Gezondheid alle pijlers

Brandende en jeukende ogen

26-04-2010 20:06 18 berichten
Ik heb de laatste tijd regelmatig last van brandende en jeukende ogen. En dan niet een beetje, heel erg.

Vaak als ik in de auto zit maar ook daar buiten.

Ik draag een bril en werk de hele dag met een computer. Kan het hierdoor komen?
Alle reacties Link kopieren
hooikoorts?
Zou kunnen, maar heb je geen last van hooikoorts?
Ja, dat zei mijn vriend ook al maar bij hooikoorts moet je toch ook veel niezen enzo? Dat heb ik niet.
Dat kan maar ik hoef ook niet zoveel te niezen.

Jeuk aan mijn ogen daarentegen....
Een ex van me kon zomers zn lenzen niet in ivm de hooikoorts... Niks geen niezen en gesnotter, maar last van zn ogen had hij dus wel erg..
Hm ik dacht dus dat dat juist 1 van de dingetjes van Hooikoorts was. Ik ga sowieso wel een keer langs de dokter.
Hooikoorts, kan ook heel goed zonder andere symptomen. Heb dit jaar al veel mensen gezien met alleen maar oogklachten. Dus op naar de huisarts.
Yup, klinkt als hooikoorts.
Of bindvliesontsteking (conjunctivitis). Kan door een allergie komen, kan ook door een bacterie of virus.
Ik had het ook. Bij mij bleek het te liggen aan mijn nieuwe mascara van een ander merk dan mijn oude vertrouwde.

Dus gebruik je andere cosmetica dan eerst? Kan het ook zijn.
Nee, ik gebruik geen andere mascara.

Ik heb dat wel met bijvoorbeeld oogschaduw van de Etos, daar krijg ik een rode, schilferige, gerimpelde huid van dus die gebruik ik niet meer.
heel erg hooikoorst, haal maar tabletjes bij de apotheek, en kijk eens op dat werkt. Of probeer prevalin spray. Hooikoorts kan ineens op een moment in je leven opzetten, daarna zit je er wel aan vast tot aan je dood
"Heel erg hooikoorts" ??
Ja dat lijkt heel erg op hooikoorts
Het kan ook komen door de zon, nu heeft hij niet heel vaak geschenen, maar hij was wel fel.

Ik weet niet hoe oud je bent?

Ik had altijd van die goedkope zonnebrillen, ging prima. Tot ik in november vorig jaar in Spanje was en ik dus zodra ik buiten kwam jeukende en tranende ogen kreeg. Bleek dat mijn ogen echt een goede bescherming nodig hadden tegen de zon. Nu een goede zonnebril gekocht en geen last meer.
Klopt wat Meds zegt, ik kreeg het opeens toen ik een jaar of 18 was. Dacht dat mijn beide ogen ontstoken waren ofzo, maar voor de huisarts was het zo duidelijk als wat. Ik hoef ook niet noemenswaardig te niezen trouwens, maar die jeukende branderige ogen! Men!

Het voelt soms ook alsof er dingetjes in zitten, zand ofzo, maar dat zijn geloog ik opgezwollen bloedvaatjes. Het gaat iig alleen maar weg als je er vanaf blijft.

Bij mij werken de drogisterijmiddeltjes overigens prima.

Mijn man heeft een jarenlange kuur gevolgd in het ziekenhuis, hij is er wel helemaal vanaf nu. Zijn hooikoorts was daarvoor wel een stuk erger dan de mijne hoor.
Ik ben eind 20 en ik gebruik geen zonnebril, Sanne88.

Ik ben benieuwd, het is best wel vervelend dus ga binnenkort maar eens langs de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven