Gezondheid alle pijlers

Een vraagje over de nuva-ring...

26-04-2010 19:51 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je doorringt, dus de ring in de vierde week laat zitten, wordt je dan normaal gesproken ook ongesteld? Dat vroeg ik me even af...
Hoi mariaroos,

Neen, je wordt dan niet ongesteld! Ik gebruik de nuvaring ook 4 weken en breng dan een nieuwe in (Als ik niet ongesteld wil worden).
wat carmen zegt. Net als doorslikken met de pil.. Als je die doorslikt word je toch ook niet ongesteld?
Nee, maar dan ga je na drie weken verder met een nieuwe pilstrip. Nu heb je nog je 'drie-weken-oude-ring' in.
de ring kan 5 weken mee, voor de doorgebruikers dus dat ie 4 weken hormonen heeft en een week voor de zekerheid neem ik aan.

Ik heb geloof in de bijsluiter gelezen dat er 5 weken inzit maar dat je daar niet op mag gokken maar dat 4 weken wel safe is.
Huh, dit is ook nieuw voor me. Ik gebruik de ring al jaren, maar dacht dat je m na drie weken moest vervangen. Ik ring ook door, maar vervang m dus na drie weken en ben daardoor iedere 6 weken ongesteld.

Ik ga toch morgen maar eens de gebruiksaanwijzing lezen, want was van plan om morgen weer een nieuwe in te brengen. Maar als ik t goed begrijp mag ie dus nog een week blijven zitten. Da's relaxed. Dan word ik maar iedere 8 weken ongesteld.
Nee de ring kan geen 5 weken mee, de ring kan 4 weken mee! Staat in de bijsluiter. Toen ik de Nuvaring gebruikte hield ik de ring ook 4 weken in en dan of een ringvrije week of ik ringde door
idd op apotheker.nl staat ook 4 weken. Ik weet ook even niet meer hoe ik aan 5 weken kom.

Als ik het nog weer een keer tegenkom dan plaats ik het maar misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd destijds.

Maar als je wilt doorringen kan dat idd na 4 weken.
Ik heb ook wel eens doorgeringt in de vakantie (nieuwe ring na 3 weken) maar had last van doorbraak bloedingen in week 5. Was de hele week een beetje aan het bloeden, dat was niet echt een succes.
Wat je vindt mag je houden
Vraagje, heeft iemand wel eens last van bloedingen in de 3e week van de ring?

De laatste 4 ringen had ik daar last van en heb nu een extra pil van de dokter. Ik moet deze de laatste 10 dagen van de ring slikken om de boel weer recht te trekken zeg maar.
Wat je vindt mag je houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven