Napraat- en uitvechttopic 3

17-04-2010 23:22 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels en Naomi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan Naomi kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

NB: er wordt wél gemodereerd op privacy en uitermate grove beledigingen!
quote:Sgaapie wrote on 23 April 2010 @ 20:42:

Voedt je kind op zoals je denkt dat het moet. Maar realiseer je een ding heel goed. Er komt een punt dat 1 klap alle liefde die je kind voor je voelt omslaat in minachting en haat.De waarheid is hard.
quote:Very Cherry schreef op 23 april 2010 @ 20:50:

[...]

'T was niet echt Kip. Troll betekent neppert.Denk dat ze gewoon het voorbeeld bedoelt, het gebeurt zoveel.
Geen bijzonderheden
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 20:51:

[...]

En dát is volgens mij dus het verschil tussen slaan uit onmacht of slaan als straf.Kun je geen andere straffen bedenken dan slaan?
Geen bijzonderheden
quote:Very Cherry schreef op 23 april 2010 @ 20:50:

[...]

'T was niet echt Kip. Troll betekent neppert.

Ja, da's waar. Dat vergat ik even...

Maar er blijven ook mensen zeggen dat het allemaal zo erg niet was wat ze schreef. Dat vind ik ook om te huilen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Maar goed, ik ben er weg van.

Fijne avond nog allen.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 23 april 2010 @ 20:52:

[...]

Kun je geen andere straffen bedenken dan slaan?Jawel.
Am Yisrael Chai!
FV. In mijn visie rechtvaardigt niets geweld tegen een kind. NIETS. Er zijn zoveel meer mogelijkheden een kind iets duidelijk te maken.
Heb ik dat?!
quote:Very Cherry schreef op 23 april 2010 @ 20:47:

Die keren dat ik een mep heb gekregen wist c.q. voelde ik op dat moment héél goed, dat mijn moeder het ook niet meer wist. En waarop ik dus won.

eens en dat gaat heel snel in een kind ... dat stukje van geen respect enzo voor autoriteit enzo

.... naja.... ik ben dus inmiddels 40 en ben gelukkig "groot" geworden. Het is goed gekomen met mij (uche) maar een glijdende schaal is het wel geweest.

[...]En dát is volgens mij dus het verschil tussen slaan uit onmacht of slaan als straf.Recht lullen wat krom is, is ook een vak
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 20:52:

[...]

Jawel.Gelukkig dan maar.
Geen bijzonderheden
Het spijt me FV maar ik heb grote moeite met genuanceerd op jouw posts reageren terwijl ik je als forummer hoog heb zitten..

Ik snap je niet, echt niet..

Ik ga m'n gedachten verzetten..
quote:noahtb schreef op 23 april 2010 @ 20:54:

Het spijt me FV maar ik heb grote moeite met genuanceerd op jouw posts reageren terwijl ik je als forummer hoog heb zitten..

Ik snap je niet, echt niet..

Ik ga m'n gedachten verzetten..Ik ook, bankhangen.
Geen bijzonderheden

[...]

En dát is volgens mij dus het verschil tussen slaan uit onmacht of slaan als straf.Mijn man heeft ook in Suriname op school gezeten en moeten dealen met de lijfstraffen daar. Hij vond dat vreselijk en gelukkig zitten we helemaal op 1 lijn waar het gaat om de overtuiging dat kinderen niet geslagen mogen worden. Ongeacht wat ze ook uitvreten.
quote:Sgaapie schreef op 23 april 2010 @ 20:53:

FV. In mijn visie rechtvaardigt niets geweld tegen een kind. NIETS. Er zijn zoveel meer mogelijkheden een kind iets duidelijk te maken.

Ik vind bij jonge kinderen als ik eerlijk ben de mogelijkheden nogal beperkt. Een week geen televisie kijken vind ik bijvoorbeeld een straf die zijn doel volledig voorbijschiet bij kinderen met een goudvissengeheugen. Dan weet het op donderdag echt niet meer dat het op maandag iets gedaan had wat niet door de beugel kon. Of hij weet het nog wel, maar dat vind ik niet in verhouding staan omdat je de negativiteit dan laat voortduren terwijl hij al lang de link niet meer legt.

Dus ik ben heel benieuwd: wat voor straf zou jij dan geven?
Am Yisrael Chai!
Even heel iets anders: Angel One is al de hele dag niet op het forum geweest, als ik me niet vergis.... Zou dat toeval zijn?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Elektroschokken werken ook prima, Christus zeg...
FV:

Lang straffen heeft voor geen enkel kind zin.

Maar hou de straf in verhouding tussen vergrijp en leeftijd.

Geen zakgeld

huisarrest

een week geen tv

een week geen computer

Ik denk dat dat wel degelijk zin heeft.

Ik heb heb (de reden lijkt me nu duidelijk) geen kinderen. Maar een neefje heeft de neiging me het bloed onder de nagels vandaan te halen en dan te zeggen "sla dan dat doet mijn moeder ook" Echt niet. Een kwartier alleen op de wc zitten (zonder de deur op slot natuurlijk) maakt best indruk blijkt.
Heb ik dat?!
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 20:59:

[...]Ik vind bij jonge kinderen als ik eerlijk ben de mogelijkheden nogal beperkt. Een week geen televisie kijken vind ik bijvoorbeeld een straf die zijn doel volledig voorbijschiet bij kinderen met een goudvissengeheugen. Dan weet het op donderdag echt niet meer dat het op maandag iets gedaan had wat niet door de beugel kon. Of hij weet het nog wel, maar dat vind ik niet in verhouding staan omdat je de negativiteit dan laat voortduren terwijl hij al lang de link niet meer legt. In plaats van een week drie dagen. Of niet naar dat kinderfeestje. Of niet met tante Nel en ome Sjaak mee naar de camping. Of niet mee naar t voetballen op zondagmiddag. Of niet mee op schoolreisje.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maar FV hoe voorkom je dat je MOET straffen.

Door hele consequente regels en handhaving. Ik zie het om me heen gebeuren ouders die 6 keer 'niet doen' zeggen. Ja na de 2e keer maakt dat dus geen indruk meer.
Heb ik dat?!
Heb me gisteren maar niet in de discussie gemengd maar het slaan vond ik eigenlijk niet eens het schokkendste (sterker nog, ik denk niet dat het goed met mij was gekomen als ik niet af en toe een tik had gehad. En nee, ik vind slaan niet de normaalste zaak van de wereld en ben absoluut niet bang voor mijn ouders).

Wat ik nog het ergste vond is dat ze haar kinderen indoctrineert met haar idiote en enge ideeën. Tuchtigen, onderdanig zijn aan de man etc etc. Ik vraag me echt af (als ze geen troll was geweest en dit echt was geweest) of die kinderen ooit hun eigen persoonlijkheid hadden kunnen ontwikkelen/ontplooien, hun eigen meningen hadden kunnen vormen. Ik denk het niet namelijk
quote:Very Cherry schreef op 23 april 2010 @ 21:04:

[...]

In plaats van een week drie dagen. Of niet naar dat kinderfeestje. Of niet met tante Nel en ome Sjaak mee naar de camping. Of niet mee naar t voetballen op zondagmiddag. Of niet mee op schoolreisje.Daar vond ik het vergrijp echt veel te erg voor.
Am Yisrael Chai!
Nu snap ik het niet. Eerst zeg dat een straf als 'een week niet mogen' te lang duurt, eigenlijk te zwaar is, dat hij dat aan het eind van de week niet meer zou snappen.

En nu zeg je dat zo'n soort straf te licht was. Spreek je jezelf nu niet tegen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill

[...]

En dát is volgens mij dus het verschil tussen slaan uit onmacht of slaan als straf.Nee hoor geloof mij , zeker niet vaak zeker overdacht.... en toch had ik schijt aan hem op 8 jarige leeftijd. Was het overschreeuwen van angst? Ja. Had ik alsnog schijt aan hem? Ja
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 21:12:

[...]

Daar vond ik het vergrijp echt veel te erg voor.

Vergrijp te erg?

We hebben het hier toch over in het gezicht spugen he?

Dat is in jouw ogen erg omdat jij er een andere betekenis aan geeft dan een kind.

Leef je eens in in je kind en beoordeel dan hoe erg een vergrijp is.

Vergrijp....wat een woord eigenlijk in deze context.
quote:fashionvictim schreef op 23 april 2010 @ 21:12:

[...]

Daar vond ik het vergrijp echt veel te erg voor.

Vergrijp? Daarom vroeg ik dus of hij soms een moord had gepleegd.

Natuurlijk is in het gezicht gespuugd worden niet leuk en hoef je dat niet te accepteren, maar zet je niet veel te hoog in met een lijfstraf als consequentie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven