Wonen in Amsterdam Noord?

01-05-2010 14:28 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huis in Amsterdam. We werken allebei in de binnenstad, en gaan graag op de fiets naar het werk.

We zoeken een huis waar we even mee vooruit kunnen: meer dan 100m2, 4 kamers of meer, met iets van buitenruimte, liefst bij water. We hebben een aardig budget (tot ongeveer 4 ton) dus op zich zijn er goede appartementen te vinden.

Om zeker te weten dat we geen buurten vergeten hebben we ook in Noord gekeken, en dat beviel eigenlijk verassend goed: veel ruimte, voor een stuk minder geld! Maar: hoe is het om te wonen in Amsterdam Noord? Is het pontje om acht uur 's morgens met rotweer nog steeds leuk? En kan ik 's avonds laat met een fijn gevoel alleen terugfietsen, ook door de meer verlaten stukjes, of langs de grote flats?

Noord is nogal groot, en de buurten verschillen erg van elkaar. Maar hoe is bijvoorbeeld de Bongerd, of de Diopter? Wat zijn andere leuke buurtjes? En, voor later, wat zijn fijne scholen in Noord?

We gaan binnenkort weer naar Noord en willen daar wat gaan eten, zodat we in het donker terug fietsen. Iemand een suggestie?
Mijn vriendin wil ook naar Noord. ik lees mee,okay?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Noorderlicht is leuk om te eten maar vlak achter de pont dus dan hoef je niet een heel eind door noord te fietsen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eten bij de IJkantine is wel ok. Wonen Kadoelen leuk, maar wel prijzig
Stoombootweg, Oostzanerdijk, Landsmeerdijk, Buiksloterdijk......
Aliquando et insanire lucundum est
Dat met een fijn gevoel alleen fietsen ligt aan jezelf natuurlijk, ik ben bijvoorbeeld een schijtbak in het donker Mijn moeder werkt in Noord en fietst zonder problemen in het donker naar huis.
Nieuwendammerdijk
Appartementen boven de horecaboulevard zijn ook errrrug mooi (bovenij winkelcentrum)
Ik woon al meer dan de helft vna mijn leven in Noord. Het is lang een 'achtergebleven' gebied geweest voor veel mensen, ik weet nog wel dat ik 25 jaar geleden eens sollicitieerde ergens in Zuid en dat toen ik zei dat ik in Noord woonde, er toch wel bezwaren kwamen, alsof er 1 keer per week een veerboot naar toe ging.

Noord heeft een hoop groen, je bent zo in het centrum, maar ook zo in het Waterland, het Twiske, en is van alle gemakken voorzien. We ontberen nog een bioscoop maar die gaat er komen.

Er wordt veel gebouwd:

overhoeks

bongerd

kaapstander

elzenhagen
Eettentje: beiden op het Purmerplein:

Puspita (klein Indonesisch eethuisje) geen site, maar wel goede beoordelingen op IENS.

place du nord
quote:Muis66 schreef op 01 mei 2010 @ 14:51:

Ik woon al meer dan de helft vna mijn leven in Noord. Het is lang een 'achtergebleven' gebied geweest voor veel mensen, ik weet nog wel dat ik 25 jaar geleden eens sollicitieerde ergens in Zuid en dat toen ik zei dat ik in Noord woonde, er toch wel bezwaren kwamen, alsof er 1 keer per week een veerboot naar toe ging.

Noord heeft een hoop groen, je bent zo in het centrum, maar ook zo in het Waterland, het Twiske, en is van alle gemakken voorzien. We ontberen nog een bioscoop maar die gaat er komen.

Er wordt veel gebouwd:

overhoeks

bongerd

kaapstander

elzenhagen Maar ja je weet:" over het IJ hoort er niet bij"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Horecaboulevard
quote:Star_2 schreef op 01 mei 2010 @ 15:01:

Horecaboulevard

Ja zo heet het :-)

Zit oa een disco, een goeie wok (heb ik me laten vertellen) maar aan de zijkant ook een Febo voor het evenwicht.
Place du Nord is idd errrug lekker
quote:Star_2 schreef op 01 mei 2010 @ 15:01:

Horecaboulevard boelevaartje dan !!
Ik kom er niet vaak, maar ik vind noord best oke. Vooral dat stuk bij het water. Ik ga weleens met de pont naar het Wilhelminadok, erg leuk. Wat de afstand betreft, wanneer je dus vlakbij het water woont, dan ben je dus heel snel in het centrum. Ik heb trouwens gehoord dat noord enorm in opkomst is/gaat komen en als die noord zuidlijn ooit afkomt dan wordt een woning daar waarschijnlijk nog meer waard.
Cum non tum age
Ik ben 34 en woon sinds 6 jaar in Amsterdam Noord. Heb eerst aan de andere kant van het IJ gewoond en moest ontzettend wennen, had echt het gevoel dat ik de stad uit was gegaan terwijl ik maar 5 minuten van de pont woon! Kon heel goedkoop een huisje kopen in Disteldorp en heb daar, met uitzondering van de eerste maand toen ik dus heel erg moest wennen, echt nooit spijt van gehad! 't Is natuurlijk net waar je woont, maar je bent over het algemeen zó in het centrum en het is hier echt een stuk goedkoper. Heb m'n huisje trouwens ook nog eens met best veel winst verkocht, dus je merkt echt dat Noord aantrekt.

Wat ik wel een nadeel vind is het toch wel hoge aantal 'tokkies' in Noord. Net was ik weer op de markt op het Mosplein en dan erger ik me behoorlijk aan die foute types. Maarrrr... Noord is ook heerlijk, lekker veel ruimte, lekker rustig wonen, veel natuur, leuke horeca (aanrader is de Goudfazant, ook heel leuk Noorderlicht waar ik straks bijvoorbeeld weer ga eten), in de zomer het over 't IJ festival, straks het Filmmuseum. Ik merk dat er de afgelopen jaren ook veel meer leuke mensen in Noord zijn gaan wonen, dat komt natuurlijk ook door al die nieuwe wijken. Ik verheug me ook op Overhoeks!

En oh ja, de pont, tja, daar ben ik dubbel over. Meestal geniet ik er wel van, even een paar minuten over het water starten. Maar soms, als het regent en je bent nat en koud en je moet even wachten... dan is het wel eens balen. 't Is ook wel een beetje een psycholigische grens. Ik bedoel: ik woon eigenlijk vlakbij de Haarlemmerstraat, ben er zo, maar toch ga ik daar veel minder vaak naar toe dan als ik de pont niet zou hoeven nemen. Ik vind het trouwens nooit eng om hier te fietsen, voelt net zoals de overkant.

Maar goed, ondanks de paar nadelen vind ik het heel fijn hier in Noord en wordt het volgens mij alleen maar leuker. Succes met jullie keuze!
anoniem_103606 wijzigde dit bericht op 01-05-2010 15:21
Reden: toch even m'n nieuwe straat eruit gehaald, anders wel errug makkelijk traceerbaar!
% gewijzigd
Eten bij Hotel de Goudfazant is heel leuk en lekker. Het is tien minuutjes fietsen van/naar de pont.
Noord is een leuk stadsdeel... ik ben geen geboren en getogen Amsterdammer maar woon hier nu een jaar of 3 en vind het goed te doen.

Vlakbij de ring dus je kan zo weg als je een dagje uit wil of naar t Twiske of nabij gelegen plaatsjes.

Noord komt inderdaar weer in opkomst.. ik hoop ook dat de prijzen stijgen als de NZlijn af is want dan kunnen wij eindelijk weg van onze flat en vrij gaan wonen.

Vrienden van mij hebben hun huis pas tekoop gezet.. valt onder uhm...kadoelen denk ik,

Heel mooi huis met 5 slaapkamers 3 etages vette tuin voor en achter.. heel goed onderhouden woning, en nette wijk ook.

Vlakbij scholen en supermarkten en ook maar 2 min van de ringweg af.

niet aan het water maar wel heeeel dichtbij allemaal.

Ik ga wel eens eten bij Tjon express en neem daar dan roti.. maar heb natuurlijk geen idee van welke keuken je wilt eten.
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
quote:vivanoordje schreef op 01 mei 2010 @ 15:19:

Ik ben 34 en woon sinds 6 jaar in Amsterdam Noord. Heb eerst aan de andere kant van het IJ gewoond en moest ontzettend wennen, had echt het gevoel dat ik de stad uit was gegaan terwijl ik maar 5 minuten van de pont woon! Kon heel goedkoop een huisje kopen in Disteldorp en heb daar, met uitzondering van de eerste maand toen ik dus heel erg moest wennen, echt nooit spijt van gehad! 't Is natuurlijk net waar je woont, maar je bent over het algemeen zó in het centrum en het is hier echt een stuk goedkoper. Heb m'n huisje trouwens ook nog eens met best veel winst verkocht, dus je merkt echt dat Noord aantrekt.

Wat ik wel een nadeel vind is het toch wel hoge aantal 'tokkies' in Noord. Net was ik weer op de markt op het Mosplein en dan erger ik me behoorlijk aan die foute types. Maarrrr... Noord is ook heerlijk, lekker veel ruimte, lekker rustig wonen, veel natuur, leuke horeca (aanrader is de Goudfazant, ook heel leuk Noorderlicht waar ik straks bijvoorbeeld weer ga eten), in de zomer het over 't IJ festival, straks het Filmmuseum. Ik merk dat er de afgelopen jaren ook veel meer leuke mensen in Noord zijn gaan wonen, dat komt natuurlijk ook door al die nieuwe wijken. Ik verheug me ook op Overhoeks!

En oh ja, de pont, tja, daar ben ik dubbel over. Meestal geniet ik er wel van, even een paar minuten over het water starten. Maar soms, als het regent en je bent nat en koud en je moet even wachten... dan is het wel eens balen. 't Is ook wel een beetje een psycholigische grens. Ik bedoel: ik woon eigenlijk vlakbij de Haarlemmerstraat, ben er zo, maar toch ga ik daar veel minder vaak naar toe dan als ik de pont niet zou hoeven nemen. Ik vind het trouwens nooit eng om hier te fietsen, voelt net zoals de overkant.

Maar goed, ondanks de paar nadelen vind ik het heel fijn hier in Noord en wordt het volgens mij alleen maar leuker. Succes met jullie keuze!Hoe kun je nou vlakbij de Haarlemmerstraat wonen als je in noord woont?
Cum non tum age
Er zijn een paar wijken waar je liever niet wilt wonen, zoals bepaalde delen rondom de markt en vd Pekstraat, Nieuwendam niet overal, maar dat zijn meer de huurhuizen, bij de koophuizen zul je vrijwel zeker geen tokkies tegenkomen.
quote:Muis66 schreef op 01 mei 2010 @ 15:27:

Er zijn een paar wijken waar je liever niet wilt wonen, zoals bepaalde delen rondom de markt en vd Pekstraat, Nieuwendam niet overal, maar dat zijn meer de huurhuizen, bij de koophuizen zul je vrijwel zeker geen tokkies tegenkomen.

De banne heeft ook niet echt een tokkie gehalte... is ook wel leuk en de prijzen te doen.. verder wil je ook naar mijn idee niet in floradorp wonen

Buiksloterdijk is wel prachtig en ook in tuindorp heb je hele mooie huizen en redelijk goede wijkjes
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
Heb gestudeerd in Amsterdam en stage gelopen in Amsterdam-noord, maar ik vind het persoonlijk helemaal niks. Zoals anderen al zeggen is het tokkie-gehalte vrij hoog. Ook is het redelijk sfeerloos. Het grote (deels) overdekte winkelcentrum is wel ok, leuke winkels, maar ik heb er toch niet zoveel mee.

Maar goed, Amsterdam is natuurlijk wel prijzig dus met jullie budget zit je in Noord wel goed. En het is net wat je wilt: als ik in Amsterdam zou wonen, zou ik ook voor het échte Amsterdam kiezen.

Weet niet of het al genoemd is, maar er gaan ook gewoon bussen naar Noord hoor..
quote:lekkerbelangrijk schreef op 01 mei 2010 @ 15:30:

[...]

De banne heeft ook niet echt een tokkie gehalte... is ook wel leuk en de prijzen te doen.. verder wil je ook naar mijn idee niet in floradorp wonen

Buiksloterdijk is wel prachtig en ook in tuindorp heb je hele mooie huizen en redelijk goede wijkjesIk woon aan de 'goede' kant van Floradorp. Het is lang inderdaad niet de beste wijk geweest, maar sinds de renovatie van veel huizen (dus duurder in huur) en het feit dat een aantal ook te koop zijn maakt dat er een ander publiek is komen wonen.
quote:Waldorf114 schreef op 01 mei 2010 @ 15:32:

Heb gestudeerd in Amsterdam en stage gelopen in Amsterdam-noord, maar ik vind het persoonlijk helemaal niks. Zoals anderen al zeggen is het tokkie-gehalte vrij hoog. Ook is het redelijk sfeerloos. Het grote (deels) overdekte winkelcentrum is wel ok, leuke winkels, maar ik heb er toch niet zoveel mee.

Maar goed, Amsterdam is natuurlijk wel prijzig dus met jullie budget zit je in Noord wel goed. En het is net wat je wilt: als ik in Amsterdam zou wonen, zou ik ook voor het échte Amsterdam kiezen.Wanneer ben je voor 't laatst geweest :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven