Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:Paque_in_Pink schreef op 23 april 2010 @ 10:50:

zoals ik ook al op het vraag het het modje topic postte:

ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er nu gezegd wordt: MrsC is een troll, omdat dat lekker makkelijk is voor de Mod en Angels, zodat ze niet door het stof hoeven om toe te geven dat zíj fout zaten gisteren en nu.

Maar goed, wie ben ik he?!

Dat staat m.i. los van het hele verhaal. Er is gehandeld op de basis van de informatie die er gisteren was, en daar moet naar gekeken worden. Het handelen van forummers en Angels staat niet opeens in een ander licht omdat Mrs C een troll is/zou zijn. Dat was immers gisteren niet bekend.

Overigens, dat bannen heb ik niet meegekregen en weet dus niet of dat terecht was of niet.
Het ligt niet voor de hand dat iemand die daadwerkelijk zo recht in de leer is als Mrs.C. heeft willen doen geloven, op een forum als dit gaat meeschrijven, al helemaal niet op zondagen en orthodoxe feestdagen. Haar verhalen zijn weinig plausibel. Dat laat natuurlijk onverlet dat het promoten van lijfstraffen hier niet thuis hoort. Daarnaast mag zij wat mij betreft verder gaan met het in de ether slingeren van semi-religieuze opvattingen.
quote:Evidenza schreef op 23 april 2010 @ 10:53:

[...]

Dat staat m.i. los van het hele verhaal. Er is gehandeld op de basis van de informatie die er gisteren was, en daar moet naar gekeken worden. Het handelen van forummers en Angels staat niet opeens in een ander licht omdat Mrs C een troll is/zou zijn. Dat was immers gisteren niet bekend.

Overigens, dat bannen heb ik niet meegekregen en weet dus niet of dat terecht was of niet.Nee maar vanmorgen om een uurtje of 7 wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Natuurlijk staat het wel in een ander daglicht. Er werd uitgedaagd door de troll, want dat doet een troll. De troll liet zich niet uitdagen door een stel vervelende forummertjes die van geen ophouden wisten. Zij werden juist uitgedaagd.

Of begrijp ik het helemaal niet meer?

Verder schreef die Angel nog wat over andere opvoedpraktijken(mishandeling) in bagatelliserende vorm.
Maar de Angel hoeft echt niet door het stof hoor. Inschattingsfout + onhandige formulering + heleboel bannen = bannen ongedaan maken en over tot de orde van de dag.. Denk ik dan.
De bannen zijn uitgedeeld wegens off-topic posten in het modtopic na een waarschuwing aldaar.

Daar verandert het trollverhaal niks aan dus de bannen zullen niet teruggedraaid worden.
quote:nouschi schreef op 23 april 2010 @ 10:56:

[...]

Nee maar vanmorgen om een uurtje of 7 wel.Zijn er na vanochtend 7 uur nog meer mensen geband dan?
In datzelfde moderatortopic deed de Angel er zelf ook meerdere keren een schepje bovenop. (Olie op het vuur.) Met berichten als;

Nog 1 ding: het erop nahouden van volstrekt andere geloofsovertuigingen, ideeen over opvoeden en hoe een relatie in elkaar steekt is geen reden om iemand te weren van het forum. Je mag wat mij betreft iemand 'eng' vinden, maar dan nog is iemands overtuiging niet strijdig met de regels van het forum.

Daarnaast is het niet bepaald sympathiek om steeds 1 aspect van iemands manier van opvoeden ter sprake te brengen en haar daarop aan te vallen op het moment dat die persoon zich in een topic laat zien of zelf een topic opent. Dat noemen we ook wel zuigen. Laat duidelijk zijn dat ik dat niet meer wil zien.

Offtopic is offtopic eens. Maar er werd niet alleen door de normale forummers offtopic gegaan. Zegmaar.
quote:Hemera schreef op 23 april 2010 @ 11:00:

Natuurlijk staat het wel in een ander daglicht. Er werd uitgedaagd door de troll, want dat doet een troll. De troll liet zich niet uitdagen door een stel vervelende forummertjes die van geen ophouden wisten. Zij werden juist uitgedaagd.

Verder schreef die Angel nog wat over andere opvoedpraktijken(mishandeling) in bagatelliserende vorm.Misschien begrijp jij het heel goed, ik ben het er alleen niet mee eens Een ban is inherent aan je gedrag conform de forumregels. Overtreed je die, dan krijg je een ban. Ongeacht het voorval, ongeacht of je reageert op een troll.
quote:mamalief schreef op 23 april 2010 @ 11:02:

De bannen zijn uitgedeeld wegens off-topic posten in het modtopic na een waarschuwing aldaar.

Daar verandert het trollverhaal niks aan dus de bannen zullen niet teruggedraaid worden.

Dat klopt. Ik had daar ook gepost en toen ik later weer terugkwam zag ik dat er al allerlei mensen geband waren wegens dat offtopic gaan. Terwijl ik juist zou denken dat je ook wel eens een uitzondering kan maken in uitzonderlijke gevallen. Zoals dit dus.

Mensen waren boos omdat er niks meer gezegd mocht worden over Mrsc's "opvoedmethodes". Het lijkt me niet zo raar dat je dan dus even offtopic gaat, aangezien het hier wel gaat om een behoorlijk gevoelig iets. Maar goed.Dat mag dus blijkbaar niet, regel is regel of zoiets....
Nee ik bedoel toen wist ze dat het een troll was. Dan draai je dat toch ook terug.

De gemoederen liepen zo hoog op , logisch, dan zeg je toch gewoon een paar keer we gaan nu met z'n allen verder op het napraattopic want dit topic moet schoon blijven etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Hemera schreef op 23 april 2010 @ 11:08:

In datzelfde moderatortopic deed de Angel er zelf ook meerdere keren een schepje bovenop. (Olie op het vuur.) Met berichten als;

Nog 1 ding: het erop nahouden van volstrekt andere geloofsovertuigingen, ideeen over opvoeden en hoe een relatie in elkaar steekt is geen reden om iemand te weren van het forum. Je mag wat mij betreft iemand 'eng' vinden, maar dan nog is iemands overtuiging niet strijdig met de regels van het forum.

Daarnaast is het niet bepaald sympathiek om steeds 1 aspect van iemands manier van opvoeden ter sprake te brengen en haar daarop aan te vallen op het moment dat die persoon zich in een topic laat zien of zelf een topic opent. Dat noemen we ook wel zuigen. Laat duidelijk zijn dat ik dat niet meer wil zien.

Offtopic is offtopic eens. Maar er werd niet alleen door de normale forummers offtopic gegaan. Zegmaar.Oh, hier kan ik niet zoveel geks in ontdekken hoor. Het woord zuigen is niet handig gekozen, maar ze heeft wel een punt. Waarom steeds maar weer reageren op iemand die je volstrekt minacht wegens haar leefwijze? Verder heeft ze m.i. gewoon gelijk.
Oh ja Hemera, dat "zuigen" inderdaad. Geloof dat ik me daar nog wel het meest boos om heb gemaakt...
Ja, maar ik vind dus eigenlijk dat niet alleen MrsC trollig en provocerend bezig was maar ook de Angel zelf. En dat maakt de situatie, vind ik, dan toch weer anders. Maargoed. Ik wacht graag op de reactie van Naomi.
Dat over waarom MrsC een troll was is vanmorgen nog niet uitgelegd. Misschien gaat Naomi dat nog doen. Misschien ook niet. Andere meldingen over trollen worden ook niet uitgelegd over hoe ze dat weten. Dus dan zie ik het nut er nu ook niet van in
Je snap het niet Evidenza. Mrsc gaf duidelijk aan (meerdere malen) dat ze haar kinderen slaat en dat dat de enige juiste manier is om je kinderen goed op te voeden.

Is het dan zuigen als mensen daar heftig op reageren? Lijkt me niet. Net als dat iemand hier zou vertellen wekelijks zijn vrouw alle hoeken van de kamer te laten zien en dat dat een goede manier is om een relatie gezond te houden. Moet je zo iemand negeren??
quote:Hemera schreef op 23 april 2010 @ 11:00:

Verder schreef die Angel nog wat over andere opvoedpraktijken(mishandeling) in bagatelliserende vorm.Nog niet zo héél lang geleden werd er een grens getrokken tussen een strenge opvoeding en daadwerkelijke kindermishandeling.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Maar die opvoedtechniek is het aanbevelen van mishandeling. Dat konden en wilden sommige forummers niet negeren.
quote:Hemera schreef op 23 april 2010 @ 11:10:

Ja, maar ik vind dus eigenlijk dat niet alleen MrsC trollig en provocerend bezig was maar ook de Angel zelf. En dat maakt de situatie, vind ik, dan toch weer anders. Maargoed. Ik wacht graag op de reactie van Naomi.Het is vast anders als je er midden inzit of dat je de nasleep en de highlights leest. Maar wat ik hier zo lees van de reactie van de Angel was dat in mijn ogen correct.
Hoe laat is "eind van de ochtend" eigenlijk.
quote:stratego schreef op 23 april 2010 @ 11:12:

[...]

Nog niet zo héél lang geleden werd er een grens getrokken tussen een strenge opvoeding en daadwerkelijke kindermishandeling.Ja, en? Ik begrijp je punt niet.
quote:Liv schreef op 23 april 2010 @ 11:09:

[...]

Dat klopt. Ik had daar ook gepost en toen ik later weer terugkwam zag ik dat er al allerlei mensen geband waren wegens dat offtopic gaan. Terwijl ik juist zou denken dat je ook wel eens een uitzondering kan maken in uitzonderlijke gevallen. Zoals dit dus.

Mensen waren boos omdat er niks meer gezegd mocht worden over Mrsc's "opvoedmethodes". Het lijkt me niet zo raar dat je dan dus even offtopic gaat, aangezien het hier wel gaat om een behoorlijk gevoelig iets. Maar goed.Dat mag dus blijkbaar niet, regel is regel of zoiets....Dat zou wel erg krom zijn. MrsC opent een topic over haar opvoedmethode en daar mogen wij dan niets van zeggen?
quote:Hemera schreef op 23 april 2010 @ 11:02:

Maar de Angel hoeft echt niet door het stof hoor. Inschattingsfout + onhandige formulering + heleboel bannen = bannen ongedaan maken en over tot de orde van de dag.. Denk ik dan.Denk ik ook.
quote:Jaschenca schreef op 23 april 2010 @ 11:15:

[...]

Dat zou wel erg krom zijn. MrsC opent een topic over haar opvoedmethode en daar mogen wij dan niets van zeggen? Inderdaad heel krom. Maar zo was het wel. Er mocht niet meer de hele tijd ingegaan worden op dat ene aspect. Tja....
quote:Liv schreef op 23 april 2010 @ 11:12:

Je snap het niet Evidenza. Mrsc gaf duidelijk aan (meerdere malen) dat ze haar kinderen slaat en dat dat de enige juiste manier is om je kinderen goed op te voeden.

Is het dan zuigen als mensen daar heftig op reageren? Lijkt me niet. Net als dat iemand hier zou vertellen wekelijks zijn vrouw alle hoeken van de kamer te laten zien. Moet je zo iemand negeren??

Volgens mij zegt de Angel dat het bepaald niet symphatiek is om iemand waar ze haar gezicht ook laat zien aan te vallen op één aspect van haar verhaal. Dat noemt de Angel zuigen. En dat is het ook. Heftige reacties an sich zijn geen zuigen, maar dat zegt ze ook niet.

Of je zo iemand moet negeren? Zat er enige progressie in? Zag Mrs C af en toe jullie punt? Volgens mij niet, en dat gaat al weken zo. Dan zou ik haar negeren ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven