boemboes?

22-04-2010 15:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
welke conimex boemboes zijn mij aan te raden?

of een boemboe van een ander merk die bij de bas van der heijden te verkrijgen is is ook welkom!

en zijn die conimex boemboes echt voor 4 personen? is het teveel voor 2 ruime eters?

Ik eet het altijd met 2 personen. Welke ze verkopen bij jou super weet ik niet, want ik ken de hele bas van de heijden winkel niet
Bas vd Heijden heet ook Dirk vd Broek of Digros, net waar in NL je woont...

Ik gebruik die bakjes van de AH of van Conimex gewoon voor 2 pers. hoor. Kan best.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
hier die van conimex, en inderdaad voor 2 ruime eters is het genoeg.
Ik vind die van Toko Lien ook aan te raden.

En ik bijna alle grote supermarkten wel te koop volgens mij.
Misschien kom je binnenkort in de buurt van een toko en kun je een boemboe kopen van Sarirasa. Ik vind (als Indo zijnde )de smaken van deze boemboe's vele malen lekkerder dan die van bijv Conimex of andere bij de supermarkt verkrijgbare boemboe's. Maar smaken verschillen uiteraard. Vers is overigens ook niet al te moeilijk en het allerlekkerst.
Ik ben dol op boemboe's! Wij doen altijd 1 met kip, bijv. Ajam smoor of ajam paniki en 1x boemboe boontjes, ook wel sambal goreng boontjes geheten. Het merk maakt eigenlijk niet uit, hoe onbekender hoe beter eigenlijk. Groene curry is ook een aanrader, maar dan met pangasius oid. Oja en das allemaal net genoeg voor 4 niet grote eters. Lukt ons soms ook best met zijn tweetjes. Witte rijst, kroepoek, gebakken uitjes en atjar erbij en smullen maar!
Uhm, ik heb dacht ik nooit andere gegeten dan de boemboes voor sperciebonen van Conimex.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Sajoer boontjes, ajam smoor, rendang en bami vind ik van Conimex lekker. Wij eten er met twee volwassenen en twee kleine kinderen van.
Bep Vuyk! Of anders die van Sarirasa, kost geen drol bij de toko. Eet smakelijk!
Boemboes van de toko zijn veel lekkerder.
Ajam Paniki ! Wel erg heet. Maar heerlijk.
Ik koop altijd 10 drumsticks, die braad ik even aan en dan 2 pakjes Ajam Paniki (400) ml water en een uurtje laten sudderen. Heerlijk! En dan eten met rijst en Sajoer Boontjes. Mmmm.
quote:madamemicmac schreef op 23 april 2010 @ 21:35:

Ik koop altijd 10 drumsticks, die braad ik even aan en dan 2 pakjes Ajam Paniki (400) ml water en een uurtje laten sudderen. Heerlijk! En dan eten met rijst en Sajoer Boontjes. Mmmm. super recept! en voor 2 personen zo'n 4-6 drumsticks, en dan 200 ml water en 1 boemboe?? of gwn 2??
Boeboes van toko Lien zijn heel lekker. Ik ben indo van afkomst maar als ik geen zin heb om het vers te maken dan neem ik deze boemboes.

Enige wat ik altijd doe ne dat is niet standaard, ik fruit de boeboe in olie, dan vlees, kip of vis erbij (afhankelijk van welke boeboe) en dan pas water toevoegen. In geval van kip heb ik deze al voorgebakken in olie ik hou niet van kip die geheel klaar gekookt is)

Boemboe als Roedjak (lekker met varkensvlees) daar voeg ik geen water aan toe. boemboe in de pan, even aanbakken, vlees erbij en met het vlees bakken. Ik eet dit naast de nasi of naast rijst en dan sajor boontjes erbij en evt wat sambal goreng eieren.
btw Roedjak is pittig, voor mijn kinderen gooi ik er een schep suiker doorheen op het bord
quote:Tjeempie schreef op 24 april 2010 @ 16:05:

Boeboes van toko Lien zijn heel lekker. Ik ben indo van afkomst maar als ik geen zin heb om het vers te maken dan neem ik deze boemboes.

Enige wat ik altijd doe ne dat is niet standaard, ik fruit de boeboe in olie, dan vlees, kip of vis erbij (afhankelijk van welke boeboe) en dan pas water toevoegen. In geval van kip heb ik deze al voorgebakken in olie ik hou niet van kip die geheel klaar gekookt is)

Boemboe als Roedjak (lekker met varkensvlees) daar voeg ik geen water aan toe. boemboe in de pan, even aanbakken, vlees erbij en met het vlees bakken. Ik eet dit naast de nasi of naast rijst en dan sajor boontjes erbij en evt wat sambal goreng eieren.Mag ik vragen hoe jij sajoer boontjes maakt?
me 2
Ben van Indische afkomst en adviseer in de regel ( als je per se naar de supermarkt wilt) die van Koningsvogel.
quote:xxxS schreef op 24 april 2010 @ 12:25:

[...]

super recept! en voor 2 personen zo'n 4-6 drumsticks, en dan 200 ml water en 1 boemboe?? of gwn 2??Bij AH heb je zo'n bak met 9 of 10 drumstickjes en daar zit verrassend veel vlees aan. Wij hebben 2 á 3 pootjes per persoon. En seroendeng en gefrituurde uitjes ebij is ook lekker.
dus 10 kleintjes? of 3/4 grote en dan gwn hetzelfde recept?
Grappig, heb dezelfde voorkeur als tjeemie, evenals mijn (indische) schoonmoeder. Die van toko lien dus, en eerst even fruiten. Vooral de boemboe soto is van Lien het lekkerst. Met wat extra sereh en wel zelfgemaakte bouillon (of anders v struik).
Computer says nooooo
Die van toko Lien zijn trouwens lekker bij de goedkopere supers te krijgen. De ah (bij ond iig) heeft alleen koningsvogel of "verhollandst" van conimex of eigen merk.
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 25 april 2010 @ 12:07:

Grappig, heb dezelfde voorkeur als tjeemie, evenals mijn (indische) schoonmoeder. Die van toko lien dus, en eerst even fruiten. Vooral de boemboe soto is van Lien het lekkerst. Met wat extra sereh en wel zelfgemaakte bouillon (of anders v struik).

wat bedoel je met eerst even fruiten.. sorry ik snap t niet helemaal

X
Fruiten is het kort aanbakken van iets, zoals je vaak begint met het fruiten van een gesnipperd uitje en/of wat knoflook, bv.
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven