barbequende buren

27-04-2010 19:48 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in dubio, ben ik nu gewoon een zeikerd?

Wij wonen in een rijtjeshuis zonder tuin maar wel met ieder een klein binnentuintje.

Onze buren van beide kanten barbequen graag. De ene kant doet dit volgens mij elektrisch want je ruikt een subtiel vleesluchtje.

De andere kant doet dit niet elektrisch, maar het lijkt wel alsof ze een allesbrander aansteken.

Zodra het mooi weer is doen ze het bijna elke avond. Volgens mij zitten ze zelfs zelf binen want er onstaat eerst een enorme rookontwikkeling en stank. ( te ruiken bij ons boven in de overloop en ook in onze slaapkamer, ik kan dan het slaapkamerraam niet open hebben).

Ik erger me hier steeds meer aan maar heb er nooit wat van gezegd.

Ik begrijp ook wel dat je gewoon lekker moet kunnen barbequen maar met zoveel rook en stank? Hoort dat echt zo??

Het is nu al een aantal jaren zo aan de gang en eigenlijk heb ik altijd zo gelaten maar ik ben steeds zo geneigd om een briefje bij hun in de bus te doen ofzo, maar misschien stel ik me wel een beetje aan.

Ik vind het met name vervelend dat als wij op bed liggen het raam niet eens open kan en dat onze hele slaapkamer naar rook ruikt.

We hebben niet echt contact met die buren, we zien ze eigenlijk nooit.
Ik zou iig geen briefje bij ze in de brievenbus doen.

Mocht je er over willen "klagen", bel dan gewoon aan, en kaart je probleem aan. Mss kunnen ze de bbq ergens anders neerzetten ofzo.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Eens met Borodini, even aanbellen.
tja Ramiaatje, ik ben ook een buur wat graag bbq't in de zomer, maar aangezien 1 bovenbuur last had van de rook en de lucht zetten wij de bbq nu verder achterin de tuin (en dat is ook maar een tuintje hoor) zodat er niemand last van heeft, ik weet niet of dat bij jullie buren mogelijk is, maar wij vonden het het een goede oplossing. Wij geen gezeik (sory :-)) en hij geen rook en/of stank.
Ik zou ook aanbellen (als je er over wilt klagen).

En dan als insteek: prima als jullie bbq-en, maar is er een oplossing te bedenken dat ik iets minder last heb van rook en geurtjes?

Misschien zijn het gewoon heel redelijke mensen die best over een oplossing na willen denken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
en anders kun je je altijd daarna aanmelden bij het programma 'Bonje met de Buren'
Tja, ik vind dat je je aanstelt. Hier hangt de bbqlucht ook wel in de slaapkamer maar dat is net zo snel verdwenen als de bbq weer uit is.
Ik denk dat het ook aan de wind ligt hoor. Wij hebben ook wel eens de bbq aangehad dat onze buren uitgerookt werden. Wij zijn er niet zo handig in dus de rookontwikkeling zal ook meer zijn dan bij een iemand die er meer ervaring mee heeft.
Mja, wij hebben er ook last van. Hoort erbij.

Zij hebben ook last van ons als we bbquen. Niks aan te doen, behalve ramen dicht doen
die rook en stank... tja, dat hoort wel een beetje bij bbq`en met kolen enzo..

Als wij bbq`en hebben we eerst ook een ontzettende rookvorming. Dat komt omdat we een snelbrander gebruiken om de kolen wat sneller te laten gloeien (en zodat je sneller van de rookvorming af bent) we gebruiken hier de kickstarter van Weber voor.

Tja eerlijk gezegd vind ik dat je zeurt. Als je directe buren hebt dan heb je daar soms last van. En ik kan me overigens niet voorstellen dat je buren savonds om half 12 nog de bbq aansteken, dus je kan dan best je raam weer open doen... die rook blijft niet 24 uur hangen ofzo..

en wees blij dat het hoogstens 4 maanden in het jaar bbq weer is...kan je de andere 8 maanden lekker met je raam open slapen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
De binnentuintjes zijn heel klein dus ze kunnen denk ik weinig andere kanten op met de barbeque.

Ach ja, kan nu ook niet veel hebben dus nu ik het weer rook baalde ik er weer van maar goed het hoort nu eenmaal bij de zomer.

Als we bonje bij de buren inschakelen dan wil ik John!
quote:biol schreef op 27 april 2010 @ 20:05:

die rook en stank... tja, dat hoort wel een beetje bij bbq`en met kolen enzo..

Als wij bbq`en hebben we eerst ook een ontzettende rookvorming. Dat komt omdat we een snelbrander gebruiken om de kolen wat sneller te laten gloeien (en zodat je sneller van de rookvorming af bent) we gebruiken hier de kickstarter van Weber voor.

Tja eerlijk gezegd vind ik dat je zeurt. Als je directe buren hebt dan heb je daar soms last van. En ik kan me overigens niet voorstellen dat je buren savonds om half 12 nog de bbq aansteken, dus je kan dan best je raam weer open doen... die rook blijft niet 24 uur hangen ofzo..

en wees blij dat het hoogstens 4 maanden in het jaar bbq weer is...kan je de andere 8 maanden lekker met je raam open slapen!Tja het komt wel regelmatig voor dat ze beginnen als wij op bed liggen.. (uurtje of 10)
Kan me voorstellen dat als je er niet van houdt het vervelend is. Wij zijn gek op BBQ-en, en doen het soms wel drie keer in de week. Maar het is niet prettig als jij van de zomer niet je raam open kunt doen wanneer je gaat slapen. Ik zou het even aankaarten, maar niet via een briefje.
Mijn buurman bbq't zowat elke dag als het mooi weer is. Normaal gesproken vind ik het niet zo erg, alleen in het weekend begint het feest al vroeg in de middag. Dan ben ik er helemaal niet blij mee want dan heb ik vaak de was buiten hangen. Zo ook zondag, ik had het beddengoed gewassen en lekker buiten opgehangen zodat ik het 's avonds weer op bed kon doen. En ja, dan erger ik me er aan. (of irriteer?)
quote:ramiaatje schreef op 27 april 2010 @ 20:07:

[...]

Tja het komt wel regelmatig voor dat ze beginnen als wij op bed liggen.. (uurtje of 10)Is wel een mooie tijd om je tuin (en per ongeluk de BBQ) te sproeien.
wat is klein Ramiaatje, die van mij is ook echt niet groot, maar als wij de bbq achterin de tuin zetten heeft er eigenlijk niemand last van. vind het ook een beetje overdreven eigenlijk dat je daar over gaat klagen.
oke, 22.00 uur avonds is wel erg laat ja, dat klopt.
quote:maedl schreef op 27 april 2010 @ 20:11:

wat is klein Ramiaatje, die van mij is ook echt niet groot, maar als wij de bbq achterin de tuin zetten heeft er eigenlijk niemand last van. vind het ook een beetje overdreven eigenlijk dat je daar over gaat klagen.iets van 3,5 bij 4 m
quote:hanZie schreef op 27 april 2010 @ 19:59:

Tja, ik vind dat je je aanstelt. Hier hangt de bbqlucht ook wel in de slaapkamer maar dat is net zo snel verdwenen als de bbq weer uit is.Jij vindt altijd dat iedereen zich aanstelt, geloof ik.
quote:toffifee schreef op 27 april 2010 @ 20:07:

Kan me voorstellen dat als je er niet van houdt het vervelend is. Wij zijn gek op BBQ-en, en doen het soms wel drie keer in de week. Maar het is niet prettig als jij van de zomer niet je raam open kunt doen wanneer je gaat slapen. Ik zou het even aankaarten, maar niet via een briefje.Zou je er zelf mee stoppen als jouw buuf er last van zegt te hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zamirah schreef op 27 april 2010 @ 20:16:

[...]

Jij vindt altijd dat iedereen zich aanstelt, geloof ik.je stelt je aan!
quote:Ratteke schreef op 27 april 2010 @ 20:11:

Mijn buurman bbq't zowat elke dag als het mooi weer is. Normaal gesproken vind ik het niet zo erg, alleen in het weekend begint het feest al vroeg in de middag. Dan ben ik er helemaal niet blij mee want dan heb ik vaak de was buiten hangen. Zo ook zondag, ik had het beddengoed gewassen en lekker buiten opgehangen zodat ik het 's avonds weer op bed kon doen. En ja, dan erger ik me er aan. (of irriteer?)Als ik ga bbq`en en de buren hebben de was buitenhangen ga ik wel eerst ff aanbellen voordat ik de bbq aan steek... dat doen we natuurlijk niet!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:ramiaatje schreef op 27 april 2010 @ 20:07:

[...]

Tja het komt wel regelmatig voor dat ze beginnen als wij op bed liggen.. (uurtje of 10)O, dan zou ik jaloers zijn op het veel leukere leven dat mijn buren - lijken te - hebben met veel meer lekkers in de ijskast en veel betere werktijden zodat ze niet om 10 uur al voor pampus liggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als ze echt vaak BBQen (en zo laat beginnen )en je er standaard last van hebt, lijkt me dat je wel even met ze zou kunnen gaan overleggen.

Wij hebben in één windrichting een paar stellen buren met kleine kinderen, die dus vroeg naar bed gaan. Als de wind echt die kant op staat, gaat op doordeweekse dagen de BBQ om een uur of 7 uur uit.
Nou dat vind ik een belachelijke tijd, wij beginnen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven