Voedzaam eten
zaterdag 24 april 2010 om 01:29
Waarom moeten we zo ingewikkeld eten?
Van wie moet dat toch?
Van de voedselindustrie? Enzo?
Je kunt heel gezond zijn met eenvoudig maar voedzaam voedsel.
Daar is geen suiker teveel
Daar is geen zout teveel
Daar is geen vet teveel.
Daar zijn geen koolhydraten teveel
Denk toch zelf na.
Waarom moeten we die voedselindustrie geloven?
Waarom moeten we ons troosten met vergif wat wel lekker kan zijn en duur, maar toch niet goed is?
Ik doe niet meer mee.
Ik wil gezond eten.
Van wie moet dat toch?
Van de voedselindustrie? Enzo?
Je kunt heel gezond zijn met eenvoudig maar voedzaam voedsel.
Daar is geen suiker teveel
Daar is geen zout teveel
Daar is geen vet teveel.
Daar zijn geen koolhydraten teveel
Denk toch zelf na.
Waarom moeten we die voedselindustrie geloven?
Waarom moeten we ons troosten met vergif wat wel lekker kan zijn en duur, maar toch niet goed is?
Ik doe niet meer mee.
Ik wil gezond eten.
zaterdag 24 april 2010 om 08:26
zaterdag 24 april 2010 om 09:12
De meeste mensen zijn geneigd hun supermarktkar te vullen met spullen die er lekker uitzien, maar realiseren zich niet dat deze voedingsmiddelen dik maken en niet gezond zijn.
Dit is de visie van de gezondheidsraad, die zichzelf graag in stand wil houden en er dus belang bij heeft om zijn belangrijkheid en onmisbaarheid telkens te bewijzen.
Het enige wat inderdaad van belang is, is om je te informeren wat een mens nodig heeft en of dit in de voedingsmiddelen zit die je koopt.
Probleem is dat inzichten over wat gezond zou zijn nogal eens veranderen (zo zouden nu eieren niet meer ongezond zijn en groenten minder gezond dan men dacht) dus het blijft tobben voor degenen die het per sé goed willen doen.
Gelukkig zijn er multivitaminen/mineralen preparaten voor als je geen zin hebt om al te veel te rekenen.
Dit is de visie van de gezondheidsraad, die zichzelf graag in stand wil houden en er dus belang bij heeft om zijn belangrijkheid en onmisbaarheid telkens te bewijzen.
Het enige wat inderdaad van belang is, is om je te informeren wat een mens nodig heeft en of dit in de voedingsmiddelen zit die je koopt.
Probleem is dat inzichten over wat gezond zou zijn nogal eens veranderen (zo zouden nu eieren niet meer ongezond zijn en groenten minder gezond dan men dacht) dus het blijft tobben voor degenen die het per sé goed willen doen.
Gelukkig zijn er multivitaminen/mineralen preparaten voor als je geen zin hebt om al te veel te rekenen.