Hoeraaa.. Hij poepte !

03-05-2010 23:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week had ik het met wat dames over het zindelijk worden van kinderen.

Tut was met een vloek en een zucht zindelijk. Dat ging zo:

's ochtends, kut de luiers op ( Tut was toen 2 )...

"zeg Tut, als jij nou eens op de wc ging poepen en plassen, dan hebben we geen luiers meer nodig.. "

En zo geschiedde.

De autist is een ander verhaal, met zijn 9 jaar poept en plast hij nog steeds waar het hem uitkomt. Regelmatig is dat netjes op de wc, maar ook regelmatig "gewoon" in zijn broek. Of op zijn kamer. Of in de gang. Of buiten. ...of.... of ... of....

Maar daar gaat het niet over.

Terror ( die godverdom** potverdriedubbeltjes in juli 4 wordt ), weigerde tot afgelopen week zindelijk te worden.

Alles, echt alles heb ik uit de kast gehaald, van belonen tot negeren, straffen (dom dom, maar de overmacht wint het soms wel eens ) tot niet straffen. Luier uit, luier aan. En ga zo maar door.

Maar sinds 1 week is er verandering. Hij gaat ineens (nog niet helemaal van harte, maar goed ) naar de wc om te plassen. We hebben nog een ongelukje of 6 per dag.. maar toch..

Hij draagt overdags geen luier meer, en geeft steeds vaker aan dat: "er komt een plasje aan". Waarna hij onder luid applaus en gejoel naar de wc wordt gebracht. Alleen dat poepen, dat kwam nog niet helemaal bij hem aan.

Totdat hij vandaag in zijn broek poepte. Door een gebrek aan onderbroekjes ( je bent er eens doorheen he, met al die ongelukjes ) had hij alleen een wijde spijkerbroek aan. Toen we naar boven liepen om zijn broek te verschonen, vielen zijn 2 prachtige gedraaide drollen naar beneden. ( ieuw ) en hij vond het vies ( ) daarna heeft de jonge terrorist nog 2x uit zichzelf op de wc gepoept, met een boekje erbij en luid zingend.

Ik ben zo blij , opgelucht ( hij moet toch voor school zindelijk zijn.. ) en trots.

Het echte begin is er !!

Wat ik wil met dit topic ? De moeders die ook met een moeilijk zindelijk wordend kind zitten een hart onder de riem steken.

Ooit, ooit gaat het ineens zomaar gebeuren. .

Yay.

( En zoals Poezewoes al zei: "een kind wordt pas echt zindelijk als hij of zij er aan toe is" )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Go Terror!! (en zijn moeder)

Inderdaad als ze het zelf echt vies gaan vinden kan het zo geleerd zijn.

Dank je .

Ik zat echt met mijn handen in het haar

( Oh , en laat ik met terugwerkende kracht alle moeders die ook een moeilijk zindelijk wordend kind hebben mijn excuus aanbieden.... met Tut als ideaal kind, dacht ik altijd dat het aan de ouders lag . Uit eigen ervaring weet ik nu dus dat dat niet zo is. (of hoeft te zijn.) )

Ik heb hier net zo een jongentje ( niet die van mij die zijn perfect zindelijk geworden met 2 ), wilde zijn luier uit en ging een klein poepje doen op de wc, groot hoera en een snoepje.

Vervolgens eventjes naar de speeltuin, hij wilde geen luier om, hij was groot, ok.

Een kwartier spelen en ik zeg tegen hem, kom we gaan ff plassen. had ie zich helemaal ondergepoept..... en was lekker verder gaan spelen....viesssss joh.

Dus de luier blijft nog even om bij mij.

Mama mag het verder proberen.
Woehooe

Mijn zoon van anderhalf heeft een hele vreemde fascinatie met toiletten. Hij wil steeds kijken hoe ik ga en zijn beer zit ook regelmatig op de wc. Hij komt ook al zeggen dat hij een plasje moet doen, knap he . Heb hem maar een potje gegeven om mee te spelen en te wennen, hopenlijk duurt het niet zo lang als bij jou Boro.

Goed bezig!
Fijn Noah Ik hoop ook voor je dat het niet zo lang duurt .. Zo te lezen niet. Heerlijk.

Zusenzo :-) Ik kan me voorstellen dat jij de rest aan moeder overlaat. Je eigen kind uit de stront halen is al ranzig, laat staan het kind van een ander.. ( Laat staan een 9 jarige tegenwerkende driftige autist ... heerlijk.. :puke: )
Sja de beste stuurlui staan aan wal en alle mooie kleine zeilbootjes zijn anders...

Ow en Borodini.....

Vooral die wijde spijkerbroek veel en vaak aantrekken

(hopelijk niet te vaak wassen)
Ah, kan het me helemaal voorstellen Zus en Boro. Heb op m'n werk een autist van 27 die ik elke ochtend zo aantref, hij eet het ook nog op :puke:. Dan heb je de rest van de dag geen eetlust meer hoor.
quote:Enneaaa schreef op 04 mei 2010 @ 00:10:

Sja de beste stuurlui staan aan wal en alle mooie kleine zeilbootjes zijn anders...

Ow en Borodini.....

Vooral die wijde spijkerbroek veel en vaak aantrekken

(hopelijk niet te vaak wassen)

En daar kom ik tot mijn grote schaamte steeds weer achter.

Na een model Tut ( echt, iedereen zou er iig 1 moeten hebben ) heb ik nu een echte peuter. Inc. driftbuien, liggen in de supermarkt, niet zindelijk worden dus, niet willen eten... man-oh-man, ik word gewoon terug gepakt voor mijn superieure gedrag toen ik alleen Tut nog had...

Enne die broek.. die wordt standaard
quote:noahtb schreef op 04 mei 2010 @ 00:11:

Ah, kan het me helemaal voorstellen Zus en Boro. Heb op m'n werk een autist van 27 die ik elke ochtend zo aantref, hij eet het ook nog op :puke:. Dan heb je de rest van de dag geen eetlust meer hoor.

Dat geeft de burger weer moed voor de toekomst...

En ik vond 9 jaar al een ramp
Proficiat kleine Terror en proficiat mams!!

Mijn grote kleine meid wordt over 3 maanden 3, en heeft geen enkele interesse om op de wc of op het potje te gaan. Ze vindt het gewoon niet vies.

Ach ja, komt nog wel.

Maar eerlijk is eerlijk, nu vind ik het zelfs wel handig met een tweeling van 8 weken. Heb af en toe zelf nog geen tijd om te plassen
Ja, dat vind ik echt.
Wat goed zeg! Inderdaad een hele opluchting Mijn jongste was ook nèt op tijd zindelijk voor hij naar school ging.

Tot hij ontdekte dat ze daar spiderman-onderbroeken en een rode tuinbroek hadden voor als het misging
quote:[message=5902683,noline]yette schreef op 04 mei 2010 .

Tot hij ontdekte dat ze daar spiderman-onderbroeken en een rode tuinbroek hadden voor als het misging

Ze moeten het natuurlijk ook niet té leuk gaan maken.... wat heb je gedaan? Verbod op spiderman lingerie aangevraagd op school?

Overigens ik vind dat je zoon blijk geeft van een goede ontwikkeling in oorzaak-gevolg , een heel slim kind.

Neuh, gevraagd of ze wilden ruilen
als ik jou barbie geef mag ik dan spiderman?
Zoiets ja

Ze waren allang blij dat hij het daarna (bijna) niet meer in z'n broek deed op school.
quote:borodini schreef op 04 mei 2010 @ 00:13:

[...]

En daar kom ik tot mijn grote schaamte steeds weer achter.

Na een model Tut ( echt, iedereen zou er iig 1 moeten hebben ) heb ik nu een echte peuter. Inc. driftbuien, liggen in de supermarkt, niet zindelijk worden dus, niet willen eten... man-oh-man, ik word gewoon terug gepakt voor mijn superieure gedrag toen ik alleen Tut nog had...

Enne die broek.. die wordt standaard

En iedereen zou dus minstens 1 Terror moeten hebben, voor de broodnodige bescheidenheid.

Open je nu wel ff een topic over 's nachts zindelijk worden? Kan ik me ook ff uitleven.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Ow, enne, gefeliciteerd natuurlijk.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar

Wat een heerlijk topic voor op de vroege morgen. Zit hardop te lachen achter de pc.

Youkje van bijna 2 wil best af en toe op het potje zitten, maar alleen met zijn kleren aan... Tja, dat heeft dus nog niet zo heel veel nut. Wel zegt hij het nu zo af en toe als het gepoept heeft, joepie! Maar meestal als ik het vraag (omdat ik hem duidelijk ruik) dan roept hij: Neehee!

Succes vandaag Borodini! Hoop dat hij weer lekker op de wc gaat poepen!
Het is zoals het is
Gefeliciteerd Boro! En Terror natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven