wat vind jij van je schoonouders?

21-04-2010 18:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier was ik benieuwd naar.

Ik hoor namelijk erg vaak dat iemand niet echt liefhebber is van zijn/ haar schoonouders. Veel van mij vriendinnen vinden haar schoonouders niet echt leuk, ze kunnen er wel mee opschieten maar echt een hechte band hebben ze er niet mee.

Als ik naar mijzelf kijk, met twee relaties achter de rug, vond ik zelf ook beide schoonouders niet erg leuk. Ik had weinig in gemeen met hen behalve dan mijn toenmalige vriend. Bij mijn laatste relatie, had ik een enorme bemoeial als schoonvader met een enorm ego. Ik kon daar niet mee omgaan.

en als ik dan kijk naar mijn ouders, hebben ook zij het niet getroffen met hun schoonouders (mijn grootouders dus) en dan vooral de beide moeders.

het leek mij nu zo ideaal, dat als ik weer een relatie krijg ik het juist wel goed kan vinden met mijn schoonouders, dat maakt de relatie toch ook veel makkelijker en fijner. het is geen must, maar zeker wel erg prettig.

wat zijn jullie ervaringen met schoonouders? En waarom kun jij het juist zo goed/ niet goed met je schoonouders vinden? (gewoon uit nieuwsgierigheid)
Ik vind ze helemaal leuk, als ik er maar geen kerst of vakantie mee hoef te vieren en ik na max. 2 uur het pand weer mag verlaten.

Ze zijn super voor onze kinderen. Ik heb me jarenlang er super aan geirriteerd, maar daar zat ik mezelf alleen maar mee dwars.
schoonouder zij wel ok, heb alleen de zwager from hell. Maargoed hij is een l*l tegen alle partners van zijn broers, dus het is meer zijn probleem.
Ik ben heel blij met mijn schoonouders. En ook met mijn schoonzus!
Mijn ervaringen zijn heel positief.

Eerst was het wennen, maar na een tijdje kan ik zeggen dat ik heel blij ben met mijn schoonouders. Ik kom er graag en heb vooral leuke gesprekken met mijn schoonmoeder. Soms gaan we met de hele familie op vakantie. Dan heeft iedereen voldoende privacy, maar eten we wel steeds samen en dat gaat heel goed. Een week is dan wel lang genoeg, maar ik heb dus niets te klagen. Mocht het anders zijn geweest, dan zou ik zo min mogelijk contact houden.
j
Ik ben ook heel blij met mijn schoonouders (vind ze zelfs leuker dan mijn eigen ouders).

Met schoonmoeder (en vriendin van haar andere zoon) ben ik gisteren zelfs naar de lady's night geweest in de bioscoop, erg gezellig!

Ik zou er zelfs mee op vakantie durven haha
Goed hoor, leuke mensen om langs te gaan, we zijn altijd welkom en mogen dan niet direct weg Na een volle dag vol contact denk ik wel 'pfff', maar het weekendje weg pas ging erg goed! Schoonmoeder praat soms wel heel veel en is van de adviezen/bemoeierigheid, maar daar trek ik me niet al te veel van aan. Schoonvader is de goedheid zelfe, al vind ik 'm soms een beetje te soft ('aaaah laten jullie die arme poesjes helemaal alleen naar buiten?')

Het kan erger dus En tel daarbij drie hele gezellige zwagers op, maakt dat ik er wel langs wil op z'n tijd
Leuke mensen...Kan er mezelf zijn, lekker kletsen, gewoon relaxed. Alleen jammer dat schoonma soms wat te veel met haar zoon bemoeit. Verder zijn het tot nu toe, na ruim 1,5 jaar prima mensen...Ook al zijn ze wat stijver en minder gek als mijn ouders maar ja dan noem je er ook aan paar, mijn ouders zijn soms heerlijk gek...Ik kan soms wel heel hard lachen om mijn schoonpa...
Ow en mijn zwagers en schoonzusje zijn ook leuk....Klikt iig wel...Weet niet of ik het een heel weekend vol houd, maar tot nu toe 1x in de 2 weken een weekend, soms iets meer gaat prima...We zijn om de week bij elkaar...
Warme mensen, ik zou ze niet graag willen missen
ik heb het erg getroffen met mijn schoonmoeder, ik zie haar ook echt als 2e moeder. Met schoonvader (ze zijn gescheiden) en zijn nieuwe vrouw heeft manNetje het contact verbroken, tevens met zijn zus. Met de broers (en partners) hebben we een heel goed contact, gelukkig. Eén van mijn schoonzusjes is zelfs een hele goede vriendin geworden.

Ik kan echt zeggen dat ik het heb getroffen, heb het wel eens anders meegemaakt, hahaha!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Ik heb leuke schoonouders!!

Maar mijn vorige schoonouders waren verschikkelijk. Ik kan niet goed onder woorden brengen waarom, maar het waren gewoon heel vervelende en stomme mensen. Niet onvriendelijk of onredelijk. Misschien juist te vriendelijk en opdringerig. Zeer aanwezig, arrogant, pretentieus, altijd alles om hun laten draaien, overal hun stempel op willen drukken, overdreven correct, alles zó serieus nemen, bemoeizuchtig, altijd die opgeprikte visite met die eeuwige brede glimlach die maar niet schoonma's gezicht af te poetsen was. Ik kreeg er pijn in mijn kaken van. Zo maar wat steekwoorden maar het dekt de lading niet. Ik mocht ze gewoon niet. En aan de broertjes en zusjes van mijn ex ergerde ik me ook enorm. Als ik anekdotes vertel aan mijn huidige vriend snapt hij me gelukkig helemaal.

Mijn huidige schoonouders zijn erg relaxed, layed back, humoristisch, aardig. Schoonma kan erg dominant zijn maar dit wordt door een flinke dosis zelfspot ruim voldoende gecompenseerd. Het zijn gewoon heel erg leuke mensen.

Mijn vriend heeft geen schoonvader, maar zijn schoonmoeder vindt hij gelukkig heel leuk en aardig

Edit: ik heb zelfs 2 schoonvaders! Hierboven omschrijf ik stiefpa (opvoedvader). De echte vader van mijn vriend is een prima man, maar heeft wat veemde trekjes. Niet voor niets is hij niet in beeld geweest als opvoeder.
heb nu geen schoonouders maar de laatste..... :( en dan met name schoonmoeder, wat een bemoeial!! En dus echt geen greintje gevoel voor privacy, walste compleet over me heen als ik niet uitkeek en vond alles wat anders was idd fout of raar. Deed net of dr volwassen zoon nog een jongetje was die nie samenwoonde met een volwassen vrouw. Vreselijk. Was ook bij tijd en wijle flink wereldvreemd maar goed dat was nog het minste. Nee getver.

Schoonvaders heb ik nooit zo'n problemen mee gehad maar die waren eigenlijk altijd heel relaxed, rustig en tolerant.
Ik wou dat ik mijn schoonmoeder had gekent. Ze moet vreselijk lief zijn geweest. het gekke is, ik ken haar ook een beetje want we hebben in dezelfde flat gewoont, lang geleden (en dus mijn vriend ook. Pas 2 jaar geleden kregen we een relatie. helaas is zijn moeder al jaren geleden overleden. Zijn vader ook overigens maar dat moet niet zo'n prettige man zijn geweest.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik heb 2x echt verschrikkelijke schoonouders gehad. De eerste waren ook de schoonouders van mijn zus. Mijn zus en ik werden continu tegen elkaar uitgespeeld. De tweede waren mensen die geen interesse in mij hadden en dat was wederzijds, gelukkig hoefde ik ook niet vaak mee. Daarna heb ik een super schoonfamilie gehad, ik vond hun misschien nog wel leuker dan mijn vriendje. Dat kwam vast omdat ik in mijn eentje aan de andere kant van de wereld woonde. En nu heb ik alleen een schoonmoeder (vriend heeft geen contact met vader) en met haar hangt het er een beetje om. Ze is leuk, grappig, interessant en toont ook interesse naar mij toe, ze is gezellig maar ik vind dat ze soms een beetje teveel haar stempel op dingen wil drukken. Gelukkig woont ze in een ander continent dus wordt ik buiten Skype om niet erg veel met haar geconfronteerd
Ik heb twee schoon(stief)moeders en één schoonvader en ze zijn alledrie helemaal geweldig. Heb er een hele goede band mee en ze behandelen mij alsof ik hun eigen kind ben. Logeer er ook regelmatig.
Mijn schoonouders vind ik wel ok(heeft wel een hele tijd geduurd en we zijn er nog lang niet) maar mijn zwager vind ik verschrikkelijk.
Ik heb superleuke schoonouders. We gaan geregeld met hen op vakantie (zelfs 2 x een maand) en mijn schoonmoeder is zelfs bij mijn 2 bevallingen geweest. Ik heb echt super geboft met hen (en zij met mij ). Mijn ouders leven niet meer, dus ik ben erg blij dat ik die warme familieband met de 'koude kant' ook heb.
Bij mijn enige andere 'echte' relatie had ik een heks als schoonmoeder. Ik was niet goed genoeg voor haar Hindoestaanse zoon (ze vond me 'gestoord') omdat ik Nederlandse was.

Mijn huidige vriend heb ik nog niet zo heel erg lang maar wat een verschil! Ik word met open armen ontvangen en wat een lief mens is zijn moeder!
Ik heb hele lieve ex-schoonouders. Het heeft best lang geduurd voordat ik aan mijn schoonfamilie gewend was, want ze zijn veel drukker en luidruchtiger dan mijn familie. Als ik op een verjaardag was geweest, had ik een barstende koppijn. Uiteindelijk wende het wel, hoewel ik me lang niet altijd in de discussies mengde. Na een relatie van ruim 10 jaar, zijn we anderhalf jaar geleden gescheiden (op initiatief van mijn ex). Mijn schoonouders hebben het er heel moeilijk mee gehad en mij op allerlei manieren gesteund. Ik kom nog steeds bij ze thuis en eigenlijk noem ik ze ook nog steeds mijn schoonouders, hoewel ze dat officieel niet meer zijn.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Ik heb een heel leuke schoonzus, mijn schoonouders zijn wel oké maar met name schoonmoeder werkt me nogal eens op de zenuwen.

Ze bedoelen het allemaal niet verkeerd, maar het is gewoon heel anders dan ik gewend ben. En schoonmoeder kan nogal klagen/doordrammen/haar zin willen hebben en daarbij vergeten dat vriend gewoon op zichzelf woont en zijn eigen leven heeft.

Vervelende is wel dat vriend dat ook nog wel eens vergeet en mij regelmatig vraagt 'zullen we even naar mijn ouders gaan?' op zo'n blije toon dat ik niet zo goed durf te weigeren.
Mijn schoonvader vind ik toppie.

Goede man neemt ons serieus heeft ons goed met ons voor.

Ik kan erg goed met hem praten

Mijn schoonmoeder tja daar heb ik niets mee ik vind haar en haar levenswijze 3 x niets

Vroeger wel maar nu.. neej
Ik heb ontzettend leuke schoonouders. Waarom? Het zijn gewoon leuke mensen. Ik ga er zeer graag naar toe. Tuurlijk hebben ze hun eigenaardigheden, maar dat hebben we allemaal.

We hebben gewoon een enorme klik....ik zou ze niet meer willen missen.
Mijjn schoonvader met wie ik het goed kon vinden, leeft helaas niet meer. Schoonmoeder vind ik voor de kinderen wel leuk/lief maar zelf heb ik niks met haar. Het stadium dat ik me wild ergerde aan haar ben ik lang gepasseerd. Nu check ik emotioneel uit (hier geleerd) als we elkaar zien. Scheelt een hoop ergernis en wrok.

Ik heb wel een leuke zwager en schoonzus trouwens.

Omgekeerd vind mijn man mijn ouders ook niet super. Ze kunnen het wel met elkaar vinden, maar echt een superband is er niet. Te verschillend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven