de ex van mijn vriend 2

19-04-2010 12:19 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wl graag jullie mening weten betreffende mijn situatie.

Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend. wij hebben inmiddels ook een zoontje samen. Mijn vriend is gescheiden met zijn exvrouw en zij hebben ook een dochter. Het is nooit echt soepel verlopen, maar je hoeft ook geen vriendinnen met elkaar te worden. Hun dochter en ik zijn twee dikke vrienden. Iedereen is ook gewoon bij elkaar met haar verjaardag en we zien de ex regelmatig met ophalen en wegbrengen van de dochter. Diepe gesprekken komen er niet echt, maar we vinden het allemaal belangrijk dat we goed met elkaar om moeten kunnen gaan voor de kids... en dat vind ik nog steeds! Wij hebben de dochter ieder weekend, dus zeg maar 3 dagen in de week. Moeders gaat bijna ieder weekend stappen op de kosten van mijn vriend. (zij heeft al sinds de scheiding geen nieuwe vriend) In het begin heb ik altijd alles voor lief genomen omdat ik me voor kon stellen dat het voor haar ook niet makkelijk is als je ex een nieuwe vriendin krijgt. Inmiddels zjn we 3 jaar verder.... hij betaald nog steeds alles voor haar en dan bedoel ik alles. de huur, eten, gas water licht...stappen, kleding, vakantie...noem maar op. Ik heb zelf altijd gewerkt en ben ook kind van gescheiden ouders. ik begin me er langzamerhand behoorlijk aan te irriteren dat mevrouw niet werkt, alleen maar zeikt en alles door mijn vriend laat betalen. hij wordt min of meer gechanteerd met zijn dochter.. wat ik heel erg vind alleen hij niet echt inziet. Hij vind dat hij dat moet betalen, want zijn dochter kan hij toch niet zonder gas water en licht laten zitten?? laat staan zonder eten... zo gaat het dus een beetje al 3 jaar lang. Hij heeft meerere malen gevraagd of ze aub wil gaan werken... maar ze zegt dat er niets is en haar eigen bedrijf wil... en begint vervolgens te huilen. Het contact tussen mijn vriend en zijn ex is ook niet echt optimaal. Ik ben er van overtuigd dat het allemaal een stuk makkelijk zou kunnen als zij ook een steentje bij zou dragen in het financiele plaatje... ze mag in haar handjes klappen met mijn vriend als ex.

NU zouden we met ons zoontje, dochter, mijn vriend en ik op vakantie gaan. Je raad het al...mevrouw wil mee en dochter om de dag hebben. mijn vriend wil de reis en onderhoud betalen.. maar ik erger me dood. mede om het feit dat we zelf nauwelijks rond kunnen komen...ik zeg hier wel vaker wat over tegen mijn vriend dt ik ook niet zou gaan werken als steeds alles wordt betaald (mits je zon makkelijke instelling hebt als zij natuurlijk)

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar omdat de relatie er niet beter op wordt. Ik begin haar er zelfs om te haten en mijn vriend en ik krijgen er ook ruzie door. Ik werk zelf wel 24 uur per week.. (mijn zoontje is trouwens 8 maanden en de dochter van mijn vriend 8 jaar).

Hoe kan ik het nou het beste aanpakken? Hij kan toch geen 2 huishoudens onderhouden...?? alleen hij zelf geeft ook steeds toe aan haar... dus ze neemt het er dus ook gewoon van..

bednkt voor jullie reacties
Ik vind het wel érg apart dat zij dat dúrft te vragen, of ze mee mag op vakantie.

Het zou bij een " normaal " denkende vrouw niet in haar hoofd opkomen om het te vragen en een normaal denkende kerel zou aan haar voorhoofd voelen als zijn ex het tóch vroeg.

Kennelijk houden ze er beiden een afwijkend denkpatroon op na over wat wel en niet normaal is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
alles wat jullie zeggen denk ik... maar het komt er niet uit.. ik denk nooit alleen aan mezelf... altijd verplaats ik me.. zo ook in deze keuze mbt mijn zoontje.. maar misschien is het wel beter.. ik blijf bij de keuze die ik heb gemaakt.. ik ga mee, of zij of hij alleen.. maar niet samen.. ik vertik het. ik ben al veel te ver over mijn grens heen gegaan.. alleen doet het wel pijn, terwijl je het al weet, om met de neus op de feiten gedrukt te worden.
En als hij met haar gaat? Wat dan?
dan vermoord ik hem.. maar dat geloof ik nooit...ze praten niet eens met elkaar als ze elkaar zien... tenzij ze ruzie hebben. ik weet dat hij van mij houdt.. alleen hij is gewoon een slappe lul met een grote bek die zich laat manipuleren door zijn ex... het is niet zo dat hij er niets aan doet.. hij heeft heel vaak ruzie met haar over de fnancien en dat ze moet gaan werken enzo. heel zielig voor hem allemaal, maar ik denk dat ik nu ook maar eens voor mezelf moet kiezen... en mezelf en mijn zoontje op de 1ste plaats moet zetten... en daar kan hij in meegaan of me eruit schoppen en verder de slappe lul uithangen
Goed zo!
en ja het is een machtsspelletje.. want zodra ik ga, gaat hij nadenken en me terug roepen... ik denk dat ik maar, net zoals 3 jaar geleden, wat steviger in mijn schoenen moet gaan staan...
Heel goed. En denk daarbij ook aan je zoontje. Wat voor voorbeeld krijgt hij van deze situatie? Ex en kind gaan ten alle tijde voor hem en voor jou.

Jou terugroepen? Prima, maar dan kom jij terug op jouw voorwaarden. En anders niet. Wil hij dat niet, dan weet je toch heel goed waar je staat?

En die ruzie om de financiën hoeft hij helemaal niet met haar te hebben als hij zijn zaakjes gaat regelen. Helemaal niet zielig voor hem; ruggengraatloos van hem. Laat die man zijn ballen eens gaan zoeken zeg.
quote:memselfandi schreef op 19 april 2010 @ 15:25:

en ja het is een machtsspelletje.. want zodra ik ga, gaat hij nadenken en me terug roepen... ik denk dat ik maar, net zoals 3 jaar geleden, wat steviger in mijn schoenen moet gaan staan...

Mocht hij gaan en je terug willen lijkt dat me alleen maar goed, maar dan wel als hij eerst zijn zaken op orde brengt. Ik denk dat als dat nl niet gebeurt, het hele verhaal weer van voren af aan begint.

Maar goed, dat is voor later. Eerst maar eens zien wat er met die vakantie gaat gebeuren. Ik geloof er niets van dat hij samen met zijn ex weg wil
quote:memselfandi schreef op 19 april 2010 @ 14:53:

we hebben het hier alleens eerder over gehad... en toen kon ik ook mijn biezen pakken omdat hij niet meer verder willen.. ik liep tr zeiken e.d.

hij is toen gaan werken... en waarschijnlijk tegen zijn verwachtingen in (hij verwachtte dat ik toch niet zou gaan) ben ik gegaan... met zoontje..

diezelfde avond kreeg ik smsjes met dat hij me mist en wil at ik terugkom e.d.

ik kijk wel hoe het zch uitpakt.. als hij alleen wil gaan mag hij gaan.. heb ik de tijd om na te denken over hoe ik verder wil...Trek je conclusies. Met een amoebe is het slecht samenleven.
quote:memselfandi schreef op 19 april 2010 @ 15:09:

hij heeft heel vaak ruzie met haar over de fnancien en dat ze moet gaan werken enzo. heel zielig voor hem allemaal,

Ik vind er niks zieligs aan hoor. Als hij er gewoon voor zorgt dat er door een mediator of advocaat de alimentatie op papier wordt gezet, dan zijn dat soort zaken duidelijk en dan hoeft niemand daar meer moeilijk over te doen.

Verder vind ik het vreemd dat zijn ex mee gaat op vakantie. Zeker omdat je zegt dat ze amper met elkaar praten.
waarom zeg je niet gewoon tegen hem dat als hij zo doorgaat jij stopt met werken?

als hij alles voor haar betaald, waarom dan niet voor jou?

waarom werk jij dan nog? want een groot gedeelte wat hij aan haar betaald daar werken jullie toch samen voor?

dit is echt te idioot voor woorden!!

Zet hem met zijn rug tegen de muur, maak afspraken anders stop je met werken ( dan KAN hij niet meer voor haar betalen)
quote:julymoon1 schreef op 19 april 2010 @ 20:40:

waarom zeg je niet gewoon tegen hem dat als hij zo doorgaat jij stopt met werken?

als hij alles voor haar betaald, waarom dan niet voor jou?

waarom werk jij dan nog? want een groot gedeelte wat hij aan haar betaald daar werken jullie toch samen voor?

dit is echt te idioot voor woorden!!

Zet hem met zijn rug tegen de muur, maak afspraken anders stop je met werken ( dan KAN hij niet meer voor haar betalen)Welja, nog een vrouw die zou stoppen met werken om zich te laten onderhouden door een man. Dit is het slechtste advies dat ik in tijden gelezen heb.
ik zeg het NIET om het NIET WERKEN!!

het gaat er om dat zij wel werkt ( voor een gedeelte)

voor ZIJN ex

zou jij dat doen???????????
quote:julymoon1 schreef op 19 april 2010 @ 20:45:

ik zeg het NIET om het NIET WERKEN!!

het gaat er om dat zij wel werkt ( voor een gedeelte)

voor ZIJN ex

zou jij dat doen???????????

Je hoeft niet te schreeuwen.

Het effect blijft hetzelfde en zal TO in een niet te benijden situatie brengen.

En nee, ik betaal niet mee aan de onderhoudsbijdrage die mijn partner aan zijn ex betaalt. Die betaalt hij zelf en datzelfde geldt voor de kinderalimentatie.
zij betaald wel degelijk op deze manier mee aan zijn ex want hij betaald alles en dat is heel veel meer dan kinder allimentatie.

en daarbij zit ze al in een niet te benijden situatie.

en het blijkt wel dat het op een andere manier niet lukt omdat hij het zelf niet wil veranderen.

ik zeg ook niet dat ze zomaar opeens moet stoppen maar soms is een beetje druk wel nodig om hem misschien in te laten zien dat als zij zou stoppen, hij het ook niet meer kan betalen.

het is toch van de gekke dat zij allebei werken en blijkbaar nog minder te besteden hebben dan zijn ex?

o ja en ik zou me nooit laten onderhouden door een man,

kan ik echt zelf wel, maar ik zou ook nooit betalen voor

een ex. nog niet misschien
quote:julymoon1 schreef op 19 april 2010 @ 20:56:

zij betaald wel degelijk op deze manier mee aan zijn ex want hij betaald alles en dat is heel veel meer dan kinder allimentatie.

en daarbij zit ze al in een niet te benijden situatie.

en het blijkt wel dat het op een andere manier niet lukt omdat hij het zelf niet wil veranderen.

ik zeg ook niet dat ze zomaar opeens moet stoppen maar soms is een beetje druk wel nodig om hem misschien in te laten zien dat als zij zou stoppen, hij het ook niet meer kan betalen.

het is toch van de gekke dat zij allebei werken en blijkbaar nog minder te besteden hebben dan zijn ex?

o ja en ik zou me nooit laten onderhouden door een man,

kan ik echt zelf wel, maar ik zou ook nooit betalen voor

een ex. nog niet misschien

Als je binnen een relatie alleen maar tot elkaar kunt komen als de een dreigt de ander een financiële poot uit te draaien, dan is er wat mij betreft überhaupt geen basis om de relatie voort te zetten. Kennelijk zijn TO en partner niet in staat om op een constructieve manier met conflicten en verschillen van inzicht om te gaan. Dat is een groot probleem en dat probleem laat zich niet oplossen door te gaan dreigen met onverstandige acties.

Voorts doet het niet terzake of jij en ik al dan niet bereid zijn mee te betalen aan de onderhoudsbijdrage voor een ander. Verschillende mensen maken wat dat betreft verschillende keuzes. Het gaat nu om TO en partner.
TO, wat is er wél officieel en wettelijk vastgelegd over de bezoekregeling en alimentatie naar ex en dochter? Als er niks is vastgelegd, vind ik het heel logisch dat jij eist dat er iets wordt vastgelegd, JUIST ook voor jóuw zoon (ok, jullie zoon, maar in dit verhaal lijkt het daar niet zo op).

Je zegt dat hij het allemaal voor z'n dochter doet, maar hij geeft natuurlijk een waardeloos en belabberd voorbeeld aan zijn dochter, samen met ex-vrouw. Wat ex-vrouw doet, daar kan hij niet zo veel aan veranderen, maar wat hij doet, doet hij zelf.

Je hebt dit zo lang laten voortsudderen dat je nu erg emotioneel bent. Als je kunt, zou ik proberen daar uit te stappen en rationeel op een rijtje te zetten wat je wilt en hoe je denkt dat je vriend eea goed kan regelen. Daar zou ik dan zo rustig mogelijk over praten, met als argument vooral dat je het beste wilt voor jullie zoon en zijn dochter én jullie samen.

Verder zou ik je conclusies trekken als je daar alleen maar ruzie over kunt maken...
ik wil niet stopppen met werken. ik was ontslagen in mijn zwangerschap... en ik heb sindskort weer een leuke baan bij de bank... ik ga mezelf niet verlagen tot haar... ik heb wel degelijk (nog een beetje) zelfrespect en ik ben blij dat ik werk. Ik verdien min eigen geld, zo ver je het inderdaad eigen kan noemen als je het zo bekijkt. maar ik hou liever de eer aan mijzelf... daarnaast vind ik het echt leuk! ik wil gewoon dat hij met deze situatie kapt... de ex heeft niet meer te spenderen dan wij... maar wel een hoop! Ik zou al blij zijn als ze gaat werken, misschien hoeft ze dan ook niet meer op ons lip te zitten. bijvoorbeeld als de dochter hier is (weekends), belt ze stipt om 8 uur dat ze naar bed moet... dat is ook zoiets waarvan ik vind dat bij ons onze regels gelden... wij bellen ook niet naar haar als het een keer 9 uur wordt, of als er een feestje is. wel ben ik van mening dat het niet teveel moet verschillen (de regels) maar dat doen ze ook niet. want als mevrouw een feestje heeft oid gaat ook de tel niet.

hj praat momenteel niet tegen me.. het is doodstil hier.. ik denk dat ik wacht tot morgen en eerst even goed ga nadenken wat ik precies ga zeggen... het valt waarschijnlijk sowieso verkeerd... dus maar goed, dan heb ik e in ieder geval over na gedacht.
Je zegt dat hij momenteel niet tegen jou praat? Maar wat als jij eens tegen hem begint met praten. Gewoon eens zegt wat er op je hart ligt en dat je zijn beweegredenen heel goed begrijpt maar dat het belangrijk is om dingen zwart op wit te zetten?

Negeert hij je dan gewoon?
en ja ben emotioneel omdat dit soort dingen altijd zijn geeindigd in ruzie... het is lang geleden maar dit is echt weer een moment waarop hij en zij het op de spits drijven met die vakantie (afgezien van alle andere dingen)... ik ben het gewoon zat en ik wil gewoon een gezinnetje zonder dat gezeik en bemoei van haar en zonder dat er steeds problemen zijn over geld en zonder dat ik steeds met haar op een manier geconfronteerd wordt die ik helemaal nie leuk vind. zij is de moeder van hun dochter... heb ik altijd respect oor gehad en nu nog... maar ik ben mijn eige grenze kwijt geraakt intussen. Voorbeeld 2: min vriend was jarig, ik hoogzwanger en de relatie was al niet oprimaal.. ik had een feestje georganiseerd voor wat vrienden en zijn familie en mijn familie... er was vooraf al een hele discussie geweest dat ik haar niet wilde uitnodigen. (heeft zij zijn vader gebeld om te klagen, hij is er niet op in gegaan) maar zij kwam de dochter brengen en bleef gewoon zitten..tot het eind van de avond... meegegeten en meegezopen... ik vind het echt asociaal... maar misschien ligt het aan mij...

zo kan ik nog wel 100000 dingen opnoemen waarover mijn vriend en zij of mijn vriend en k ruzie over krijgen... zij weet het altijd op een spits te drijven... en hij geeft altijd toe...
ik ken hem en ik kan beter wachten.. we hebben net ook ruzie gemaakt over waar de auto stond... omdat hij niet normaal tegen mij kan praten kan ik het op den duur ook niet meer tegen hem... de spanning is nu iets te hoog denk ik.
Je vriend durft dus niet voor zijn nieuwe gezin op te komen en laat over zich heen walsen door zijn ex. Fijne kerel, weet je zeker dat je met iemand verder wil die de wensen van zijn ex kennelijk belangrijker vindt dan jouw wensen?
quote:memselfandi schreef op 19 april 2010 @ 21:39:

ik ken hem en ik kan beter wachten.. we hebben net ook ruzie gemaakt over waar de auto stond... omdat hij niet normaal tegen mij kan praten kan ik het op den duur ook niet meer tegen hem... de spanning is nu iets te hoog denk ik.Hoe maken jullie ruzie dan? Gaat dat gepaard met schreeuwen? Hopelijk is je kind daar niet bij aanwezig. Ik kan de ruzies van mijn ouders me nog goed voor de geest halen. Heel beangstigend is dat, als je ouders tegen elkaar schreeuwen.
hij kwam net hierheen.. en heeft het een en ander gelezen... heel vluchtig, maar pakte de muis af... hij vroeg wat ik aan het doen was... maar ik zei dattie weg moest gaan en dattie maar wat belangrijks moest aan doen ipv mij controleren op wat ik doe...lekker sfeertje hier.. gelukkig ligt mijn ukkie al op bed heerlijk te slapen...
wij hebben niet vaak ruzie... eigenlijk alleen om haar... helaas.. afgezien van dit horroverhaal zijn we een leuk stel wel volgens mij... ik heb ervaringen met mijn ouders... en ik loop liever weg dan ik voor hun ruzie ga maken... ik ben pas 27 maar die les heb ik wel geleerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven