moeilijke mail

14-04-2010 14:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okee, het moet er nu maar toch van komen. Ik ben stapelgek op iemand maar heb geen idee of het wederzijds is. Kan hem niet peilen. Mijn vriendin zegt dat ik het hem moet mailen. Ik loop ik dus al weken over na te denken. (rechtsstreeks zeggen durf ik echt niet!!). Maar denk dat ik het vanavond (of morgen, of overmorgen maar ga doen) Raar hè, dat ik dat zo eng vind.

Zijn er hier mensen die dit ook gedaan hebben of zijn jullie van die helden die het zomaar durfden te zeggen?
Je wilt hem mailen om te zeggen dat je stapelgek bent op hem? Waarom niet gewoon een leuke e-mail met een uitnodiging om een keer iets te gaan drinken samen? Dat komt een stuk minder beladen over.
NEE niet doen! Mailen (of sms, msn oid) is zo suf!! Dat zou voor mij een regelrechte afknapper zijn!!!!!

Vraag hem gewoon eens mee om wat te gaan drinken. Als hij belangstelling heeft dan hapt hij toe, en zo niet bedankt hij voor de eer. Zo makkelijk als wat.
Mailen, hmm.. Lijkt me erg lastig.. Dan kan je beter via msn een beetje indirect flirten en op die manier ontfutselen wat hij van je vindt? Dan hoef je het niet in zijn gezicht te vragen, of te mailen Want dat vindt ik ook nogal suf..

Of wat Madhe zegt kan natuurlijk ook, gewoon vragen of hij zin heeft om wat af te spreken dan is de hint ook wel duidelijk en komt het niet zo desperate over.
Bel hem op en vraag hem of hij zin heeft om een keertje mee te gaan ergens naartoe.
Spreek je hem weleens face to face of via de telefoon? Kan je dan niet terloops vragen of hij zin heeft om een keer naar film/kroeg/restaurant/concert te gaan? Mocht je dat echt niet zien zitten om rechtstreeks te zeggen, dan zoiets in de mail zetten het niet te beladen maken.
ik vind het niet zo'n raar idee hoor... Je kan toch in je mail aangeven dat hij regelmatig in je hoofd zit en dat je hem graag beter zou willen leren kennen maar dat je het niet zo goed face-to-face durft te doen...

Heb ik ook gedaan, en hij reageerde ontzettend leuk. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en nog steeds blij met elkaar...
Ho, wacht, even wat extra info. Ik heb al zo vaak iets met hem afgesproken. We zijn namelijk al hele goede vrienden, alleen voel ik zoveel meer voor hem dan hij voor mij (denk ik). Het is zoals een andere topicschrijfster al schreef, dan zo moeilijk. Als hij namelijk niets voor mij voelt op die manier wil ik hem ook een tijdje niet meer zien, dat kan ik dan niet. Het is dus ook een soort van keuze rondom de vriendschap en dat maakt het zo lastig. Maar zo doorgaan kan ik niet meer.
Of stuur een kaartje in deze digitale tijden. Valt wel op! Alleen kan je daar natuurlijk niet een heel verhaal in zetten, dus dan zul je met een leuke one-liner op de proppen moeten komen..
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat je gewoon een x met hem in gesprek moet gaan hierover.
quote:cajean schreef op 14 april 2010 @ 14:43:

Ho, wacht, even wat extra info. Ik heb al zo vaak iets met hem afgesproken. We zijn namelijk al hele goede vrienden, alleen voel ik zoveel meer voor hem dan hij voor mij (denk ik). Het is zoals een andere topicschrijfster al schreef, dan zo moeilijk. Als hij namelijk niets voor mij voelt op die manier wil ik hem ook een tijdje niet meer zien, dat kan ik dan niet. Het is dus ook een soort van keuze rondom de vriendschap en dat maakt het zo lastig. Maar zo doorgaan kan ik niet meer.

Dan zou ik het al helemaal face-to-face willen bespreken. Dan kun je namelijk meteen zien hoe hij reageert en voorkom je misverstanden.

Een mailtje is iets dat je min of meer 'over de schutting' gooit (en dan je vingers in je oren stoppen om op de ontploffing te wachten), terwijl je in een gesprek meer controle hebt.
Nee heb je, ja kun je krijgen!

Kom op stap over die angst heen, het doet heus niet zeer!
Niet doen!

Heb in een zelfde soort situatie gezeten. Mijn beste vriend waar ik helemaal stapel gek op dacht te zijn. Dacht inderdaad. Als er iemand van het andere geslacht zo in je op kan gaan dat alles lijkt te kloppen, bedenk eerst eens heel goed wat je weggooit aan vriendschap. Weet je zeker dat dit verliefdheid is? Niet te verwarren met liefde? Niet gek dat je meer voor hem voelt, maar neem afstand en bekijk jullie relatie eerst een zoals ie nu is.
Ik denk dat Samsammie gelijk heeft. Als ik jouw stukje lees voel ik dat je wel gelijk hebt.

Okee, ik doe het niet. Ik wacht even af.

(pfffff scheelt een hoop stress...)
Hey,

Heb hetzelfde aan de hand als jou. Heb er overlaatst hier een topic over geopend (wat als je verliefd bent en het is niet wederzijds). Ik heb wel het contact verbroken, was ondertussen ook al een goede vriend geworden.

Heb het toch nog even aanzien eerst (dacht: maar nee, ben niet echt verliefd, is gewoon een diepe vriendschapsrelatie, ...) maar moest uiteindelijk wel bekennen dat ik toch echt wel verliefd was, deed soms echt pijn gewoon.

Wou niet wachten op het moment dat hij zou zeggen dat hij iemand heeft leren kennen, dus heb mijn verlies genomen en afstand genomen. Of het definitief is? Hopelijk niet, want vond onze vriendschap echt wel waardevol, maar kon niet verder op die manier.

Dus misschien eens echt voor jezelf kijken wat je nu precies voelt en jezelf niets voorliegen, want dat hou je uiteindelijk toch niet vol.
Ik heb dat een keer gedaan, maar dat was eens maar nooooooit meer!! Dat ging toen ook om een jongen waar ik al vrij goed bevriend mee was, alleen was ik tot over mijn oren verliefd op hem. Ik heb toen op een avond eens al mijn moed bij elkaar geraapt en een openhartige mail geschreven. Je kunt vast al raden wat zijn antwoord was... Hij zag mij alleen als goede vriendin en verder niets.

Het is denk ik beter om op een minder directe manier uit te vinden of hij iets voor je voelt. Via de mail is zo direct en ik voelde me knap lullig toen hij niks voor mij bleek te voelen...
quote:inkjee schreef op 14 april 2010 @ 16:13:

Ik heb dat een keer gedaan, maar dat was eens maar nooooooit meer!! Dat ging toen ook om een jongen waar ik al vrij goed bevriend mee was, alleen was ik tot over mijn oren verliefd op hem. Ik heb toen op een avond eens al mijn moed bij elkaar geraapt en een openhartige mail geschreven. Je kunt vast al raden wat zijn antwoord was... Hij zag mij alleen als goede vriendin en verder niets.

Het is denk ik beter om op een minder directe manier uit te vinden of hij iets voor je voelt. Via de mail is zo direct en ik voelde me knap lullig toen hij niks voor mij bleek te voelen...

Ok, is lullig (maar dat zou het face to face ook geweest zijn). Je had toen wel duidelijkheid toch!

Als TO wilt weten wat ze kan verwachten, zal ze hem sowieso er toch mee moeten confronteren.

Heb ondertussen ook al goed begrepen dat mannen geen hints zien .
Hoi Frieteke, ja, ik heb toen ook op jouw topic gereageerd. Ik wacht nog even met mailen denk ik, ik ga proberen nóg duidelijker hints te geven. Ik snap ook niet van mezelf dat ik zo'n schijterd ben. Maar ben zo bang voor die afwijzing. Een vriendschap onderhouden met het idee dat hij weet dat ik zo verliefd ben kan ik niet. Ik ga voor mezelf proberen wat afstand te nemen van mijn gevoelens, ook ga ik niet meer als eerste bellen en smsen en mailen. ik wacht af of hij het merkt en me gaat missen.

Ach ik weet het ook niet, stomme kerels ook.
jullie zijn wel negatief tegenover mannen zeg. Misschien durft hij ook niet te zeggen dat hij stapelverliefd op je is. Maar het is de 21e eeuw, je hoeft echt niet te wachten tot hij ermee voorde dag komt
Mail of sms is GEEN goed idee.

Bellen kan, aanspreken is het beste.

Op een mail zou ik niet reageren, sms misschien.

En waarom moet je op hem aflopen en zeggen : "ik ben zo verliefd!" ?

Je kan toch ook gewoon vragen om een kop koffie, lunch, bios, iets anders?
Mmmmmmmmmm heb ooit eens zo'n mail verzonden.

Ging al een dik jaar met een vrouw om en na een stap-

avond sloeg, eenzijdig, de vonk over.

Ik geloof dat ik nog diezelfde nacht een mail heb getikt

over mijn gevoelens voor haar.

En toen het wachten............ 2 dagen en ja een mail terug!!

Met bonkend hart de mail geopend, en toen de teleurstelling

een nietszegend verhaal over goede vriendschap enz.

Maar goed het wordt helemaal vreemd als ik een vaste relatie

krijg met mij huidige partner.

Uiteindelijk bekende ze dat ze spijt had dat ze "ons" geen

kans had gegeven.

Dat was ff slikken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wat dacht je van een "ouderwetse handgeschreven"brief. Kan je je gevoel mooi in weergeven en hij kan het nog een aantal keer nalezen.

Ben heel benieuwd wat je hebt gedaan...of gaat doen.
als je toch al goede vrienden bent, dan zou ik hem inderdaad gewoon een keer op een date vragen. mailen vind ik zelf te afstandelijk en een brief te formeel.

Overigens snap ik niet hoe je geen normale vriendschap kunt onderhouden na afwijzing, maar wel een 'normale' vriendschap denkt aan te houden vol hunkering van jouw zijde. Dat moet je me toch nog eens uitleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven