Wasmiddel minder sterk laten geuren... kan dat?

21-04-2010 14:27 21 berichten
In een dolle bui heb ik Robijn wasmiddel voor witte was gekocht:

Het roze zusje voor gekleurde was vond ik erg lekker ruiken en het was een aanbieding, dus waarom niet? Deze ruikt uit de verpakking ook wel ok.

Nu heb ik er een keer of 5 mee gewassen en het parfum blijft zo sterk in het wasgoed hangen dat het niet leuk meer is.

Ik heb veel wit beddengoed: na twee weken in de kast ruikt het op bed nog steeds naar een plens allesreiniger, en na een week op bed eigenlijk ook nog steeds. Dit vind ik nogal overkill en niet prettig meer. De eerste avond een vaag fris geurtje graag, maar aub niet de intensiteit alsof ik twee tampons in mijn neus gefrot heb doordrenkt met wasmiddel.

Ook ruikt het overdreven fris als ik de kleding ie ik niet in de droger doe laat drogen in huis.... Klinkt allemaal zo leuk zo'n fris geurtje... is het niet.

Ik heb de normale hoeveelheden al gehalveerd, bijna een kwart van gemaakt, en ik ruik het nog steeds zo.

Ik heb bijna nog de hele fles over.... zal ik het maar weggooien of zijn er nog tips en trucs om mijn neus wat minder te belasten?
Alle reacties Link kopieren
Klein beetje azijn in het bakje voor de wasverzachter. Het ruikt wel een beetje naar azijn als je het uit de wasmachine haalt, maar zodra het droog is, is die geur ook weg.
Ik houd ook niet zo van overgeparfumeerd wasgoed en zet daarom vaak extra spoelen in het programma. Bij mij werkt het, maar het kan wellicht per wasmiddel verschillen.
ik had het ook met Robijn. Deed er altijd ook een bolletje (halfvol) met schoonmaakazijn in.
Maar doe de azijn wel in het wasverzachterbakje, omdat azijn de tegenhanger is van de 'zeep' in het wasmiddel. Dus als je het tegelijk in de wastrommel doet loop je het risico dat het niet goed schoonmaakt.
* Rent naar de winkel om Robijn te kopen, is stapelgek op langdurig geurend wasgoed.*

Dank voor de tip!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Geen wasverzachter gebruiken. Beter voor het milieu, portemonnee en je neus. En dan ruikt het gewoon naar je wasmiddel of gewoon lekker fris en schoon.

Wat heeft wasverzachter eigenlijk voor toegevoegde waarde? Kopen jullie het echt alleen voor de geur?
quote:binkie14 schreef op 21 april 2010 @ 14:41:

* Rent naar de winkel om Robijn te kopen, is stapelgek op langdurig geurend wasgoed.*

Dank voor de tip!Ik ook!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Gravinnetje schreef op 21 april 2010 @ 14:51:

Geen wasverzachter gebruiken. Beter voor het milieu, portemonnee en je neus. En dan ruikt het gewoon naar je wasmiddel of gewoon lekker fris en schoon.

Wat heeft wasverzachter eigenlijk voor toegevoegde waarde? Kopen jullie het echt alleen voor de geur?

Het is geen wasverzachter, dat vind ik ook nergens voor nodig. Maar dit is gewoon vloeibaar wasmiddel met een vrij sterke geur....

Ik ga de schoonmaakazijn in wasverzachterbakje wel proberen. milieuvriendelijke en supercheap.
quote:binkie14 schreef op 21 april 2010 @ 14:41:

Dank voor de tip!Ik hou best van een lekker luchtje aan mijn was... daarom ruik ik ze ook voor ik wasmiddel koop. Maar dit..... het is echt te extreem!
Misschien helpt het om de was buiten te drogen, lekker een paar uurtjes in de wind.

Mensen zeggen toch wel eens: je stinkt een uur in de wind..

Dus na een uur in de wind is de stank weg!? :-)
quote:La Vie en Rose schreef op 21 april 2010 @ 14:56:

[...]

Ik ook!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Sandwalker schreef op 21 april 2010 @ 15:22:

Misschien helpt het om de was buiten te drogen, lekker een paar uurtjes in de wind.

Mensen zeggen toch wel eens: je stinkt een uur in de wind..

Dus na een uur in de wind is de stank weg!? :-)Dat lukt me nooit, overdag werk ik normaliter en ik heb geen zin om bij thuiskomst natgeregende kleding aan te treffen
Als ik m'n was in de droger doe verdwijnt ook altijd die heerlijke geur (waar ik zelf dol op ben), heb je een droger?
Haha, dat is bij mij juist de reden om Robijn te kopen! Heerlijk... Maar ik trek standaard de helft van de aanbevolen hoeveelheid af van wat ik gebruik, bij alle wasmiddelen trouwens. Volgens mij krijg je een hele gore (witte) was als er teveel schuim in blijft zitten. En als je af en toe kijkt naar je machine als hij ronddraait. (vind ik altijd leuk om te doen, klinkt stom hè?) dan zie je nog erg veel schuim in het laatste spoelwater.

Mijn oma en mijn moeder wassen zwarte was alleen in zout ipv wasmiddel. Op die manier verkeurt je was minder en wordt het minder vaal. Ik houd juist van de geur van pasgewassen textiel!
quote:Wintermuts schreef op 21 april 2010 @ 15:00:

[...]

Ik ga de schoonmaakazijn in wasverzachterbakje wel proberen. milieuvriendelijke en supercheap.NEE, geen schoonmaakazijn gebruiken voor in de was maar natuurazijn! Schoonmaakazijn is te agressief. Een fles kost trouwens maar 34 cent
quote:troeltje schreef op 21 april 2010 @ 15:31:

[...]NEE, geen schoonmaakazijn gebruiken voor in de was maar natuurazijn! Schoonmaakazijn is te agressief. Een fles kost trouwens maar 34 cent Hey, goeie tip! Trouwens ook ideaal voor de waterkoker, ik heb een waterkoker van glas, heel mooi, maar die kalk! Met azijn is het een eitje! (Sorry, off topic..)
quote:Wintermuts schreef op 21 april 2010 @ 15:00:

[...]

Het is geen wasverzachter, dat vind ik ook nergens voor nodig. Maar dit is gewoon vloeibaar wasmiddel met een vrij sterke geur....

Ik ga de schoonmaakazijn in wasverzachterbakje wel proberen. milieuvriendelijke en supercheap.Of je koopt nog een fles Neutral (ruikt naar niks) en gaat de boel mengen. Zou dat niet werken? Is nog goedkoper want je verspilt helemaal niets (dus ook geen azijn )
Ik gebruik al tijden schoonmaakazijn, en dat werkt gewoon prima! Hoezo agressief?!
Is minder wasmiddel gebruiken al genoemd? Meeste mensen gebruiken veel te veel wasmiddel. Ook niet goed voor je wasmachine.
quote:hanZie schreef op 21 april 2010 @ 16:36:

Is minder wasmiddel gebruiken al genoemd? Meeste mensen gebruiken veel te veel wasmiddel. Ook niet goed voor je wasmachine.

Ik gebruik al de helft van wat ze aanraden, standaard eigenlijk.

Tussen schoonmaakazijn en standaardazijn zit volgens mij niet veel verschil behalve dat de ene safe genoeg is voor consumptie en de andere niet. Gebruik het al jaren om bv nieuwe jeans in te weken voor hun eerste wasbeurt om de kleur te behouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven