Duplo

23-04-2010 10:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt bijna 2

Nu wil ik aan een paar vrienden een set duplo vragen. Ze krijgt al wat losse blokken ed, maar een 'thema-set' lijkt me ook leuk.

Ik zag al de dierentuin; lijkt me leuk. Hebben jullie kinderen bepaalde duplo waar ze veel mee spelen?
Hier een meisje van 2 en een jongetje van bijna 4 en we hebben inmiddels een redelijke collectie;

- politieboot

- familiehuis

- kleine boerderij

- grote boerderij

En verder wat basisblokken, en nog 'oude' duplo waar ik zelf vroeger mee speelde.

Ze spelen er hier echt heel veel mee.
Deze vind ik zooo leuk!!!

Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Wij hebben van duplo het huis (hierboven afgebeeld, maar dan net iets anders, uitgebreider) en de dierentuin.

Beide waren een doorslaand succes.

Zoon was op die leeftijd vooral bezig met dierenpoep opruimen. (er zitten dierenverzorgers bij met schoppen en een kruiwagen)

Kijk ook op internet he, de prijzen kunnen enorm verschillen!
Wij hebben de trein. Zijn dochters (1 en 2) echt gek op!

Ook hebben we een klein setje met 'wilde' dieren en een kleine boerderij versie.
Mijn dochter heeft een hele set basisblokjes en de dierentuin- en boerderijdieren. Niet de hele set. Ze vind het geweldig en speelt er heel veel mee. Als ze wat ouder is (ze is nu15 maanden) wil ik ook graag de uitbreidingssets kopen.
I love duplo Speelde er vroeger zoooooo vaak mee Een hele goede keuze om dit te geven!!!!
Xander van 3 speelt heel graag met de basisblokken.

Verder hebben we nog de politieboot.

Hij speelt al met de blokken sinds hij ongeveer 2 jaar was.

Oma heeft nog iets grotere duploblokken. Daar maakt hij steevast tijdens het oppassen altijd een boot van.
quote:MMR schreef op 23 april 2010 @ 10:37:

I love duplo Speelde er vroeger zoooooo vaak mee Een hele goede keuze om dit te geven!!!!Ja vind ik ook En het blijft ook gewoon goed, dat is het fijne er van. Dus je kan het na de kinder-speeltijd fijn weer verkopen tegen een redelijke prijs, of bewaren voor je kleinkinderen.
ik heb zelf nog geen kinderen, maar wat ik me wel kan herrinneren van vroeger was dat mijn neefjes een trein hadden van duplo!

een hele lange rails die je zelf aan elkaar kon zetten.

de trein werkte op batterijen.

super gaaf!

maar jij hebt een dochtertje.. weet niet of zij het ook leuk vind.

uhh... ik denk wel dat het altijd leuk blijft! ook als ze ouder worden!
Mijn dochtertje heeft er nooit om gegeven. Mijn zoontje van net 3 heeft allemaal Duplo voor zijn verjaardag gehad, en hij speelt er heel veel mee. Hij heeft echte jongens dingen, voertuigen en en garage. Hier is het een grote hit!
inmiddels hebben we hier een hele collectie voor zoon (2) en dochter (1).

De losse blokjes doen het tot nu toe het beste (hoe hoog kan je ze stapelen??) en daarna is de bouwterrein set met bulldozer etc erg populair.

Dochter vindt het vooral leuk om alles wat haar broer bouwt om te duwen......
Dochter van 2,5 gaat altijd helemaal los op de duplo. Nu is ze vooral torens aan het bouwen, we hebben een ton met basisstukken. Daarbij heeft ze diertjes uit de dierentuin, met poppetjes erbij en een treintje. Ook om samen te bouwen is het ideaal speelgoed.
quote:elmanita schreef op 23 april 2010 @ 13:19:

Dochter vindt het vooral leuk om alles wat haar broer bouwt om te duwen......

Hier precies hetzelfde jongste van 2 sloopt alles wat grote broer van 5 maakt.

Oudste heeft afgelopen jaren al een hele collectie verzameld,inclusief het treinspoor met bruggen&treintjes.

Toen ze 2 werden vroegen we aan iedereen duplo, en iedereen bepaalde zelf of ze een grote of kleine doos kochten,dus voor elk budget is er duplo.

Ze spelen er nu nog elke dag mee,terwijl de oudste toch al 5 is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven