Vriendschap ineens verbroken

03-05-2010 14:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje lang verhaal maar zal proberen het zo goed mogelijk samen te vatten.

Ik heb een hele tijd een beste vriend gehad. We deden heel veel samen en hadden ook een soort van relatie ( SV ). Zijn ouders stonden hier niet achter ( hij is 25, zelfstandig wonend, maar zijn ouders hebben nog veel invloed op zijn leven). Dit zorgde voor enorm veel problemen tussen hem en zijn ouders/broer. Dit is uit de hand gelopen nadat een vriend van hem mij probeerde aan te randen en de familie van mijn beste vriend dacht dat ik dit zelf had uitgelokt. Sindsdien waren er veel ruzies.

Op een gegeven moment moest hij voor zijn werk een halfjaar naar het buitenland. Aan het begin hadden we nog wel regelmatig contact, echter ik merkte dat dit steeds minder werd. Ik dacht dat het kwam omdat hij gewoon te druk was en er teveel tijdsverschil was. Ik zag echter op zijn website dat hij nog wel veel contact had met zijn ouders, dat kon ik ook lezen op de website van die ouders. Hij mailde en belde hun wel dagelijks. Ik had toen al mijn vermoedens.

Nu is hij ruim twee weken terug in Nederland. Ik had hem gesmst, geen reactie. Gemaild, geen reactie. Gisteren nog een keer gesmst dat als ik niets van hem zou horen ik ervan uit zou gaan de de vriendschap over was.

Toen kreeg ik dus een mail waarin stond dat hij veel had nagedacht en dat hij vond dat we veel leuke dingen hadden meegemaakt maar ook minder leuke dingen. En dat het contact met zijn familie hierdoor zo verstoord was geraakt en dat het contact met mij het niet waard was om zoveel ruzie om te hebben.

Hij gaf mij niet de schuld maar hij moest voor zijn gevoel deze keuze maken.

Ik vind het echt heel erg klote, ik respecteer zijn beslissing en ik snap ook dat hij voor zijn familie kiest. Vind het alleen heel erg laf dat hij me dit niet zelf kon vertellen en pas na herhaaldelijk aandringen van mijn kant over de brug komt met een verklaring waarom hij niets liet horen.

Ik weet nou ook niet wat ik ermee moet. Heb zoveel vragen, vind het zo jammer. Hij was echt mijn beste vriend door dik en dun. En nu ineens is het over omdat, ik weet de reden niet eens precies, wat zijn ouders tegen mij hebben of wat dan ook.

Wat nu? Iemand tips?

Wat te doen?

Totaal aantal stemmen: 19

Ja, lekker laten gaan! Graag of helemaal niet! (74%)
Misschien toch nog een keertje face to face praten? (21%)
Andere optie....(vul zelf maar in) (5%)
sommige mensen hebben nu eenmaal niet de ballen om eerlijk te zijn naar anderen en doen het op deze laffe manier. Ik snap dat je nog veel vragen hebt, maar de antwoorden krijg je waarschijnlijk toch niet. Je kan hem nog een mail sturen met je vragen en hopen dat hij antwoord.

Sterkte!
Dat is geen leuke manier echter wel de zijne. Ik zou het er bij laten , iemand die het zo aanpakt heeft duidelijk niet de ruggegraat die jij zoekt in een vriendschap.

Sterkte!
Hij draait nog wel bij als hij wat losser komt van z'n ouders. Hou het warm zou ik zeggen.
quote:joekiefotografeert schreef op 03 mei 2010 @ 15:10:

Hij draait nog wel bij als hij wat losser komt van z'n ouders. Hou het warm zou ik zeggen.

Zou ik juist niet doen. Niet daarop gaan zitten wachten ajb. Als je 25 bent en nog zo onder de invloed van je ouders staat is het een man zonder ruggegraat.

Gewoon laten gaan die man. Niet leuk, maar als je later hierop terugkijkt zul je er geen spijt van hebben dat je mee bent gekapt.

Kop op meid!
Jammer dat het zo gelopen is. Ik begrijp dat het niet leuk is dat het zo loopt, maar je kunt niet op hem blijven wachten. Als hij je nu zo laat vallen, dan is hij je vriendschap gewoon niet waard. Dus gewoon zelf leuke dingen doen, met vriendinnen op stap en dan kom je vanzelf weer andere leuke mensen tegen.
Het is gewoon echt zwaar klote.

Ik heb inderdaad lange tijd niks van me laten horen. Ik weet ook niet goed hoe ik me precies moet uitdrukken. Maar het klopt inderdaad dat ik het gevoel heb dat we beter geen contact meer moeten hebben. Ik heb de afgelopen tijd veel kunnen nadenken, iets beters had ik toch niet te doen...

Hoewel we echt leuke dingen samen hebben gedaan zijn er ook dingen gebeurd die minder leuk waren. Om daar op in te gaan heeft helemaal geen zin. Maar dat het gevolgen heeft gehad voor het contact met mijn familie, dat is wel duidelijk. En dat is het mij niet waard om weer contact met je te hebben. Ik geef jou echt niet de schuld van deze verstoring. Dat is iets tussen mijn ouders en mij. Maar om die problemen te voorkomen moet ik deze keuze maken.

Ik hoop dat je mijn keuze kan respecteren. Nogmaals, ik geef jou niet de schuld.

Dat is wat hij me mailde. Ik heb echt het idee dat zijn ouders daar een dikke vinger in de pap in hebben gehad.

Wat zal ik terugsturen? Wil het wel netjes houden maar anderzijds ook antwoorden hebben waarom hij een vriendschap van 3 jaar zo ineens op de klippen laat lopen..
Uit zijn mail begrijp ik dat je weinig meer te verliezen hebt. Zou dus gewoon alle vragen die je hebt aan hem stellen, maar dan wel gewoon op een nette manier... Vind het namelijk nogal laf om op deze manier een vriendschap te verbreken en ik vind dat je dus ook wel recht heb op een antwoord op je vragen. Of hij je ook daadwerkelijk antwoord is weer wat anders, maar je kunt het proberen!

Veel sterkte in ieder geval!
Wat rot zeg! Ik zou inderdaad wel kort terugmailen, met in ieder geval dat je het erg jammer vind dat hij een in jouw ogen mooie vriendschap laat lopen (en niet voldoende waard vind).

Het antwoord op het waarom heb je al: hij wil geen ruzie meer met zijn familie en jouw vriendschap is hem niet genoeg waard om dit ervoor over te hebben.
Het lijkt me wel goed om even face to face te praten. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb gemerkt dat ik dingen moeilijk kan afsluiten wanneer ik het niet in real life heb uitgepraat. ( zelfs als het een soort afscheid is, zelf als het ruzie is, etc).
Wat pijnlijk voor je en hij heeft gelijk, het is niet jouw schuld.

Hij schrijft letterlijk dat hij jullie vriendschjap de moeite niet vind voor zoveel gedoe met zijn ouders. Je hebt je antwoord dan al..

Zijn zijn ouders zullen hem niet loslaten als hij zichzelf niet lost.

En dat kan hij duidelijk niet.

Jij verdiend een vriend die genoeg om je geeft je niet zo te kwetsen.

Zeker niet na wat je mee maakte met die aanranding.
..popcorn?
Hoi,

Jij bent aangerand door een vriend van je beste vriend. De ouders van je beste vriend zeggen dat je het zelf had uitgelokt.

Hij had meteen moeten aangeven dat dit absoluut niet acceptabel is, zowel tegen die 'vriend' als tegen zijn ouders. Noch het aanranden zelf, noch het beschuldigen dat je het zelf hebt 'uitgelokt'.

Gezien zijn leeftijd en dat hij zelfstandig woont, vind ik het vreemd dat zijn ouders nog zoveel invloed op hem hebben. Eigenlijk ongezond nog.

Het klinkt hard, maar het lijkt alsof hij je niet de moeite vindt om je te verdedigen t.o.v. zijn ouders en het ook niet op een fatsoenlijke manier wil afsluiten. Hij kiest voor de makkelijke weg. Ik kan me voorstellen dat dit heel pijnlijk voor je is.

Zou niet te veel naar het 'waarom' vragen. Stuur nog een mail dat je het jammer vindt en teleurgesteld enz., maar laat het daar verder bij.

Zo'n iemand is je vriendschap eigenlijk niet waard, maar daar heb je nu niets aan. Het is al pijnlijk genoeg. Moeilijk hoor als je zo'n goed contact had.

Sterkte!!
Hij heeft destijds die vriendschap wel verbroken, maar het zou mij niets verbazen als deze inmiddels weer op en top is (gezien de foto's op zijn website etc.)

Tegen zijn ouders heeft hij mij destijds ook verdedigd en gezegd dat hij mij niet zou laten vallen voor hen. Zij leken daar toen redelijk vrede mee te hebben mits ze niet teveel geconfronteerd zouden worden met mij.

Echter, na een halfjaar buitenland waarin we weinig contact hadden lijkt hij te zijn omgedraaid. Zelf het ik het idee dat zijn ouders een halfjaar lang elke dag op hem in kunnen praten van:

Wij zijn er elke dag voor je en wat hoor je nu van haar? Niet één pakketje etc.

Ik heb hem echter wel vaak gemaild. Met oud en nieuw had hij mij nog gebeld en een kaartje gestuurd. Toen moest het echter al wel vaak van mijn kant komen. Hij stuurde toen nog wel mailtjes terug van ja als ik thuis ben gaan we wat leuks doen als de gemoederen weer wat bedaard zijn enz.

daarom zocht ik er in eerste instantie ook niet teveel achter dat hij niet direct wat liet horen. Had echter al wel vermoedens.

Mijn partner is een halfjaar voordat mijn beste vriend naar het buitenland ging ook naar het buitenland geweest voor zijn werk. Toen steunde ik dus veel op mijn beste vriend. Ik woonde half bij hem in enz. Zijn ouders vonden dit niet oke ten opzichte van mijn vriend (christelijke motieven). Mijn vriend is hier echter van op de hoogte en heeft er nooit een probleem van gemaakt dat ik zo terugviel op mijn destijds beste vriend.

Toen mijn vriend eenmaal terug was in Nederland is het contact wat minder intensief geworden, maar niet doodgebloed, dit is echt iets van de laatste twee maanden.

Ik kan het nu zo moeilijk afsluiten omdat ik me onrechtvaardig en respectloos behandeld voel. Ik vind het ook van weinig ruggengraat getuigen dat het allemaal zo moet.

Heb hem dat ook gemailt. Dat ik zijn argumentatie erg summier vind en het niet van respect en ruggengraat vind getuigen dat hij me op zo'n manier afschrijft.

Denk alleen dat ik geen antwoord meer hoef te verwachten.

Zo jammer.
Mijn partner is een halfjaar voordat mijn beste vriend naar het buitenland ging ook naar het buitenland geweest voor zijn werk. Toen steunde ik dus veel op mijn beste vriend. Ik woonde half bij hem in enz. Zijn ouders vonden dit niet oke ten opzichte van mijn vriend (christelijke motieven). Mijn vriend is hier echter van op de hoogte en heeft er nooit een probleem van gemaakt dat ik zo terugviel op mijn destijds beste vriend.

Wacht ff, ik lees mee maar begrijp ik hieruit nou dat jij een relatie had en tegelijkertijd een SV had met je beste vriend die nu dus geen contact wil of lees ik het verkeerd en trek foute conclusies?
Nee je leest het goed. Heb echter een open relatie. Alles is gebeurd in overleg met mijn vriend. Heb zelf het idee dat mijn beste vriend dit niet meer kon handlen? Gevoelens voor mij misschien?

Ingewikkeld verhaal inderdaad. Maar ik ben altijd in alle opzichten eerlijk geweest tegen beide partijen over mijn intenties. SV wist van mijn relatie en dat ik die niet zou verbreken. Partner wist van mijn SV en dat dit meer een gepromoveerde vriendschap was dan een romance met romantische gevoelens.
Ja maar dan is het toch niet raar dat zijn ouders, met christelijke achtergrond, daar moeite mee hebben. En toch ook niet dat hij na een half jaar er zonder jou over gedacht te kunnen hebben, heeft bedacht dat hij dit niet zo wil, ondanks je eerlijkheid?? Snap dat van hem heel erg goed, eigenlijk eerljk gezegd, sorry...
Ik zou niet meer reageren, je komt dan erg wanhopig over....Bovendien vraagt hij je om zijn keuze te respecteren. Doe dat dan ook en laat het hierbij. De antwoorden zullen je toch niet bevallen en het verandert niks aan de zaak. Als hij zich bedenkt dan neemt hij wel weer contact met je op....
quote:Tirusha schreef op 03 mei 2010 @ 16:44:

Nee je leest het goed. Heb echter een open relatie. Alles is gebeurd in overleg met mijn vriend. Heb zelf het idee dat mijn beste vriend dit niet meer kon handlen? Gevoelens voor mij misschien?

Ingewikkeld verhaal inderdaad. Maar ik ben altijd in alle opzichten eerlijk geweest tegen beide partijen over mijn intenties. SV wist van mijn relatie en dat ik die niet zou verbreken. Partner wist van mijn SV en dat dit meer een gepromoveerde vriendschap was dan een romance met romantische gevoelens.

Nah dan heeft hij wellicht nu zijn ouders "gebruikt"om onder het contact met jou uit te komen. Ik bedoel draai het eens om?

Zou het kunnen dat hij na een half jaar afstand geen zin meer heeft in een open driehoeksverhouding waarvan hij weet dat er veroordeeld wordt? Wellicht heeft hij andere doelen inmiddels.Maar goed dat zul je dus niet weten.

Nogmaals zijn aanpak is wel een zwaktebod .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven