Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts, zwanger en niet kunnen slapen..

26-04-2010 20:02 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en heb erge last van mijn hooikoorts.

Nu mag ik (van mijn ha) geen pillen nemen, maar heb een neusspray gekregen die niet veel doet.

Nu kan ik 's nachts niet slapen omdat ik steeds een verstopte neus heb en daardoor ga snurken en dat vieze plaklaagje in mijn mond krijg.

Ik zou zo graag weer door willen slapen, heeft iemand een oplossing?

Neus snuiten werkt maar even (of niet), net als sterke pepermuntolie onder mijn neus smeren. Een ui naast mijn bed zetten heeft nog nooit geholpen.
Stomen? met vicks? tijdelijke oplossing dat wel maar voor t slapen dat je toch kan slapen
Het gras aan de overkant is niet groen.
Stomen kan ik nog wel eens gaan proberen.

Zouden die neusplakkers tegen snurken ook kunnen helpen?
Nou heb er zelf slechte ervaring mee doe zelf altijd voor het slapen stomen als ik er last van heb, ben dan wel niet zwanger maar stomen zou geen kwaad kunnen lijkt me
Het gras aan de overkant is niet groen.
welke neusspray heb je?

Beclomethason neusspray (via recept), onder zelfde naam of ook wel Beconase mag in de zwangerschap. Werkt pas na 2-3 dagen, mag ook met bv

Prevalin (cromoglicinezuur), volgens mij vrij verkrijgbaar (OTC) kan ook maar moet je wel trouw 3-4x per dag innemen, je breekt er al snel doorheen. Werkt binnen 24 uur

Nadeel van beclomethason zijn de korsten in je neus en het feit dat het je echt 2x per dag moet innemen. Op zich is dan Flixonase prettiger en eigenlijk net zo veilig maar met beclomethason zijn er officiele onderzoeken gedaan naar de veiligheid.
Je bent zelf een theepot
Even de spray er bij pakken; heb Beclometason gekregen, gebruik het nu bijna een week. Ik kon er de eerste paar dagen goed mee slapen, maar nu dus niet (meer).

Ik heb geen korsten in mijn neus, maar bij het neus snuiten wel steeds bloed en 1 van mijn neusgaten doet aan de bovenkant pijn.

De ha gaf mij liever geen pillen ,maar als dit niet voldoende werkte, moest ik een afspraak maken. Zal dan eens om Prevalin vragen, ik wil niet zo maar iets nemen. Hoe minder pillen/sprays hoe beter natuurlijk.
Goh, daar heb ik dus nooit over nagedacht. Ik heb ook hooikoorts. Ben dan niet zwanger, maar hopelijk in de toekomst wel. Ik heb weinig tips, maar wens je succes. Ik voel met je mee hoor..
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
T is geen wereldbedreigend iets, maar ik heb mijn slaap wel nodig
Mijn huisarts schreef me destijds ( 4 jaar geleden) Rhinocort voor. Een poeder die je via een inhaler op moet snuiven. Dit heeft mij heel goed geholpen en ik gebruik het nog steeds als ik door hooikoorts of verkoudheid een zeer verstopte neus heb.

Succes.
Beclomethason is 1ste keus, zwanger of niet

Je klachten horen bij de bijwerkingen, helaas

Gebruik je 2xdd 1 spray per neusgat?

Je mag naar 2xdd 2 sprays

(zeg maar li-re,li-re en dat in de ochtend en in de avond)

Is echt veilig!

Weet je waar voor je allergisch bent? Het is nu het seizoen van oa de bloeiende bomen. Als dat het enige is, is het klaar begin juni

Realiseer je ook dat in je zwangerschap je klachten erger zijn!
Je bent zelf een theepot
Je zou Otrivin (xylometazoline) kunnen nemen. Ik deed dat ook, alleen voor het slapen. Ik moet erbij zeggen dat de huisartsassistente zei dat het niet mocht, maar een vriend van mij is apotheker en die heeft het helemaal uitgevlooid en zei dat het geen kwaad kon. Overleg het voor de zekerheid wel even met je eigen ha of apotheker!
Ik weet dat ze nu erger zijn, merk het nu, ik kan niet meer fietsen zonder het benauwd te krijgen en zo'n piepende ademhaling hoort er dan ook bij. Als dat niet binnen bepaalde tijd over is, neem ik ventolin, ook met toestemming van de ha.

Normaal heb ik de hele zomer last van hooikoorts, dat zal nu niet anders zijn, denk ik. Ik heb op mijn 12e? wel zo'n test gehad, maar daar weet ik de resultaten niet meer van (ben 26). Ik was iig allergisch voor veel dingen (niet voor huisstofmijt)

Ik ben al over gegaan naar 2x2, maar dat helpt dus ook niet.

Overdag boeit me niet zo veel, als ik maar kan slapen.
xylomethazine is niet bedoeld om langdurig te gebruiken en aangezien TS nu hooikoorts heeft, duurt de blootstelling nog wel even.
Je bent zelf een theepot
Hier even een tip van een heel andere orde, heb je al een aan acupunctuur gedacht? Heeft bij mij erg goed geholpen tegen de hooikoorts (tijdelijk) en ook bij mijn slaapperikelen tijdens mijn zwangerschap.

Succes in ieder geval, slecht slapen is echt niet fijn!
Kan ik eens proberen.
quote:SuzanneSuus schreef op 26 april 2010 @ 21:29:

Realiseer je ook dat in je zwangerschap je klachten erger zijn!

Of niet: er zijn ook veel mensen die tijdens zwangerschap minder last hebben van hooikoorts.

Als die neusspray eerst wel werkte, en je nu toch weer een verstopte neus hebt, kan het dan niet dat je naast je hooikoorts gewoon verkouden bent?
Prevalin mag niet als je zwanger bent.

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje, zwanger en dit jaar de top van alle jaren mbt klachten (vorige zwangerschap net als Miffy juist vrijwel geen klachten)

Ben naar de huisarts en apotheek geweest, beiden schreven Natriumcromoglicaat voor. Je hebt hier oogdruppels en neusspray van.

Snurken hoort volgens mij gewoon bij het zwanger zijn

Ben al 2 x mn man aan het "terugpakken" ghe ghe
koffie, zwart graag...
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en heb een andere neusspray meegekregen. Die mag ik 'maar' 1 keer per dag en mag ik gewoon voor bedtijd gebruiken (in bijsluiter staat 's ochtends). Weet zo de naam niet, aangezien dat flesje in mijn slaapkamer staat.

Daarnaast had ik al een extra kussen onder mijn normale hoofdkussen gelegd en een extra raam in de slaapkamer open gezet. Dat werkte ook wel, ik sliep in ieder geval een stuk beter.

Nu heb ik gisteravond een massage gehad en de masseuse heeft mij ook ingetaped (medical taping concept) tegen hooikoorts. Dat is helemaal geniaal, waar ik gisteren helemaal schor was van het hoesten en heel erg benauwd was, heb ik vandaag nergens last van.

Een gewone extra verkoudheid was het overigens niet.
Ow ja, snurken hoort er wel bij, maar is dat niet als je wat verder in de zwangerschap bent? Ik ben nog maar 15 weken zwanger..
Oh, dat zegt me echt niets dat tapen. Zie je al helemaal als een mummie liggen Maar perfect als t helpt.

Ik zou ook kiezen voor s avonds de neusspray omdat je dan t meeste last hebt. Voor anderen is s ochtends juist t handigst omdat je overdag t meest blootgesteld wordt aan de pollen.

Man zei dat ik vanaf t begin alweer snurk. T was ook gelijk na de bevalling de vorige keer over.

Overigens geldt bij mij niet: zometeen is het over zodra de bomen uitgebloeid zijn. Ik ben allergisch voor bomen, gras, bloemen etc. Dus kan de hele lente/zomer periode mn lol op.
koffie, zwart graag...
T zijn maar een paar stukjes :-)

Op het plaatje geen tape voor hooikoorts, maar ter ondersteuning van de spieren, het geeft wel een goed beeld van wat ik bedoel:

ik kan ook de hele zomer mijn lol op, ik ben ook allergisch voor van alles. Zelfs fruitsoorten kan ik een allergische reactie op krijgen. Ik eet nu bijv geen appel meer, daar krijg ik nu meer last van (door de hooikoorts sneller getriggerd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven