Overdrachtpapieren bij bevalling

23-04-2010 14:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
nav een ander topic

Ik heb twee bevallingen gehad en bij beide klopten de overdrachtspapieren niet.

Daar stond onjuiste info op.

Heb er nooit wat mee gedaan want daar stond op dat moment mijn hoofd niet naar en man kon geen Nederlands dus.

Maar een paar voorbeelden:

duur van de uitdrijving klopte niet

tijd van ontslag klopte niet, was om 6.13 bevallen en mocht gaan douchen en toen was het bed al opgemaakt voor de volgende dus mocht ik eigenlijk direct vertrekken en dat was 6.53, met de mededeling dat het erg druk was.

Terwijl er op de overdracht stond dat ik pas om 10.00 wegging etc.

En ook werd vermeld dat ik medisch was, ik was niet medisch, enige voordeel daaraan was dat ik geen rekening van het ziekenhuis heb ontvangen toendertijd.

Hebben jullie ook jullie overdrachtspapieren gelezen en onjuistheden erin gevonden.

Toen ik er met vriendinnen over sprak had haast iedereen dezelfde ervaring, dus vandaar.

Ik wil er verder niks mee hoor, maar ben gewoon erg benieuwd.
yup heb dezelfde ervaring.

Bij alle 3 mijn meisjes klopte de papieren niet.

Heb er ook nooit wat mee gedaan omdat ik het niet zo van belang vond.

Je doet er verder niks mee ik niet tenminste in de baby albums zit mijn eigen wel kloppende verslag.

Wat de tijd en het medisch/niet medisch betreft misschien hebben ze dat gedaan omdat ze er meer geld voor krijgen.

Weet niet ik doe maar een gokje.
Bij mij klopten de overdrachtspapieren wel, maar wat de huisarts in zijn systeem heeft staan klopt niet. Ik was er toevallig voor iets anders, waarna hij de opmerking maakte (lezend van zijn scherm) dat arts X had gezegd dat de weeen wel heel sterk waren geweest. Nu was arts X er helemaal niet bij, dat was arts Y (had nog nooit gehoord van arts X) en de weeen waren juist helemaal niet sterk. \

Ook niks mee gedaan trouwens. Pas toen ik buiten stond viel het kwartje, was net bevallen toen
Ja, zoals ik net in het andere topic zei klopte er hier ook niks van. Op de papieren voor de huisarts stond dat ik was bevallen van een jongen, terwijl het toch echt een meisje was (en de man van de naastgelegen apotheek maar gek kijken toen ik spruw medicijnen ging halen voor mijn 'zoon' met meisjesnaam die in een knalroze bugaboo lag). Verder stond er in dat ik alleen een paar hechtingen had in mijn schaamlip, terwijl er inwendig een hele ritssluiting zat (de kraamzorg heeft dit dus ook niet gecontroleerd, en moest ik er dmw een pijnlijk huisartsenbezoekje achter komen dat de boel ontstoken was). Ook had mijn dochter volgens de papieren een behoorlijk bij oor, waar ik tot op heden geen spoor van heb kunnen ontdekken. En oh ja, in de overdracht naar de kraamzorg stond ook dat ik poliklinisch was bevallen, terwijl ik toch echt ivm zw vergiftiging ingeleid ben.

Ach ja.....
Bij mij klopte er ook niets van, het tijdspad van de bevalling klopt niet, en er staat de verkeerde geboortetijd op.
Ja bij de oudste klopte er niets van!
quote:Tmaar schreef op 23 april 2010 @ 14:52:

Ja, zoals ik net in het andere topic zei klopte er hier ook niks van. Op de papieren voor de huisarts stond dat ik was bevallen van een jongen, terwijl het toch echt een meisje was (en de man van de naastgelegen apotheek maar gek kijken toen ik spruw medicijnen ging halen voor mijn 'zoon' met meisjesnaam die in een knalroze bugaboo lag). Verder stond er in dat ik alleen een paar hechtingen had in mijn schaamlip, terwijl er inwendig een hele ritssluiting zat (de kraamzorg heeft dit dus ook niet gecontroleerd, en moest ik er dmw een pijnlijk huisartsenbezoekje achter komen dat de boel ontstoken was). Ook had mijn dochter volgens de papieren een behoorlijk bij oor, waar ik tot op heden geen spoor van heb kunnen ontdekken. En oh ja, in de overdracht naar de kraamzorg stond ook dat ik poliklinisch was bevallen, terwijl ik toch echt ivm zw vergiftiging ingeleid ben.

Ach ja.....Sjemig. Weet je zeker dat je het goede kind hebt meegekregen?
Nadat ik was bevallen en ik bij de gyn op controle was zat hij wat hard op te lezen. (Hij was er op het moment van de bevalling niet bij)

Daar stond zo iets in dat ze gelijk de couveuse in is gegaan en na 2uur er weer uit mocht.

Ze is alleen de couveuse ingegaan net voor mijn zoon werd geboren (ongeveer 1 min daarvoor) en ze schelen 20 minuten. ook stond er zo iets dat ze na 2 uur er uit mocht dat was alleen 's ochtends rond 7 uur dus zo'n 5 uur later.

Ik heb er wat van gezegt maar volgens mij is er niks mee gedaan.
denk eeder dat ze de verkeerde brief dan verkeerde kind meegeven
quote:Tinus1977 schreef op 23 april 2010 @ 14:57:

[...]

Sjemig. Weet je zeker dat je het goede kind hebt meegekregen?Godzijdank heb ik haar de hele tijd bij me gehad, dus tenzij uri geller stiekem op bezoek is geweest weet ik dat wel vrij zeker. Maar je zou er bijna van gaan twijfelen
quote:ps27 schreef op 23 april 2010 @ 14:58:

denk eeder dat ze de verkeerde brief dan verkeerde kind meegeven

In mijn geval waren er toch nog dingen die wél klopten op de papieren, dus ik heb niet per ongeluk de verkeerde mee gekregen.

*gaat toch nog eens een kritische blik op kind werpen om te zien of het wel echt die van mij is *
Tjonge, ik blijf in de openingspostveen beetje steken bij 40 minuten na de bevalling het ziekenhuis min of meer uitgezet worden wegens drukte. Ik vind dat eigenlijk behoorlijk onverantwoord en schandalig. In verband met het risico op nabloedingen mag dat helemaal niet. De kraamhulp moet, naar mijn weten, om die reden ook minstens 2 uur bij je blijven thuis.
O ja, in antwoord op je vraag. De papieren klopten hier geloof ik aardig.
Volgens mij klopten de gegevens wel. Daarnaast ik was aan het bevallen en zal ongetwijfeld dingen hebben gemist. De tijdspanne van het hele gebeuren heb ik ook totaal verkeerd in mn hoofd zitten. Manlief kan me daar nog wel eens op wijzen. Dus of ik zelf als bevallende vrouw nou zo'n goeie referentie ben....
hier klopte het ook niet.. in de papieren stond dat Poessekind de 5e geboren was, maar het was toch echt de 7e...

Verder heb ik op de nacontrole mn dossier moeten laten bijwerken, want er stonden heel veel dingen gewoon niet in.. (en het ergste was dat die knakker van een gyn me niet eens geloofde ook!)
quote:Tmaar schreef op 23 april 2010 @ 15:03:

[...]

In mijn geval waren er toch nog dingen die wél klopten op de papieren, dus ik heb niet per ongeluk de verkeerde mee gekregen.

*gaat toch nog eens een kritische blik op kind werpen om te zien of het wel echt die van mij is *Kan me voorstellen! ongelooflijk zeg...
Wat een raar verschijnsel. Ga er goed op letten bij mijn bevalling.
Ja, hier klopte het ook bij alle drie de kinderen in grote lijnen wel, maar waren er details qua tijden/duur enz. die niet klopten.

Best typisch eigenlijk, dat het blijkbaar zo vaak niet helemaal klopt..
jah hier klopte het ook niet volgens de paieren in het ziekenhuis is mijn kind een heel jaar eerder geboren, terwijl ik toen nog single was en nog compleet niet aan kindjes dacht hihi
Dank je voor de waarschuwing
Hier stonden er drie fouten in:

- geboortegewicht 2580, ontslaggewicht (één dag later) 4250 gram... Ja vast niet, dat zal wel 2450 gram geweest zijn.Slordig getikt.

- in mijn medische gegevens stond een ernstige fout over de medicijnen die ik tijdens de zwangerschap heb gekregen. Ook slordig en gehaast, ze hadden gewoon de stukken niet goed gelezen.

- wat ik persoonlijk het ergste vond: er stond dat ik borstvoeding gaf, terwijl ik dat heel graag had gewild, maar juist om medische redenen flesvoeding moet geven.

Ik heb het bij het ontslag niet gezien (was blij dat we eindelijk weg mochten), maar het achteraf laten corrigeren bij de huisarts, de verloskundige en het consultatiebureau. Voor de gynaecoloog die me naar dit (academische) ziekenhuis had doorverwezen heb ik een briefje bij dat verslag gedaan.

En ik weet zeker dat ik het juiste kind heb meegekregen!
anoniem_69949 wijzigde dit bericht op 23-04-2010 17:37
Reden: toevoeging over het juiste kind :-)
% gewijzigd
quote:Lucebertha schreef op 23 april 2010 @ 17:36:

- wat ik persoonlijk het ergste vond: er stond dat ik borstvoeding gaf, terwijl ik dat heel graag had gewild, maar juist om medische redenen flesvoeding moet geven.

Wat naar, juist bij jou

quote:En ik weet zeker dat ik het juiste kind heb meegekregen!Dat weet ik wel zeker, wat is het toch een lekker manneke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven