:

Les van vandaag: Mannen die alleen naar Thailand willen, zijn niet te vertrouwen...

Waarbenje, volgens mij weet je nu al hoe het straks gaat. Wil je daarop wachten?

En heb je je onlangs nog laten testen (soa's)?

Wat een klinklare onzin! Alsof iedere kerel daar naar toe gaat voor sex. Dit zit in jouw hoofd en wil niet zeggen dat dat klopt, kom op, zeg.

Dus je raadt TO maar alvast aan de relatie te stoppen, je kent geen van beiden.

Bovendien impliceer je dat vriendlief hier ook al wel vreemd zal gaan, tja, dit heeft TO echt nodig. Als je zelf zo in de wereld staat, zegt dat meer over jou dan over een ander.

TO, het is heel erg te waarderen dat je inziet dat je je vriend niet kunt en wilt beperken, je houdt het probleem bij jezelf en wilt er iets aan doen. En ja, dat zijn moeilijke dingen. Toch zou ik hem laten gaan. Het kan eigenlijk alleen maar goed aflopen voor jou: als ie vreemdgaat, vreselijk voor jou, kom je er in ieder geval nu al achter en niet over een paar jaar en wie weet in welke periode je dan zou zitten. Om vreemd te gaan, hoeft ie natuurlijk niet helemaal naar Thailand.

Gebeurt er niks, dat is wat je wilt, dan weet je ook dat je hem meer kunt vertrouwen en zal dit je helpen het verleden te laten voor wat het is en verder een toekomst opbouwen met hem.

Ja, dat ie dit wil, kan ik me goed voorstellen, ook weer kiezen voor hetzelfde land is niet vreemd. En met een vriend is het toch ook anders dan met je vriendin.

Die week zal voor jou moeilijk zijn maar bedenk dat ook die week vanzelf voorbij gaat.
quote:rastafun schreef op 19 april 2010 @ 17:11:

[...]

Die week zal voor jou moeilijk zijn maar bedenk dat ook die week vanzelf voorbij gaat.

En na die week zijn jullie twee weken samen in een heerlijk, geweldig prachtig land. Dat moet toch een bonus zijn. Die eerste week dat hij weg is kan jij lekker je koffer inpakken, laatste dingetjes kopen etc. Afleiding zoeken en daarna heerlijk je vriend weer zien op het vliegveld van Thailand.

Verder: Wijze woorden van Rastafun en Discovery
Om er dan maar vanuit te gaan dat mijn vriend nu weer vreemd zal gaan (omdat hij in een eerdere relatie die fout helaas gemaakt heeft) vind ik een beetje te ver gaan Helemaal omdat ik vrij in het begin al van deze misstap af wist. Dan ben je heel erg goed in staat om het iets meer te relativeren. Maar dan wordt de behoefte uitgesproken om met een beste vriend naar Thailand te gaan, dat land waar hij is vreemd gegaan en in eerste instantie alleen wilt. Later draait dat bij tot een week alleen en resterende twee weken ben ik er bij!

Vriendlief vond het al een beetje moeilijk om deze behoefte uit te spreken omdat hij weet dat ik een niet al te best beeld bij Thailand heb, gisteren nog heb ik naar hem uitgesproken dat ik bang ben. Ik ben er niet en hij kan de hele week dingen doen zonder dat ik ook maar iets te weten zal komen. Ik schat beste vriend niet in als tegenhouder of dat die beste vriend mij het eerlijk zal vertellen.

Ook die gedachte heb ik met mijn vriend gedeeld. Het liefst wil ik nu weten wat ik moet doen en wil ik deze onzekerheid niet meer voelen, er steeds over praten met mijn vriend heeft ook geen zin. Hoe vaak moet hij zeggen: ik ga daar niet vreemd etc? Aan de andere kant begrijpt hij mijn emoties ook heel erg goed!!
Om er dan maar vanuit te gaan dat mijn vriend nu weer vreemd zal gaan (omdat hij in een eerdere relatie die fout helaas gemaakt heeft) vind ik een beetje te ver gaan Helemaal omdat ik vrij in het begin al van deze misstap af wist. Dan ben je heel erg goed in staat om het iets meer te relativeren. Maar dan wordt de behoefte uitgesproken om met een beste vriend naar Thailand te gaan, dat land waar hij is vreemd gegaan en in eerste instantie alleen wilt. Later draait dat bij tot een week alleen en resterende twee weken ben ik er bij!

Vriendlief vond het al een beetje moeilijk om deze behoefte uit te spreken omdat hij weet dat ik een niet al te best beeld bij Thailand heb, gisteren nog heb ik naar hem uitgesproken dat ik bang ben. Ik ben er niet en hij kan de hele week dingen doen zonder dat ik ook maar iets te weten zal komen. Ik schat beste vriend niet in als tegenhouder of dat die beste vriend mij het eerlijk zal vertellen.

Ook die gedachte heb ik met mijn vriend gedeeld. Het liefst wil ik nu weten wat ik moet doen en wil ik deze onzekerheid niet meer voelen, er steeds over praten met mijn vriend heeft ook geen zin. Hoe vaak moet hij zeggen: ik ga daar niet vreemd etc? Aan de andere kant begrijpt hij mijn emoties ook heel erg goed!!
Lunax,

In 1 van je postings vertel je dat je in het najaar 10 dagen zonder je vriend op vakantie gaat. Mag ik daar wat meer over vragen? Hoe lang heb je al een relatie? Waarom ga jij zonder je vriend op vakantie? Hoe denkt hij daarover?

Inderdaad ik weet van het vroegere vreemdgaan van mijn vriend, als ik dit niet had geweten had ik het door mijn verleden alsnog moeilijk gevonden, als hij het niet had gedaan had ik het nog moeilijk gevonden, ook weer door mijn verleden. Begrijp me niet verkeerd, ik weet het wel en hij is wel vreemdgegaan maar hoe vind ik een middenweg? Mijn gevoel kunnen veranderen en voorkomen dat ik hem nu een vervelend gevoel ga geven en dat dit eventueel een probleem in onze relatie word, want dat is ook niet de bedoeling!
quote:Waarbenjedan schreef op 19 april 2010 @ 18:34:

Om er dan maar vanuit te gaan dat mijn vriend nu weer vreemd zal gaan (omdat hij in een eerdere relatie die fout helaas gemaakt heeft) vind ik een beetje te ver gaan

*knip*

Ik ben er niet en hij kan de hele week dingen doen zonder dat ik ook maar iets te weten zal komen. Ik schat beste vriend niet in als tegenhouder of dat die beste vriend mij het eerlijk zal vertellen.

Ook die gedachte heb ik met mijn vriend gedeeld.

Hier spreek je jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat je er niet vanuit gaat dat het zal gebeuren en vervolgens zeg je dat hij vanalles kan doen zonder dat jij het zal weten of zijn vriend hem tegen zal houden. Stiekem ga je er dus toch een beetje vanuit dat het kán gebeuren. Je hebt geen rotsvast vertrouwen in hem.

Wat hij nu ook zegt of doet, dat vertrouwen zal hij je niet kunnen geven. Dat kun je alleen uit jezelf halen.

De beste manier is het gewoon laten gebeuren. Verbieden is zeker niet goed. Wees enthousiast. Probeer in je enthousiastme te vragen hoe je vriend die eerste week dan ziet. Maak duidelijke afspraken met hem over contactmomenten. En vertrouw je het toch echt niet? Dan moet je verder naar je relatie kijken dan alleen deze vakantie
quote:Waarbenjedan schreef op 19 april 2010 @ 18:40:

Lunax,

In 1 van je postings vertel je dat je in het najaar 10 dagen zonder je vriend op vakantie gaat. Mag ik daar wat meer over vragen? Hoe lang heb je al een relatie? Waarom ga jij zonder je vriend op vakantie? Hoe denkt hij daarover?

Tegen die tijd zijn we ruim een jaar samen. Door omstandigheden kunnen we samen maar een weekje weg en aangezien een vriendin van mij min of meer in dezelfde situatie zit ga ik waarschijnlijk met haar nog een dag of 10 weg. Met goedkeuring (enthousiastme zelfs) van mij en haar vriend.

Hij gunt me dat. Is enthousiast voor me. Zal me missen maar begrijpt wel dat ik dat nog wil bovenop het weekje dat ik met hem samen heb.

Voordat ik mijn partner kende ben ik trouwens ook een aantal keren met vriendinnen op vakantie geweest. Ik was toen single maar mijn vriendinnen lieten man en kinderen thuis. Het is gewoon anders om met vrienden/vriendinnen op vakantie te gaan ipv je partner. Ik kan me heel erg voorstellen dat bij mij ook de behoefte blijft bestaan om af en toe met mijn vriendinnen weg te gaan. Doe ik toch andere dingen (en nee... niet vreemdgaan )
Je hebt gelijk, het vertrouwen in hem is niet 100% dat erken ik ook (schaamrood op mijn kaken) en wil daar graag verandering in aan brengen want verbieden, er steeds ruzie over maken, maakt het alleen maar erger.

Ter verduidelijking, misschien gebruik ik zijn toemalige vreemdgaan nu ook wel om niet iets aan mijn wantrouwen te doen. Hij vertelde mij dat hij het toen met het meisje had uitgemaakt, zij wilde het nog een kans geven, hij is daar (in zichzelf schoorvoetend) toen mee akkoord gegaan (lullige uitdrukking maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet uitdrukken) Hij kwam daar het meisje tegen met wie hij hier in Nederland twee maanden heeft samengewoond tegen en van het 1 kwam het ander. Hij had sexueel nog een zwak voor haar.

Door zo van me af te schrijven kom ik steeds een beetje meer tot inzichten, die ik zo ook meeneem naar mijn therapie.
En je hebt gelijk, wat hij ook zegt....ik moet met mijn wantrouwen aan de slag en niet hij....

Ik herken de behoefte om zonder hem op vakantie te gaan niet, sterker nog die heb ik in vorige relaties niet gehad. Je geeft aan andere dingen te doen en ik begrijp dat dat geen vreemdgaan is hahahhaha maar is dat dan de band met je vriendinnen? Kun je beter omschrijven waarom en hoe die behoefte voelt? Of vraag ik het onmogelijke?
Wat hij wel 'moet' is jouw geen reden geven om hem te wantrouwen. En als ik je zo lees heb je die redenen tot nu toe niet. Probeer daar dan op te vertrouwen. Hij is eerlijk naar je, hij praat erover, erkent ook jouw gevoel, komt je daar zelfs in tegemoet. Misschien moet je proberen om het positieve te benadrukken?

Het omschrijven van de behoefte om met vriendinnen op vakantie te gaan. Ik zal een poging wagen

Mijn vriendinnen zijn nou eenmaal niet mijn vriend. Mijn vriendinnen zijn meiden die ik al langer ken dan mijn vriend en waar ik heel veel lief/leed en leuke tijden mee heb beleefd. En nog beleef. Daar is in mijn leven mij vriend bijgekomen maar dat maakt mijn vriendinnen niet minder belangrijk. Met hen kan ik heerlijk kletsen over de bikini's die ze verkopen op het strand van het land waar ik dan toevallig ben, over de knulligheid van de mode aldaar, heerlijk mopperen over mijn vriend (of juist heel verliefd over hem zwijmelen), praten over mijn vroegste vroeg waar vriend niet bij was en zij wel etc etc. Het is een hele andere band. Niet vergelijkbaar. En allebei belangrijk. En dus vind ik het ook fijn om de leuke dingen (zoals een vakantie) met beide te delen.
Concrete voorbeelden: Als ik met mijn vriend op vakantie ben kan het zomaar voorkomen dat we ineens in een sportsbar zitten om een héél belangrijke niet te missen voetbalwedstrijd te kijken. Met vriendinnen zit ik in een cocktailbar naar mooie mannen te kijken (kijken he? )

Allebei prima, maar niet te vergelijken
Hoi Lunax,

Je reactie opent mijn ogen...ik denk namelijk ook dat dat het is tussen mijn vriend en zijn beste vriend. Kunnen met elkaar lezen en schrijven, mannen onder elkaar, tuurlijk ook kijken naar de mooie vrouwen Kunnen op het zelfde tempo leven en hebben aan een blik van elkaar vaak al genoeg!

Echte reden NU om hem te wantrouwen heb ik niet, behalve dan dat vriend eerst met beste vriend de vakantie besproken heeft en daarna pas met mij...ik heb alleen het vreemdgaan van vroeger waarvan ik merk dat ik me er enorm aan vasthou...Schaam me diep naar Vriend toe....Maar denken, vroeger is vroeger geeft me in mindere mate een rustig gevoel...Of zal dat iets meer tijd nodig hebben...
Diep schamen is nou ook weer niet nodig hoor Hij stelt je wel voor een voldongen feit. Maar zegt daar ook bij dat als jij het écht niet wilt dat hij niet zal gaan. Maar iets in mij zegt dat jij die persoon niet wilt zijn die het hem niet gunt

Maar idd, het zal tijd kosten. Vertrouwen is er niet zomaar als je door ervaringen uit je eigen en zijn verleden redenen hebt om er anders over te denken. Het enige dat vertrouwen geeft is de ander. De ander die je geen redenen geeft om hem te wantrouwen. Maar die kans moet je hem dan wel geven natuurlijk.
quote:Waarbenjedan schreef op 19 april 2010 @ 18:58:

En je hebt gelijk, wat hij ook zegt....ik moet met mijn wantrouwen aan de slag en niet hij....

Ik herken de behoefte om zonder hem op vakantie te gaan niet, sterker nog die heb ik in vorige relaties niet gehad. Je geeft aan andere dingen te doen en ik begrijp dat dat geen vreemdgaan is hahahhaha maar is dat dan de band met je vriendinnen? Kun je beter omschrijven waarom en hoe die behoefte voelt? Of vraag ik het onmogelijke?

Mag ik hier ook op antwoorden?? Ik ben namelijk vorig jaar ook vier weken weggeweest, maar dan alleen.

Voor mij kwam die behoefte uit het alleen willen zijn, mijzelf kunnen redden. Ik had toen al 7 jaar een relatie en kreeg steeds meer de behoefte om iets alleen te ondernemen en helemaal mijn eigen ding te bepalen en doen wat ik leuk vind. (dat is dus ook niet vreemdgaan) Ik heb trouwens vrijwilligerswerk gedaan, en zat dus niet in een toeristich oord, maar kwam wel met nieuwe mensen in aanraking.

Mijn vriend had in principe zelf niet die behoefte om alleen op vakantie te gaan, maar heeft mij volledig gesteund en ook aangespoord die stap te nemen. En daarnaast is mijn vriend ook heel erg op zichzelf en vond het daarom ook niet erg op zelf (ook alleen) op vakantie te gaan als was het niet zijn eerste keus.

Ik besef dat mijn situatie misschien anders is dan jouw situatie. Maar ik herken wel het gegeven dat hij aangeeft zijn eigen ding te willen doen en eigen ding doen hoeft zeker niet het zelfde te zijn als vreemdgaan.

(ik stelde de vraag of ik ook mocht beantwoorden, maar ben gelijk zo 'brutaal' geweest om het antwoord al te geven )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven