Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
.
GE je hoeft ook niet per se te reageren hoor. goed te horen dat je blij bent met mijn voorstelronde

terug
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ahh choco schrijf maar van je af hoor, hier voldoende plek voor egoberichten.

Al vond ik het heel erg leuk om af en toe zo'n positief bericht van je lezen, ook als het kut gaat ben je welkom.

Het lijkt me inderdaad goed om een afspraak met je psych te maken.

Kijken ze bij de therapie ook naar je medicatie?

Enne die opleiding, daar moet je je echt niet druk over maken. Het komt als je er klaar voor bent. Het slechtse is als je daar nu aan zou beginnen terwijl je er nog niet klaar voor bent.

En ik denk dat je genoeg zorgen hebt over de bruiloft en je therapie.
@GE ik kan me voorstellen dat bellen een beetje eng is, mailen mag natuurlijk ook.

ook een voor jou
Dank je wel!
Hey Choco:

(voor alle nieuwelingen: ik schrijf hier af en toe ook, alleen de laatste weken niet zo veel meer )
.
.
GE, verstandig om rustig aan te doen.

Ik probeer vandaag niet teveel te PC-en (zoals vaker )

Goede dag gewenst allemaal.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik moet er ook niet aan denken nu maar het zit alweet in mijn hoofd.

Korte samenvatting van mijn leven.

Ben begonnen op het vwo om na 2 jaar te besluiten de havo te doen. Kreeg een (crimineel) vriendje, begon met blowen, kreeg de ziekte van Pfeiffer dus ben van school geschopt zonder diploma.

Begon aan de kappersopleiding om na 2 jaar te bedenken dit is het niet. Geen diploma.

Begon aan de spw waar ik bleef zitten omdat ik meer op stage was and it happened again, ben van school geschopt.

Ben gaan werken, echt van die kutbaantjes want geen diploma en ben 2007 weer begonnen met spw. Begon op kinderdagverblijf waar letterlijk tegen me geschreeuwd werd door bazin. Naar ander kdv gegaan waar ik niks goed deed, in mijn ogen. Depressie dus nu thuis. Zonder diploma's.

Ik moet dus dat laatste jaar afmaken zodat ik iets heb. Maar op een kdv werken vind ik vreselijk. Dus kijk er enorm tegenop.

Faalangst die onwijs groot is, nooit krijg ik te horen joh chooc, je bent goed bezig. Nee ik zit in therapie en zit dus op mn luie reet volgens mensen in mijn omgeving.

Blegh, echt ik vind het leven echt zwaar.. En dit is nog maar mijn opleidingskant. Als ik jullie moet vertellen hoe ik ben opgegroeid zeggen jullie ook ja ik snap dat je uit het leven wil stappen.

Ik zit in het zwart, jullie merken het. Komt wel weer goed..
Hele dagen therapie is zwaarder dan een studie of baan. Was bij mij iig wel zo.

Verder ben ik nog steeds bezig niet teveel te forummen (ehm...) dus tabee!

En een voor Choco.
.
Nee joh! Alles wat je bezig houdt mag je hier schrijven hoor! Zo schrijf ik ook soms over mijn poezen en de bruiloft. Geen probleem
.
Hahaha, ik vind het juist wel prettig als er wat luchtige dingen tussendoor staan.

Wij hebben thuis drie katten. De oudsten zijn broer en zus. 'Zus' heeft twee keer een nestje gehad. Het jongste katje woont nu ook hier.

Jongste katje is eerst naar andere baasjes geweest maar dat ging helemaal niet goed. Katje heeft een 'gebruiksaanwijzing' en het was geen succes dat die mensen katje hadden en een baby. (of peuter..)

Mijn moeder was erg gehecht aan jongste katje maar vond drie katten steeds teveel. Toen t katje weg was, was ze echt uit haar doen. Ze belde die mensen soms op om te vragen hoe het ging. Op een gegeven moment (ze hadden steeds gezegd dat het goed ging) belden ze dat ze de kat diezelfde avond nog kwijt wilden, het beest was onhandelbaar en ze wilden hem terugbrengen of laten afmaken.

Lang verhaal, maar het katje is weer terug.

Zo... een poezenverhaal. Ook leuk toch
.
Heb je ze wel verteld wat je afgelopen weekend voor nieuws gehad hebt?

Dan kunnen ze misschien begrip opbrengen dat het nu ff wat minder gaat.

Succes iig en ik ben benieuwd naar je konijnen
.
Tjee choco, ik heb het idee dat het weer 'klote' met je gaat, terwijl je de laatste maanden juist alles weer zo goed had opgepakt.

Heb je nog een afspraak gemaakt met de psychiater over de medicatie? En helpt het misschien om wat berichten van jezelf van een paar weken geleden terug te lezen?

Toen was je zo positief en vol goede plannen!

@GE Fijn dat je morgen een aantal afspraken hebt staan waar je wel heen moet gaan. En dan ook wel echt gaan he!

Kun jij bij die presentatie niet een bepaalde draai aan dingen geven? Ik weet niet waar het over gaat maar ik heb er zelf wel een handje van om de planning iets aan te passen. Oh toen was ik bezig met onderzoek, enne in die week was ik bezig met een selectie (ook al is dat pas een week later) etc.

@ste en SHV hoe gaat het met jullie? En met jou Salander?

Ik zou het fijn vinden even een berichtje van jullie te lezen

.
GE

Geeft niks als je moet huilen, als je maar wel gaat.

Iedereen huilt weleens en in jouw geval is dat toch helemaal niet gek?

Beter dat je huilt dan dat je helemaal geen emotie toont. Enne 'stom huilen' bestaat volgens mijn niet

Kom op meid, ga ervoor!
Ja niet schamen voor je tranen. (dat doen mensen veel te vaak)

Verder alleen even zwaaien, ik mijd het forum vandaag.

*zwaait*
.
Fijn dat dat goed gegaan is.

Ik zit er een beetje mee dat mijn moeder zooo vaak over opa en oma praat. Het ging een tijdje beter en dat heb ik toen ook gezegd.

Als ik er vandaag iets van zou zeggen zou het waarschijnlijk een uitbrander worden, dus ik weet niet of dat slim is.

Ze zou vandaag gebeld worden over de zorgindicatie. Telefoontje is inmiddels geweest. Prima, klaar. Heel kort nog even over gehad.

Later kwam ze vragen of mijn naam op de kaart voor die en die moest (dat had dan weer niet met oma te maken). En later kwam ik iets pakken en begon ze weer over opa en oma. Ben maar weg gegaan.

Misschien moet ik binnenkort eens HEEL DUIDELIJK verwoorden dat ik het vervelend vind.

(Haha LA, ik vermoed dat jij iets gaat zeggen over de indirecte communicatie bij ons, haha, klopt hoor )
"Mam, ik vind het eigenlijk niet zo prettig als je het zo vaak over opa en oma hebt"

"Mam ik vind het eigenlijk niet zo prettig als je zo vaak over opa en oma praat"

"Houd nou een keer je bek / smoel over die ouwe mensen"

Ik moet nog even oefenen.

GE, fijn trouwens dat je gesprek goed ging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven