Normale lichaamstemperatuur baby?

04-05-2010 13:05 56 berichten
Het kinderdagverblijf van onze tweeling hanteert de strikte regel dat je je kindje op moet komen halen bij een temperatuur van 37.2C. Op zich prima, want zo voorkomen ze kindjes met koorts op het kdv.

Gisteren kreeg ik een telefoontje dat mijn zoontje (4 maanden oud) deze temperatuur had. Hij leek echter prima in orde. Zijn zusje was thuis met een flinke verkoudheid en ik denk dat ze daarom de temperatuur opgemeten hebben.

Vanochtend bij het opstaan had hij 36.6C, na eten en aankleden weer 37.2C. Weer thuisgehouden dus. Ook nu is hij net zo vrolijk als anders en vraag ik me dus af of dit niet zijn normale temperatuur kan zijn.

Weten jullie welke lichaamstemperatuur jullie baby gemiddeld heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 04 mei 2010 @ 13:17:

[...]

27,2 zou ik ook belachelijk vinden Bel dan de ambulance maar meteen.....*oeps*
De normale lichaamstemperatuur van zoontje schommelt rond de 37,0 en 37,2C. Dan zou hij nooit op een kdv mogen komen dus. Raar...
quote:Ainne schreef op 04 mei 2010 @ 13:51:

[...]

Ligt aan het beleid op de creche. Bij ons mogen ze niet rectaal meten, dus ze gebruiken of een stripje op het hoofd, of een oorthermometer. Rectaal schijnt wel het accuraatst te zijn.

Mmm, hier nog even op voortbordurend... volgens mij geeft een oorthermometer een lagere temp aan dan rectaal, dus misschien vandaar die lage ondergrens die ze aanhouden? 37,2 in het oor is misschien wel 38 rectaal? Oke, ik speculeer hier, maar 't zou zoiets kunnen zijn.

Zoiets bedacht ik me dus ook. Maar ik heb het thuis nagemeten en toen had hij inderdaad 37.2C rectaal. Maar ik ga het zeker navragen.

Ik heb inmiddels al begrepen dat dezelfde regel bij meerdere kinderdagverblijven hier geldt. Dit nav advies van de overheid na de mexicaanse griep. Maar of dat nu nog nodig is?

Ik denk dus dat we binnenkort voor een verklaring bij de kinderarts zitten
quote:gemelitos schreef op 04 mei 2010 @ 13:52:

[...]

Dat was mijn eigen keuze. Ze is een beetje ziekig (al is haar temperatuur ook niet hoger dan 37.6....) en hoest de longen uit haar lijfje. En aangezien het de eerste keer is dat ze ziek is, was ik liever bij haar. Gelukkig kon ik thuiswerken (wel een beetje balen als je net weer een week aan het werk bent na een half jaar verlof).

Snap ik hartstikke goed hoor... :-)... deed ik bij de eerste ook.

Ben inmiddels wel ietsjes makkelijker geworden nu met de tweede.. :-)
quote:gemelitos schreef op 04 mei 2010 @ 14:02:

[...]

Zoiets bedacht ik me dus ook. Maar ik heb het thuis nagemeten en toen had hij inderdaad 37.2C rectaal. Maar ik ga het zeker navragen.

Ik heb inmiddels al begrepen dat dezelfde regel bij meerdere kinderdagverblijven hier geldt. Dit nav advies van de overheid na de mexicaanse griep. Maar of dat nu nog nodig is?

Ik denk dus dat we binnenkort voor een verklaring bij de kinderarts zitten Erg raar. Hier is ook protocol geweest met Mex. griep, maar toen was het boven de 38graden ophalen op advies van de GGD. Normaal is het in principe boven de 38,5, maar men kijkt vooral naar kindje. Soms heeft kind geen koorts maar is ellendig. Zoon heeft ook wel eens koorts gehad, maar mocht toen (na overleg met ons) blijven omdat de koorts niet te hoog was, en hij het prima deed.
Afspraak bij de kinderarts staat voor donderdagochtend!

Ze zullen wel niet echt blij met ons zijn bij het kdv maar we betalen er tenslotte voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven