Werk & Studie alle pijlers

'prikzuster'

01-05-2010 17:57 22 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
bel de trombosedienst anders even, of anders gewoon het ziekenhuis bij jou in de buurt?

Ben je al verpleegkundige?

Zo ja, dan moet je alleen goed bekwaam zijn om in aanmerking te komen.
Trombosedienst heeft een vacature!

Hier!
--
Wat lijkt je hier leuk aan? je moet verpleegkundige of dokersassistent oid zijn. Het kan ook een bijbaantje zijn voor bijv co assistenten. Bel inderdaad de trombose dienst of het lab van een ziekenhuis, die kunnen je precies vertellen wat je nodig hebt
Je moet minimaal HBO-V 3e jaars zijn of doktersassistente.
wat is je achtergrond?
wat is je achtergrond?
quote:zusenzo schreef op 01 mei 2010 @ 18:05:

Je moet minimaal HBO-V 3e jaars zijn of doktersassistente.Zijn de eisen aangescherpt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat vragen ze bij de trombosedienst iig en bij de AZ, voor zo ver mijn kennis reikt.

Maar intern kan je vast verder komen, co's mogen ook prikken dus
Volgens mij werd je vroeger ook aangenomen met lagere opleidingen uit de zorg en werd je intern geleerd om intraveneus te prikken.
Dat is niet meer zo.

Komt geloof ik omdat je big geregistreert moet zijn om de handelingen te mogen uitvoeren.

Maar zeker weten doe ik het niet btw.

Ik geloof dat een VIGer het ook mag, maar dat is ook niveau 4 MBO, net als MBO-V is ook niveau 4
Ja, maar om BIG geregistreerd te staan heb je - geloof ik - toch ook genoeg aan een "cursusje" ?
Nee, niet dat ik weet, je moet eerst je diploma hebben en daarna zelf wordt je pas geregistreerd als je het aantoonbaar kan maken dat je bekwaam bent om te prikken.
Co's zijn ook niet BIG geregistreerd en mogen het schijnbaar ook. Verder heb ik het inderdaad wel vaker gezien bij bijbaantjes van geneeskundestudenten in het ziekenhuis dat ze leren prikken zodat ze dat werk ook over kunnen nemen.
Een vigger mag geen bloedprikken. Een vigger is niv 3 en niet automatisch big-geregistreerd. Ik weet dat een aantal ziekenhuizen in den haag je intern opleiden. Vooropleidingseisen weet ik niet. Een collega van mij die na 3 maanden stopte met de vig-opleiding is de opleiding gaan doen, maar die had wel al een opleiding als laborant (niv 4) afgerond.
Co's mogen het officieel alleen onder begeleiding doen van een big geregisteerde, wil niet zeggen dat dat in praktijk altijd gebeurd, maar wel noodzakelijk.
Mijn moeder werkt bij de prikdienst voor het ziekenhuis, alleen gaat ze dan mensen thuis prikken.

Ze is officieel verpleegkundige en heeft alleen een opfriscursus gedaan. Zou het bij jou in het ziekenhuis betreffen of ook bij mensen thuis en op de prikposten?
--
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2010 @ 18:29:

Volgens mij werd je vroeger ook aangenomen met lagere opleidingen uit de zorg en werd je intern geleerd om intraveneus te prikken.Klopt, is nog steeds zo.
Fortis et liber
Volgens mij hebben de dames op mijn prikpost meestal een achtergrond in de verzorging, met een prikcursus erbij?
de dames van de prikpost zijn over het algemeen doktersassistente. Ook verpleegkundigen zie je en laboranten.

BIF geregistreerd is niet direct noodzakelijk, een doktersass is ook niet big geregisteerd maar je moet wel een diploma hebben, 'wat ervaring' in de zorg is niet voldoende.

Misschien dat het uit nood weleens anders is, maar inprincipe heb je minimaal da/ vpk/ laborant nodig.

Ik heb het trouwens kort gedaan, om mijn vaardigheid bloedafnemen op te krikken. Het is lopende band werk, best leuk voor even, maar op de lange termijn wat saai en eentoning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven