wasverzachter vraagje

27-04-2010 18:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik vroeg me iets af over het gebruik van wasverzachter.

Ik zelf gebruik gewoon voor elke was die ik doe de normale hoeveelheid (de hoeveelheid die aangegeven staat op de fles) wasverzachter.

Mijn moeder doet dit ook, maar soms voor de handoeken minder omdat deze daarna in de droger gaan.

Mijn vader daarentegen doet bij geen enkele was wasverzachter erbij.

Hoe doen jullie dit?
Ik bij alles. Vind het lekker ruiken...
Ik gebruik geen wasverzachter alleen wasmiddel is prima en me was is altijd zacht en fris
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik gebruik ook geen wasverzachter..

Wel altijd gedaan, maar toen ik de babywasjes ging doen ben ik ermee gestopt. En het bevalt prima eigenlijk
Hier ook geen wasverzachter, is ook niet goed voor je kleding.
quote:juniper8 schreef op 27 april 2010 @ 18:44:

Hier ook geen wasverzachter, is ook niet goed voor je kleding.Waarom is het niet goed voor je kleding?
Ik gebruik ook bijna altijd wasverzachter, al weet ik dat het niet echt nodig is.

Vind het zo heel erg lekker ruiken (verwend nest ben ik )!
Ik gebruik het vooral ook omdat het lekker ruikt en omdat mijn was zachter word.

Ik heb geen droger.
Ik gebruik nooit wasverzachter want ik heb een droger waar alles zacht uit komt. Wasverzachter voegt voor mij niets toe.
Maar ik heb dan geen droger, btw... dat maakt wel verschil inderdaad!
Geen wasverzachter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb ook geen droger. Als ik geen wasverzachter gebruik kan ik mijn handdoeken rechtop in de kast zetten (misschien ook handig) maar ik vind het ook nog eens lekker ruiken. Vooral lekker fris ruikend beddengoed ind ik lekker. Als ik net heb bed heb verschoond en ik loop de slaapkamer in dan ruikt het zooo heerlijk!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
De mensen die geen wasverzachter gebruiken?

Gebruiken die wel een droger?
quote:Gebakkie schreef op 27 april 2010 @ 18:55:

Ik heb ook geen droger. Als ik geen wasverzachter gebruik kan ik mijn handdoeken rechtop in de kast zetten (misschien ook handig) maar ik vind het ook nog eens lekker ruiken. Vooral lekker fris ruikend beddengoed ind ik lekker. Als ik net heb bed heb verschoond en ik loop de slaapkamer in dan ruikt het zooo heerlijk!idd
Ik heb geen droger en gebruik geen wasverzachter. Doe hooguit handwasjes met wat wasverzachter erbij in een emmertje

En ja, mijn handdoeken zijn wat ruw, maar dat vind ik juist heerlijk!
geen wasverzachter, ook geen droger.

wel handdoeken die je rechtop in de kast kunt zetten.
Hier gaat de was 's winters in de droger, in de zomer gaat het meeste in de tuin (alleen al die onderbroeken en hemden en sokken niet, duurt me te lang om op te hangen). Ik gebruik nooit wasverzachter, weet eigenlijk niet of ik het in huis heb, misschien staat er achter in de kast nog een fles te verstoffen.

Ik vind harde handdoeken niet erg (wel lekker juist, kan je zo heerlijk je rug mee rossen) en om lekker te ruiken gebruik ik zelf wel een parfum. Daarnaast hier wat allergische klanten, en hoe minder chemicaliën hoe liever, ook nog eens beter voor milieu en portemonnee.
hmm....

ik ben bijna overtuigd om geen wasverzachter meer te gaan gebruiken.

Heb zelf dus ook geen droger.

Mijn vriend wil wel graag de handoeken zacht hebben.

Ik zelf vind ze harder wel goed, omdat ze dan beter drogen.
quote:CN25 schreef op 27 april 2010 @ 18:45:

[...]

Waarom is het niet goed voor je kleding?Het elastiek in je kleding kan gaan lubberen. De stretch gaat er dus sneller uit.
quote:CN25 schreef op 27 april 2010 @ 18:55:

De mensen die geen wasverzachter gebruiken?

Gebruiken die wel een droger?Nee ook geen droger.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik gebruik geen wasverzachter, en heb een droger.

Hier gaan alleen handdoeken en beddengoed in de droger.
Hier ook geen droger, maar ipv wasverzachter doe ik altijd een scheut natuurazijn in het wasverzachterbakje.

Dit ruikt heerlijk fris en de kleuren van de was blijven mooi.
Ik heb geen droger (helaas kapot) maar gebruik wel altijd biologische wasverzachter, maar de helft van wat aan gegeven is, dus half dopje: wel de geur, en het blijft wel zacht. Vooral in de winter vind ik dit wel belangrijk.

In de zomer wappert het heerlijk buiten en heb je bijna geen wasverzachter nodig.
Hier mogen we geen droogmolen ofzo in de tuin zetten dus bijna alles gaat in de droger.

En gebruik nooit wasverzachter maar wel regelmatig azijn i.p.v. wasverzachter.
Scheutje azijn ipv wasverzachter. Is beter voor de was en voor de machine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven