eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogguh dames, nog geen nieuwe posts na mijn laatste van gisteravond. Nog geen dames aan het bevallen dus neem ik aan!

pff heb net een slapeloze nacht achter de rug, gister iets teveel gerelaxed (lees te lang in bed gelegen), denk ik zo. Kon de slaap maar nie te pakken krijgen zelfs niet nadat ik in een of ander suf tijdschrift had liggen lezen en toen ik tegen half2 uiteindelijk bijna was ingedoezeld ging manlief slaapwandelen. Heb tussendoor wel hazeslaapjes gedaan denk ik, rond half4 moest ik zelf naar de wv en om iets voor 5-en ging meneer nog een keer aan de wandel. toen de wekker om kwart over 5 ging werd ik gebroken wakker. Voor mij kan de dag niet snel genoeg voorbij zijn hoor

Nog geen rode duivels overigens, kga nu naar mijn werk (hou jullie op de hoogte)

liefs bri1976
Bri, jij maakt het ook spannend, zeg! Werkze, ben daar wel een beetje te laat mee. Hopelijk heb je morgen een duidelijkere streep op de test. Durf nu niks te zeggen over een streep is een streep, want je schrijft dat je al eens eerder zo'n licht streepje hebt gehad...

Lily, hoe is het toch??? Ga, net als Parel, er maar van uit dat je nog geen positieve test in je handen hebt gehad, maar ik hoop natuurlijk van WEL!!

Later vandaag wel wat meer, ga eerst even douchen en aankleden. Vanochtend veel wakker gelegen en vanochtend vroeg op, want ik hield het niet meer van de honger! Moest echt even eten.
Hier kom ik nog op terug
Bri; ik sluit me aan bij KQ. Je houdt het zeker spannend! Wanneer ga je opnieuw testen? Morgen is je NOD toch?

Lily; Ben zo nieuwsgierig! Laat je ff wat van je horen?
Bri: wat spannend! Duimduimduim!

Hier niks bevallen, alleen een schandalig grote tv gekocht.....

Het rommelt wel in mijn buik, maar ondertussen beweegt de baby er nog lekker op los, dus volgens mij zit'ie nog wel goed. Wel 37 weken vandaag, weer een mijlpaal. En een beroerde nacht: voor het eerst op de matrasbeschermer geslapen, zweten en kraken dus. Ook de ondersteek is opgehaald, dus wij zijn er klaar voor!

Parel: als je geverfd hebt, zet je dan een foto op gmail? Ben erg benieuwd, het klinkt erg goed allemaal! Wij zijn die babywinkels helemaal beu, alles kost zes keer zoveel, alleen omdat er baby voor staat en ik wil jongens- of meisjeskleren kopen, dat unisexrek heb ik ook wel gehad. Ik hoop dat je man niet allergisch voor de baby is, hahaha!
Bri: Ben zooo benieuwd! Laat je het meteen weten als je weer een testje hebt gedaan?

Lily: Hoe is het met jou??

Soep: Hahaha, dat was dus een heel harde wind als je baby er van schrikt! Heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de mijne ergens van schrikt. Wel komt er af en toe een reactie als ik ergens van schrik, maar verder niet. (zelfs niet van hard rammen op onze pannen ) Of ons kind is super cool en schrikt nergens van, of ze is super sloom, te lui voor een reactie of gewoon stokdoof! Nog eventjes en we zullen het weten!

Plieno: Dat indalen voelt alles behalve prettig he?! Heb er ook best last van gehad, heb er nachten mee opgezeten omdat ik niet wist hoe ik moest zitten, liggen, staan of wat dan ook. Maar het kon dan ook zo weer over zijn, gelukkig!

Jesseltje: Hoe gaat het? Al tekenen bij jou?

Hier nog steeds geen tekenen van een naderende bevalling. Eventjes dacht ik dat het vrijdag begonnen was, kreeg namelijk ineens een enorme pijn in mijn buik, soort van erge kramp die uitstraalde naar mijn rug. Hield een tijdje aan en zakte weer weg. Was er bijna van overtuigd dat het een wee was, maar het is niet meer terug gekomen. Weet dus ook niet of het een oefenwee was, want het is in de afgelopen 3 dagen nioet terug gekomen. Ben er wel een stuk voorzichtiger door geworden, ik ging gerust nog ver van huis, met het idee dat als de bevalling zich aandient ik toch nog genoeg tijd heb naar huis te gaan, maar hield er geen rekening mee dat die weeen toch behoorlijk pijnlijk zijn! (als dit een wee was dan) Alles behalve fijn dus om er nog een stuk mee toe moeten autorijden ofzo... Blijf dus nu maar wat dichter bij huis.

Mijn vriend schoot trouwens meteen in de stress, het lijkt wel of hij het ineens heel eng vind nu het zo dichtbij komt.
Bri: EN? EN? EN?

Al nieuws??

Blond: bij mij nog evenveel tekenen als bij jou.. behalve een paar indrukwekkende harde buiken geeft ie nog geen sjoege.

Zouden die harde buiken waarschuwend bedoeld zijn ofzo? Ik ga ook met een wat minder gevoel de deur uit en eigenlijk niet meer heel ver weg rijden ofzo... Straks breken mijn vliezen bij Ikea ofzo.. zou wat zijn..

Sorry, kort stukje vandaag, maar even geen energie om iets te doen.

Ga zo lekker slapen.. nu nog even naar Posh Beckham kijken.. een of ander fout programma.. slaap ik goed van zal ik maar zeggen!

XXX Jessel
Oh oh

Ik denk dat mijn vliezen gebroken zijn! Denk het, maar weet het niet zeker. Zou niet weten wat het anders zou moeten zijn, maar dit water is niet zoals ik dacht zoals het zou moeten zijn. Dit is namelijk heel helder, net als water, zonder vlokken en ruikt niet zoet (las dat vruchtwater vaak vlokken bevat en een typisch zoet luchtje heeft) Maar het lijkt me ook sterk dat het urine is, of ik moet ineens heel incontinent zijn geworden.

Stapte uit de douche en zag het flesje met perineumolie staan. Bedacht me dat ik al een paar dagen vergeten was die te gebruiken en begon daarmee dus aan mijn perineum massage waarvoor ik gehurkt ging zitten. Ineens kletterde er een hele plens water op de grond. Door die olie was dat water heel olieachtig en rook sterk naar die olie. Heb me toen snel nog eens gedouched om die olie weg te wassen en heb mijn vriend geroepen. Liet hem zien wat er gebeurde en ging nog eens zo zitten, en toen kwam er weer zo'n plens water. Ditmaal zonder al die olie, maar nog steeds heel helder, en had geen typische geur.

Kan me haast niet voorstellen dat dit urine was, maar je weet maar nooit... Heb niks op kunnen vangen omdat alles op de badkamer vloer is gekletterd. Is dus nu afwachten of er straks weeen gaan beginnen. Het lekt niet ofzo, is bij die 2 plenzen gebleven. Gebeurt er vannacht niets, dan zal ik morgen de VK bellen. Was nu niet nodig, bij helder vruchtwater hoef je pas de volgende ochtend te bellen (als het vruchtwater was )

Maar voel verder helemaal niks! Ga nu dus ook ontzettend aan mezelf twijfelen.... *zucht*
Blond, dat lijkt me onmiskenbaar het breken van de vliezen!

Spannend zeg, ik hoop voor je dat het vannacht vanzelf verder op gang is gekomen. Ik ga het forum nu nog beter in de gaten houden.

Of er wel of geen vlokken inzitten ligt volgens mij ook aan of je te vroeg of juist laat bevalt, volgens mij is het wel normaal dat het rond de uitgerekende datum heel helder is.

Gaat iemand Blond nog "inhalen" of is zij echt de eerste???
Bri, ik vergeet jou bijna te vertellen (door het nieuws van Blond) dat ik ook voor jou extra vaak hier kom checken!!!
Slapeloze nacht gehad, de adrenaline had de overhand! Maar verder niks, geen weeen of meer vruchtwater verlies. Alleen als ik weer net zo ga zitten als toen het gebeurde en dus het wat openmaak met een vinger, dan komt er wat los. Maar ivm evt infectiegevaar durf ik dat niet meer te doen. Als ik gewoon zit, sta, lig komt er niks. Maandverband is gewoon droog gebleven vannacht. Vreemd, want je zou verwachten dat het zou blijven lekken!

Maar heb net de VK gebeld, en die komt in de loop van de dag even langs om hetgeen wat ik op heb kunnen vangen te checken. Hou jullie op de hoogte!
Blond, succes vandaag! En probeer te ontspannen, je hebt je energie straks hard nodig. Die elledige adrenaline kan ik me goed voorstellen. Kon je man nog wel slapen?

Is dit een week waarin je moeder er bij kan zijn (dat is toch om de week)?
Meiden, wat schrijven jullie VEEEEEEL!!!!!!!!! Kan het bijna niet meer bolwerken. Ben blij als ik vrijdag verlof krijg. Kan ik vanaf dan gewoon lekker dagelijks mijn portie meeschrijven en op iedereen reageren. Sorrie als ik wat dingen door elkaar haal hier beneden in mijn verhaal en als ik wat mensen vergeet…

Verder is hier alles rustig. Mijn vriend en ik hebben alles goed besproken en we zijn tot de conclusie gekomen dat we gewoon lekker het positieve moeten inzien van het hele verhaal. Gelukkig hebben we ook nog wat arbeidsdeskundige advocaten in de buurt. Die kunnen wat overnemen aan denkwerk.

Dus, vanaf nu gaan we naar de bevalling en de komst van ons kindje toeleven en zien we al dat andere gebeuren lekker als bijzaak. Het is nou eenmaal niet anders… (pfff… heeft wel wat traantjes en brokken in de keel gekost bij mij, maar nu meen ik het echt )

Oja, de relaxbroek ligt in huis en is eigenlijk al weer toe aan een wasbeurt. Ben er niet meer uit te slaan! Heb er een van de H&M, zo’n velourse.

Maar nu even jullie dames:

Soep, fijn dat de baby al goed ligt, dan kan ie maar komen hè!

Jij had het trouwens over twee zakjes bij je Mutsy. Bedoel je dat soort van kussensloopje (halve maan) en dat soort van dekbed? Ben ook heel benieuwd waarvoor het is… Staat nergens in de boekjes… Weet jij het al?

Es, super voor je dat je een nieuwe baan hebt! Wat ga je doen?

Blond, iets aan de voorlichting over BV gehad? Ik hoor zulke verschillende verhalen. De één vindt het een super voorlichting, de ander helemaal niets. En dan zijn ze ook nog bij dezelfde geweest…

Aha, lees je verslag al! Ik denk dat ik de bieb maar eens induik. Krijg ook een beetje kriebels van die PRO BV talk.

Soep, de 15e is maandag al!!!!!!!!!!!!!

Klaver, goed idee om te meeten bij Wolf! Altijd leuk zo’n buitenlandse trip. Gaan we met z’n allen met baby in trein of vliegtuig. (hihi)

Oh Es, ik verlang ook zo naar alles wat rood is…(behalve ongi): rosbief, filet americain, biefstuk, carpaccio… als ik het alleen al hoor, dan loopt het water al in mijn mond!

Plieno, volgende week heb ik verlof en dan leg ik mijn tasje klaar… raar idee! Heerlijk is dat hè, een beetje klagen met mede-zwangere op de pufclub!

Kluun; echt hilarisch. Mijn vriend roept ook inderdaad vaak die termen van: meeveren, gelijk geven (hij zegt dan ook: over maand heb ik weer gelijk, hihi).

Bri, heeft je vriend ‘m nog gerend? Zou wel knap zijn, vakantie, ziek en dan toch marathon lopen. Hoe is ie met jou? Jij al weer aan de betere hand?

KQ, van mijn vriend mocht ik trouwens niet meer naar Ikea… Hij vond het echt te gek worden. Hij had zoiets van: zodadelijk kunnen we nog een bord Ikea ophangen en zelf een Ikea worden…

Wij krijgen trouwens ook zo’n after gym meeting. Leuk om al die kleine dan te zien!

na jouw verhaal over BNN MOET ik toch echt die aflevering gaan kijken. Ben overtuigd!

Leuk dat iedereen m gewoon gekeken heeft. Wist helemaal niet dat dat was.

Plieno, ik heb die olie (perineum) ook gekocht, maar tot op heden staat ie naast me op mijn nachtkastje. Ergens vind ik het een beetje raar…

Lily, kun je niet iemand bellen, gyn ofzo? Stel dat je zwanger bent, is het natuurlijk niet relaxt als je al begonnen bent met de primolut. Lastig zeg… En google?

Gezellig Ibbel, dat je ons komt stalken! Jij bent toch van het November topic? Wanneer was jij ook al weer uitgerekend?

Plieno, je mag met 34 weken beginnen met de olie. Volgens mij is 35 weken dan nog wel goed. Misschien ga ik me er vandaag eens aan wagen.

Lily, balen en toch ook weer niet. Ben je met de Primolut gestart?

Bri, het is zoooooo spannend…….

Plieno, hoge bloeddruk op het laatst is volgens mij wel normaal. Meiden uit mijn pufcluppie die bijna zijn uitgerekend hebben ook een verhoogde bloeddruk.

En dat de beeb al is ingedaald… bij mij nog niet. Is dat zorgelijk?

Es, rare meid, die collega puffer! Tijdens een wee wordt je ingeknipt, omdat je dan de pijn van de knip niet voelt; een lekker taartje lijkt me dan wel het laatste waar je aan denkt….

Van die wonderolie, bedoel je dan de perineum olie?

KQ, ik heb ook zo’n things to do before delivering baby-lijst. Die van mij had alleen niet zo’n toffe naam. Ga ik er gelijk boven zetten! Maakt het to-do lijstje ineens weer een stuk leuker.

Ik heb er trouwens wel voor gezorgd dat het een things to do before delivering baby-lijst is die niet perse af hoeft.

Wolf, fijn om je weer even te lezen. Dus voor 60 euro naar Geneve. Ik ben voor!

Thanks voor je knuffel parel!

Parel, gefeliciteerd met je kamertje. En tja, ze weten altijd goed in te spelen op de gevoelens van de aanstaande ouders. Maar als je er blij mee bent, dan is het gewoon goed! Leuk!

Hebben jullie ook al een kinderwagen?

Bri, een streepje.. een streepje… EEN STREEPJE????? Ohhhhh ik hoop het zo voor je!!!!!!!!!!!

Blond, dat lijkt wel vruchtwater!!!!!!!!! Misschien is het begonnen, WOEHAAAAHHHH

Het kan zijn dat je een scheurtje hebt in je vliezen die door het kindje wordt dichtgehouden. Misschien is het zo dat je als je hurkt, je kindje wat naar boven gaat, zodat er weer wat vruchtwater uit kan lopen. (ofzo iets… ben natuurlijk geen VK). Wel heel spannend zeg. Ik zou gewoon even de VK bellen!

Liefs Jules
Vk is net geweest, en het blijkt idd vruchtwater te zijn.

Nu moet ik om de 3 uur mijn temperatuur opnemen, die mag niet hoger worden dan 37.8, anders zou dat duiden op een infectie.

De weeen moeten vandaag gaan beginnen, anders moet ik vanavond naar het ziekenhuis omdat de bevalling na het breken van de vliezen binnen 24 uur moet gebeuren (weer ivm infectiegevaar) Mocht het dan daar vanavond of vannacht ook niet vanzelf op gang komen moet er worden ingeleid waarschijnlijk.

Bakerpraatjes of niet, ik ga zo naar de supermarkt om een ananas te halen en bitter lemon, blijkt weeenopwekkend te zijn. Nu het er zo aan zit te komen merk ik dat ik namelijk wel liever thuis beval dan in het ziekenhuis. En dan zeker op de natuurlijke manier dan met weeenopwekkers.

Nou, ik ga mijn ziekenhuis tas nog maar eens even checken, had hem al klaargezet, maar beter be safe than sorry!

Conditie van baby werd natuurlijk ook gechecked en was gelukkig helemaal goed! Voel me afgezien van een fikse verkoudheid die vannacht ook nog eens de kop op stak helemaal prima, al krijg ik wel af en toe flink de kriebels dat ik vandaag of anders morgen zal gaan bevallen!!! Tot nu toe zijn het nog leuke, opwindende kriebels (nee ik denk niet aan die filmpjes hihi!) Spannend!!!!!!
BLond, wat spannend allemaal! Hou je ons op de hoogte. Ik denk aan je!
O, ik moet er bijna van huilen, wat spannend zeg! Blond, heel heel veel succes vandaag, ik duim voor je dat het allemaal op gang komt! Jij hebt deze week je kleine meisje in handen!
ff F5 voor de tabel, ik heb de nieuwe in excel naar gmail gestuurd.

Jules: dapper gedaan, zoveel geschreven, lief! De 15e is inderdaad volgende week, zou ik niet erg vinden, hoor! Fijn dat het bij jullie thuis wat rustiger is, je klinkt positief! Die 2 zakjes zijn inderdaad als kussensloopje (ziet er leuk uit als je in de bak kijkt, denk ik dan) en voor het dekbedje. Maar dat was als snel duidelijk omdat wij een dekbedje erbij hebben. Ik heb overigens wel een dekentje gekocht voor in de wagen. Als je er bij blijft mag een dekbedje wel, maar we willen de wagen ook gaan gebruiken als we ergens naartoe gaan, dan als bedje. En dan heb je een dekentje nodig ivm verstikkingsgevaar.

Bri: hoe staat het er mee, ook voor jou is het spannend, zou een mooie dag kunnen zijn vandaag!
Bri, heb je al getest???
Soep, waar hadden jullie ook al weer de geboortekaart besteld?

Liefs Jules

PS. thanks voor de uitleg van de twee zakjes. Waar het op lijkt, daar is het dus ook voor...
Via kaartmix.nl

Handig he, zo'n Mutsy....
Oh Blond, wat fijn dat je vandaag of morgen je meisje kan zien, voelen, ruiken, horen... Ik hoop echt voor je dat het snel op gang gaat komen!

Kan je daar zelf nog iets aan proberen te doen (behalve ananas/bitter lemon) om het op gang te brengen? Maakt het bijvoorbeeld uit of je ontspant of juist actief afleiding zoekt?

Ik hoop echt voor je dat je thuis mag bevallen, daar gaan we natuurlijk wel van uit, omdat het met het kindje helemaal goed gaat. Nu alleen nog weeën creëeren. Heb je ook nog niets gevoeld wat op een wee lijkt?
Even snel spieken op m'n werk.

Whaaaah BLOND!!!! Wat spannend!!!! Laat je je vriend hier even posten als de kleine er is???? Wij zijn zooooooo nieuwsgierig!!!

Bri...En, en, en, en????? Ongi of een streepje? Ik duim voor je hoor!!!

Zo nu weer aan de slag, straks weer spieken!!!
Thanks soep! Inderdaad handig, zo'n Mutsy (blijft wel wennen die naam...). Past overigens wel perfect

Hebben jullie bij Kaartmix ook een proefdruk gekregen? Wat vond je er van?
Ah, nog geen nieuws.

Jules, wij hebben inderdaad een papieren proefdruk gehad, de kleuren weken iets af van de digitale versie, het is wel slim om er dus een te laten opsturen. Was wel gek toen we hem in de bus kregen. Ik zag de enveloppe en dacht: 'he een geboortekaartje' en toen ik heb openmaakte: 'waaaaah, het is die van ons!!!!' Ik ben tevreden, ga zometeen proberen adresstickers uit te printen, ik heb de enveloppen eerder laten komen.

En inderdaad, het is geen stoere naam!
Hoi!

Nog geen nieuws hier. Nog geen weeen. Hoop toch echt dat ze snel gaan komen nu!
O getsie, arme Blond! Ik hoop ook echt dat ze snel gaan komen! Ik heb altijd begrepen dat je de kern van een ananas moet eten, maar ja, bakerpraatjes....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven