Zelf verpest..?

19-04-2010 14:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal jaren ben ik vrijgezel en destijds nog lang contact gehouden met mijn ex-vriend. Vertrouwd, maar het tonen van gevoelens daar ging het al lang niet meer om.. Gelukkig ben ik in gaan zien dat hij mijn energie niet meer waard was. Daarna een enorm leuke jongen tegen het lijf gelopen in de kroeg - de hele avond staan praten! Iets wat ik in lange tijd niet meer had meegemaakt. De weken daarna veel gemaild, smsjes over en weer en elkaar een aantal keer gezien. In mijn ogen was hij de 'perfecte' man: charmant, leuk, knap, intelligent, sociaal, humoristisch, no nonsense. Oftewel ik zag stiekem al een toekomst voor me. Toch was ik terughoudend, soms misschien wel oppervlakkig en bang om mijn gevoelens te laten zien. Het liefst van de daken willen schreeuwen dat ik verliefd was, maar ondertussen dit niet laten zien aan hem. Terwijl hij juist heel open was, zeggen hoe blij hij van mij werd! Jammer genoeg kwam hier een einde aan toen er plotseling weer een meisje opdook waarmee hij al een aantal jaren contact had, maar nooit iets mee was gebeurd ivm relaties. En zij was nu net weer vrijgezel.. Ik werd 'aan de kant' gezet en voor hun ontstond de mogelijkheid om elkaar op een andere manier te leren kennen. Ondertussen geef ik mezelf de schuld dat het zo is gelopen, omdat ik nooit heb aangegeven en getoond heb hoe leuk ik hem wel niet vond, niet assertief genoeg was en me te veel heb laten beinvloeden door bang te zijn om mijn gevoel te tonen (want dat had ik de laatste tijd bij mijn ex onderdrukt - had toch geen zin) en onderuit te gaan. En nu heb ik dus het gevoel dat ik die ene man, misschien wel de ware, heb laten lopen. Want wie weet hoe het was gelopen als ik wel mijn gevoel had geuit.. Iemand dezelfde ervaringen? En hoe kom ik van dit vervelende, kwellende gevoel af?!
Natuurlijk heb jij niets verpest.

Volgens mij hemel je hem op. Je weet niet eens zoveel van hem.

En als hij jou super had gevonden was hij geen interesse in het andere meisje gaan tonen.

Dat is helemaal niet jouw schuld. Een relatie zat er misschien voor jullie gewoon niet in.
Maar aan de andere kant...als zo'n jongen het idee had aan een dood paard te trekken....dan is de interesse in een ander natuurlijk zo gewekt.

Ik geloof niet in een "ware" overigens. En jij bij de volgende "ware" vast ook niet meer.
Ik denk ook niet dat je het zelf hebt verpest....je hebt toch niets verkeerd gedaan?

Ik vind jouw verhaal weer een bevestiging van dat wie het snelst roept dat hij van je houdt of voor mijn part blij van je wordt, dat ook weer heel snel van een ander wordt.....
quote:Farfalla65 schreef op 19 april 2010 @ 14:24:

Ik denk ook niet dat je het zelf hebt verpest....je hebt toch niets verkeerd gedaan?

Ik vind jouw verhaal weer een bevestiging van dat wie het snelst roept dat hij van je houdt of voor mijn part blij van je wordt, dat ook weer heel snel van een ander wordt.....

Dit ja.

En als jij blijft hangen zegt dat ook wel wat voor hoe klaar je bent voor een nieuwe serieuze relatie.

Misschien een heel verkeerd idee, maar eerst wat losjes omgaan met een paar mensen zonder veel druk erachter? Wat 'lol hebben'? Dan zie je vanzelf hoe klaar je bent voor een nieuwe relatie.
quote:Vl43inder schreef op 19 april 2010 @ 14:20:

Maar aan de andere kant...als zo'n jongen het idee had aan een dood paard te trekken....dan is de interesse in een ander natuurlijk zo gewekt.Juist, dat gevoel heb ik dus heel erg. Dat ik te passief ben geweest en hij tegen een muur is aangelopen. Ik heb hem wel laten weten dat ik hem erg leuk & lief vond, maar voor mijn gevoel dus te laat. Aangezien die week daarna 'leed geschiedde'.. En ik heb juist het gevoel nu erg klaar te zijn voor een serieuze relatie! Mosterd na de maaltijd zeg maar..
nee, blijktbaar vond en vind hij je niet leuk genoeg, anders had hij jou wel laten weten dat hij stapel op je was.

gevoel kan je niet sturen, dat is er of is er niet.
Kwel jezelf niet zo! Hij vindt het andere meisje gewoon leuker dan jou, en dat is al verdrietig genoeg, om daarnaast ook nog jezelf op de kop te zitten.
Je hebt niets verpest. Ik begrijp dat het voor jou zo over komt, of beter gezegd, dat je jezelf misschien wilt aanpraten dat het enkel en alleen is omdat jij niet zo vlot er in meeging. MAAR als hij ook maar iets of wat geïnteresseerd was, zou hij niet zo vlug iets met een ander beginnen. Helaas...

Kan het zijn dat hij echt zoekende was? Heel graag een relatie wou? Die mannen blijven volgens mij verder zoeken tot er iemand is die meteen met hun enthousiasme meegaat, maar of dat altijd goed uitdraait...
Hij wilde gewoon altijd al weten hoe het zou zijn om met haar te hebben. Die kans liet hij niet lopen. Dus beetje een eikel eigenlijk. Helemaal niet jouw schuld!
Nou, daarom is het nog geen eikel...misschien vond hij haar erg leuk, maar bleef ondertussen wel verder zoeken.

En voor TS, kom op, dit is pas de eerste jongen met wie het weer klikte, er volgen er vast nog vele!
Nou dat vind ik gewoon iemand aan het lijntje houden! Duidelijke signalen geven en roepen dat je haar helemaal geweldig vindt en er vervolgens vandoor gaan met een ander. Beetje lullig.
quote:Vl43inder schreef op 19 april 2010 @ 14:20:

Ik geloof niet in een "ware" overigens.

Ik ook niet. Vind het altijd romantische zwets als iemand dat zegt. Toen ik 16 was had ik zoooo'n leuk vriendje en dacht dat hij de ware was. Drie jaar later dacht ik dat ook van vriend Jack. En later ook van nog wat lovers waar ik erg verliefd op ben geweest. Op die momenten in mijn leven waren ze voor mij ideaal. Nu zou geen van hen nu nog in mijn leven passen.

Het kan zijn ja dat dat meisje hem in geuren en kleuren heeft laten weten dat ze hem heerlijk en fantastisch vindt. En dat hij toen dacht: Zij tenminste wel!

Kan ook zijn dat hij heus wel wist dat jij hem heerlijk en fantastisch vond (vindt), maar dat hij toch altijd (onbewust) op haar heeft "gewacht". Gelukkig dan maar dat jullie een paar weken contact hadden toen hij haar weer tegen het lijf liep. Vervelend voor je, maar het zou pas echt heel kut zijn geweest als jullie al maanden dik verkering zouden hebben en hij haar dan tegen zou komen en zou vernemen dat ze vrijgezel is en hem leuk vindt.

Niemand heeft hier schuld. Dus vraag je ook geen dingen af waarop je het antwoord toch nooit zal weten.
Nee, ik vind niet dat je het zelf hebt verpest. Als ik het zo lees heb je hem niet weggeduwd of zoiets, je hebt gewoon niet meteen het achterste van je tong laten zien, nou, dat is toch niet erg? Als je wel meteen had geroepen dat je verliefd op hem was en hij was er met dat meisje vandoor gegaan had je je misschien ook wel afgevraagd of je het zelf had verpest, of je misschien te happig was geweest of teveel achter hem aan had gelopen.

Als hij je zo makkelijk aan de kant zet voor een ander meisje waren zijn gevoelens gewoon niet zo sterk als hij jou wilde laten geloven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je vroeg ook of iemand hier ervaring mee heeft. Niet helemaal, maar wel ook iets met zo'n meisje dat zo'n indruk heeft gemaakt.

Ik woonde net samen met m'n ex, toen hij het meisje zag waar hij 10 jaar daarvoor helemaal verliefd op was. Misselijkmakend verliefd. Hij zag haar onverwacht en ik was daar toen bij. Ik zag hem bleek wegtrekken en hij begon te stotteren toen ik hem vroeg of het goed met hem ging. Een week lang is alles 'raar' geweest - hij was afwezig, ik zag hem piekeren en het voelde niet ok.

Een week later kwam het er pas uit dat hij toen dat meisje had zien lopen. Hij heeft toen zelfs twijfels gehad of hij moest handelen naar zijn gevoel. Dus het uitmaken met mij voor een meisje waarmee hij op de middelbare heeft gezeten en waarmee hij al die tijd geen contact heeft gehad. God knows dat het kind misschien homoseksueel was of extreem-rechts of bejaarde mensen mishandelde (noem maar wat hè).

De romantische ziel....
quote:Llian schreef op 19 april 2010 @ 17:19:

Nou dat vind ik gewoon iemand aan het lijntje houden! Duidelijke signalen geven en roepen dat je haar helemaal geweldig vindt en er vervolgens vandoor gaan met een ander. Beetje lullig.

Welnee, als iemand niet voor jou kiest is het echt niet meteen een eikel hoor.

TO is nog steeds een geweldige meid en dat zal die jongen vast ook vinden....alleen heeft ie voor die andere vrouw wat meer gevoelens.
Ik zeg ook "een beeeeetje een eikel", hij hoeft niet direct gestenigd te worden ofzo. Maar het is wel lullig voor TO dat hij haar zo makkelijk laat vallen, dat vind ik niet netjes.
Oke troeta, dus als meisje over een jaar langs was gelopen, was hetzelfde gebeurd?.. Nee vind ook iemand die zo hard roept en daarna net zo hard weer wegrent ook een eikel..sorry maar hij had al voor haar gekozen, ze waren bezig...en dit word floep aan de kant gegooid voor een ander die langs loopt?? Sorry maar wat een diepgang...meneer kan waarschijnlijk niet lang aleen zijn..
quote:Susan schreef op 19 april 2010 @ 17:23:

Nee, ik vind niet dat je het zelf hebt verpest. Als ik het zo lees heb je hem niet weggeduwd of zoiets, je hebt gewoon niet meteen het achterste van je tong laten zien, nou, dat is toch niet erg? Als je wel meteen had geroepen dat je verliefd op hem was en hij was er met dat meisje vandoor gegaan had je je misschien ook wel afgevraagd of je het zelf had verpest, of je misschien te happig was geweest of teveel achter hem aan had gelopen.

Als hij je zo makkelijk aan de kant zet voor een ander meisje waren zijn gevoelens gewoon niet zo sterk als hij jou wilde laten geloven.I agree
Een jaar later was het ws een relatie, dat haden ze nu niet toch, dus ook geen verplichtingen.

En ws. dacht hij dat het ook niks zou worden omdat ze de boot een beetje afhield.

En daarmee zeg ik niet dat ze het zelf verpest heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven