Mirena en zin in seks
woensdag 28 april 2010 om 22:49
Begin februari heb ik een Mirena-spiraal laten plaatsen.
Daarvoor heb ik bijna 7 jaar de pil gebruikt. De voor mij belangrijkste reden om met de pil te stoppen en een Mirena-spiraal te laten plaatsen was om weer meer zin in seks te krijgen.
De eerste 6 weken nadat de Mirena geplaatst was, had ik ook inderdaad meer zin in seks maar inmiddels is mijn libido weer net zo laag als toen ik de pil nog gebruikte.
Graag hoor ik van andere vrouwen wanneer zij, na te zijn gestopt met de pil en het laten plaatsen van een Mirena, meer zin in seks kregen. Ben ik te ongeduldig en moet ik het meer zin in seks krijgen langer de tijd geven of is de Mirena niet de oplossing voor mijn lage libido?
Daarvoor heb ik bijna 7 jaar de pil gebruikt. De voor mij belangrijkste reden om met de pil te stoppen en een Mirena-spiraal te laten plaatsen was om weer meer zin in seks te krijgen.
De eerste 6 weken nadat de Mirena geplaatst was, had ik ook inderdaad meer zin in seks maar inmiddels is mijn libido weer net zo laag als toen ik de pil nog gebruikte.
Graag hoor ik van andere vrouwen wanneer zij, na te zijn gestopt met de pil en het laten plaatsen van een Mirena, meer zin in seks kregen. Ben ik te ongeduldig en moet ik het meer zin in seks krijgen langer de tijd geven of is de Mirena niet de oplossing voor mijn lage libido?
woensdag 28 april 2010 om 23:12
Hmm ik herken je probleem, met pil is mijn zin echt ver onder het vriespunt en zonder pil is de zin er gewoon wel. (en niet alleen op sexueel gebied, ik ben een heks als ik aan de pil ben)
Ik ben nu alweer even gestopt met de pil en manlief is weer helemaal happy.
Bij mij ligt het dus duidelijk aan de pil.
Morgen ga ik naar de gyn. voor een spiraaltje, ik zal het voor de zekerheid nog eens navragen hoe groot de kans is dat ik dezelfde klachten krijg als met de pil.
Ik ben nu alweer even gestopt met de pil en manlief is weer helemaal happy.
Bij mij ligt het dus duidelijk aan de pil.
Morgen ga ik naar de gyn. voor een spiraaltje, ik zal het voor de zekerheid nog eens navragen hoe groot de kans is dat ik dezelfde klachten krijg als met de pil.
woensdag 28 april 2010 om 23:45
donderdag 29 april 2010 om 13:48
Ik heb het voorgelegd bij de gyn. en hij acht het zeer onwaarschijnlijk, tuurlijk is het mogelijk maar.......
Het is dus zo dat er in de pil 2 hormonen zitten en in de mirena maar 1 en in 9 van de 10 gevallen is het 2e hormoon in de pil de boosdoener dus zou het met mirena goed moeten gaan.
Ik ga dus wel de gok nemen en zie het wel, of ik weer in een heks verander.......
Het is dus zo dat er in de pil 2 hormonen zitten en in de mirena maar 1 en in 9 van de 10 gevallen is het 2e hormoon in de pil de boosdoener dus zou het met mirena goed moeten gaan.
Ik ga dus wel de gok nemen en zie het wel, of ik weer in een heks verander.......
donderdag 29 april 2010 om 13:56
Die gynaecoloog moet de bijsluiter eens lezen, daar staat het volgende in:
Vaak voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 100, maar bij minder dan 1 op de 10
vrouwen voor):
Depressieve stemming, zenuwachtigheid, verminderd libido (zin in sex)
De bijsluiter is te vinden op de site van de Mirena.
Vaak voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 100, maar bij minder dan 1 op de 10
vrouwen voor):
De bijsluiter is te vinden op de site van de Mirena.
donderdag 29 april 2010 om 16:23
http://deeyeopener.web-lo ... 8/10/je-libido-en-wa.html
Als je dit artikel leest, zit er wel logica in wat de gyn. zegt.
maar elk lichaam is anders en zal dus ook anders reageren.
Als je dit artikel leest, zit er wel logica in wat de gyn. zegt.
maar elk lichaam is anders en zal dus ook anders reageren.
zaterdag 1 mei 2010 om 23:45
Verminderd libido is een vaak voorkomende bijwerking, zie de bijsluiter van Mirena:
Zeer vaak voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 10 vrouwen voor):
Baarmoederlijke of vaginale bloedingen waaronder spotting, onregelmatige menstruaties
(oligomenorroe) en het wegblijven van de menstruatie (amenorroe), goedaardige cysten (holtes met
vloeibare inhoud) in de eierstokken.
vrouwen voor):
Hoofdpijn
Buikpijn, misselijkheid
Acne
Rugpijn
Pijn in de onderbuik (bekken), pijnlijke menstruatie (dysmenorroe), afscheiding uit de vagina,
ontsteking van de schaamlippen of de vagina (vulvovaginitis), gevoelige borsten, pijnlijke borsten, het
uitstoten van het IUD
Gewichtstoename.
Soms voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 1.000, maar bij minder dan 1 op de
100 vrouwen voor):
Stemmingswisselingen
Migraine
Opgeblazen gevoel
Haaruitval (alopecia), overmatige lichaamsbeharing (hirsutisme), jeuk (pruritus), huiduitslag (eczeem)
Ontsteking in de onderbuik (inwendige vrouwelijke geslachtsorganen boven de baarmoederhals),
ontsteking van het baarmoederslijmvlies (endometritis), ontsteking van de baarmoederhals
(cervicitis/pap-smear normaal, klasse II)
Vochtophoping (oedeem).
Zelden voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 10.000, maar bij minder dan 1 op
de 1.000 vrouwen voor):
Huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes (urticaria)
Perforatie van de baarmoeder.
Zeer vaak voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 10 vrouwen voor):
Baarmoederlijke of vaginale bloedingen waaronder spotting, onregelmatige menstruaties
(oligomenorroe) en het wegblijven van de menstruatie (amenorroe), goedaardige cysten (holtes met
vloeibare inhoud) in de eierstokken.
vrouwen voor):
Hoofdpijn
Buikpijn, misselijkheid
Acne
Rugpijn
Pijn in de onderbuik (bekken), pijnlijke menstruatie (dysmenorroe), afscheiding uit de vagina,
ontsteking van de schaamlippen of de vagina (vulvovaginitis), gevoelige borsten, pijnlijke borsten, het
uitstoten van het IUD
Gewichtstoename.
Soms voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 1.000, maar bij minder dan 1 op de
100 vrouwen voor):
Stemmingswisselingen
Migraine
Opgeblazen gevoel
Haaruitval (alopecia), overmatige lichaamsbeharing (hirsutisme), jeuk (pruritus), huiduitslag (eczeem)
Ontsteking in de onderbuik (inwendige vrouwelijke geslachtsorganen boven de baarmoederhals),
ontsteking van het baarmoederslijmvlies (endometritis), ontsteking van de baarmoederhals
(cervicitis/pap-smear normaal, klasse II)
Vochtophoping (oedeem).
Zelden voorkomende bijwerkingen (komen bij meer dan 1 op de 10.000, maar bij minder dan 1 op
de 1.000 vrouwen voor):
Huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes (urticaria)
Perforatie van de baarmoeder.