Werk & Studie alle pijlers

Gaat dit te ver??

02-05-2010 10:06 59 berichten
Ik weet via via dat een kennis geen zin meer heeft in haar baan. Ze heeft net een kleine gekregen, heeft 7 maanden zwangerschapsverlof gehad en heeft dus helemaal geen zin om weer aan het werk te moeten gaan. Helaas moet ze blijven werken vanwege de financiën.

Nu wil ze het op de spits gaan drijven. Ze zou 2 dagen per week gaan werken. Nu wil ze zich regelmatig ziek melden en zo de boel laten escaleren, zodat er geen fatsoenlijke werkrelatie meer bestaat. Ze wil zich laten ontslaan, een paar maanden thuis zitten in de ww en dan op haar gemak een ander baan zoeken. Ze heeft gewoon totaal geen zin om te werken (nooit gehad trouwens, ook niet voor haar zwangerschap). Helaas verdiend manlief te weinig.

Ik kan me hier zo aan storen. Heb dan het fatsoen om gewoon een andere baan te zoeken, netjes je werk af te ronden of meteen ontslag te nemen.

Hoe denken jullie hierover?
It is always good men who do the most harm in the world (Henry B. Adams)

Even geleend groll.
Alle reacties Link kopieren
Als jij vindt dat dit niet kan, dan moet je er wat van zeggen, ongeachte de uitkomst, of je ruzie krijgt of niet.

Wil je geen ruzie? Dan begin je er niet over, maar dan ook niet hier komen zeuren over je aso vriendin.

Ik begrijp uberhaupt niet waarom ze een vriendin is als ze zo een instelling heeft zegt dat meestal al voldoende.
Moet ze helemaal zelf weten.
Ik heb zo iets ook eens bij de hand gehad. Een collega die 2x achter elkaar ouderschapsverlof opnam en met tegenzin weer op het werk verscheen. Zich na een paar dagen al ziek melden en uiteindelijk onslag op staande voet kreeg omdat ze zich niet aan de regels hield. En uiteindellijk van de kantonrechter toch nog een flinke zak geld mee kreeg omdat mevrouw zielig was, geen zin om te werken, daar blijken sommige rechters ook nog begrip voor te hebben. Zaak loopt nu nog in hoger beroep.
Het is ook nog echt een stómme trut ook. Grote kans dat ze die 2 dagen nu mag invullen zoals zij wil en dat bijv. kan regelen met opvang. Als ze straks op de arbeidsmarkt gaat is ze verschrikkelijk 'onaantrekkelijk' met haar 'maar' 2 dagen (let wel, ik herhaal hier de algehele tendens over parttimers door werkgevers) en moet ze nog maar zien dat ze die 2 dagen kan krijgen en kan invullen zoals zij dat graag wil.

Mevrouw zou misschien in deze tijd haar handjes dicht mogen knijpen en van haar kont komen en aan het werk gaan.
quote:Cateautje schreef op 02 mei 2010 @ 10:32:

[...]Waarom zou je je er mee bemoeien, zijn jou zaken toch niet.

Wat een ander doet , moet een ander weten. Het gaat er om hoe je zelf in het leven staat.Mee eens. Ik ben op werkgebied genoeg vrouwen tegengekomen die zich (onterecht) tijdens de zwangerschapsverlof ziek melden maar ook niet zwangere vrouwen die overduidelijk geen zin hebben om te werken. Ze proberen inderdaad door een bepaald gedrag te ventileren, dat hun contract niet wordt verlengd of dat ze via één of andere regeling een "oprotpremie" krijgen. Natuurlijk wel op die manier dat hun WW uitkering niet in het geding komt. Vrouwen zijn wat dat betreft, hele sluwe wezens; kijken even zielig en laten een traan rollen en de baas meestal man gaat overstag.
Je hebt het via via gehoord. Niet van haar zelf. Het zou dus ook anders kunnen liggen dan je denkt.

Niet mee bemoeien. Het is niet jouw zaak, het is niet jouw probleem.
Je weet via via iets over een kennis. Geen idee wat precies de situatie is waar het mens in zit, geen idee wat haar verhouding met haar werkgever precies is, geen idee wat ze precies van plan is. Misschien moet je dit soort roddels laten voor wat ze zijn: roddels. Als je echt geinteresseerd bent kun je eens met haar gaan praten. Dat werpt waarschijnlijk heel wat meer licht op de zaak dan je verontwaardiging het internet op slingeren.
Wat MOM zegt dus.

En als we het over slinkse vrouwen hebben, ik ken ook nog een hele hoop slinkse werkgevers, die minstens zo erg zijn. Dus zolang je niet weet wat er speelt, is het misschien handig om niet mee te doen met het geroddel.
quote:zusenzo schreef op 02 mei 2010 @ 10:39:

Als jij vindt dat dit niet kan, dan moet je er wat van zeggen, ongeachte de uitkomst, of je ruzie krijgt of niet.

Wil je geen ruzie? Dan begin je er niet over, maar dan ook niet hier komen zeuren over je aso vriendin.

Ik begrijp uberhaupt niet waarom ze een vriendin is als ze zo een instelling heeft zegt dat meestal al voldoende.

Ik wou zelf nog wat posten, maar dan komt het toch neer op: 'wat zusenzo zegt'...
quote:malu3 wrote on 02 May 2010 @ 10:44:

Ik heb zo iets ook eens bij de hand gehad. Een collega die 2x achter elkaar ouderschapsverlof opnam en met tegenzin weer op het werk verscheen. Zich na een paar dagen al ziek melden en uiteindelijk onslag op staande voet kreeg omdat ze zich niet aan de regels hield. En uiteindellijk van de kantonrechter toch nog een flinke zak geld mee kreeg omdat mevrouw zielig was, geen zin om te werken, daar blijken sommige rechters ook nog begrip voor te hebben. Zaak loopt nu nog in hoger beroep.Ja, wat dat betreft, ken je die rare constructie, waarin werknemer en werkgever achter de schermen overeenkomen dat het contract wordt ontbonden en dat er voor de rechter moet worden gespeeld dat werknemer onverwijtbaar is ontslagen, om de WW-uitkering veilig te stellen? Klopt van geen kant, maar dagelijkse realiteit...
quote:AlettaJacobs schreef op 02 mei 2010 @ 11:02:En als we het over slinkse vrouwen hebben, ik ken ook nog een hele hoop slinkse werkgevers, die minstens zo erg zijn. Dus zolang je niet weet wat er speelt, is het misschien handig om niet mee te doen met het geroddel.Dat is ook waar. Secundaire arbeidsvoorwaarden die flexibel maar niet voor iedereen consequent worden uitgevoerd.
Wat een bizar verhaal dit. Beetje jammer dat dit soort mensen bestaan. :(

Werken=geld=eten en onderdak

Zo simpel is het toch. Je kunt andere mensen toch niet voor je laten zorgen.

Tenzij het niet anders kan natuurlijk. Maar daar mag geen misbruik van gemaakt worden.

Pff... ik zou niet bevriend kunnen zijn met zo iemand denk ik. Zou me helemaal lopen opvreten.

Succes ermee!
Wat een raar verhaal zeg! Ik houd niet zo van dit profiteursgedrag, maar je weet niet wat er achter zit. Ik heb net zelf in de WW gezeten en wist niet hoe snel ik daar weer vanaf wilde zijn, niks voor mij dus.

Eigenlijk zou ik een andere "constructie" willen aanraden. De WW is 70% van je laatstverdiende inkomen, als zij dit financieel wel aankan, waarom dan niet 1/3 minder werken. Dus als ze van 4 naar 2,5 dag gaat is ze er al. Dan hoeft ze geen WW aan te vragen en is ze wel vaker bij haar kind.
Ze zou al naar 2 dagen gaan maar zelfs dat is haar teveel Joekie.

Sorry, ik word hier echt kotsmisselijk van. t Zal je collega zijn.
Hopelijk prikt de arboarts er doorheen....
Dodelijk vermoeiend dit soort vrouwen. Geen goed woord voor werknemers die profiteren van werkgevers en collega's op zadelen met de extra werklasten.

En dan heeft ze ook nog een grote bek en kan niet tegen kritiek? Gezellig mens!
quote:Nijntje30 schreef op 02 mei 2010 @ 12:23:

Hopelijk prikt de arboarts er doorheen....... en legt haar partner wat meer realiteitszin aan de dag. Wellicht heeft hij een positieve invloed op haar.
Wuiles, die is waarschijnlijk al lang blij dat die valse viool haar klep houdt als zij haar zin heeft gekregen.

En arbo artsen? Niet veel goede ervaringen mee.
quote:pooky schreef op 02 mei 2010 @ 12:29:

Wuiles, die is waarschijnlijk al lang blij dat die valse viool haar klep houdt als zij haar zin heeft gekregen.

En arbo artsen? Niet veel goede ervaringen mee.

Zou zomaar kunnen, de hele dag de tijd voor het huis en de kids en evengoed geld inbrengen.

Maar: er zijn zat mannen mèt principes dus laten we de moed niet verliezen.
quote:sapphire schreef op 02 mei 2010 @ 12:31:

[...]

Zou zomaar kunnen, de hele dag de tijd voor het huis en de kids en evengoed geld inbrengen.

Maar: er zijn zat mannen mèt principes dus laten we de moed niet verliezen. wat een hoopvol bericht! Ik hoop het met je mee!
je weet via via....

gelukkig zijn er voor mij nog een paar anderen geweest die ook niet van roddelen houden.

Ik heb ook een collega gehad die dit serieus van plan was. Leek het. Uiteindelijk heeft ze gewoon zelf een andere baan gezocht, gevonden en ontslag genomen.

Dus.
Ze heeft geen zin om te werken en nooit gehad maar wil wel de WW in en rustig op zoek naar een andere baan? Dan heeft ze ineens wel zin om te werken? Geloof er geen hol van.
Als je ingeschreven staat bij UWV voor een WW-uitkering, ben je verplicht om je sollicitatievoortgang te melden bij een werkcoach. Die zal (als je zelf niet veel moeite doet) vacatures aan je voorleggen, en in een later stadium zal deze je voordragen bij bedrijven. Als iemand hier niet aan meewerkt, zal deze persoon bij de werkcoach door de mand vallen en zal de uitkering gestopt worden.
Ik snap ook niet waarom ze niet wil werken of het in ieder geval rustig aan wil doen, maar wel alweer aan haar derde kind toe is. Kosten die tegenwoordig niks meer of zijn ze van plastic?...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven