nieuwe stokke triptrap
vrijdag 16 april 2010 om 17:17
Heet iemand ervaring met de nieuwe babyset van de triptrap? Die kunststofbeugel? Lijkt mij zo krap en ben bang dat je het met een stevig kindje maar heel kort kan gebruiken? De oude beugel met leertje lijkt mij praktischer. In de winkel kreeg ik natuurlijk te horen dat dit veel veiliger is (na eerst jaren het oude model te hebben geprezen om zijn veiligheid..), dus daar schiet ik niet veel mee op. Misschien is het ook wel veiliger, maar iedere dag je kindje er jankend in proppen lijkt mij ookgeen feest. In de winkel gaven ze wel toe dat ze er sneller niet meer in kunnen en dan maar met een tuigje aan de stoel vastgezet moeten worden (in mijn ogen ook een nadeel) Ik twijfel nu of ik niet beter voor een 2e hands op MP moet gaan kijken..
Wie heeft er ervaring en kan mij iets meer vertellen over het practisch gebruik van deze nieuwe set? Alvast bedankt!!
Wie heeft er ervaring en kan mij iets meer vertellen over het practisch gebruik van deze nieuwe set? Alvast bedankt!!
vrijdag 16 april 2010 om 17:51
Oh ik 'moet' binnenkort ook een nieuwe, maar was van plan de beugel van een oude nog te gebruiken samen met de hardplastice verkleiner (die op de rugleuning kan). Kan jij ook niet zoiets in elkaar flansen? Er is vast wel iemand in de buurt die een TripTrap heeft en de beugel en het leertje niet meer gebruikt?
Heb je een plaatje van dat nieuwe gebeuren?
vrijdag 16 april 2010 om 18:35
Ik wil perse geen triptrap omdat ik bij een vriendin zie dat ze haar kind er ook echt in moet proppen. Verschrikkelijk. Er zit ook geen blad bij, vind ik ook nadelig. Mijn vriendin haar zoontje klom laatst uit de stoel, kukelt die hele stoel zowat om! doodeng!
Ik heb nu een Bopita (geloof ik) meegroeistoel met verschuifbaar blad, en grote hoge rugleuning. Erg mooi zonder plastic.
Ik heb nu een Bopita (geloof ik) meegroeistoel met verschuifbaar blad, en grote hoge rugleuning. Erg mooi zonder plastic.
vrijdag 16 april 2010 om 19:00
vrijdag 16 april 2010 om 20:47
Ik heb voor mijn oudste een triptrap gekocht (dankzij kadobonnen die ik van mijn werk had gekregen) maar voor mijn jongste heb ik zo'n Tiamo meegroeistoel bij Prenatal gekocht. Dat ding kostte maar 50 euro (in de opruiming) hij voldoet wel, maar toch bevalt de trip trap stukken beter. Die Tiamo is echt een sta in de weg stoel, de trip trap is veel handiger. Mijn jongste (van 17 maanden) klimt nu uit zichzelf op de triptrap en zit er liever in dan in haar eigen stoel. Achteraf gezien had ik gewoon ook een trip trap voor haar moeten nemen, is gewoon een veel fijnere (en mooiere) stoel.
Maar om ot te blijven, ik ken die kunststof beugel niet dus ik kan je geen advies geven, maar misschien kun je idd via MP een oude babyset op de kop tikken? Die beviel wel goed.
Maar om ot te blijven, ik ken die kunststof beugel niet dus ik kan je geen advies geven, maar misschien kun je idd via MP een oude babyset op de kop tikken? Die beviel wel goed.
vrijdag 16 april 2010 om 20:52
Ik vind de triptrap ook echt ideaal. Mijn dochter van 16 maanden zit nog in de beugel, en heb ik nog nooit hoeven 'proppen'. Dat gaat ook niet gebeuren want over een paar maanden kan de beugel er wel af, kan ze er makkelijk zelf op klimmen. Ik heb nog twee kinderen (van 3 en bijna 5) en die zitten er nog dagelijks op. Dat lukt met de meeste andere kinderstoelen niet . Hij is duur, maar je gebruikt 'm zo lang dat ie het geld echt meer dan waard is. En daarnaast vind ik 'm ook gewoon mooi.
vrijdag 16 april 2010 om 23:10
Ja dat dacht ik ook, echter als je van plan bent een nieuwe stoel aan te schaffen vraag het dan nog een keer na want in de winkel werd gezegd dat op de stoelen van 2010 de oude beugel niet meer past alleen die plastic beugel, vandaar dit topic, dus nu of de kindjes van stoel laten ruilen de oudste de nieuwe en je kleintje in de oude stoel met beugel of de beugel verkopen en een hele nieuwe set snap je?
(Ben het mee eens dat ze erg duur zijn, maar voor 119 euro heb je een nieuwe stoel terwijl ze op MP rustig nog 75 vragen voor een 7 jaar oude stoel en dan kan je soms nog er 60 km voor rijden...vandaar dat ik voor nieuw ging en toen zag ik dat nieuwe gedoe..)
Als je nu op de babyinternet winkels kijkt bv babydump kun je het plaatje van het nieuwe exemplaar zien..
groetjesquote:amalia schreef op 16 april 2010 @ 17:51:
Oh ik 'moet' binnenkort ook een nieuwe, maar was van plan de beugel van een oude nog te gebruiken samen met de hardplastice verkleiner (die op de rugleuning kan). Kan jij ook niet zoiets in elkaar flansen? Er is vast wel iemand in de buurt die een TripTrap heeft en de beugel en het leertje niet meer gebruikt?
(Ben het mee eens dat ze erg duur zijn, maar voor 119 euro heb je een nieuwe stoel terwijl ze op MP rustig nog 75 vragen voor een 7 jaar oude stoel en dan kan je soms nog er 60 km voor rijden...vandaar dat ik voor nieuw ging en toen zag ik dat nieuwe gedoe..)
Als je nu op de babyinternet winkels kijkt bv babydump kun je het plaatje van het nieuwe exemplaar zien..
groetjesquote:amalia schreef op 16 april 2010 @ 17:51:
zaterdag 17 april 2010 om 09:10
www.skandic.de in duitsland zijn de tripptrapps goedkoper
in twee dagen had ik mn stoel in huis , superservice!
in twee dagen had ik mn stoel in huis , superservice!
dinsdag 20 april 2010 om 10:17
quote:Poediemilou schreef op 16 april 2010 @ 23:10:
Ja dat dacht ik ook, echter als je van plan bent een nieuwe stoel aan te schaffen vraag het dan nog een keer na want in de winkel werd gezegd dat op de stoelen van 2010 de oude beugel niet meer past alleen die plastic beugel, vandaar dit topic, dus nu of de kindjes van stoel laten ruilen de oudste de nieuwe en je kleintje in de oude stoel met beugel of de beugel verkopen en een hele nieuwe set snap je?
groetjes
[...]
Aaah dat zou zielig zijn! Dan moet een van mijn jongens een jaar op een roze stoel zitten omdat de beugel niet past...
Lekker irritant zeg als dat echt zo is.
groetjes
[...]
Aaah dat zou zielig zijn! Dan moet een van mijn jongens een jaar op een roze stoel zitten omdat de beugel niet past...
Lekker irritant zeg als dat echt zo is.
dinsdag 20 april 2010 om 10:58
Ik heb even op de site van Prenatal gekeken en daar verkopen ze de oude babyset ook nog steeds. Bij de nieuwe babyset staat dat hij alleen past op de hoogste instelling van de tripp trapp, waarschijnlijk is bij de andere set het leertje iets langer waardoor je het plankje 1 stand lager kunt zetten en je hem iets langer kunt gebruiken. Ik denk dat je verkeerd bent voorgelicht in de winkel. Ik zou als ik jou was gewoon even een mail sturen naar Stokke om te vragen hoe het precies zit. Het lijkt me sterk dat ze het ontwerp van de stoel hebben aangepast aan de nieuwe babyset.
zondag 25 april 2010 om 18:17
Nu nog even verder gevraagd en stokke gebeld:
Was inderdaad verkeerd ingelicht in de winkel:
Dus hier "de waarheid' de stoelen zijn niet meer veranderd sinds 2003, dus de oude babyset past ook gewoon op de stoelen uit 2010. Echter de nieuwe babyset past alleen op stoelen van na 2003. De nieuwe babyset kan maar in een stand op de stoel, alleen op het bovenste treedje, hierdoor wordt de ergonomische zithouding gegarandeerd, maar de zijkanten zijn dicht dus het is krapper en wellicht kunnen kindjes er minder lang in en erin en eruit halen kost ook meer moeite...
Heb nu zelf een nieuwe stoel in de aanbieding aangeschaft maar een oude babyset weten te bemachtigen
succes!!
Was inderdaad verkeerd ingelicht in de winkel:
Dus hier "de waarheid' de stoelen zijn niet meer veranderd sinds 2003, dus de oude babyset past ook gewoon op de stoelen uit 2010. Echter de nieuwe babyset past alleen op stoelen van na 2003. De nieuwe babyset kan maar in een stand op de stoel, alleen op het bovenste treedje, hierdoor wordt de ergonomische zithouding gegarandeerd, maar de zijkanten zijn dicht dus het is krapper en wellicht kunnen kindjes er minder lang in en erin en eruit halen kost ook meer moeite...
Heb nu zelf een nieuwe stoel in de aanbieding aangeschaft maar een oude babyset weten te bemachtigen
succes!!