gordijnen en jaloezieën overnemen, wat is een goede prijs??

21-04-2010 11:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twijfelman en ik hebben net een huis gekocht. Nu kunnen we de jaloezieën en gordijnen overnemen.

Het gaat om jaloezieën op 3 verdiepingen, 8 ramen in totaal. (2 x 1/1,5 m) De gordijnen (overgordijnen + vitrage) is voor twee kamerbrede (5m) en kamerhoge (2,8m) ramen.

Hoe bepaal je nu in vredesnaam wat een goede prijs voor zoiets is? Iemand ideeën? Wat zouden jullie betalen? (voor zover je dat kan bepalen zonder iets gezien te hebben...)
Vind je het mooi? Is het op maat gemaakt? Komt het bij de Karwei vandaan of is het echt merkspul van een speciaalzaak?
Ligt eraan hoe mooi je ze vind en of je inderdaad ook zoiets in je huis wil hebben. Vaak laten mensen het ook wel hangen als ze het zelf niet meer gebruiken.

Als ik het heel erg mooi zou vinden zou ik er nog wel wat voor willen betalen maar als het niet echt mijn smaak is zou ik toch iets anders willen kopen.
Wij hebben destijds 200 euro betaald om het spul over te nemen, vitrages boven en beneden en gordijnen incl. sierroede beneden. De vorige bewoners hadden dezelfde smaak en sommige gordijnen van hen hangen er nu nog.
even voor de duidelijkheid: we vinden het wel mooi, anders zou ik 't niet willen overnemen!

freda; 200 euro, dat lijkt me schappelijk!
Wij hebben 500 Euro betaald voor raambekleding waar de bewoners 4 jaar geleden 5000 Euro voor hebben betaald. (Bijna de hele benedenverdieping is van glas).

Bij ons vorige huis hebben we onze gordijnen e.d. voor 150 Euro verkocht, we konden er zelf toch niets meer mee, dus waren blij met elk bedrag dat we er voor konden krijgen.

Voor een 'normaal' huis lijkt 200 Euro mij ook een mooi bedrag.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Bedenk even voor je besluit wat je ervoor wilt geven dat de huidige eigenaar ze anders allemaal moet verwijderen. Da's een hoop werk en dus hem wat geld waard.

Je kan ook, als je nog niet getekend hebt, zeggen dat je de gordijnen inclusief wil en dat anders de koop niet doorgaat.
Gordijnen zijn toch geen onderdeel van het onroerend goed, Bronny?

De makelaars bij ons in de buurt maken allemaal gebruik van een lijst waarop je van het vaste roerende goed aangeeft of het achterblijft, of je het meeneemt of dat het ter overname is.
Ik zou er persoonlijk niet veel aan uitgeven. Want ze hebben er in het nieuwe huis vast niets aan. Of ze moeten daar toevallig dezelfde afmetingen hebben.

Als jullie ze niet willen hebben moeten ze het ook weghalen en dat kost ook tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven