Maastricht

28-04-2010 17:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me een beetje wegwijs maken door een leuke route uit te stippelen voor Maastricht?

Ik ga er zaterdag heen met mn vriend en huur er een fiets want zo bespaar ik tijd, maar ik wil niet zomaar lopen of fietsen zonder daadwerkelijk leuke plekjes in Maastricht te hebben gezien.

Hoe begin ik vanaf centraal station en hoe moet ik lopen / fietsen? :p
Lopen is het leukst.

Vanaf centraal station loop je de straat recht voor je in en aan het einde kom je bij een brug over de Maas. Zodra je die brug over bent begint het centrum van Maastricht.

Maastricht is een heerlijke stad, die je niet te snel aan je voorbij wilt zien gaan,geniet er van op je gemak. Het meeste bevindt zich toch binnen loopafstand.
Op googlemaps kun je via streetview zelf de route bepalen.

Een van de mooiste plekjes van Nederland is het Vrijthof. Vlakbij het Vrijthof vind je de Helpoort (stadspoort) en de Markt met het oude stadhuis, Daarnaast zou je een stuk langs de Maas kunnen fietsen (naar het Bonnefantenmuseum).

Ik heb zelf nooit gefietst in Maastricht, deed allles te voet en de grote afstanden Centrum-Bonnefanten met de bus.
Kijk even op internet voor een VVVadres voor een leuke route
Ik zou ook lopend gaan.

Vergeet naast het centrum niet, om ook in Wyck (voor de brug naar links) rond te kijken. Als je naar het Bonnefantenmuseum wandelt (doen! al is het maar voor het plein daar) loop dan door de Rechtstraat. Terug kun je de nieuwe brug over de Maas nemen.

Vergeet ook de winkeltjes in de buurt van Cafe Sjiek niet! Oja, en de Stokstraat en omgeving natuurlijk.

En de echte maastrichtenaar zit liever op het OLV-plein dan op het Vrijthof.

Fiets alleen nodig als je echt buiten het centrum wil gaan. Ga dan naar Chateau Neercanne, de St Pieterberg en het jekerdal.
100% Maastricht

Cafe Zuid

Bischopmolen
Bij o.a. Selexyz kun je voor ongeveer 7 euro het boekje 100% maastricht kopen. Die staat vol met leuke stadswandelingen en tips voor onderweg (restaurants, museu en meer)
quote:Lady86 schreef op 28 april 2010 @ 19:44:

Bij o.a. Selexyz kun je voor ongeveer 7 euro het boekje 100% maastricht kopen. Die staat vol met leuke stadswandelingen en tips voor onderweg (restaurants, museu en meer)

de selexyz in Maastricht zelf is ook een bezichtiging waard; het zit in een kerk! Zit vlak bij het Vrijthof.

Op plein 1992 zit de coffeelovers, ook een aanrader (maar wel erg druk).
Eén dagje... Als je Maastricht wilt zien en ook nog een beetje wilt shoppen kun je beter 3 dagen gaan

Oh, voor deze omgeving wordt voor zaterdag regen voorspeld

Ik zou dus zelf kiezen voor lopen en een plu meenemen.
Maastricht Het is alweer een tijdje geleden dat ik daar was.. toch maar weer eens gaan.

Sorry, aan mijn reactie heb je niks Veel plezier daar en geniet!
.
Kijk hier heb ik zeker wat aan! You guys rock.

Ik ga niet iedereen citeren, maar wil even zeggen dat dit erg geholpen heeft, want ik heb nu een globale route die ik wil nemen en weet er nu zoveel van dat het misschien niet eens meer nodig is om er daadwerkelijk heen te gaan...haha nee dat laatste meen ik niet.

@Mamalelie, het gaat een beetje motregenen, geeft helemaal niks, lekker met zn tweetjes onder een plu heeft ook zn charme :p.

Ik ga het toch lopend doen, misschien de bus naar de grotten als ik zin heb, maar dat zien we dan wel. Bonnefanten, dominicanenkerk, vrijthof, dat andere plein, helspoort, etc etc. Genoteerd!

@Schravelvot, thanx, voor mij is het ook lang geleden en dan heb ik niet eens echt een rondwandeling gemaakt..met lekker weer zeker een aanrader. Ik heb altijd het idee dat mensen daar netter zijn, straten netter, beschaafder haha, ik weet niet hoe dat komt.
.
www.coffeelovers.nl (heerlijke koffie en super lekker broodjes!)

Wyck (en dan met name de Rechtstraat)

Uit eten:

Sirtaki (Grieks restaurant aan de Kesselkade)

Kwizzinjer (in Gronsveld; km of 5 van Maastricht)

La Meuse (in Eijsden; km of 8 van Maastricht)
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven