Wie kent deze baan?
dinsdag 4 mei 2010 om 17:07
dinsdag 4 mei 2010 om 17:31
Zulke probleemoplossers zijn ook bekend als peperdure consultants. En die werken bij grote internationale/internationaal werkende consultancybureaus (PWC, Accenture, BCG, KPMG, Deloitte etc).
Check hun sites voor de eisen die ze aan (nieuwe) medewerkers stellen.
Op welk vakgebied zou je dit willen doen? Wat heb je voor opleiding en vooral wat voor ervaring heb je?
Check hun sites voor de eisen die ze aan (nieuwe) medewerkers stellen.
Op welk vakgebied zou je dit willen doen? Wat heb je voor opleiding en vooral wat voor ervaring heb je?
dinsdag 4 mei 2010 om 17:43
Het komt er misschien een beetje rot uit, maar ik snap de opmerking van Maaswater wel. Het lijkt me duidelijk een functie in de consultancy (waarschijnlijk ga je dit niet vinden in interim-functies). Daarvoor is het wel handig ergens veel kennis van te hebben, anders heeft het bedrijf ook niet zoveel aan een 'probleemoplosser'
Heb je een richting waarin je dit zou willen doen? HR? financieel? IT? Strategisch management?
Heb je een richting waarin je dit zou willen doen? HR? financieel? IT? Strategisch management?
Dat zeg ik....
dinsdag 4 mei 2010 om 17:46
Klein beginnen, als consultant bij een kleine onderneming. En dan daar groeien, van junior, naar medior en senior. En als je dan senior bent kun je s om je heen gaan kijken naar andere consultancy banen (of word je weggekocht)
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
dinsdag 4 mei 2010 om 17:53
Primabella, als interimmer kun je natuurlijk bij verschillende klanten zitten en als het meezit problemen oplossen, maar in mijn beleving ben je dan meer bezig met de winkel draaiende houden, een bestaande/nieuwe functie invullen dan als consultant overvliegen en een 'probleem oplossen'.
Overigens werk ik voor een bedrijf dat probleemoplossers levert als consultant (en heel soms in interim functies.) Waarom schrijf je dat het één voor jou nu niet werkt en het andere wel, maar dat ze wel hetzelfde werk doen? Als interimmer ben je niet per definitie zzp-er, maar kun je gewoon voor dezelfde bedrijven werken. En nee, natuurlijk hoef je niet direct alles te weten, maar je zult toch wel een 'vakgebied' moeten hebben. Je kunt niet alles op kosten van de klant leren
Edit: ook als je als junior begint (Kopieren, koffie halen ) zul je wel een beeld moeten hebben van de richting die je op wilt trouwens. Kan ook algemener zijn, maar elk probleem is wel erg breed.
Overigens werk ik voor een bedrijf dat probleemoplossers levert als consultant (en heel soms in interim functies.) Waarom schrijf je dat het één voor jou nu niet werkt en het andere wel, maar dat ze wel hetzelfde werk doen? Als interimmer ben je niet per definitie zzp-er, maar kun je gewoon voor dezelfde bedrijven werken. En nee, natuurlijk hoef je niet direct alles te weten, maar je zult toch wel een 'vakgebied' moeten hebben. Je kunt niet alles op kosten van de klant leren
Edit: ook als je als junior begint (Kopieren, koffie halen ) zul je wel een beeld moeten hebben van de richting die je op wilt trouwens. Kan ook algemener zijn, maar elk probleem is wel erg breed.
Dat zeg ik....
dinsdag 4 mei 2010 om 17:57
dinsdag 4 mei 2010 om 18:02
Oh zo! Hahahaha, ja het moge duidelijk zijn dat ik de recruitment wereld een, eeneh...eh iets vind waar ik fel tegen ben.
BCG vond/vind ik met name verfrissend bij *wegens herkenbaarheid niet benoemd* deals. Heel onafhankelijk, open en eerlijk en de messen geslepen wanneer dat nodig was. Ik huur ze graag in. Er zijn concurrenten van ze die er werkelijk een afschuwelijke moraal op na houden.
BCG vond/vind ik met name verfrissend bij *wegens herkenbaarheid niet benoemd* deals. Heel onafhankelijk, open en eerlijk en de messen geslepen wanneer dat nodig was. Ik huur ze graag in. Er zijn concurrenten van ze die er werkelijk een afschuwelijke moraal op na houden.
dinsdag 4 mei 2010 om 18:12
Ik dacht ook dat ze weg moest blijven van W&S van deze bedrijven. Leek me nogal lastig bij de sollicitaties Grappig, mijn ervaring met BCG is niet zo positief. Wel als 'sterk merk' om een beslissing erdoor te duwen of rechtvaardiging te krijgen, maar de twee keer dat ik een BCG traject heb meegemaakt was het wel heel erg hoog over (en duur )
Maar goed, we kunnen geen bedrijven aanraden als TO geen beeld heeft van de richting die ze op wil. BCG zou niet mijn eerste idee zijn voor IT-consultancy om maar eens wat te noemen en Ordina niet voor strategisch management advies
Maar goed, we kunnen geen bedrijven aanraden als TO geen beeld heeft van de richting die ze op wil. BCG zou niet mijn eerste idee zijn voor IT-consultancy om maar eens wat te noemen en Ordina niet voor strategisch management advies
Dat zeg ik....