welke alarmwekker straalt in het donker geen licht uit?

23-04-2010 11:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al diverse keren heb ik een alarmwekker gekocht met oplichtende cijfers. (en weer teruggebracht naar de winkel)

Maar als het licht dan uit gaat, geven deze dingen zo'n grote gloed van licht af, wat ik heel irritant vind. Ik wil graag gewoon donker in de slaapkamer.

Wie weet er eentje waarbij er geen extra licht vanaf komt?
Mijn vriend klaagt daar ook altijd over en heeft ook veel wekkerradio's versleten. Hij heeft er sinds twee weken nu eentje van bol.com waar hij heel tevreden over is. Je kunt de verlichting namelijk instellen qua felheid en deze geeft inderdaad 's nachts geen licht (alleen de cijfers zijn leesbaar). Ik google even voor je, momentje...
Peas on earth!
Deze is het: http://www.bol.com/nl/p/e ... 00000005914362/index.html
Peas on earth!
quote:Margaretha2 schreef op 23 april 2010 @ 12:02:

[afbeelding]

Maar die tikt!

Van zulke wekkers kon ik namelijk vroeger nooit slapen omdat ze zo tikken
Peas on earth!
Ik draai de wekker altijd naar de muur, probleem opgelost!
Gebruik je mobiel als wekker. Dan heb je ook geen last van heel veel licht in de kamer.

Ik heb overigens wel een wekkerradio, omdat ik ook 's nachts wil kunnen zien hoe laat het is, maar het ding geeft niet heel veel licht af. (het is in ieder geval knap donker op onze slaapkamer)
wij hebben zo'n lichtwekken van nafnaf waarvan je de klok ook in sterkte kunt verstellen...maar weet niet of dat iets voor je is....
Ik zit me rot te zoeken naar een plaatje ervan, maar om dezelfde reden uitgekomen bij de wekkerradio van de Watson. In een zilverblauwe behuizing, iets van 7 euro...
Zo'n ouderwetse wekker die tikt, wil ik ook niet. Wij hebben een grote klok op de slaapkamer die ook al lekker tikt.

En de wekker wegdraaien wil ik ook niet, ik wil 's nachts toch wel weten hoe laat het is.

prinses op de erwt: ¤ 55,- is best wel flink, maar ik houd hem in gedachten.

gelukkig meisje: heb je meer details? ik heb al gegoogled op nafnaf, staat hij hier tussen? afbeeldingen nafnaf
Ik vind 55 euro voor een wekker ook wel érg duur inderdaad, maar vriend is er helemaal blij mee. Moet zeggen dat het qua uiterlijk een mooie wekker is, dat de radio het goed doet (niet van dat irritante gekraak/geruis) en dat ie veel mogelijkheden heeft.
Peas on earth!
Ik heb ook een wekker (lichtwekken Lumu van Phillips) waarbij je de cijfers kunt instellen op sterkte.

Ik kan ook niet slapen van het licht van de wekkercijfers, dat dat was voor mij ook altijd een vereiste.

En nog een tip: neem een wekker met groene cijfer, die dus dimbaar zijn. Géén rode cijfers. Groen is een stuk vriendelijker `s nachts.
Ik heb eer een van balance time. Geeft geen licht, hiervoor moet je op een knop boven op de wekker drukken. Het is geen wekkerradio. Gekocht bij de Makro. Was iets rond de EUR 15,00. Bevalt prima, werkt wel op batterijen, maar deze gaan zeer lang mee. De wekker is radio controlled, de tijd past zich automatisch aan.
wij hebben er hier allemaal eentje van de Hema.

Was rond 10 ¤ geeft alleen licht als je hem oppakt en hem licht indrukt.

handig om snachts de tijd op te kunnen zien maar geeft alleen licht als je het nodig hebt.

hij is vierkant en wij hebben hem hier in het wit en eentje in limegroen.

Weet niet welke kleur ze nu verkopen. hij is vrij plat ( ongeveer 2,5 cm)
Bij ikea hadden ze een wekker op een knijpert, zoals een spotj, en die gaf pas licht als je daarvoor ene kopje indrukte. Heeft het bij mij 5 jaar gedaan.

Dat model hebben ze niet meer, maar ik geloof dat de vikis en de slabang hetzelfde systeem hebben.

Ik vind dat lichtgevende ook erg irritant en ik zet meestal iets voor het schermpje, vaak een pakje zakdoekjes, dat til je makkelijk even op als je op de wekker wilt kijken. Erg simpele oplossing, mits het schermpje laag zit. Maar ja, ik wil ook meestal niet weten hoe laat het is als ik even wakker word
Ik heb ook die wekker van NafNaf. Ik heb hem ooit gekregen als lichtwekker waarmee het zeer prettig wakker worden was. Maar dat mag ik niet meer van vriend. Hij vind de oplichtende cijfers 's nachts ook heel irritant (je begrijpt: vriend is een zeikerd ), maar op de donkerste stand heeft hij er geen last van. Verder vind ik het echt een hele prettige wekker; mooi design, mooi geluid, veel mogelijkheden. Dus misschien toch de investering waard?
Ik heb een wekker met digitale weergave zonder licht. Hij werkt op batterijen, heeft een knop voor (eventjes!) verlichting, maar het is geen wekkerradio (hij wekt je door te piepen dus). Verder staat ie altijd op de juiste tijd (obv. een ontvangen signaal) en hoef je hem dus niet opnieuw in te stellen met zomer- en wintertijd. (Ook heel handig bij het reizen naar een andere tijdzone (zoekt ie het juiste signaal op).)

Hij kostte maar 10 euro en is van de kijkshop.
quote:love2dance schreef op 23 april 2010 @ 12:43:

wij hebben er hier allemaal eentje van de Hema.

Was rond 10 ¤ geeft alleen licht als je hem oppakt en hem licht indrukt.

handig om snachts de tijd op te kunnen zien maar geeft alleen licht als je het nodig hebt.

hij is vierkant en wij hebben hem hier in het wit en eentje in limegroen.

Weet niet welke kleur ze nu verkopen. hij is vrij plat ( ongeveer 2,5 cm)Die wekker heb ik ook, is een prima ding. Alleen werkt de snooze om de 4 minuten ipv de 9 minuten, en 4 min. zijn heel snel voorbij......
Dit is degene die ik heb:

Verlichting traploos in te stellen

zo ziet dus die nafnaf lamp eruit....

deze hebben we gekocht omdat die van philips destijds gigantisch groot waren...en deze is een stuk kleiner...hij heeft geloof ik 4/5 deuntjes..wij zijn fan van de vogelgeluiden....(je hebt ook bos, zee een riedeltje en nog wat anders)

geloof dat ie rond de ¤60 kost....
Ik gebruik mijn mobiel als wekker. Ook handig omdat ik 2 tijden kan aangeven wanneer hij afgaat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven