Bezem-Topic deel 7 !
maandag 15 maart 2010 om 10:03
Een kakelvers stralend nieuw topic om elkaar helpen, motiveren, steunen en lijstjes af te strepen.
En -oh ja - natuurlijk boordevol gezelligheid.
Bezemtopic deel 1
Bezemtopic deel 2
Bezemtopic deel 3
Bezemtopic deel 4
Bezemtopic deel 5
bezemtopic deel 6
En -oh ja - natuurlijk boordevol gezelligheid.
Bezemtopic deel 1
Bezemtopic deel 2
Bezemtopic deel 3
Bezemtopic deel 4
Bezemtopic deel 5
bezemtopic deel 6
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zondag 2 mei 2010 om 19:22
quote:Marels schreef op 02 mei 2010 @ 18:31:
Zoooooooo.
Ik heb de hele middag op de bank geslapen
Lijstje; niet bestaand, dus.
Zoeb, wat een gave kinderwagen zeg! Had je die nu voor niks meegenomen van de vrijmarkt? Die zijn gek zeg, dat zo weg doen!Ja ze hadden hem bij het vuil gezet. Niet verkocht dus. En hij was nog helemaal gaaf. Meestal is de kap kapot. Maar niet deze. De riempjes van de vering waren er wel vanaf, die zat met touwtjes vast, maar die hadden we nog liggen. Gepoetst en toen was het nog een hardstikke mooie wagen. Niet één plekje roest. Jammer dat hij in de weg staat anders had ik hem bewaard voor mijn 1e kleinkind.
Zoooooooo.
Ik heb de hele middag op de bank geslapen
Lijstje; niet bestaand, dus.
Zoeb, wat een gave kinderwagen zeg! Had je die nu voor niks meegenomen van de vrijmarkt? Die zijn gek zeg, dat zo weg doen!Ja ze hadden hem bij het vuil gezet. Niet verkocht dus. En hij was nog helemaal gaaf. Meestal is de kap kapot. Maar niet deze. De riempjes van de vering waren er wel vanaf, die zat met touwtjes vast, maar die hadden we nog liggen. Gepoetst en toen was het nog een hardstikke mooie wagen. Niet één plekje roest. Jammer dat hij in de weg staat anders had ik hem bewaard voor mijn 1e kleinkind.
zondag 2 mei 2010 om 19:27
Daar heb ik ook nog in gelegen Zoeb! Maar dat is al even geleden
In een kerk fotograferen is altijd al heel lastig, zeker als het een kerk is met weinig ramen waar licht doorvalt.
Speel eens met de ISO waarden en de witbalans, daar kun je al wat mee redden. Een wat langere sluitertijd kun je ondervangen door de camera op een statief te zetten.
En een ingebouwde flitser is voor huis, tuin en keukenfoto's hartstikke goed, maar wil je meer dan moet je met een losse flitser gaan werken.
Wat voor cursus ben je aan het doen?
Wij zijn vanmiddag, na het sporten, de stad in geweest om schoenen te kijken. Ik heb besloten dat het Wolky's gaan worden mits ze er een beetje fatsoenlijk uitzien. Is dat niet het geval dan ga ik voor de Palladium. Niet zulke flitsende kleuren, maar dragen erg comfortabel. Ik was ze al tegen gekomen dus Druif! Ik weet dat mijn meisjeskind er ook een paar had en daar prima op liep.
Ik kreeg trouwens het advies om echte wandelschoenen te dragen dan, maar daar werd ik errug verdrietig van.....alleen al het kijken naar die schoenen.
In een kerk fotograferen is altijd al heel lastig, zeker als het een kerk is met weinig ramen waar licht doorvalt.
Speel eens met de ISO waarden en de witbalans, daar kun je al wat mee redden. Een wat langere sluitertijd kun je ondervangen door de camera op een statief te zetten.
En een ingebouwde flitser is voor huis, tuin en keukenfoto's hartstikke goed, maar wil je meer dan moet je met een losse flitser gaan werken.
Wat voor cursus ben je aan het doen?
Wij zijn vanmiddag, na het sporten, de stad in geweest om schoenen te kijken. Ik heb besloten dat het Wolky's gaan worden mits ze er een beetje fatsoenlijk uitzien. Is dat niet het geval dan ga ik voor de Palladium. Niet zulke flitsende kleuren, maar dragen erg comfortabel. Ik was ze al tegen gekomen dus Druif! Ik weet dat mijn meisjeskind er ook een paar had en daar prima op liep.
Ik kreeg trouwens het advies om echte wandelschoenen te dragen dan, maar daar werd ik errug verdrietig van.....alleen al het kijken naar die schoenen.
zondag 2 mei 2010 om 19:35
Buuf, ik doe nu de cursus digitale fotografie van de LOI.
Moet inderdaad nog wel wat veel leren.
En een statief en flitser is het eerste wat er komt van mijn vakantiegeld. Ik heb gelukkig wel een vaste hand. Het probleem in de kerk was dat ik tegenlicht had. Boven het altaar waren ramen waar volop de zon door scheen, dus ik ben te voorzichtig geweest met de ISO waarden. Die witbalans moet ik eens aan gaan werken. Is nu de les in de cursus. Dus dat komt ook goed.
Moet inderdaad nog wel wat veel leren.
En een statief en flitser is het eerste wat er komt van mijn vakantiegeld. Ik heb gelukkig wel een vaste hand. Het probleem in de kerk was dat ik tegenlicht had. Boven het altaar waren ramen waar volop de zon door scheen, dus ik ben te voorzichtig geweest met de ISO waarden. Die witbalans moet ik eens aan gaan werken. Is nu de les in de cursus. Dus dat komt ook goed.
zondag 2 mei 2010 om 19:45
Wolky's zijn hele goede schoenen Buuf, goeie keuze. Je kunt ook kijken naar Durea, maar die zijn nog duurder dan Wolky. Ik vind wel dat je tien keer beter Wolky of Durea kunt kopen dan bijvoorbeeld All Stars of een standaard merk gympies. Die zijn gemaakt voor de hip, terwijl een Wolky of een Durea puur op loopcomfort gemaakt is.
Durea's krijg ik zelf volgende week ofzo, ik ben zooooo benieuwd! Verder heb ik Waldläufer, uit Duitsland. Spuuglelijk, maar wel comfortabel.
Haha, ik ben inmiddels een expert op schoenengebied hoor, ik heb al zoveel versleten en getest om eindelijk goed te lopen....
Laat je NIET verleiden tot Ecco's ofzo trouwens, dan kun je net zo goed gewoon All Stars kopen, die stellen echt niks voor qua steun en dergelijke.
En inderdaad, wandelschoenen zijn wel een goed alternatief. Ik heb ze ook en vind het zaaaaalig. Maar goed, ik vind ze ook ergens nog wel cool of in elk geval niet extreem lelijk ofzo.
Durea's krijg ik zelf volgende week ofzo, ik ben zooooo benieuwd! Verder heb ik Waldläufer, uit Duitsland. Spuuglelijk, maar wel comfortabel.
Haha, ik ben inmiddels een expert op schoenengebied hoor, ik heb al zoveel versleten en getest om eindelijk goed te lopen....
Laat je NIET verleiden tot Ecco's ofzo trouwens, dan kun je net zo goed gewoon All Stars kopen, die stellen echt niks voor qua steun en dergelijke.
En inderdaad, wandelschoenen zijn wel een goed alternatief. Ik heb ze ook en vind het zaaaaalig. Maar goed, ik vind ze ook ergens nog wel cool of in elk geval niet extreem lelijk ofzo.
668, the neighbour of the Beast
zondag 2 mei 2010 om 20:00
Ik krijg dus deze;
Die vind ik toch zelf niet heel lelijk of degelijk.
Mephisto heb ik winterschoenen van maar is toch van een andere kwaliteit dan Wolky/Durea ofzo.
Ook iets minder, maar wel aardig voor als je leuke schoentjes wilt, is bijvoorbeeld Gabor. Da's wat sjieker. Ook iets minder van steun, maar wel oké.
Die vind ik toch zelf niet heel lelijk of degelijk.
Mephisto heb ik winterschoenen van maar is toch van een andere kwaliteit dan Wolky/Durea ofzo.
Ook iets minder, maar wel aardig voor als je leuke schoentjes wilt, is bijvoorbeeld Gabor. Da's wat sjieker. Ook iets minder van steun, maar wel oké.
668, the neighbour of the Beast
zondag 2 mei 2010 om 20:03
Ik heb vanmiddag ook Ecco's aan gehad, maar exact wat je zegt Marels, géén steun. En daarbij vind ik het een oudedamesmerk
Durea ken ik niet, ik ga dus eerst van de week naar een Wolkyshop in Zwolle.
Loints heb ik ook gezien Fus, maar die ik gezien heb vond ik niet zo mooi.
Niet mijn stijl.
Ook even gegoogled op Waldläufer, maarreuh.....dat vind ik ook oudedamesschoenen
Zoeb, kun je met de 1000D ook de belichting compenseren? Dan overbelicht je de opname, zodat die met tegenlicht toch mooi wordt.
Durea ken ik niet, ik ga dus eerst van de week naar een Wolkyshop in Zwolle.
Loints heb ik ook gezien Fus, maar die ik gezien heb vond ik niet zo mooi.
Niet mijn stijl.
Ook even gegoogled op Waldläufer, maarreuh.....dat vind ik ook oudedamesschoenen
Zoeb, kun je met de 1000D ook de belichting compenseren? Dan overbelicht je de opname, zodat die met tegenlicht toch mooi wordt.
zondag 2 mei 2010 om 20:39
quote:BuurvrouwJanssen schreef op 02 mei 2010 @ 20:03:
Zoeb, kun je met de 1000D ook de belichting compenseren? Dan overbelicht je de opname, zodat die met tegenlicht toch mooi wordt.Geen idee. Ik moet echt nog eens de gebruiksaanwijzing door gaan spitten. Het zal best wel kunnen. Er zitten zoveel dingen op die ik nog niet heb ontdekt. Maar daar ga ik dus naar op zoek. Overigens waren de foto's in de kerk wel duidelijk, maar een klein beetje te donker. De muren waren wit, maar net daar waar de sprekers stonden, stond een zwarte pilaar achter. En omdat bijna iedereen in het zwart was, was het een storende factor. Ben dus wel ergens anders gaan zitten.
Zoeb, kun je met de 1000D ook de belichting compenseren? Dan overbelicht je de opname, zodat die met tegenlicht toch mooi wordt.Geen idee. Ik moet echt nog eens de gebruiksaanwijzing door gaan spitten. Het zal best wel kunnen. Er zitten zoveel dingen op die ik nog niet heb ontdekt. Maar daar ga ik dus naar op zoek. Overigens waren de foto's in de kerk wel duidelijk, maar een klein beetje te donker. De muren waren wit, maar net daar waar de sprekers stonden, stond een zwarte pilaar achter. En omdat bijna iedereen in het zwart was, was het een storende factor. Ben dus wel ergens anders gaan zitten.
zondag 2 mei 2010 om 20:51
zondag 2 mei 2010 om 21:24
Ik heb ze altijd aan voor thuis en een paar in de camper liggen. Ik vind ze heerlijk voor onderweg.
Vorig jaar toen we aan de Moezel waren gingen we een stukje wandelen en hebben we uiteindelijk kilometers gelopen, naar een kruis boven op een berg. Omdat we maar een rondje gingen liep ik op crocs, en zonder een centje pijn ben ik heel die berg op geklommen en weer naar beneden.
Dan maar lelijk, ik zweer erbij. En dus ook wel fijn dat je voor 40 euro gewoon schoenen hebt waar je op kunt lopen. Ik vind dat te doen qua prijs.
Vorig jaar toen we aan de Moezel waren gingen we een stukje wandelen en hebben we uiteindelijk kilometers gelopen, naar een kruis boven op een berg. Omdat we maar een rondje gingen liep ik op crocs, en zonder een centje pijn ben ik heel die berg op geklommen en weer naar beneden.
Dan maar lelijk, ik zweer erbij. En dus ook wel fijn dat je voor 40 euro gewoon schoenen hebt waar je op kunt lopen. Ik vind dat te doen qua prijs.
668, the neighbour of the Beast