Mamafiets op fietsendrager?

20-04-2010 09:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of een mamafiets (een sparta) op een fietsendrager kan? Volgens mijn vriend is mijn fiets te lang.

Wie weet dit?
Ik heb het laatst opgezocht en er zijn inderdaad regels voor. Ik heb net even via Google gekeken en ik lees dat de fiets niet meer dan 40 cm van de grootste breedte van de auto verwijderd mag zijn (citaat, ik vind het zelf onduidelijk geformuleerd). Hoe dan ook, wij hebben een hele smalle auto, te smal voor een mama fiets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Vooral vaak te zwaar. Wij hebben een speciale drager die je ook kan gebruiken voor electrische fietsen, omdat mijn mamafiets te zwaar is voor een gewone drager. Moet je even checken wat het gewicht van de fiets is en het gewicht dat de drager aan kan.
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens informeren. Maar op die van mijn schoonvader gaat dus niet lukken.
Denk de fiets zelf juist te breed is ivm het breede stuur. Toch?! Ik heb mijn moederfiets tweedehands en toen ik hem ging ophalen met de twinyload, stak het stuur wel erg over naar de tweede plek. Heb het nog niet geprobeerd met twee fietsen tegelijk, maar denk dat dat niet zou passen. Qua uitstekken een de zijkanten van de auto moet je idd ook erg goed opletten. Straks heb je een prent.
Ik denk dat het wel kan. Te laag is ie iig niet, mijn mountanbike kan ook gewoon op de twinnyload. En die is zeker niet hoog.

Ik denk wel dat je de fietsen ieder met het stuur een kant op moet zetten. En misschien even extra vast binden. Als de fiets maar niet (te veel) buiten je auto steekt. De regels daar voor moet je even opzoeken. Wij rijden namelijk een caprice, en daar moet je toch een aardige fiets achter hangen wil die de breedte van de auto overtreffen zeg maar.
Wij zijn al een paar keer op vakantie geweest met mijn Sparta mamafiets op de twinnyload. Inderdaad met de sturen ieder een kant op en met wat extra spanbandjes ging dat prima. (Wij hadden er zelfs nog een kinderfietsje tussenin geklemd ). Wij rijden trouwens een Peugeot 307 break.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven