'prikzuster'
zaterdag 1 mei 2010 om 18:04
zaterdag 1 mei 2010 om 18:32
zaterdag 1 mei 2010 om 20:40
Een vigger mag geen bloedprikken. Een vigger is niv 3 en niet automatisch big-geregistreerd. Ik weet dat een aantal ziekenhuizen in den haag je intern opleiden. Vooropleidingseisen weet ik niet. Een collega van mij die na 3 maanden stopte met de vig-opleiding is de opleiding gaan doen, maar die had wel al een opleiding als laborant (niv 4) afgerond.
zaterdag 1 mei 2010 om 20:44
zondag 2 mei 2010 om 16:29
de dames van de prikpost zijn over het algemeen doktersassistente. Ook verpleegkundigen zie je en laboranten.
BIF geregistreerd is niet direct noodzakelijk, een doktersass is ook niet big geregisteerd maar je moet wel een diploma hebben, 'wat ervaring' in de zorg is niet voldoende.
Misschien dat het uit nood weleens anders is, maar inprincipe heb je minimaal da/ vpk/ laborant nodig.
Ik heb het trouwens kort gedaan, om mijn vaardigheid bloedafnemen op te krikken. Het is lopende band werk, best leuk voor even, maar op de lange termijn wat saai en eentoning.
BIF geregistreerd is niet direct noodzakelijk, een doktersass is ook niet big geregisteerd maar je moet wel een diploma hebben, 'wat ervaring' in de zorg is niet voldoende.
Misschien dat het uit nood weleens anders is, maar inprincipe heb je minimaal da/ vpk/ laborant nodig.
Ik heb het trouwens kort gedaan, om mijn vaardigheid bloedafnemen op te krikken. Het is lopende band werk, best leuk voor even, maar op de lange termijn wat saai en eentoning.