voorkeurshouding

19-04-2010 21:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer....ons zoontje is 8 weken oud en doet het fantastisch !

Hij heeft alleen een behoorlijke voorkeurshouding en 1 kant van zijn hoofdje is een beetje afgeplat. Alles doe ik nu andersom, geven hem de fles op de andere arm enz enz. In de box speeltjes aan de andere kant, naar het licht toe zetten in wippertje, speciaal matrasje zodat hij in de box op zijn andere kant ligt maar dit houdt hij maar 5 minuten vol. Gaat dan huilen enz. Iemand ervaringen? Morgen komt de fysio voor de 3e keer langs. Alvast bedankt....
Mijn zoontje is 9 weken. Mijn kraamhulp heeft mij ontzettend geattendeerd op het feit dat de baby naar alle kanten zou kijken / liggen / slapen. Dat ging heel goed en toch is het er opeens ingeslopen dat hij een voorkeurshouding kreeg. Ik merkte zelf op dat zijn hoofdje ietsjes platter werd aan één kant. Inmiddels ben ik 2 weken bezig hem constant aan de andere kant te leggen en hij accepteert het heel makkelijk, gelukkig. Natuurlijk draait hij ook wel eens naar voorkeurshouding kant, maar kan hem makkelijk terugleggen. Over 2 weken moet ik weer bij het bureau zijn en als er geen verbetering is, moet hij naar de fysio.

Ben overigens wel blij dat hij zijn niet-voorkeurskant ook prima vindt liggen zo te merken...

Succes, hopelijk helpt het met de fysio en zo!
DTEEZ!
quote:sosofie schreef op 20 april 2010 @ 10:52:

Aha...

Nu snap ik het. Ik zag een kindje van 11 maanden voor me wat nog steeds 1 kant op keek, 1 arm en hand gebruikte etc.

Gaat het verder goed met je kindje?

Wij hebben ook de keuze gehad om naar het ziekenhuis te gaan voor een helm. Na wat googlen werd ik echter kritischer. Het blijkt dat in de omgeving van de helmpolí's veel meer kinderen een helm krijgen dan daarbuiten. Ik kreeg het idee dat er een markt gecreeerd werd toen ik dat las.

Veel succes met je mini!

Nee hoor, gelukkig niet

Wij zijn nooit naar een helmpoli geweest, maar bij een orthopedisch centrum waar ook steunzolen e.d. worden gemaakt. Laat je vooral niets opdringen, maar dat doe je zo te lezen ook niet. Als het wel goed voelt: gewoon doen.

Het gaat goed met de kleine, dank je. Al is hij wel veel ziek, maar hij ontwikkelt zich als een speer.
hoi nero,

wat voor kussen hadden jullie gebruikt dan om te slapen? 2 van die soort driehoeken een lange en een kortere? Of echt een soort kussen met een gat voor het hoofd? Dat lijkt me prima maar geen idee of dat t e koop is....ik hoop op reacties al is er alweer een nieuwe dag....
Wij gebruiken dit kussen Dees:

Het bevalt ons echt prima en dochter slaapt er goed in! Volgens mij zijn ze te koop voor 15 euro.
@Sosofie: hoe oud is je zoon nu en is zijn hoofdje bijgetrokken? Dit omdat jij ervoor hebt gekozen geen helmpje te nemen. Wij moeten de beslissing over 1,5 maand nemen en ik ben me nog aan het oriënteren...
dank voor de foto...die had ik te leen van de fysio maar mijn zoontje kan daar niet mee slapen gaat al na 3 minuten huilen terwijl hij bijna nooit huilt dus hij vindt het echt niet leuk. Zag net de site www.dairoosy.nl waar ze bolletjeskussen hebben misschien ga ik dat in overleg met de fysio aanschaffen.....
Jammer Dees, hier werkt het nl. heel goed en het neemt de druk van het afgeplatte deel af. Ik ben niet bekend met het bolletjeskussen, wellicht helpt dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven