eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

Ook hier nog alles rustig tot nu toe.

Try before you die-filmpje heeft lief nog niet gezien.. ik heb net wat reacties van jullie mannen voorgelezen aan hem en hij keek erg angstig...hij wil het niet zien zegt ie... Maar beweert wel overeind te blijven als ik het ben die daar zo ligt, jaja!

Perineumolie gebruik ik zelf niet, ik zie het niet zo zitten om iedere avond mijn perineum te gaan liggen masseren. Is ook niet bewezen effectief. Maar aan de andere kant; baat het niet dan schaadt het niet dus als je het wil doen, zeker doen!

Uitkijken met wonderolie!! Kan een heleboel ongemak veroorzaken zonder een bevalling als toegift!

Niet te veel gekke weeenopwekkende dingen gaan eten en drinken hoor!

Straks ben ju uitgedroogd en uitgeput van het kotsen en diarre (excuse les mots) en moet je daarna nog gaan bevallen; goed begin, ahum!

Ik kijk uit naar mijn bevalling maar zie er ook wel tegenop,zoals iedere weldenkende zwangere vrouw denk ik..

Twee collega's zijn zoiezo bij mijn bevalling en daar heb ik wel zin in. Lief kent ze ook dus dat komt helemaal goed.

Heeft hij het ook nog een beetje gezellig!

Ikea rules hier ook hoor! Woon 10 min bij Ikea vandaan dus moet wel uitkijken..op een gegeven moment gingen ze me kennen (de ikea-mensen daar.... ik meen het.... erg he?)

Ok, ik ga zo lekker nog even lezen.. hopelijk kan ik jullie binnenkort verblijden met beebie-nieuws...

En jij Blond? Nog niet aan het baren????
..... nog precceis een week tot blond is uitgrekend..... de spanning stijgt met de minuut.....

jules las net jet verhaal op de gmail, echt zwaar !@#@!$%##$ zeg. Hoop dat het snel goed komt!!

Het try-before-you-die filmpje heb ik nog niet bekeken, denk dat ik het maar niet ga doen. 1. het is zo'n ver van mijn bed show. 2.mijn schoonzus had bij de eerste op een paar milliemeter na een totaalruptuur dus heb daar al gruwelverhaal v gehoord. Zal allemaal wel zien hoe het bij mijn in de toekomst zal gaan.

Verder nog geen nieuws, broekloeren gaat zo zachtjes aan beginnen (nog 4dagen tot NOD), vannacht niet naar de wc gemoeten zowaar. Wellicht toch nog steeds die buikkrampjes maar durf gewoon niet meer te denken dat die v evt zwangerschap/innesteling kunnen zijn. Trouwens zo'n innesteling is toch al paar dagen naar bevruchting? Wanneer komt die innestelbloeding dan op gang? Is dat dan pas tegen de tijd dat je normaal je NOD zou hebben of is dat al veel eerder? Tot nog toe geen tekenen daarvan in elk geval

Vandaag misschien wel laatste avonddienst, jippieeeeeee. Zieke collega komt vandaag ook weer terug dus iets minder druk en ik kan gewoon om half3 beginnen ipv om kwart voor 1.

Fijne dag allemaal

bri1976
hey hoi

bri, wanneer begin jij ook al weer met je andere baan? zin in? zal je het onregelmatige werk niet gaan missen met vrije tijd overdag? dat lijkt mij het meest wennen al sik ooit regelmatig zou gaan werken namelijk. dat je niet meer even naar de stad kan doordeweeks, even dit en dat en zo.. maar ook wel weer lekker dat je niet meer lange avonden en vroege ochtenden hoeft te werken dan!

spannend je broekloer periode zo weer. Ik weet niet hoe het zit met innestelbloedingen,, heb het zelf niet gehad.

duim voor je!!!

Mooi dat je kat gezond de check-up door is gekomen Es. Wel minder voor het personeel daar.. haha.. wilde kat heb jij!

en bij jou helpt een kruik en rusig liggen dus tegen de pijn? dat ga ik dan ook eens proberen.

KQ; ik heb de pijn pas gekregen na mijn vorige bezoek aan de VK, dus heb het nog niet besproken maar dat ga ik a.s dindsdag zeker wel doen. ben toch wel benieuwd wat het kan zijn en of het kwaad kan.

jusa, hoe is het gegaan in het ziekenhuis? spannend allemaal weer!! duim voor goed nieuws. liefs!

vanavond mijn laatste nachtdienst en dan zondag nog een dienstje en dan verlof.. raar idee toch nog steeds, komt zo dichtbij allemaal..:)

Mijn yoga klasje is trouwens wel erg leuk, wist van te voren niet echt wat ik moest verwachten maar het is heel ontspannen en je leert veel verschillende ademhalingstechnieken en oefeningen om je weeen op te vangen straks. Ook leren we hoe je je bekken het meest los kunt maken. lijkt me allemaal wel nuttig straks. Het groepje moest even loskomen maar nu is het ook voor en na die tijd wel even leuk met een babbeltje enzo. Of ik er contacten aan over ga houden weet ik nog niet, zo hecht is het nu nog niet.

volgende 2 keren zijn met partner, ben benieuwd..

fijne dag allemaal!!

liefs mim
Bri: mijn innestelbloeding (zet bloeding maar tussen aanhalingstekens, want het was bij mij wat rose afscheiding) vond plaats een paar dagen na mijn NOD.

Wie van jullie heeft meegedaan aan moeders voor moeders????

Ik zal me zo even inlezen.

Ik moet nog even iets kwijt (met het schaamrood op de kaken). Ben gisteravond klrgekomen en daarna had ik mij toch pijn; samentrekkende baarmoeder; bandenpijn of weet ik veel (bekende verschijnselen aldus Kluun).. Vanochtend bij het afvegen ietwat bruinige afscheiding (yek). Schrok me echt een hoedje. Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie dit ook hadden én of het verderop in de zwangerschap ook over gaat (hope so).
Juus: Hoe was het vandaag ????
jusa laat je nog ff weten hoe het vandaag bij de gyn was?

zal vanavond wel weer veel berichtjes te lezen hebben als ik terug kom van werk.

ben net ff in de stad geweest, dochtertje van beste vriendin wordt morgen 1 jaar dus moest ff een kadootje gaan kopen. pfff dat viel niet mee zeg zoveel leuke dingen dat ik niet wist wat ik moest kiezen! Maar het is gelukt. het is een soort v kikker aan een stok om het leren lopen te bevorderen. (ze begint nu al voorzichtig pasjes te doen als ze aan 2 handjes wordt vastgehouden) die kikker maakt geluid en beweegt als ze loopt. ben benieuwd wat ze er van vinden, heb plaatje gezocht op internet maar kan het helaas niet vinden.

nu tijd om naar werk te gaan

doewieee
Bri: ik heb geen innestelingsbloeding gehad, wel het idee dat ik weet wanneer de innesteling was, maar zeker weten doe ik het niet.

Klaver: dat zal je eerste harde buik zijn geweest, baarmoeder trekt dan even lekkr samen. Heb ik ook gehad, vanaf het begin, nu nog steeds. Mijn buik is nu groot en ontspannen, maar daarna (je weet wel) 'klein' en keihard. Het gaat snel weer over, tenmiste, ik adem er naar toe en dan is het alweer voorbij. Waarschijnlijk is die afscheiding nog wat opruimtoestand van je baarmoeder. En als je het niet vertrouwt: altijd de verloskundige bellen!
Hallo allemaal!

Jusa: Vertel, hoe was het vandaag?

Jesseltje: 2 collega's bij je bevalling dus. Waar ga je eigenljjk bevallen? Thuis of toch in het zkh omdat je daar werkt?

Schiet me even een vraagje tussendoor te binnen! Wie willen jullie tijdens de bevalling erbij hebben? Alleen jullie partner of misschien ook nog jullie moeder of beste vriendin ofzo? Als het uitkomt, en ik me er niet teveel door laat afleiden gaat mijn moeder ook bij mijn bevalling zijn. De vraag is of het gaat lukken, ze zit namelijk ook met de zorg voor mijn verstandelijk gehandicapte zusje die je (vooral 's nachts) niet zomaar bij een oppas dropt. Om de week woont ze thuis, de andere week in een instelling. Dus als ik beval in de week dat ze thuis is wordt het moeilijk. Mijn vader is alleen in het weekend thuis, hij werkt aan de andere kant van het land, dus hij kan dan ook niet oppassen helaas. Maar ik weet dat mijn moeder het echt helemaal te gek zou vinden als ze erbij zou kunnen zijn.

Bri: Ik heb wel zo'n innestellingsbloeding gehad. Alhoewel, bloeding, het mag eigenlijk geen naam hebben. Had een paar dagen voor mijn NOD wat bruinige afscheiding waardoor ik al dacht dat ik ongesteld ging worden. Was maar heel weinig, en 2 dagen erna weer hetzelfde. Op mijn NOD kwam er niks, behalve een positieve test

Mimmie: Succes met je laatste nachtdienst! Knap dat je zo lang nachtdiensten hebt gedraaid hoor! En nu op naar je verlof!

Klaver: Je hoort wel vaker dat zwangere vrouwen tijdens een orgasme erge kramp krijgen door het samentrekken van de baarmoeder. Gelukkig zelf geen last van gehad, maar heb wel ontzettend last van harde buiken erna. Die afscheiding erna is ook heel normaal, je vaginawand is nu erg doorbloed waardoor wat gevoeliger, kan dus voorkomen dat het na de sex wat gaat bloeden. Mijn vriend is er al eens erg van in de stress geraakt, hij durfde al amper sex met me te hebben, bang om iets kapot te maken of de baby te bezeren, en dan ging ik ook nog eens bloeden!! Gelukkig heb ik hem kunnen overtuigen dat het wel normaal is en het is daarna ook nooit meer gebeurd.

Gister alleen nog tijdens het inmasseren met die anti inscheur olie (ben even de naam kwijt!). Die miet je dus ook een stukje in je vagina inmasseren, maar ik heb lange nagels Weer bloeden dus. Nu moet mijn vriend het maar doen hihi

Vandaag is het aftellen begonnen, nu nog een week! Ben er wel heel relaxed onder, ga nog gerust overal naartoe en loop eigenlijk nog niet echt met het idee rond dat het any time nu kan gaan gebeuren. Of dat een ook een teken is dat het idd nog lang niet staat te gebeuren?! Jesseltje, wat denk jij? Voel je het aankomen? Maar dat zal ook weer bij elke vrouw verschillend zijn. Klopt het wel dat de weeen meestal 's avonds of 's nachts beginnen?
Ha Iedereen,

Jules geen fijn nieuws! Ik hoop dat het snel 'goed' komt.

Jusa: En? Ik heb erg benieuwd hoe het bij de gyn was.

Blond: Ben je er al helemaal klaar voor? Mán, ik zou denk ik helemaal paniekerig zou worden van de wetenschap dat héél binnenkort een baby op bezoek komt! Hoe gaat de rest daar mee om? Tuurlijk heb je 9 maanden op er naar toe te leven en te wennen maar toch...

Plien: en? heeft je medische toestand invloed op de bevalling? Of lees ik daar overheen?

Joh, jullie schrijven écht heel veel met zn allen! Hier alles ok, gistermiddag kreeg ik 'last' van roze afscheiding (helaas kan ik het niet minder plastisch omschrijven) dus vanmorgen de gyn gebeld om een afspraak te maken voor het begin van mij nieuwe cyclus (disndag as.) ik had namelijk verwacht dat het zou doorzetten en dus vandaag dag1 zou zijn maar het lijkt nu weg te zijn.

Vandaag trouwens steeds mega vlagen van misselijkheid, ondanks de negatieve test ga je dan toch denken 'hmmm, late innesteling? zwanger?' Ik wacht het maar af, gelukkig hoef ik iig niet aan de primolut want of ik ga zéér snel ongesteld worden of ben toevallig toch zwanger.

Dat laatste denk ik trouwens niet echt maar goed je weet maar nooit.Ik bedacht me wel dat ik morgen twee weken geleden een positieve ovu test had dus mijn test van gister was eigenlijk te voorbarig. Kortom, Lil snapt er weer niets van maar blijft immer relaxed! Dat werd vandaag trouwens benoemd als een van mijn kernkwaliteiten, haha. Klopt!

Ik moet inderdaad vaak weg voor mijn werk, ik heb wat dat betreft een hele vreemde baan (want eigenlijk zit ik in het onderwijs). Dat is wel ok want je komt op veel plekken maar liever ben ik thuis!

Ik duim voor het allerbeste nieuws ooit voor Jusa.

En kom maar op met die baby's ik wil virtueel beschuit eten!

x
terwijl ik vorig berichtje plaatste kréég ik me toch opeens een boobie pijn aanval zoals nooit te voren. Wat een proces zeg 'project baby' je zou jezelf helemaal gek kunnen maken, ik blijf relaxed!

Tsss en dan denk je dat als je zwanger bent de onzekerheid over is, ha! dat dacht ik dus niet dan gaat het alleen maar nóg erger worden ben ik bang.

Lily: hoe begint jouw ongesteldheid normaal dan? Ook eerst met die roze afscheiding? Of meteen volle bak? Vind het namelijk wel ergens vreemd dat je eerst alleen die afscheiding hebt en daarna weer niets. (zie het innestellingsverhaal dat ik net aan bri heb geschreven, lijkt op de dagen voor mijn positieve test)

Maar ergens durf ik dit soort uitspraken helemaal niet meer te doen, merk dat je zelf ook heel voorzichtig bent, en nergens vanuit gaat... Tja, weer is enig geduld vereist, ik hoop dat die afscheiding toch niet een echte menstruatie wordt en je snel weer een testje kunt gaan doen! Succes meid, hou ons op de hoogte
Lily, je maakt het nog wel spannend zo, zeg!!!! Ik hoop het zoooo voor je! Zou helemaal geweldig zijn.

Ik zag net dat je ook weer op de gmail kunt gelukkig!

Blond, nog een week, wow, ik denk dat ik, als ik 39 weken ben wel heel zenuwachtig ga worden... Go Blond, go Blond. Word nu zo nieuwsgierig wie er toch als eerste zou gaan bevallen en hopelijk hebben we allemaal een superbevalling!!

Bri, dat klinkt als een heel leuk cadeautje voor dochtertje van je vriendin.

Klaver, geen innestelingsbloeding hier. Niet meegedaan aan Moeders voor Moeders. Helemaal niet meer aan gedacht toen het eenmaal zover was, is compleet langs me heengegaan en toen ik er weer aan dacht was het te laat. Het lijkt me wel een gedoe, maar wel voor een heeeeeel goed doel. Vind het dus wel jammer dat ik niet meegedaan heb!

Jusa, hoe ging het vandaag bij de gyn?? Hopelijk helemaal goed!!

Jesseltje, grappig dat juist jouw man niet wil kijken. Op de een of andere manier heb ik zo'n beeld van jouw man dat hij ook helemaal van de hoed en de rand weet als het om bevallingen gaat, maar ja, dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, omdat jij toevallig verloskundige bent!!

Mimmie, laatste nachtdienstje, helemaal goed!!

Vandaag ben ik wel weer redelijk actief geweest met mijn lijstje "things-to-do-before I can deliver baby". Ik kan weer wat afstrepen. Verder alles nog hetzelfde, behalve dat mijn buik maar groter en groter en groter wordt. Hij knalt nog eens uit elkaar ben ik bang! Geen indalingsweeen of andere pijnen. Slapen gaat nog prima, laatste keer dat ik wakker lag is ook alweer even geleden, dusssss.... ons meisje heeft het volgens mij prima naar haar zin daar in die megabuik van mij.
Hier kom ik nog op terug
Je bent lief blond!

Het is ook allemaal vreemd, dat ben ik inmiddels standaard bij mij Bij mij is het wel altijd direct een bloederige zooi, maar misschien is dat nu anders omdat ik nu zeker weten een ei heb gemaakt?

Kortom, het enige wat ik kan doen is wachten. Ik heb op het moment wel erg opgelucht dat het zeker een van deze twee zaken is gezien de positieve ovu test: of ik ben zwanger (hoera! hoera! hoera!) of ik krijg snel een menstruatie. En zelfs dat is ok want dan hoef ik geen primolut te slikken. Ik ben dus eigenlijk blij met beide uitkomsten en wachten is niet zo erg, daar wen je aan he

Ik ga nu even bank hangen en private practice kijken (een spin off van greys anatomy en dat gaat héél veel over baby's en andere smeuïge zaken, leuk dus).

Ik hou jullie op de hoogte!
Klaver, ik heb wel mee gedaan aan MvM, niet vanaf het moment dat het kon, maar wel tot de 16 weken. Je mag een cadeautje kiezen en ik heb spijt dat ik niet voor het bestekje heb gekozen, maar voor de DVD. Het bestekje past mooi bij het serviesje dat je krijgt aan het einde. Tenminste, dat kreeg ik.

Ik vond het niet vervelend om te doen, deed het alleen als ik thuis was, niet op werk en heb best wat bussen volgeplast.

KQ: beweegt jouw meisje ook nog zoveel? Die uk van mij in ieder geval wel.

Jusa: ben benieuwd!
Dames, zie gmail!

Lily, je maakt het wel spannend allemaal, wat blijf jij het toch allemaal positief zien. Petje af! Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent.......

MvM moeders, volgens mij hebben jullie het allemaal voor mij gedaan, bedankt! (alhoewel ik niet weet of pregnyl chemische hcg is of niet)

Het aftellen is inderdaad begonnen. Blond en Jessel staan met sttip op 1. Spannend, spannend! Zou een stunt zijn als er een paar op dezelfde dag bevallen!

Dames, ik moet wel lachen om jullie perineumolie verhaal hoor. Voor een niet-zwangere is het een heel raar verhaal. Ik persoonlijk moet er niet aan denken. Zou het door de hormonen komen dat jullie zulke gekke dingen in jullie hoofd halen?

Ik zat net ook nog even in de tabel te kijken, er zijn er toch een aantal dames al een tijdje niet meer gesignaleerd: Yasmine, Lumiere, Hartje en Wolfje zou ik zo zeggen. Zouden ze nog meelezen? Zouden ze al bevallen zijn?

Groetjes voor nu!
Joehoe meiden, ik leef nog hoor en nee Jusa, ik ben nog niet bevallen!!

Ik kan wel honderdduizend keer sorry zeggen dat ik weer zo lang niet geweest ben maar daar hebben jullie toch niks aan. Gewoon erg druk op mijn werk en 's avonds geen puf meer voor het forum. Ik moet geloof ik nog 9 pagina's bijlezen en wat schrijven jullie veeeeeel!

Verder gaat het goed, al was deze week het toppunt van stress op mn werk en had ik ook voor het eerst een paar keer een harde buik. Nu weer lekker weekend, net naar de film geweest (The Brave One, met Jodie Foster, vond het wel een sterke film) en nu eventjes zij aan zij achter onze laptops.

Vorige week zaterdag voor het eerst samen naar een babyzaak geweest - een ware overwinning voor vriendlief ..

Hij was zowaar onder de indruk van de techniek van al die kinderwagens, haha. We hebben er nog geen een gevonden hoor, ik vond dat ze niet zoveel keus hadden dus morgen gaan we naar een hopelijk grotere zaak.

Mn moeder slaat helemaal door van de "ik word oma (twee keer want mn zus is ook zwanger natuurlijk)"-gekte. Ze hebben ongeveer al een babykamer ingericht voor als de 2 baby's komen logeren (remember wij wonen in Frankrijk dus zoooo vaak zal dat niet zijn, maar goed...). En wij hier hebben nog niks gekocht.

Nou meiden dat was weer even een teken van leven van mij... ben heeeeeeeeeeeel benieuwd wie er het eerst gaat bevallen hoor!! Spannend!

Dikke x en ik ga nu eerst eens bijlezen hoe het jullie allemaal vergaan is de laatste tijd.

Wolfje
Nou, dat waren 5 pagina's bijlezen in 1 uur en 20 minuten en wat heb ik veel gemist!!!

KLAVER.... beetje mosterd na de maaltijd maar.... ONTZETTEND SUPER GEFELICITIEERD!!!! Geniet ervan hoor!

Lily.. spannend hoor... ik duim voor je!

Verlofmeiden...gezellig hoor, dat jullie zo vaak komen posten hier. Heerlijk lijkt me dat, lekker overal tijd voor hebben en kleertjes wassen enzo...

Ben benieuwd wanneer ik zelf met verlof zal / mag gaan. In Zwitserland (waar ik werk) mag je officieel pas vanaf de bevalling met verlof (rare Zwitsers!) maar in de praktijk werkt niemand echt tot de bevalling door. Je meldt je gewoon ziek als het niet meer gaat maar daar heb je dus wel een briefje van de gynaecoloog voor nodig. Dus het ligt denk ik een beetje aan hoe hij/zij daarover denkt. Sommigen zijn daarin makkelijker dan anderen. Het scheelt misschien wel dat ik in Frankrijk woon en daar onder controle ben. In Frankrijk moet je ook geloof ik 6 weken vantevoren met verlof. Dus dat zou super relaxed zijn... 6 weken vantevoren ziek, plus nog eens 16 weken vanaf de bevalling....

De Filemon Try Before You Die uitzending heb ik nog niet gezien, maar mn zus vertelde er ook al over. Misschien toch eens even kijken. Volgen jullie trouwens ook Op Zoek Naar Evita?? Ik kijk het via uitzending gemist.nl

Ben enorme Madonna fan en vond de film Evita ook helemaal geweldig, en sowieso hou ik van zingen en muziek, dus dit vind ik echt een leuk programma om te kijken.

Jusa, ben ook benieuwd hoe het ging bij de gynaecoloog vandaag.. heb bewondering voor jou en je mannetje hoor!!

Bri, haha, dat kadootje heb ik ook gekocht vorig jaar voor een dochtertje van een vriendin die toen 1 werd. Was een groot succes!!

Es, leuk om te lezen dat het goed me je gaat! Jeetje wat zijn jullie toch allemaal al ver!

Dok, wat de kilo's betreft zitten we volgens mij ongeveer hetzelfde: was ook met 22 weken 5 kilo aangekomen.

Nou meiden het is de hoooooooooogste tijd nu...

Fijn weekend allemaal!!

Wolfje

P.S. Heb nog niet op gmail gekeken maar jullie plannen dus een get-together in Geneve / Frankrijk? LEUK!! Met easyjet kost het echt niks als je een beetje goed plant (ik kom volgende maand weer voor minder dan 60 eurie retour), en de babytjes mogen gewoon op schoot).
zo kom ik in het weekend ff koekeloeren hoeveel postjes ik weer moet bijlezen, is er gewoon al 24uur niet meer meer geweest !!

wat is dit? zijn we aan het bevallen geslagen uitgerekende dames? zijn we van het weekend en het zonnetje aan het genieten? of wat is jullie reden?
Hoihoi!

Ja, Bri, inderdaad wel opvallend rustig hier... Je zou haast zeggen dat er gestreden wordt om de eer van de eerste ´Big belly- baby´! Wie weet... Meiden, gaat alles nog goed aan die kant van de pc??

En Lily, heeet het nog zin om plaats te nemen op de tribune? is er al meer nieuws, ben je nog steeds aan het broekloeren??

Herah
Hoi Allemaal,

Aan deze kant van de pc geen groot nieuws. Inderdaad gisteren lekker van de zon genoten. Natuurlijk wel even bijgelezen hier, maar geen puf om te reageren denk ik.

Wolfje, ik hoop dat jij ook lekker op tijd met verlof mag. Ik wilde doorwerken tot 4 weken van tevoren, maar voor mij was 6 helaas al nauwelijks haalbaar. Ik begon met afbouwen 11 weken van tevoren en met 6 begon mijn officiele verlof. Maar er zijn altijd meiden die lachend tot de uitgerekende datum doorwerken, ik denk wel dat ze zeldzaam zijn. Je artsen voelen vast wel aan bij welke categorie jij tegen die tijd hoort.

Lily, hoe gaat het nu?

Kingsqueen, wonderlijk he, zo'n mooie megabuik. Fijn dat je er nog steeds zo weinig last van hebt (met slapen enzo). Houden zo!

Klaver, nog even over jou privé vraagje. Erg herkenbaar, ik had geen bloeding gehad, maar wel pittige samentrekking van de baarmoeder. Was de eerste keer echt even schrikken. Daarna wisselde het, soms nergens last van en soms echt niet prettig, je moet er wat voor over hebben (pijn ging steeds snel weg, dus was het wel waard hoor, haha).

Op de rest ga ik volgende keer weer reageren...

Ik heb trouwens veel last van het feit dat de baby is ingedaald. Echt venijnige steken in vagina (sorry kan het niet anders omschrijven). Wordt er af en toe echt niet blij van, vooral niet van het idee dat dit misschien nog maximaal 7 weken zo blijft. Het beperkt me best wel in mijn doen en laten.

Ik doe nu echt rustig aan en hou sociale bezigheden kort. In combinatie met alle harde buiken die ik heb denk ik dagelijks wel eens dat het is begonnen, gisteren kwam er ook nog even rugpijn bij (die kwam en ging en weer opkwam)... Maar ik moet toch echt nog 5 weken tot de uitgerekende datum.

Ik laat de eer aan de dames die "eerdere rechten" hebben!

Nu ga ik lekker in bad, fijne zonnige zondag allemaal!
Jusa, voor jou nog een reactie op gmail.
He meiden, hier ook rustig aan gedaan. Gisteren voelde ik me niet zo lekker (veel te warm in winkelcentrum), heb dus lekker weer een tukje gedaan. Genoeg opgeladen voor 2 feestjes gisteren, was erg gezellig, lag om 1 uur in bed, dus valt nog mee. Ofzo... Nu voel ik me weer niet zo jofel, heb heerlijk ontbeten, nu weer een beetje misselijk. Zometeen maar eens douchen, dat helpt vaak wel.

Plieno, balen van die steken, die heb ik gelukkig niet, terwijl de uk wel laag ligt. Vandaag heb ik echt last mijn onderbuik, zo'n ongesteldheidsgevoel. Het zou me niets verbazen als jouw ukkie eerder komt, maar ach, weten zullen we het pas achteraf!

Ik hoop vanmiddag nog wel even van het zonnetje te genieten op een terrasje, het is zulk prachtig weer!

O, nog iets grappigs en ook genant: ik heb, als de baby beweegt of ik op mijn rug in bed lig last van lucht en toen ik een w*nd liet, schrok de baby, ik voelde dat kontje helemaal omhoog komen. Ik heb me echt scheel gelachen, arm kind!
Hallo allemaal!

Geen nieuws hier, wilde alleen even aan mijn meldplicht voldoen
Hoi ladies,

Boy oh boy oh boy! Wat is er veel geschreven zeg!

Even een forumknuffel voor jusa en jules!!!!!!!

Lily, ik ben nu ook wel heel erg nieuwsgierig..... Maar jou inschattende had je hier vast wel een reactie geplaatst als je tóch een positieve test in handen zou hebben gehad afgelopen dagen. Ben benieuwd of je nog steeds in onzekerheid zit of niet, laat snel ff wat horen liefie!

Soep en Plieno, zo te lezen hebben jullie best last van wat 'einde-kwaaltjes'. Ook voor jullie een hele dikke digiknuffel! Nog even volhouden! Een nieuw mensje zet je niet zonder slag of stoot op de wereld.

Blond; Nog één weekje..... Denk je dat je op tijd bevalt? Of heb je daar nog niet zo'n gevoel bij?

Wolfje; Jij schiet ook al op zeg! Maar nog niets gekocht? Zijn ze zo snel daar in la douce france? Wel erg grappig dat 'oma' zo lekker bezig is met de komst van haar kleinkindjes! Schattig!

Bri; Spannende week voor jou!!!! Ik neem alvast plaats op de tribune!!!

Jessel; bij jou ook nog niets loos? Het wordt nu echt spannend hè? Verloskundigen zouden eigenlijk extra moeten worden beloond tijdens hun zwangerschap. Na deze ervaring kun je je volgens mij nog beter inleven in je, (tja hoe beschrijf je zwangere vrouwen in jouw geval)...patiënten (???). Daarom speciaal voor jou:

Dokkie; how are yóu do'in? Hoe is't met Lisa? Heeft ze al een beetje door dat mama een beeeebie in haar buik heeft?

Voor alle andere op wie ik niet heb gereageerd, so sorry en een dikke knuffel! Ik lees wel bij, maar kan op zoveel kopij niet allemaal reageren.

Even een parel update:

Gisteren het kamertje besteld en verf gekocht. Helemaal blij weer!!! We hebben de kleur 'lei' van VT wonen uitgezocht en daaroven doen we een effectverf: silky dust van Histor. Ben er erg blij mee.

We zijn toch voor het kamertje Basic 2 (coming kids) gegaan. Gardo had een erg leuke aanbieding. We mochten voor 25% van het aankoopbedrag gratis uitzoeken aan babyspullen. Dus gelijk een maxicosi, box en matrasje erbij gekocht (dus weer ruim boven die 25% uitgegeven Hahahaa!). Wordt echt heel hebberig van die babyzaken. We hebben overigens een heel apart matrasje gekocht. Speciaal tegen allergie en ter voorkoming van wiegedood. Het is gewoon een stalenframe met daarover een héél strak, apart soort doek gespannen.... Kortom, we zijn er dus gewoon weer ingestonken, want je wilt toch 'het beste' voor je kind.... Overigens gaf de allergie de doorslag. Manlief is erg allergisch voor stof, mijten, dieren en eigenlijk àlles wat leeft. Zal me niets verbazen als hij over 10 jaar een allergie voor mij heeft opgebouwd!

Zo ik ga weer even verder kijken op 't web!

Dikke kus,

Parel
kheb weer niet geduldig kunnen wachten tot dinsdag hoor dames.

werd na daarstrax na het eten erg ongeduldig, nadat ik vanmiddag van supervrolijk ineens een emo-huilbui had omdat het wel weer niet gelukt zou zijn (geen aanleiding om dat ineens te denken overigens), nog geen ongi-voortekenen of what so ever.

test lijkt negatief te zijn, behalve als we heel goed kijken dan zien we ineens een heel licht gekleurd streepje (maar dat heb ik weleens eerder gedacht/gezien en toen was het de reflectie van de plaats waar positieve-test-streep moest komen). grr denk ik nu had ik maar vanochtend getest met ochtendurine dan was de streep misschien wel duidelijker en dus een positieve test.... wordt er zenuwachtig van.... zou het dan toch????

moest het nog ff kwijt hoor voor ik ga slapen..als er dinsdagochtend nog geen duivels zijn dan doe ik nog een test hoor (heb er nu nog 4 op voorraad!!). Dan moet lief maar ff mee opstaan om kwart over 5 (hihi gelukkig voor hem ook laatste week dat ik zo vroeg moet opstaan).

Hele week zit s'avonds aardig vol geplanned: maandag zwemmen bij reddingsbrigade, dinsdag komt schoonmoeder eten, woensdag naar bodycombatles (ben gister weer wezen pilatesen pff kheb spierpijn aan mijn ribben vandaag) donderdag waarschijnlijk naar een vriendin en vrijdag denk ik afscheidsfeesjuh van mijn huidige baan en s'avonds op visite bij mijn zus en zwager om de vakantie fotos en filmpjes te laten zien (btw de filmpjes van het duiken worden nu op you-tube gezet, zodra ze erop staan zet ik de linkjes op de gmail). Ergens tussendoor zal ik me nog wel melden hoor op het forum, met de uitslagen van mijn testen of toch gekomen ongi. En natuurlijk wil ik op de hoogte blijven van de aanstaande bevallingen: Blond & Jesseltje you go girlssssss !!!!

werkse of geniet van je zwangerschapsverlofdagen

bri1976

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven