wat moet ik doen

28-04-2010 11:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat moet ik nou doen, mijn man is vreemd gegaan, hij heeft al 1.5jaar een relatie met een ander.Hij zegt verliefd op haar te zijn en veel gevoelens te hebben.

Hij heeft mij dit niet verteld ik ben erachter gekomen.

Hij zegt dat hij niet wil scheiden, maar als ik hem vraag of hij er alles aan wilt doen en eraan wilt werken, weet hij niet of hij dit kan.

HIj zegt weet niet of ik die andere kan vergeten, tijd zal het zeggen.

Hij heeft volgens mij nog steeds contact met haar..doet moeilijk over zijn telefoon enz..

We hebben 2 kleine kinderen en ik wil graag met hem verder.

Hoe nu verder vanaf hier, maar kijken of hij zijn best gaat doen.. of ja ik moet wel want wil hem niet kwijt.

Betekend ook andere school voor de kids, huis verkopen en op flatje gaan wonen.....
Waarom wil hij niet scheiden? Vanwege de kinderen?

Het lijkt alsof hij zijn best niet voor jou wil doen en zich niet schuldig voelt over de relatie met de andere vrouw. Wil jij een relatie met een man die twee vrouwen heeft?
Mijn eerste reactie: weggaan. Hoe vervelend het ook is. Hij heeft een relatie van anderhalfjaar met een ander. Dat is niet zomaar iets. Hij heeft al die tijd tegen je gelogen.

Dat zou ik niet trekken. Het vertrouwen is toch volledig weg? Lijkt me niet dat dat te herstellen valt.
ja omdat hij niet weg wil gooien wat we hebben opgebouwd afgelopen 9 jaar.

ja dat vertrouwen is weg.. kan dat ooit terug komen.. ik weet het niet..
Waarom wil je verdergaan met iemand die je al 1,5 jaar voorliegt?

Als ik het goed lees wil je niet bij hem weg omdat je dan andereschool, huis verkopen etc moet doen. Wat is er mis met een flatje en gelukkig zijn, dan nu in je koophuis je verbijten over dat hij een ander heeft die die zeker niet voor jou gaat opgeven.
Jullie hebben alleen materie opgebouwd in die 9 jaar.
Maar hij wil dus duidelijk niet met haar door?? Of kan dat niet door omstandigheden??
Je bedoelt dat wat jullie hebben opgebouwd 9 jaar lang en wat hij niet de moeite waard vond om voor te blijven gaan.
Sorry dat ik het zeg, maar hij heeft toch al weggegooid wat jullie de afgelopen 9 jaar hebben opgebouwd? Wat zeg ik, de afgelopen 7,5 jaar, want hij heeft al 1,5 jaar een ander!!

Uit je woorden maak ik op dat je alleen met hem verder wilt omdat het gedoe oplevert als jullie uit elkaar zouden gaan. Nee, blijf dan lekker bij hem, om er over een aantal jaren achter te komen dat hij alweer een ander heeft met wie hij je bedondert. Meid, schop die kerel buiten en blijf niet bij hem omdat dat makkelijker is. Bovendien: is het makkelijker om bij iemand te blijven die je niet kunt vertrouwen? Die niet weet of hij die ander kan vergeten? Die niet weet of hij eraan wil werken met jou?
[quote]watmoetik schreef op 28 april 2010 @ 11:50:

Hij zegt dat hij niet wil scheiden, maar als ik hem vraag of hij er alles aan wilt doen en eraan wilt werken, weet hij niet of hij dit kan.

HIj zegt weet niet of ik die andere kan vergeten, tijd zal het zeggen.

Hij heeft volgens mij nog steeds contact met haar..doet moeilijk over zijn telefoon enz..

We hebben 2 kleine kinderen en ik wil graag met hem verder.

Hoe nu verder vanaf hier, maar kijken of hij zijn best gaat doen.. of ja ik moet wel want wil hem niet kwijt.

Betekend ook andere school voor de kids, huis verkopen en op flatje gaan wonen.....[/quote]

Zegt je man nog wel dat hij van je houdt of blijft hij alleen maar bij jou voor de kinderen en is zijn hart helemaal bij die andere vrouw?

Als dat laatste het geval is, waarom blijf je dan nog bij hem?

Waarom blijf je bij iemand die helemaal niet meer van je houdt?

Vanwege de kinderen en om financiële redenen? Wil je voor de rest van je leven afstand doen van liefde?

Hoe gezellig zal jullie gezin voor de kinderen zijn op de lange termijn, als er helemaal geen liefde meer is, maar wellicht wel veel wrok (van jou naar je man, en van je man naar jou, omdat hij niet bij die andere vrouw kan zijn) ?
Pardon? Hij wil niet weg om wat jullie hebben opgebouwd in die 9 jaar. Ik denk eerder dat hij het wel makkelijk vindt zo. Vriendin er naast en vrouw thuis. Geen alimentatie, hij kan zijn vriendin zien wanneer hij wil. Hij leeft als een god in frankrijk.
Ik zou zeggen, kijk eens na mijn topic vivalalisa heet het.... Misschien helpen die reacties jouw ook, zoals ze mij hebben geholpen. Sterkte
Dit is niet iets wat de meesten kunnen accepteren zonder gevoel van eigenwaarde te verliezen. Vertrekken dus.

Ik vind dat jouw man door zijn acties geen recht meer heeft op jouw medeleven, zorg of aandacht. Dus...

Ik zou me glashard opstellen, geen ruzie maken, scheidingpapieren aanvragen. Zonder weet van man baan zoeken (als je die niet hebt), appartement zoeken, kinderopvang regelen. Kinderen een weekend bij vrienden/familie laten logeren. De handel verhuizen (handiger als man er niet bij is). Rustig aan kinderen vertellen dat jullie gaan scheiden.Vooral niet teveel met modder gooien.
Wat er ook gebeurt, stel je niet op als slachtoffer.

Maak een keuze.

Als er liefde in het spel is, vraag je dan af of je daar mee kan leven.

Je huwelijksgeluk is in ieder geval voorbij, nu ben je alleen nog maar een gemaksvoorwerp. Als je je prettig voelt in die positie, blijf dan vooral bij hem.

Denk niet aan de materie, materie heeft geen belang.
quote:LaNeerlandaise schreef op 28 april 2010 @ 12:11:

Ik zou me glashard opstellen, geen ruzie maken, scheidingpapieren aanvragen. Zonder weet van man baan zoeken (als je die niet hebt), appartement zoeken, kinderopvang regelen. Kinderen een weekend bij vrienden/familie laten logeren. De handel verhuizen (handiger als man er niet bij is). Rustig aan kinderen vertellen dat jullie gaan scheiden.Vooral niet teveel met modder gooien.

Dat zou nog de beste reactie zijn, inderdaad.

Maar zonder veroordelend over te willen komen, heb ik het vage vermoeden dat TO van dit soort adviezen helemaal niks wil weten, omdat ze het toch niet gaat doen.....
Goh, dat zou erg zijn voor de kinderen.

IN EEN FLATJE WONEN!!!!

bij jou OP een flat, misschien is dat streekgebonden?
ik ga kijken hoe het komende week gaat..of er eventueel wat veranderd.

Ik zei ook.. als je weg wilt ga maar.. maar ik wil er alles aan doen om dit goed te maken..

Ik ga komende week goed nadenken en kijken wat dit mij nog gaat opleveren..
quote:Brown_Eyes schreef op 28 april 2010 @ 12:26:

Goh, dat zou erg zijn voor de kinderen.

IN EEN FLATJE WONEN!!!!

bij jou OP een flat, misschien is dat streekgebonden?Ja, BrownEyes, dat is streekgebonden...
quote:nukje schreef op 28 april 2010 @ 12:29:

[...]

Ja, BrownEyes, dat is streekgebonden...

Lastig, hoor.

Moet je ook nog eens verhuizen!
quote:watmoetik schreef op 28 april 2010 @ 12:29:

ik ga kijken hoe het komende week gaat..of er eventueel wat veranderd.

Ik zei ook.. als je weg wilt ga maar.. maar ik wil er alles aan doen om dit goed te maken..

Ik ga komende week goed nadenken en kijken wat dit mij nog gaat opleveren..

Tja, en dus leg je de bal bij hem. En dus gaat er niks veranderen.

Watmoetik, hoezo maak je jezelf zo afhankelijk van deze man? Is hij zo geweldig, liefdevol, respectvol, betrouwbaar dat je denkt dat je niet zonder hem kan?

Goed, ik geef mezelf even antwoord: iemand die z'n vrouw al anderhalf jaar bedriegt is NIET geweldig, liefdevol, respectvol en betrouwbaar, maar het TEGENOVERGESTELDE!!

Wat is jouw antwoord? En waar ga jij over nadenken dan?
Hoe kan jij iets goedmaken wat een ander verprutst heeft?

Dat heet LIJMEN.
En hij gaat niet uit zichzelf weg, hoor! Veel te makkelijk, zo'n vrouw thuis die de moed toch niet heeft om er zelf een punt achter te zetten. Stel het je even concreet voor, Watmoetik: de afgelopen anderhalf jaar dat jij de kinderen van school haalde, boodschappen voor hem deed, zijn lievelings avondeten maakte, lag hij te NEUKEN met een ander!

Sorry, maar ik word hier een beetje opstandig van...
Lees wat topics op de relatiepijler, dan weet je een beetje waar je aan toe bent, vooral de topics die door mannen zijn geopend zijn, in dit geval, zeer interessant.

Kans is is groot dat je met spagaten maakt dat je wegkomt.
watmoetik, wil je man in relatietherapie?

Hebben jullie al goed gepraat over waarom hij een ander heeft? Ik heb het gevoel dat jij heel makkelijk zegt dat je er alles aan wilt doen en dat lijkt me niet erg gelijkwaardig. Als hij al 1,5 jaar een ander heeft dan lijkt me dat er wel dingen mis zitten in de relatie? Wat vindt jij, wat vindt hij? Is dat op te lossen?
Haar wereld is net in elkaar gelazerd, mag ze even de tijd nemen om na te denken over de emotionele en praktische consequenties?

Het is bovendien helemaal niet gezegd dat hij alleen blijft vanwege de kinderen. Een wipkip erbij wil nog niet altijd zeggen dat een man niet meer van je houdt. Soms is het niet veel meer dan weglopen voor de problemen thuis. Kwalijk en slap, maar daarvan wordt de nieuwe truus nog geen relatiemateriaal.

Als je huwelijk zoiets wil overleven is het alleen wel absoluut noodzakelijk dat beide partijen hun stinkende best voor elkaar en voor hun relatie gaan doen. Niet zeker weten of hij zijn scharrel wel kan missen, is dus niet goed genoeg. Als je daarmee instemt kun je er beter gelijk mee ophouden, want dan wordt je gegarandeerd doodongelukkig.

Verder heel veel sterkte en een dikke knuffel, je bent in een afschuwelijke positie gezet. Trek je grenzen, geen enkele man is onmisbaar of onvervangbaar, al doet het een tijd lang pijn.
anoniem_58979 wijzigde dit bericht op 28-04-2010 12:48
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven