Voedzaam eten

24-04-2010 01:29 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten we zo ingewikkeld eten?

Van wie moet dat toch?

Van de voedselindustrie? Enzo?

Je kunt heel gezond zijn met eenvoudig maar voedzaam voedsel.

Daar is geen suiker teveel

Daar is geen zout teveel

Daar is geen vet teveel.

Daar zijn geen koolhydraten teveel

Denk toch zelf na.

Waarom moeten we die voedselindustrie geloven?

Waarom moeten we ons troosten met vergif wat wel lekker kan zijn en duur, maar toch niet goed is?

Ik doe niet meer mee.

Ik wil gezond eten.
Nou ik zou zeggen; ga je gang.
Wat let je?
Het systeem werkt zo: de industrie produceert hetgeen waar de consument naar vraagt. En de consument is lui, en de consument zijn ogen en tong hebben meer honger dan zijn maag. Gaat om geld he! Beetje raar om daar de industrie de shuld van te gaan geven.
De meeste mensen zijn geneigd hun supermarktkar te vullen met spullen die er lekker uitzien, maar realiseren zich niet dat deze voedingsmiddelen dik maken en niet gezond zijn.

Dit is de visie van de gezondheidsraad, die zichzelf graag in stand wil houden en er dus belang bij heeft om zijn belangrijkheid en onmisbaarheid telkens te bewijzen.

Het enige wat inderdaad van belang is, is om je te informeren wat een mens nodig heeft en of dit in de voedingsmiddelen zit die je koopt.

Probleem is dat inzichten over wat gezond zou zijn nogal eens veranderen (zo zouden nu eieren niet meer ongezond zijn en groenten minder gezond dan men dacht) dus het blijft tobben voor degenen die het per sé goed willen doen.

Gelukkig zijn er multivitaminen/mineralen preparaten voor als je geen zin hebt om al te veel te rekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven