Leuke spanning maar...
woensdag 14 januari 2026 om 11:37
Een man
waarbij er altijd een soort leuke spanning was reageert even niet meer.
Ik leerde hem kennen rond 2011. Hij werkte op mijn stageplaats. Hij was wat ouder. We spraken een paar keer af maar het contact verwaterde.
Rond 2015 spraken we nog eens af. Liep heel fijn maar onze werelden verschilden heel hard. Fysiek was er een soort van klik. Ook al was ik heel verlegen en liet ik het niet echt toe. Opnieuw verwaterde het contact.
Rond 2020 hadden we weer contact maar spraken niet meer af. (Wrs corona)
1 januari dit jaar wenste ik hem 'per ongeluk' weer gelukkig nieuwjaar. Hij leek opnieuw enthousiast te reageren en belde om af te spreken. Ik durfde door spanning niet te reageren en communiceerde dat ook een dag later naar hem. Had hij geen probleem mee. Uiteindelijk gingen we na wat appjes toch bellen. Hij zou bellen Rond 16.30 maar ik zei dat ik moest werken tot 20u dus ik zei dat ik tussendoor zou bellen als er tijd was. Daar reageerde hij niet op.
Ik werk in de zorg en er bleek geen tijd te zijn.
Toen ik weer thuis was (was vrijdag) liet ik hem Rond 21.15 weten dat er geen tijd was geweest maar we de dag nadien wel een nieuwe poging konden doen om te bellen. Een kwartier later liet ik nog weten dat ik op dat moment zelf niet wilde bellen omdat in niet wilde storen ofzo.
Geen reactie.
Een dag later probeerde ik telkens met bijna een uur verschil zelf te bellen Rond de avond. Hij nam niet op dus stuurde erachteraan dat hij maar moest laten weten wanneer het voor hem uitkwam. Hij las dat bericht een dik uur later maar reageerde hier niet meer op. Wat zou er aan de hand zijn?
We zijn nu 4 dagen later.
Ik ben zelf single maar ik weet niet of hij dat is. Hij was vroeger naar verluid wel wat een speelvogel. Stuur ik zelf nog eens iets of is het contact nog steeds bij hem? Hoe lang moet ik nog wachten? Ik zou hem eigenlijk echt graag nog eens zien..
Hoe zouden jullie nu reageren?
waarbij er altijd een soort leuke spanning was reageert even niet meer.
Ik leerde hem kennen rond 2011. Hij werkte op mijn stageplaats. Hij was wat ouder. We spraken een paar keer af maar het contact verwaterde.
Rond 2015 spraken we nog eens af. Liep heel fijn maar onze werelden verschilden heel hard. Fysiek was er een soort van klik. Ook al was ik heel verlegen en liet ik het niet echt toe. Opnieuw verwaterde het contact.
Rond 2020 hadden we weer contact maar spraken niet meer af. (Wrs corona)
1 januari dit jaar wenste ik hem 'per ongeluk' weer gelukkig nieuwjaar. Hij leek opnieuw enthousiast te reageren en belde om af te spreken. Ik durfde door spanning niet te reageren en communiceerde dat ook een dag later naar hem. Had hij geen probleem mee. Uiteindelijk gingen we na wat appjes toch bellen. Hij zou bellen Rond 16.30 maar ik zei dat ik moest werken tot 20u dus ik zei dat ik tussendoor zou bellen als er tijd was. Daar reageerde hij niet op.
Toen ik weer thuis was (was vrijdag) liet ik hem Rond 21.15 weten dat er geen tijd was geweest maar we de dag nadien wel een nieuwe poging konden doen om te bellen. Een kwartier later liet ik nog weten dat ik op dat moment zelf niet wilde bellen omdat in niet wilde storen ofzo.
Geen reactie.
Een dag later probeerde ik telkens met bijna een uur verschil zelf te bellen Rond de avond. Hij nam niet op dus stuurde erachteraan dat hij maar moest laten weten wanneer het voor hem uitkwam. Hij las dat bericht een dik uur later maar reageerde hier niet meer op. Wat zou er aan de hand zijn?
We zijn nu 4 dagen later.
Ik ben zelf single maar ik weet niet of hij dat is. Hij was vroeger naar verluid wel wat een speelvogel. Stuur ik zelf nog eens iets of is het contact nog steeds bij hem? Hoe lang moet ik nog wachten? Ik zou hem eigenlijk echt graag nog eens zien..
Hoe zouden jullie nu reageren?
woensdag 14 januari 2026 om 11:42
Geen reactie.
Dit (en de rest van de saga) klinkt allemaal zo moeizaam en ingewikkeld. Ik zou het laten gaan.
woensdag 14 januari 2026 om 12:01
woensdag 14 januari 2026 om 12:12
Waarschijnlijk puur door de herinnering en de periode waarin ik hem leerde kennen. De spanning?
Was ook de eerste keer dat ik écht verliefd was....
Ik ben gewoon altijd heel onzeker geweest (gelukkig nu niet meer) waardoor ik me nooit echt durfde geven denk ik
woensdag 14 januari 2026 om 12:13
Ik zou me op leukere en minder ingewikkelde dingen focussen. Dingen die wel gewoon binnen je bereik liggen.
Als je nu niet meer onzeker bent, waarom durfde je dan niet op te nemen toen hij belde na jouw bericht? En waarom reageerde je pas een dag later? Het klinkt allemaal zo moeizaam.
woensdag 14 januari 2026 om 12:58
ben je niet vooral, aan jezelf, aan het bewijzen dat je het nu wel kunt?
laat het los, je hoeft het verleden niet goed te maken
woensdag 14 januari 2026 om 13:17
Nou ja, dit.S-Groot schreef: ↑14-01-2026 12:13Ik zou me op leukere en minder ingewikkelde dingen focussen. Dingen die wel gewoon binnen je bereik liggen.
Als je nu niet meer onzeker bent, waarom durfde je dan niet op te nemen toen hij belde na jouw bericht? En waarom reageerde je pas een dag later? Het klinkt allemaal zo moeizaam.
Ik snap ook wel dat die man het bijltje erbij neer heeft gegooid. Jij wilde eerst bellen en toen toch niet vanwege spanning, hij zei dat te begrijpen maar waarschijnlijk heeft hij toch bedacht dat het op deze manier een onnodige lijdensweg ging worden en toen heeft hij zijn conclusies getrokken.
Laten gaan, dus.
woensdag 14 januari 2026 om 13:46
Ik zie het probleem niet. Hij heeft je nummer dus kan gewoon contact met je opnemen als hij dat wil. Jij hebt al met een aantal pogingen duidelijk gemaakt dat je er wat jou betreft voor open staat dus dat weet hij waarschijnlijk. Neemt hij nu verder geen contact met je op dan wil hij dat waarschijnlijk ook niet.
En gezien wat jullie nou helemaal met elkaar hebben zou ik het er dan verder ook maar bij laten. Het is niet iets wat je nog netjes moet afronden of dat er nog wat voor geregeld moet worden. Zo gaan die dingen.
En gezien wat jullie nou helemaal met elkaar hebben zou ik het er dan verder ook maar bij laten. Het is niet iets wat je nog netjes moet afronden of dat er nog wat voor geregeld moet worden. Zo gaan die dingen.
woensdag 14 januari 2026 om 14:08
Als je warm wordt van moeizaam contact dat nergens toe leidt zou ik dit voortzetten, maar anders niet.
Ik denk trouwens dat het tegenvalt als je hem nu opnieuw zou zien. Dus in die zin is het wel jammer dat geen werkelijkheid gaat worden, want dat zou wel een waardevolle ervaring voor je kunnen zijn, omdat je volledig teert op een soort nostalgie en de gevoelens die je ooit had. Voelen dat dat niets (meer) met de werkelijkheid te maken heeft zou dan nuttig kunnen zijn.
Ik denk trouwens dat het tegenvalt als je hem nu opnieuw zou zien. Dus in die zin is het wel jammer dat geen werkelijkheid gaat worden, want dat zou wel een waardevolle ervaring voor je kunnen zijn, omdat je volledig teert op een soort nostalgie en de gevoelens die je ooit had. Voelen dat dat niets (meer) met de werkelijkheid te maken heeft zou dan nuttig kunnen zijn.
woensdag 14 januari 2026 om 15:24
woensdag 14 januari 2026 om 17:32
Wat zou er aan de hand zijn?
Hij is dood
Hij is getrouwd en zijn vrouw heeft jouw appjes gelezen , nu mag hij zijn telefoon niet meer gebruiken
Hij heeft geen zin in dit geneuzel
Hij is ontvoerd
Zijn telefoon is gejat
Hij heeft acute bel vrees opgelopen
Een alien heeft bezit genomen van zijn lichaam
Ik gok op de derde optie.
Hij is dood
Hij is getrouwd en zijn vrouw heeft jouw appjes gelezen , nu mag hij zijn telefoon niet meer gebruiken
Hij heeft geen zin in dit geneuzel
Hij is ontvoerd
Zijn telefoon is gejat
Hij heeft acute bel vrees opgelopen
Een alien heeft bezit genomen van zijn lichaam
Ik gok op de derde optie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 14 januari 2026 om 17:33
Eens met dit en eigenlijk alle andere reacties. Dit gaat toch veel te moeizaam, joh. Waar je maar zin in hebt, hoor.Sunflower_cookie schreef: ↑14-01-2026 15:14Ik zou het laten gaan. Hij is er wel beetje klaar mee denk ik als het steeds niet lukt. Het klinkt vrij moeizaam hoe het nu gaat.
Een soort klik of spanning lijkt mij ook vrij wazig.
woensdag 14 januari 2026 om 19:16
Jij wenst hem gelukkig nieuwjaar maar je neemt niet op als hij belt. Je spreekt af om hem te bellen maar belt uren later, hij neemt niet op. Je belt elk uur, een dag lang, hij neemt niet op.
En nu vraag jij je af of hij geïnteresseerd is?
Het antwoord is: hoogstwaarschijnlijk niet.
En nu vraag jij je af of hij geïnteresseerd is?
Het antwoord is: hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat eten we vanavond?
woensdag 14 januari 2026 om 19:59
Bellen met steeds bijna een uur ertussen.
Hoe vaak heb je gebeld?
Als het drie of meer is zou ik als ontvanger ook afhaken. Klinkt vast niet aardig, maar dat zou ik ongemakkelijk vinden. Een tweede poging zou ik normaal vinden en daarna een appje ook, maar meer echt niet.
Hoe vaak heb je gebeld?
Als het drie of meer is zou ik als ontvanger ook afhaken. Klinkt vast niet aardig, maar dat zou ik ongemakkelijk vinden. Een tweede poging zou ik normaal vinden en daarna een appje ook, maar meer echt niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 15 januari 2026 om 07:48
Tja... Hoe is het begonnen? Jij neemt met hem contact op en als hij je dan probeert te bellen neem je niet op en reageert pas een dag later. Je belooft hem te bellen en doet dat niet, stuurt zelfs geen berichtje dat het niet lukt (ik werk ook in de zorg, als je iets belooft en dat lukt niet omdat het druk is lukt even een berichtje wel). De 2 keer dat je zegt dat hij niet reageerde vroeg je ook niets. Je deelde mee dat jij met hem contact zou opnemen.
En nadien probeerde je 'elk uur' te bellen? Elk uur?
Klinkt als nogal veel drama om, zoals iemand al zei, niets.
Misschien zijn berichtgeschiedenis en gegevens wissen zodat je hem niet meer per ongeluk contacteert?
En nadien probeerde je 'elk uur' te bellen? Elk uur?
Klinkt als nogal veel drama om, zoals iemand al zei, niets.
Misschien zijn berichtgeschiedenis en gegevens wissen zodat je hem niet meer per ongeluk contacteert?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in