Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:Broedkippetje schreef op 23 april 2010 @ 19:01:

[...]

Je mag het prima met die wet oneens zijn. Zolang je hem niet overtreedt.

Ik het wel raar dat je iemand hypocriet en eng noemt als die bereid zou zijn aangifte te doen als deze wet overtreden wordt.

Ik vind het eng dat mensen zo meegesleept worden op een discussieforum.

En ik vind het hypocriet omdat ik, zoals gezegd, op dit forum zelf regelmatig topics heb gelezen waarvan ik dan dacht "oei, dat gaat helemaal niet goed/ daar zou eigenlijk eens hulpverlening aan te pas moeten komen/ oid" en dat daar in de regel zeer mild op gereageerd wordt.

Maar sowieso, ik hou sowieso niet zo van dat NSB-erige, eigenlijk.
Am Yisrael Chai!
Ik schrik ook een beetje van FV, dat had ik zeker niet verwacht dat jij die mening er op na zou houden.
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 19:01:

[...]

Ik ben inderdaad niet tegen lijfstraf, nee. En de manier die MrsC beschreef, is lijfstraf "volgens het boekje".

Ik ben oprecht verbaasd.

Dan moet dat boekje maar gauw in de ban.
Geen bijzonderheden
quote:Chameleon schreef op 23 april 2010 @ 19:04:

[...]

Ze heeft op mij geen enkele provocatieve uitwerking gehad en nogmaals verbaas ik mij erover dat zovelen daar wel zo heftig over tekeer gingen ...Ik snap dat het jou niet provoceerde, maar begrijp je nu echt niet dat het anderen wel provoceert? (bijvoorbeeld vanwege een ervaring uit hun verleden)
100 jaar geleden was het gewoon ja. Mijn opa kreeg op school met een rietje.

Het is niet voor niets afgeschaft!
Geen bijzonderheden
Maar wat versta jij onder NSBerige FV?
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 19:06:

Zo jij durft nogal.

:puke:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijfstraf

Een speciale categorie is de kinderlijfstraf, opgelegd door ouders en vroeger ook door schoolpersoneel. Tot ver in de 20e eeuw werden lijfstraffen voor kinderen algemeen beschouwd als passend opvoedkundig middel.

In 1982 bepaalde het Europese Hof dat 'lijfstraffen' voor kinderen zonder toestemming van de ouders verboden zijn. Als enig land in West-Europa zijn 'acceptabele lijfstraffen' in Groot-Brittannië nog toegestaan. Met name de Engelse (privé)-kostscholen zijn er bekend om. Toneelstukken, films en televisieseries die daaruit zijn voortgekomen geven de indruk dat veel Britten hun schooltijd hebben doorgebracht bij sadistische schoolmeesters. Sinds 1986 verbiedt de Britse wet lijfstraffen op openbare scholen. Toch konden tot 1998 particuliere en onafhankelijke scholen zelf nog weten hoe ze leerlingen straften. In diverse landen van het Gemenebest is de lijfstraf nog of zelfs opnieuw in zwang.
Dus het is niet strafbaar begrijp ik uit dat stukje?
Vraagje, FV.

Als een kind in jouw omgeving dit overkomt, maak je dan ook geen melding?
Geen bijzonderheden
quote:Dushi74 schreef op 23 april 2010 @ 19:08:

Maar wat versta jij onder NSBerige FV?

Dat is een reactie op mijn post dat ik met liefde op het politiebureau zou verkondigen dat ik Qwertu ben en aangifte zou doen als iemand hier schrijft over stelselmatige kindermishandeling.

Sorry mensen, ik moet nog een keer: :puke:
quote:Dushi74 schreef op 23 april 2010 @ 19:05:

[...]

Allemaal kenmerken van een troll.

Verder eensch met QJa ze was een troll, maar ik probeerde het even te bekijken vanuit de kant dat ze geen troll was, aangezien we dit gisteren niet wisten en toch zo sterk reageerde. We werden bespeeld, maar het had ook gekund dat ze echt was geweest. Snap je?
Q, ik zit net een spekpannenkoek te eten, bad timing.
Geen bijzonderheden
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 19:06:

[...]

Ik vind het eng dat mensen zo meegesleept worden op een discussieforum.

En ik vind het hypocriet omdat ik, zoals gezegd, op dit forum zelf regelmatig topics heb gelezen waarvan ik dan dacht "oei, dat gaat helemaal niet goed/ daar zou eigenlijk eens hulpverlening aan te pas moeten komen/ oid" en dat daar in de regel zeer mild op gereageerd wordt.

Fashiovictim, dat jij een andere mening hebt over wat kindermishandeling is dan de wetgever en vele forummers, is duidelijk.

Maar als jij iets wél kindermishandeling zou vinden, vind je het dan NSB-erig om daarvan aangifte te doen?

Qwertu, ik en vele met ons vinden wat MrsC beschreef kindermishandeling en worden daarin gesteund door de Nederlandse wet. Dat jij aangifte doen van kindermishandeling vergelijkt met NSB-praktijken vind ik... -hoe zeg ik dit netjes?-... absoluut onbegrijpelijk.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dus al die spotjes en campagnes over kindermishandeling kunnen we van de buis halen.

Kindertelefoon: afschaffen.

Sjonge, zeg!
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 19:11:

Q, ik zit net een spekpannenkoek te eten, bad timing.Zeg dat liever aan degene die de misselijkheid oproept.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag FV, en dat mag je natuurlijk zelf weten, alleen ga ik daar een niet zo fraaie conclusie uit trekken.
Ik vind het nog misselijker dat tuchtigen in Nederland blijkbaar wél is toegestaan.
quote:dangeensuus schreef op 23 april 2010 @ 19:04:

Fash weet je dat dit mij oprecht verbaast? Dat je een kind een keer een tik voor zijn luier geeft dat kan ik me nog voorstellen , maar lijfstraffen?Daar kan ik me absoluut niet in vinden. Pas jij die toe op jouw zoon?

Ik ben een Surinamer, dat verklaart het wellicht. Ik ben opgegroeid met lijfstraf en heb zelfs op school nog lijfstraffen gehad. Die vond ik over het algemeen een stuk minder erg dan andere vormen van straf. Voor wat betreft mijn eigen opvoeding heb ik daar nog geen duidelijk standpunt in, ik sta er niet per se negatief tegenover (en mijn zoon heeft inderdaad wel eens een pak voor zijn broek gehad) maar ook niet per se positief.

Ik vind het hele vraagstuk rondom straffen en belonen interessant, maar ook moeilijk. Maar ik ben het in ieder geval in zoverre met MrsC en Jaap eens dat ik geloof dat een opvoeding zonder straf niet werkt of in ieder geval niet voor alle kinderen werkt. Om Jaaps stokpaardje maar aan te halen: ik geloof ook niet in "gedogen".

En om die reden vond ik de artikelen die MrsC plaatste en haar uitleg van haar standpunt daarin interessant en vond ik het ook altijd jammer dat die topics zo ontspoorden.
Am Yisrael Chai!
quote:qwertu schreef op 23 april 2010 @ 19:12:

[...]

Zeg dat liever aan degene die de misselijkheid oproept. Ik begrijp het ook niet. Vooral niet als je zelf moeder bent.
Geen bijzonderheden
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 19:01:

[...]

Ik ben inderdaad niet tegen lijfstraf, nee. En de manier die MrsC beschreef, is lijfstraf "volgens het boekje".

Dus, "volgens het boekje" ???

Dat boekje heeft gelijk?

De instructie's zoals was beschreven vond ik verre van oke, gatver vond het gewoon misselijkmakend die handleiding van tuchtigen.

Lijfstraffen zijn ten alle tijden een handeling van onvermogen.

Of deze nu in het heetst van de strijd uitgedeeld word, of heel bewust en beheerst.

Het is onmacht een kwestie op te lossen zonder te pijnigen.

En het kan zeker zonder, velen gingen ons voor namelijk.

Dus onzin ook om het goed te praten.
Ik begrijp op zich nog wel dat je het massahysterie vindt FV en wellicht ook nog wel dat je het onbegrijpelijk vindt dat iemand zoiets meldt aan de kinderbescherming, maar kindermishandeling is nu eenmaal tegen de wet en roept veel emoties op en dus vind ik het juist lovenswaardig dat iemand actie ondernam.

Verder is de schade van lijkstraffen toch wel aangetoon denk ik. Ook ik vind de nieuwe opvoedmethoden vaak veel te straf, maar dit is wel weer het andere uiterste.
quote:iris1969 wrote on 23 April 2010 @ 19:07:

[...]

Ik snap dat het jou niet provoceerde, maar begrijp je nu echt niet dat het anderen wel provoceert? (bijvoorbeeld vanwege een ervaring uit hun verleden)Moet daarom iedereen die provoceert maar meteen in de permaban? Er zijn zoveel forummers die provocerende topics openen die anderen flink zeer doen. En, misschien heel hard, maar (oud) zeer is iets dat je zelf moet aanpakken, je kunt niet van anderen verwachten daar rekening mee te houden. Dit is een openbaar en volwassen forum...
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 19:12:

Dus al die spotjes en campagnes over kindermishandeling kunnen we van de buis halen.

Kindertelefoon: afschaffen.

Sjonge, zeg!

Nee, die moeten dus nog juist heel vaak vertoond.

Omdat een hoop mensen nog steeds liever de ogen sluit voor kindermishandeling en het wil wegstoppen met nonens-argumenten over 'andere overtuigingen', 'opvoedmethode' en het alom bekende 'vroegah'.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Dushi74 schreef op 23 april 2010 @ 19:08:

Maar wat versta jij onder NSBerige FV?Aangifte doen van dat de buurvrouw zwart werkt, of aangifte doen van iets wat je op een forum leest, dat vind ik gewoon heel vreemd. Zou ik zelf nooit doen.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven