Normale lichaamstemperatuur baby?

04-05-2010 13:05 56 berichten
Het kinderdagverblijf van onze tweeling hanteert de strikte regel dat je je kindje op moet komen halen bij een temperatuur van 37.2C. Op zich prima, want zo voorkomen ze kindjes met koorts op het kdv.

Gisteren kreeg ik een telefoontje dat mijn zoontje (4 maanden oud) deze temperatuur had. Hij leek echter prima in orde. Zijn zusje was thuis met een flinke verkoudheid en ik denk dat ze daarom de temperatuur opgemeten hebben.

Vanochtend bij het opstaan had hij 36.6C, na eten en aankleden weer 37.2C. Weer thuisgehouden dus. Ook nu is hij net zo vrolijk als anders en vraag ik me dus af of dit niet zijn normale temperatuur kan zijn.

Weten jullie welke lichaamstemperatuur jullie baby gemiddeld heeft?
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby schommelt tussen 36,5 en 37,5. Wat gek dat je je kind met 37,2 al niet meer mag brengen. Mijne heeft dat zo vaak en dan is ze echt niet ziek.
Wat is zijn normale temperatuur? Ik vind het eerlijk gezegd nogal een vreemde regel, aangezien een temperatuur tussen 36.5 en 37.5 als normaal wordt beschouwd.
nou dan kunnen ze alle kindjes wat laten ophalen. 37.2 is een perfecte temperatuur.
En om op je vraag terug te komen: mijn dochter van 5 maanden heeft een temperatuur die schommelt tussen ongeveer 36.7 en 37.3. Inderdaad, afhankelijk van wat ze heeft gedaan, hoe warm ze heeft gelegen etc.
Mijn baby zit ook nogal snel hoog qua temperatuur. Het is ook nogal een zwetertje. Maar dan is er niks met hem aan de hand hoor.

Raar hoor, dat je ze met 37,2 al niet meer mag brengen. Bij ons KDV is dat met 38.
36,5 en 37,5 is normale temp

subfrebriele temp (verhoging) is tussen de 37,5 en de 38,5 alles daarboven is pas koorts

Dus het kdv is gek!
37.2? Lijkt me een normale temp voor je kindje?

Hier is het vanaf 38.5.
Computer says nooooo
Hier is het ook vanaf 38,5.
Dus je zou je kindje ip moeten kunnen komen brengen tot de 38,5 en alles daar onder moet je je kind mogen brengen.

Je betaalt daar immers voor en kinderen hebben megavaak verhoging en dan voelen ze zich meestal gewoon heel erg ok.
37,2 vind ik ook laag... De temp vd mijne schommelt vaak wel tussen de 36.8 - 37.5

Kdv hanteert hier 38,5 (en wanneer ze heel hangerig en huilerig zijn).
Dat was Zusenzo zegt dus. Mijn dochter heeft met 39,5 nog steeds nergens last van, dus 38,5 is echt peanuts. Voor haar dan. Volgens mij hebben ze mijn dochter zelfs nog nooit getemperatuurd op het kdv. Zolang ze blij is, is het goed.
Weet je zeker dat dat de regel is? Dan zou ik snel een ander KDV zoeken, want zo kun je je kind wel elke dag op gaan halen.
Het is zoals het is
Volgens mij hebben ze daar gewoon geen zin om te werken. Met een grens van 37.2 heb je geen kinderen meer te verzorgen denk ik.
27.2 vind ik echt belachelijk! Bij ons is het vanaf 38.6 of als de baby zich zo ziek voelt dat 't fijner is als baby bij mama is.
quote:tandpasta schreef op 04 mei 2010 @ 13:16:

27.2 vind ik echt belachelijk! Bij ons is het vanaf 38.6 of als de baby zich zo ziek voelt dat 't fijner is als baby bij mama is.27,2 zou ik ook belachelijk vinden Bel dan de ambulance maar meteen.....
Het is zoals het is
klik

Raar kinderdagverblijf, dan heb je dus nauwelijks nog kindjes om te verzorgen overdag. Al is het wel makkelijk geld verdienen...
MILF in the making ;-)
27,2
Oei, jullie geven allemaal het antwoord wat ik al dacht, dat mijn zoontje dus helemaal geen abnormaal hoge temperatuur heeft.

Ze gaan pas sinds 1.5 week naar het kdv en ik had uiteraard wel van de regel van 37.2C gelezen maar wist ik veel (eerste kindjes)...

Nu ben ik bang dat ik straks de halve tijd met 2 perfect gezonde kindjes thuis zit. Overigens kon de regel versoepeld worden na een verklaring van de kinderarts, die laat zegt dat dit zijn normale lichaamstemperatuur is. We moeten het maar in de gaten houden en anders zo´n verklaring gaan regelen....

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
quote:Youk79 schreef op 04 mei 2010 @ 13:17:

[...]

27,2 zou ik ook belachelijk vinden Bel dan de ambulance maar meteen.....27,2 is way beyond ambulance
quote:AlettaJacobs schreef op 04 mei 2010 @ 13:18:

[...]

27,2 is way beyond ambulance Even in de magnetron dan, dat warmt lekker op
Het is zoals het is
quote:gemelitos schreef op 04 mei 2010 @ 13:18:

Overigens kon de regel versoepeld worden na een verklaring van de kinderarts, die laat zegt dat dit zijn normale lichaamstemperatuur is. We moeten het maar in de gaten houden en anders zo´n verklaring gaan regelen....

Bedankt voor de reacties in ieder geval!WTF! Ze zijn echt knettergek daar! (Brabant zeker?)

Vraag dan meteen aan die arts of 'ie uitschrijft dat kinderen tot 38,5 nog prima functioneren.
quote:Youk79 schreef op 04 mei 2010 @ 13:19:

Even in de magnetron dan, dat warmt lekker op
Hier ook, 38 en echt ziek voelen, als een kindje 38 heeft en gewoon lekker speelt, mag hij gewoon blijven. 37,2 is een hele normale, gezonde temperatuur!
Weet je zeker dat het geen type foutje is geweest; 38.2 zou ik normaler vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven