Pathologische leugenaar...

26-04-2010 21:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moet even mijn verhaal kwijt. Sinds 2 weken zijn mijn vriend en ik uit elkaar. Zijn leugens, het gemanipuleer en zijn egocentrische gedrag kon ik niet meer verdragen. Ik heb geprobeerd te praten.. het mocht allemaal niet baten. Hij zei dat er niets aan de hand was...

Het treurige aan het hele verhaal is dat we een prachtig dochtertje van 3 jaar hebben.

Hij bleek al 3 maanden geen uitkering meer te krijgen van het UWV. Dit heb ik nooit geweten. Hij bleek de huur maanden niet betaald te hebben, de Nuon 2 maanden niet. Alle brieven werden verschuurd. Ik zag dit niet want ik werk 4 dagen in de week.

De ene dag dat ik door de weeks thuis ben rende hij naar de brievenbus om snel post achterover te drukken.

Toen ik uiteindelijk een brief verstopt vond van het UWV, met daarin een schuld van 5.000 euro begon mij een lampje te branden, dit is niet in orde. Hij had vanaf oktober al geen recht meer op een uitkering, omdat hij zelf ontslag heeft genomen bij een baantje die hij pas 2 weken had.

Ik zit hier nu met mijn dochtertje, het water staat aan mijn lippen. Omdat ik aansprakelijk gesteld word omdat ik de enige ben met inkomsten, willen ze deze gaan verhalen op mij. Niet meer dan logisch.

Dit is de zoveelste leugen. Hij heeft in de loop der jaren fraude gepleegd bij zijn toemalige baas, veel goederen gestolen van zijn werkplek, gemanipuleerd, zijn vader belogen om geld om dure spullen te kopen. En hij doet nooit iets fout... het is altijd de ander die iets fout doet. En als ik er iets van zei of er naar vroeg, kreeg ik opnieuw een leugen of een ontkenning.

Nu woont hij tijdelijk bij zijn zus. Die heeft hij niets verteld, ook niet dat zijn uiterkering al lang gestopt is en dat hij ons in de financiele rotzooi achterlaat. Hij zegt dat hij niet snapt waarom ik niet meer met hem verder wil.

Hij is heel goed in het liegen, zo goed dat het bijna eng is.

Hij heeft de eerste dag dat hij hier weg is een Iphone van zijn vader gekregen. Hij heeft zijn vader gemanipuleerd, hij heeft zielig gedaan en een Iphone losgepeuterd. Terwijl bij vrouw en kind ieder moment het huis leeggeruimd kan worden, bij wijze van..

Mijn zwager, waar hij nu is, voelde dat er iets niets klopte en heeft mij gebeld. Hij wilde weten of hij daar wel de waarheid sprak, hij voelde dat er iets niet klopte. Mijn schoonzus en zwager wisten dus ook niet dat hij geen uitkering meer had, dat had hij ze wel wijsgemaakt. Hij loopt met flappen geld op zak, waarschijnlijk van zijn vader losgepeuterd.

En wij zitten hier... ik verdien niet veel en moet flinke achterstanden gaan betalen. Dit ga ik met mijn vakantiegeld doen... ik voel mij zo belazerd. Hij speelt het slachtoffer... maar intussen...

Hij belt mij om de halverklap en probeert de boel weer te manipuleren. Ik had bijvoorbeeld nooit zwanger mogen worden, hij wilde helemaal geen kind.... Dit deed mij pijn. Je hebt het wel over onze prachtige dochter. Dus die had hij liever niet gehad? Dat komt nu wel zo over...Ik ben zo boos! Waar is zijn respect voor ons? Die is er nooit geweest, dat wist ik allang, maar zoiets zeggen?

Ik moet met hem een bezoekregeling voor onze dochter gaan treffen. Om eerlijk te zijn vertrouw ik hem voor geen meter. Hij heeft flinke psychische problemen. Ik geef hier nog maar een klein stukje weer, maar er is veel meer.

Zijn er hier meer vrouwen die te maken hebben gehad met ziekelijke leugenaars?
Geen ervaring, maar wil je wel een geven..

Het is allemaal niet niks.
Dank je noa_lynn
Ja hoor, meegemaakt. Maar ik was daar gelukkig vrij snel achter. Niets aan zijn verhalen klopte, en al twijfelde ik in het begin aan mezelf, gelukkig kwam ik er op tijd achter dat hij een leugenaar was.

Hoe lang hebben jullie een relatie gehad? En hoe lang duurde het voordat je erachter kwam dat hij wel erg vaak loog?
Zoek hulp, ga naar een advocaat, en raadpleeg deskundigen voor je kind. Probeer alleen nog zakelijk contact met hem te hebben en probeer meteen alles te scheiden (geld, bankrekeningen, verzekeringspolissen etc.) Hij gaat misschien nog steeds door en zolang je niks regelt blijf je aansprakelijk.

Het is kut meid, maar jij hebt een baan en je zal je heus wel redden. Het is alleen maar jammer dat het zolang heeft geduurd voor je je kop uit het zand hebt gehaald, maar liever laat dan nooit!
Jee, wat een verhaal...

Ook hier geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen met alles
Regel juridisch advies en ga eerst eens na of je wel aansprakelijk gesteld kunt worden door schuldeisers. Maak vervolgens een plan en zorg dat je zo snel mogelijk financieel onafhankelijk wordt. Hebben jullie een samenlevingscontract afgesloten?

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom je er blind op hebt vertrouwd dat een man die al jaren liegt en bedriegt ineens in staat is eerlijk te zijn. Dit is toch de allerlaatste persoon die je de financiën wilt laten regelen?
Voor zoiets kan ik maar één advies geven en dat is de relatie definitief verbreken en voor jezelf opnieuw beginnen. Zo kan je de financiele schade nog enigszins beperkt houden.

Herken veel van wat je schrijft uit een eerdere relatie. Mijn vriend was ook een pathologische leugenaar. Kan je dit vertellen, soms lijkt het even beter te gaan en beloven ze de wereld aan je, om vervolgens weer in het oude gedrag terug te vallen. En dan is de ellende nog groter dan daarvoor. Ook hij gebruikte het geld voor de huur voor andere zaken. Kan je verdriet goed voorstellen door de opmerkingen die hij over jullie kind plaatst. Dat zijn geen menselijke opmerkingen. Bij ons was er geen kind in het spel, dus hoe daarmee om te gaan kan ik je helaas geen advies in geven.

Ik was enorm opgelucht toen ik de relatie had verbroken.

Sterkte...
@Chardonnay, we hebben 5 jaar een relatie gehad. In het begin zag ik het nog niets zo. Toen we gingen samenwonen ontdekte ik ineens een schuld van 18.000 euro, waar hij mij nooit over verteld had. Als uitleg kreeg ik dat hij zich zo schaamde... hij had altijd wel een excuus. Of het was zijn jeugd, of het was de schuld van een ander en hij zou het nooooit meer doen. Ik hoopte op beterschap.

@meds, ik zit er inderdaad aan te denken om een advocaat te regelen. Ik vraag mij alleen af of ik niet met enorme kosten komt te zitten.
Jeetje....

Hier helaas ook ervaring met iemand die zelfs nog loog over de leugens. Het voelt alsof de grond onder je voeten wordt weggeslagen. En wat is wél waar? Je twijfelt aan alles..

Heel veel sterkte!!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@wuiles, je hebt helemaal gelijk. Hoe heb ik zo blind en naief kunnen zijn? Ik neem mezelf dit ook kwalijk. Hij betaalde de huur en de Nuon en ik de overige zaken. Ik had helemaal niets in de gaten dat dit helemaal mis liep.

We hebben geen samenlevingscontract afgesloten. Hij heeft onze dochter alleen erkend. Hij heeft verder ook geen ouderlijk gezag.
Met betrekking tot de kosten voor een advocaat. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog je inkomsten zijn. Maar je zou de advocaat kunnen vragen of de Raad voor de Rechtsbijstand in jouw geval een civiele toevoeging af kan geven. Dan krijg je alleen een eigen bijdrage die je moet betalen welke inkomensafhankelijk is.
quote:stoethaspel schreef op 26 april 2010 @ 21:28:

@wuiles, je hebt helemaal gelijk. Hoe heb ik zo blind en naief kunnen zijn? Ik neem mezelf dit ook kwalijk. Hij betaalde de huur en de Nuon en ik de overige zaken. Ik had helemaal niets in de gaten dat dit helemaal mis liep.

We hebben geen samenlevingscontract afgesloten. Hij heeft onze dochter alleen erkend. Hij heeft verder ook geen ouderlijk gezag.Dat is dan een wijze les om voortaan je zaken beter te regelen. Alleen al gaan samenwonen zonder contract is erg onverstandig. Op wiens naam is het huurcontract en het contract met NUON afgesloten?
kikkerrr bedankt voor je uitleg, ik ga donderdag als ik vrij ben eens informeren.

wuiles, het huurcontract staat op ons beide naam. De Nuon staat op zijn naam. Die heb ik al om laten zetten op mijn naam.

Hij heeft zich uitgeschreven bij de woningbouw en bij de gemeente. Hij woont nu namelijk in een andere gemeente bij zijn zus.
quote:stoethaspel schreef op 26 april 2010 @ 21:37:

kikkerrr bedankt voor je uitleg, ik ga donderdag als ik vrij ben eens informeren.

wuiles, het huurcontract staat op ons beide naam. De Nuon staat op zijn naam. Die heb ik al om laten zetten op mijn naam.

Hij heeft zich uitgeschreven bij de woningbouw en bij de gemeente. Hij woont nu namelijk in een andere gemeente bij zijn zus.Ik weet niet of dat nu zo handig was. Enfin, regel juridisch advies, desnoods via het Juridisch Loket, en word zelfstandig. Dat zal je vermoedelijk meer bevrediging en rust brengen dan met je ex samenblijven.
Je hebt echt juridisch advies nodig. Hadden jullie een samenlevingscontract ? Zorg idd. dat je zo snel mogelijk op papier uit elkaar bent zodat alle schulden die hij van deze datum opbouwt niet voor jouw account komen.

Ik praat uit ervaring, ben ook gehuwd geweest met zo'n stuk vreten. Ik word ook dagelijks financieel er aan herinnerd wat een fijne vent en vader hij wel niet was, grrrr.

Zorg er voor dat je alles in beeld krijgt qua schulden waarvoor jij ook mogelijk verantwoordelijk bent, wacht niet af treed zelf in contact met eventuele schuldeisers. Mijn ervaring is dat er dan meer te onderhandelen valt als dat je een afwachtende houding aanneemt. Ze komen toch dus neem zelf het initiatief.

Veel sterkte,

N.B. Kom je met jouw inkomen niet in aanmerking voor een toevoegingsadvocaat ?
En als je toch een advocaat zoekt, ga ook gelijk bij de sociale dienst langs.

je kunt beter te vroeg van de schuldsanering hulp krijgen dan te laat.

Dat is geen pretje , maar je krijgt wel inzicht en overzicht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Even een vraagje aan Niles. je hebt het over schuldsanering, de schulden die haar partner heeft gemaakt bij het UWV hoeft zij toch niet te betalen? Het zou dan gaan om 2 maanden huur plus de NUON, daar kom je niet voor in de sanering.
quote:dangeensuus schreef op 26 april 2010 @ 22:10:

Even een vraagje aan Niles. je hebt het over schuldsanering, de schulden die haar partner heeft gemaakt bij het UWV hoeft zij toch niet te betalen? Het zou dan gaan om 2 maanden huur plus de NUON, daar kom je niet voor in de sanering.

nee klopt, zou gek zijn als zij de schulden van partner moet betalen. Bedoelde eigenlijk alleen maar te zeggen, als je hulp nodig hebt op financieel gebied en dat hoeven niet gelijk grote schulden te zijn, denk dan aan alle potjes die de gemeente heeft,

Daar moet je meestal zelf om vragen, ze brengen het niet na.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Antisociale man lijkt me passender dan pathologisch leugenaar. Sterkte.
als er geen samenlevingscontract is, en jullie enige band op papier jullie dochter is, lijkt me niet dat jij voor zijn schulden hoeft op te draaien, zelfs al was je voordeurdelers.

De NUON heb je wellicht niet zo slim aangepakt, maar het zij zo.

Zorg in ieder geval dat JOUW geld voor hem onbereikbaar is.

Zorg dat je zsm in kaart hebt wat JOUW schulden zijn (huurachterstand ed) en maak goede afspraken, desnoods met een professional erbij, over hoe je die af gaat lossen. Zorg ervoor dat je niets van ZIJN schulden in je schoot geworpen krijgt. Zorg de eerste tijd ook maar even dat het kind bij jou blijft, ook in de weekeinden, tot je alles op orde hebt en degelijke afspraken met hem op papier hebt vastgelegd. Hij heeft geen ouderlijk gezag, zeg je. Heeft hij wel eens een poging gedaan om dat te verkrijgen? Wat was zijn aandeel in de zorg van jullie kind? Heeft jullie kind een oppas/opvang in zijn afwezigheid?

Verander de sloten van je deuren.
nou vlammetje dat zou ik niet te hard roepen, in geval van faillissement zijn de spullen van de voordeurdeler ook pleitos bij een inbeslagname
Je kunt ook altijd aankloppen bij de gemeete voor schuldhulpverlening (geen WSNP) maar bijvoorbeeld de Gemeentelijke Krediet Bank die je helpen alles op een rijtje te zetten en de schuldeisers aan te schrijven.
Dan kun je je administratie nog wel bekijken.

Dit is de zoveelste leugen. Hij heeft in de loop der jaren fraude gepleegd bij zijn toemalige baas, veel goederen gestolen van zijn werkplek, gemanipuleerd, zijn vader belogen om geld om dure spullen te kopen.

Je kent hem dus goed en toch bij hem gebleven, icl. kind?

Dit is toch niet over 1 nacht ijs gegaan.

Overigens kan je niet zomaar op straat gezet worden.

Jij bent ook niet verantwoordelijk voor zijn fraude.

Ik zou contact opnemen met UWV en je verhaal doen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven