Tweeling! (dl.3)

09-07-2007 23:22 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic! In 2004 zijn we begonnen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en loopt het nog steeds!  Dus, op naar de volgende 700 berichtjes! Dat we nog maar veel leuke verhalen met elkaar mogen delen over onze opgroeiende tweelingen!
Hoi meiden,

Zo K&S zijn gisteren 2 jaar geworden! We vierden het zondag, druk dagje was het. Gisteren hebben we er niets aan gedaan, alleen even naar de Mac met z'n allen.

Bob ging gisterochtend voor het eerst 'wennen' op de basisschool! Hij vond het gelukkig erg leuk! Straks gaat hij weer naar psz, dat duurt nu nog maar even.

Volgende week gaan we naar de Efteling, ben benieuwd hoe hij het vindt. K&S blijven thuis bij man, ik ga met m'n zus en haar dochtertje. Heb er zin in!

Hoe gaat het met de ieniemienies hier?

Jennie
Gefeliciteerd met de mannen Jennie!

Ik kan me wat bij het moe zijn voorstellen, Kaaskopje! Ik kan normaal makkelijk om 6.00 uur op maar nu is t nog donkerrrrrrrrr en 's avonds doe ik ook ff niks anders meer dan hangen want ook al weer vroeg donker! Grrrrrr vindt winter heerlijk maar doe altijd zo weinig!

Hoe gaat t met de hele kleine beebs?????? Zware nachten??? Groeien ze goed??
Hier weer/nog een ziekenboeg. Hoest zelf de longen uit m'n lijf. Kon vanmorgen dan ook niet sporten. Maar mocht van manlief wel even uitslapen. Was ook gebroken na een nacht van 2 uur slaap. De jongens bleven maar hoesten en huilen (ze wisselden het fijn af).

Willen jullie duimen voor een iets betere nacht??

Ga even bankhangen en ja ik moet nog leren en nee ik heb geen zin, gaaaap.

Liefs,

Jennie
En ja hoor er is er weer eentje wakker, het wordt weer zo'n nacht. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik hier geweest ben. Tot nu toe gaat het eigenlijk best goed. Morgen ben ik precies 38 weken zwanger en gister had ik het ineens wel gehad.... Mijn rechterbeen is ongeveer 2x zo dik als de linker, heb veel last van jeuk, slaap slecht en had gister veel last van krampen. Volgens mij komen ze deze week.

Iedereen die al thuis is met de kinderen (in welke leeftijd dan ook); sterkte en veel plezier!
Haaaai! Alweer terug uit Talie... helaas. Coen was vanaf dag 1 ziekjes, koortsig, dwars en wit. Schor, benauwd, vreselijk hoesten. At nauwelijks, wilde niks, alleen hangen en slapen. Toen hij al ruim een week nauwelijks gegeten had, steeds magerder, witter en stiller werd hadden wij het helemaal gehad met de vakantie. Donderdagochtend werd hij ineens wakker werd met flinke koorts eindigde onze vakantie -weer- in het ziekenhuis! Wel aan een prachtige boulevard dit keer, leve de variatie. Rontgenfoto's gemaakt, mannetje aan de prednison en antibiotica, die we met geen mogelijkheid naar binnen kregen. We zouden anders gisteren door zijn gegaan naar Toscane, maar om nog eens een dag verder van huis te gaan leek ons niet slim. En we hadden ook geen zin meer. Dus hebben we vrijdag onze boel ingepakt en zijn we sinds gisteren weer thuis. Coen is dankzij de prednison inmiddels wel opgeknapt en eet weer een beetje. Hij lijkt blij om weer thuis te zijn. Alsof hij ook heimwee had ofzo.

Wel enorm balen voor ons, want we waren echt aan vakantie toe. Waarschijnlijk gaan we woensdag met z'n 2-en een paar dagen naar Engeland en blijven de kids bij opa en oma.

Pfft. Ik vind het leven met twee bijna 3 jarigen soms bijzonder vermoeiend. Alles draait om hen. Moet echt meer ruimte voor mezelf gaan nemen. Beter oppassysteem, sporten, vaker uitgaan samen.

Eerst binnenkort maar weer met Coen naar de kinderarts, hij eet gewoon te slecht en is me te vaak ziek. Het verschil met zijn bolle blozende broertje lijkt steeds groter te worden.

Aaaargh. Burnout, ongeluk, verpeste vakantie, ik vind het even moeilijk om de positivo uit te hangen. Ga even de batterij weer opladen in Good Old England en kom dan snel weer terug.

I'll be back!

Jennie: gaat het weer wat beter met jou en de zieken boeg?
Daar was ik weer eventjes.......

Allereerst veel sterkte aan Leonie, jij hebt wel erg veel voor je kiezen gekregen als ik het allemaal zo lees.......hoop dat je opknapt van je paar daagjes Engeland!

Jennie, voor wat het waard is........ook hier is het hele huis ziek (als in zwaarverkouden) of onderweg. Alleen was ik al gewend aan slapeloze nachten sinds onze prinsesjes thuis zijn, dus dat scheelt weer.

Ik vind het allemaal helemaal geweldig, het zijn fantastische meiden, maar het is af en toe ook allemaal even teveel van het goede hoor..........het is sowieso vreselijk druk ook met onze oudste die sinds 2 weken voor het eerst naar school gaat. Ik heb borstvoeding geprobeerd, maar daar ben ik snel van afgestapt want op die manier had ik helemaal nergens geen tijd meer voor (één van jullie het wel gedaan en volgehouden?) Ben nu maar gaan kolven, dus ze krijgen wel nog steeds moedermelk binnen. En ze groeien goed, aldus de kinderarts waar ze afgelopen vrijdag fluitend door de APK keuring heen zijn gekomen.

Maar goed, het is wennen, erg druk en vermoeiend maar heeeeeerlijk om zo met z'n vijfjes thuis te zijn! Ben benieuwd hoe het bij jou is Aventura....

Monk, kan me voorstellen dat je het zat bent. Wel goed dat je ze zolang 'binnenhoudt'.....altijd beter om nog wat langer bij mams in de buik te blijven zeggen ze..................ben benieuwd. Succes met de laatste loodjes!
Hier is Aventura ook weer eens even. Het is zo DRUK sinds de meiden thuis zijn (nu ruim 3 weken). Uiteraard is het super ze echt te leren kennen, i.p.v. die hapsnap-ziekenhuisbezoekjes. Maar de gebroken nachten vallen me tegen. Ik begin met de laatste voeding rond half 12 's avonds, maar vanwege de sonde van Lotte (helaas heeft ze nog steeds geen gehemelteplaatje, haar mondje was er nog te klein voor) duurt elke voeding anderhalf uur. Dus rond 1 uur in bed en om 3 uur begint een van de meisjes meestal te spoken, terwijl de volgende voeding pas rond 5 uur staat gepland. Overdag is het ook flink druk, eigenlijk ben ik alleen maar bezig met voeden en daartussen een beetje opruimen en als het lukt lekker wandelen (ongelooflijk hoeveel bekijks je dan hebt!). Gelukkig heb ik genoeg dagen hulp gehad van met name moeder en zus. Maar komende week sta ik er de hele week alleen voor... Langzamerhand hebben we wel onze draai gevonden, maar zolang Lotte nog de sonde heeft is het nog niet echt genieten, hoewel ik het echt wel probeer. De tijd gaat zo snel en ze groeien al zo hard. En over een poos ben ik vergeten dat het zo zwaar was, toch?

Afgelopen woensdag moesten Isabel en Lotte voor controle naar de kinderarts. Op zich doen ze het goed, maar helaas toch wat minder goed nieuws; beide meisjes krijgen een echo. Isabel van haar heupjes vanwege haar stuitligging en Lotte van haar hart omdat er een ruis is geconstateerd. Ik blijf positief hoor, hoewel het soms niet meevalt. Ben zelf bij de nacontrole bij de gyn in tranen uitgebarsten omdat het in mijn hoofd nog niet lekker gaat, ben een beetje een control freak en sinds 2 maanden heb ik mijn leventje niet meer onder controle. Daar moet ik even aan wennen en omschakelen. Verder was het geen fijne bevalling (zo zag ik de meisjes pas 3 uur erna) en de dagen erna gingen ook niet goed (schuldgevoel vanwege de problemen van Lotte en die infectie aan de wond) en dat moet ik nog steeds een beetje verwerken. Maar het gaat de goede kant op gelukkig! Deze week heb ik nog een laatste afspraak bij de gyn om te kijken hoe het nu gaat en ook nog eens naar de huisarts, omdat ik misschien een paar uren gezinszorg zal krijgen.

Neus, je moet het bijna nog drukker hebben!

Ik ben sinds de geboorte van de tweeling aan het kolven. Lotte kan vanwege haar schisis sowieso niet aan de borst. Maar ik merk dat de productie steeds minder wordt. Isabel krijgt sinds een paar weken kunstvoeding en ze heeft zoveel honger dat ze sinds een paardagen dat forte-spul krijgt. Vanwege haar achterstand wil ik Lotte graag nog wat langer moedermelk geven, maar het einde is in zicht.

Monky, 38 weken al. Ben ik wel een beetje jaloers op, hoewel het voor jou niet zal meevallen als je het langzamerhand gehad hebt. Als je er klaar voor bent hoop ik voor jou dat je kindjes deze week geboren worden.

Leonie, voor jou zijn het zware tijden. Zo te lezen is het een goed idee om meer tijd voor jezelf te nemen, te beginnen met een paar dagen Engeland.

Jennie, nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je mannetjes. Hopelijk zijn jullie allemaal weer beter.

Ik ga er weer vandoor, het is kolftijd en daarna flesje klaarmaken en al gapende gaan voeden. Gelukkig gaat mijn vriend de nachtvoeding doen, zodat ik een paar uurtjes kan doorhalen hopelijk.
Hier nog steeds ziekenboeg. Heb zelf denk ik bronchites, overmorgen maar ff naar de huisarts.

Bob had vanmorgen z'n 2e wenochtend op school, ging erg goed. Nog drie weken en dan moet ik ook pendelen haha.

Koen en Stef neem ik dan wel mee in een buggy, want ze lopen alle kanten uit hmmm.

Morgen ga ik met Bob naar de Efteling, de boys blijven dan bij man thuis. Z'n nichtje gaat ook mee, gezellig. Hopelijk is het droog.

Aventura, kan me je schuldgevoel wel indenken hoor. Hoop dat de ruis niet ernstig is (heb zelf ook al 33 jaar een ruis, soms groei je er niet overheen, maar kun je toch alles doen!). Heb zelf dat gevoel ook erg gehad na de geboorte van K&S. De bevalling ging bij mij ook niet zo goed, waardoor ik pas na 3 dagen een beetje contact met ze kreeg. Het hechten heeft daardoor wel veel langer geduurd helaas. Kon in het begin alleen maar denken 'door jullie was ik bijna dood'. Gelukkig ging dat gevoel wel snel over hoor. Maar de lol van een tweeling ben ik pas later in gaan zien. Komt misschien wat cru over, zo bedoel ik het niet hoor. Maar een bevalling kan er flink inhakken. Denk aan jezelf meis!

Neus, ook aan het stressen met voedingen, oudste naar school brengen etc! In een ritme komen is lastig en als je dat ritme hebt, dan gaan ze doen waar ze zin in hebben haha.

Leonie, veel sterkte! En alvast veel plezier met z'n tweetjes! Heb je echt even nodig!

Monky, succes!!

Kaaskopje, hoe gaat het daar?

O moet ze van het aanrecht vissen..

Jennie
Hoi allemaal!

Poehhhhh wat een verhalen!

Leonie, wat enorm balen van je vakantie! Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet lekker meer zat! Veel plezier in Engeland iig!

Jennie, balen van de ziekenboeg! Maar heel veel plezier in de Efteling, geniet er lekker van!!!! Zal vast erg leuk zijn met die kids!

Aventura, kan me voorstellen dat het allemaal vermoeiend is hoor, zo in het begin! Spannend ook de echo's. Bij mij had er ook eentje een heupecho maar volgens mij is dat ook een beetje een hype bij het consultatiebureau en krijgen heel veel kinderen dat. Hopelijk komt het allemaal goed. Ik heb trouwens ook een ruis in mijn hart en lijkt ook gewoon helemaal goed te zijn (weet alleen niet hoe lang ik dat al heb...).

Monk, wat goed! Al 38 weken!!!!!!!! Ben erg benieuwd! Succes de laatste weken!!!! Erg, he, die dikke opgezwollen benen!!!!! Maar het gaat echt weg hoor. Ik heb trouwens een half jaar gekolfd, ging ook makkelijker dan voeden.

Hier nog geen echte zieken hoewel ze wel veel hoesten en snotterig worden. Met Age dus bij orthopeed geweest en zooltjes op laten meten. Krijgt nu van die zooltjes in zijn schoenen. Vrijdag ook voor het eerst met hem naar fysio geweest en die geeft wat simpele oefeningen en gaat een aantal weken observeren. Ik natuurlijk wel weer direct in de stress want hij heeft kennelijk een hoge spierspanning in zijn kuiten en zo iets zou evt ook kunnen duiden op een spierziekte maar hoeft helemaal niet. Maar ja, in zo'n geval hoor ik natuurlijk al niets anders meer........ met een dag stress tot gevolg natuurlijk!

Maar goed, we zien wel weer hoe het zal gaan.

Zaterdag met Mare in Duinrell geweest. Ik heb daar in 1993 gewerkt en we hadden een reunie met het personeel van toen. Leuk iedereen weer eens te zien. Had alleen maar Mare meegenomen omdat ik er met twee echt niet zou kunnen kletsen. En vond t wel erg leuk een kind mee te nemen en in een paar attracties te gaan. Maar ze is er nog wel wat jong voor want kon en durfde echt nog bijna nergens in.

Verder ook weer wat drukker op het werk. DAt is wel ff lekker want toch wel erg rustig gehad afgelopen weken. Op zich prima gezien mijn helse fysioschema!

Nou, sterkte allemaal met alles en tot snel!!!!

Groeten,

Sandy
Oh, Leonie, wat een domper! Het mag voor jullie weleens klaar zijn met alle ziektes, pech en stress!!! Kan me voorstellen dat het moeilijk is om positief te blijven als je zo'n rijtje ellende te verstouwen hebt, maar... op naar Engeland!!! Dat moet dan toch echt de bijtankvakantie worden die je zo hard nodig hebt! Is Coen er weer helemaal bovenop? Al naar de kinderarts geweest?

Sandy, hoe is het bij jou? En met Age? Kan me heel goed voorstellen dat je je druk maakt om zo´n opmerking bij de fysio over spierspanning. Word je daar nog voor doorverwezen? Leuk trouwens, zo´n Duinrell reunie! Terug in de tijd!

Aventura, meid, ik heb bewondering voor je. Moet dagelijks een helse klus zijn om te zorgen dat Lotte voldoende voeding binnenkrijgt. Wat moet jij straks tijd overhouden als haar gehemelte gesloten is en ze oed kan drinken! Ik kan me voorstellen dat je niet toekomt aan genieten nu! Is het gelukt met extra gezinszorg? Alle hulp aanpakken die aangeboden wordt! Sterkte, ook met je eigen herstel!

Jennie, hieperdepiep hoeraaah! Jeetjemineetje, wat schiet dat op met die mannen van je!!! Alweer 2!!! Alles bij jullie weer hersteld? Hoe vindt Bob zijn school?

Neus, bij jullie ook een gezellig druk gebeuren zo te lezen! M.b.t. je borstvoedingsvraag: ik heb tot een maand of 11 borstvoeding gegeven. Niet alle voedingen weliswaar (Noah moest 2x per dag prematuurvoeding, Sven gaven we dan meteen ook een flesje ´s avonds, sliep hij lekker van door), maar het merendeel dus wel. Ik vond het, naast gezellig en knus, ook echt tijdbesparend: een kind leg je zó aan de borst, maar een flesje klaarmaken kostte bij mij meer tijd.

Monky...??? Al bevallen???

Hier gaat alles z´n gangetje. hebben na de waterschade van een half jaar geleden alle schade nu hersteld. Veel is vergoed door de verzekering. Meteen ook maar aan het verven geslagen: een aantal klussen waren na de verhuizing schandalig lang blijven liggen. Dus nu zijn de kinderkamertjes eindelijk af, kamer en gangmuren geverfd, ligt er een mooie houten vloer in de woonkamer en zijn alle gaten weer gedicht. Werkperikelen zijn een verhaal apart, kan er hier weinig over zeggen, maar op z´n zachtst gezegd is het een verrassende organisatie waar ik bij ben gaan werken. En dat niet in de positieve zin des woords. Doorslaggevende eye opener was dat de kinderen van de week zeiden: Mam, moet je alweeeeer werken! Jij moet altijd werken en papa nooit!!! (Man werkt fulltime en ik parttime...) Heeft me met de neus op de feiten gedrukt waar mijn prioriteiten horen te liggen... bij thuis... ga dus terugkeren naar mijn oude werk...het gaat al zo snel allemaal... Benthe over een maand naar school, de tweeling die zo groot en grappig aan het worden zijn... daar wil ik echt bewust van blijven genieten...

Noah huilt, ik ga weer aan de slag. Ook ik ga de de komende periode weer wat vaker langskomen hier, beloofd!
Hoi allemaal!

Leuk weer van je te horen, Kaaskopje! Het is zo stil hier!!!!

Lekker dat je huis een beetje 'afgeklust' is! Op een gegeven moment heb je het ook wel gehad natuurlijk met klussen! Hebben de kids een speciaal thema in hun kamer???

Pffff balen van je baan, zeg! Kan je weer zo terug naar je oude werkgever??? Dat is dan wel relaxed zeg! Nou, hou je taai, hoop dat het snel weer rustiger gaat!

Ik kan me voorstellen dat je meer tijd met de kids wilt! Ik moet zeggen, ik heb altijd op m'n werk dat ik denk dat ik echt te weinig tijd heb op mijn werk (32 uur per week) en dat ik echt niet minder wil. Maar thuis vind ik echt dat ik minder zou moeten werken want dan is dat weer zo leuk (om zondag wel weer echt blij te zijn weer naar huis te kunnen). Heb wel aangevraagd of ik het laatste halfjaar voordat ze naar school gaan ouderschapsverlof kan nemen en dan 24 uur kan werken. Heb ik ze toch nog ff lekker thuis!!!! En daarna wil ik kijken of mijn 32 uur met twee vrije middagen kan. Dat is dan wel makkelijk als ze op school zitten! Maar goed, dat zien we over een jaar wel. Ga volgende week nog even op een school kijken en dan gaan we kiezen welke van de twee we nemen.

Ga nu ff lekker in t bad want had mezelf dat al een tijdje beloofd! Tot snel!!!

Sandy
Euhm... thema op de slaapkamer?? Ik was al zo blij dat het fris en vrolijk geverfd is!!

De kamer van Sven en Noah: een muur limegroen, daar komt een donkergroen meegroeibed te staan, andere muur lichtroze, komt een donkerroze meegroeibed te staan, andere twee muren wit. Staat op zich lekker vrolijk.

Kamer van Benthe: twee muren wit, twee muren lichtroze. Bed en kastje: Paars. Bovenste randje van de muren heb ik allemaal stoffen vlinders opgeprikt.

Ja, in principe kan ik weer terug naar oude werkgever: had een half jaar onbetaald verlof opgenomen. Heb de deur nog niet definitief dichtgetrokken, dus weet nog niet waar ik volgende maand werk..

Sinds kort logeert er 1x per twee weken één van de kinderen van zondag op maandag bij oma. Da's echt grappig: met 2 kinderen een stuk meer rust en tijd om dingen te doen, terwijl de 3e heerlijk verwend wordt bij oma! Zo snijdt het mes aan een heleboel kanten!

Ze zijn langzaam aan het toeleven naar hun verjaardagen, komt vooral ook omdat Benthe dan natuurlijk 4 jaar wordt. Kadowens Noah: een echte baby. Tsss... Benthe wil overigens later als ze groot is een drieling. Wilde oorspronkelijk een zesling, maar dat heb ik maar vast uit haar hoofd gepraat!

De dames en heer waren van de week een speelgoedfolder aan het doorbladeren, bleven ze hangen bij teletubbie-poppen. Ik: "Nee, jongens, die krijgen jullie niet, die hebben jullie al." Noah: "Maar als Poo (schrijf je dat zo??) dood is, krijgen we wel een nieuwe, toch?" Sven: "Dan is hij nu dood, Noah, dan krijgen we een nu een nieuwe." Slimmerik!

Wat een goed vooruitzicht, Sandy, je ouderschapsverlof! Je weet wel dat het ouderschapsverlof dubbel is als je een tweeling hebt, hè! Ik heb alles al opgemaakt helaas. Heb 3 jaar lang 28 uur gewerkt ipv 36. En ben daarna definitief teruggegaan naar 28 uur. Kaaskopman heeft alles nog staan, dus we hebben straks gelukkig nog wel wat speling als alle kinderen op school zitten.

Hoe is 't met de andere dames? Druk?!
He!

Maar dat zijn leuke kleuren toch, Kaaskopje? Leuk idee twee verschillende kanten van de kamer een eigen kleur! Hebben ze een jongens en een meisjeskant!

Wat ideaal hoe jij het geregeld hebt op je werk! En heb je dat ook zo naar je oude werkgever gecommuniceerd? Dat je een andere baan had maar het een half jaar aan wilde kijken? Ideaal! Dan zou ik echt zo eens iets anders uittesten!

Ha, moet je nagaan dat jij het al relaxed vindt als je er 'maar' twee hebt! Pfffff! Maar ik kan het me wel voorstellen hoor! Mensen met 1 kind vinden het ook altijd druk maar ik vind het echt superrelaxed als ik er eentje heb uitbesteed!

Geinig he? Hoe ze naar hun verjaardag kijken? Ik zeg nu vaak als ze iets zien en zeggen dat ze het willen hebben dat ze het voor hun verjaardag kunnen krijgen. Nu is het met alles: 'ik wil datendat voor mijn verjaardag hebben'. En nu heb je ook van die dikke boekjes van de speelgoedwinkels......... dan willen ze veel. Maar grootste wens voor Mare is heel veel poppen en voor Age is dat een hijskraan (een grote).

Wij zijn nu met Age druk bij de fysio bezig. Hij begint nu wat te doen wat hij moet doen. In het begin was hij mn geinteresseerd in het speelgoed dat daar ligt! Mare neem ik ook mee en die doet dan aardig mee of speelt heel lief. Age heeft nu ook steunzooltjes in zijn schoenen (moest direct een maat groter kopen... grrrrrr) en dat gaat vrij aardig. Hij moet er wel aan wennen en doordat hij zijn voet waarschijnlijk gekneusd heeft oid (het is iig niet gebroken, maar wat dan wel????) loopt ie nu helemaal wat moelijk. Maar goed, het gaat dan wellicht de goede kant op!

Verder gebeurt hier weinig spectaculairs. Afgelopen weekend reunie gehad van de camping waar ik vroeger met mijn ouders kwam. Ook altijd leuk!

haha en weten jullie nog dat ik lang geleden schreef dat ik een advertentie wilde zetten om moeders en kids in de buurt te leren kennen? Kwam er steeds niet van en heb ik nu via Hyves gedaan! Heb 1 reactie en nb van een moeder van de creche! Uit de groep van Age en Mare! Nu zie je maar! Je kent wel veel mensen maar spreekt eigenlijk niet af maar er zijn er dus wel degelijk meer die het leuk vinden om af te spreken! Ben benieuwd verder! Vindt het wel geinig eigenlijk! Zitten jullie ook op hyves????

Volgens mij mag ik maar max een half jaar ouderschapsverlof achter elkaar opnemen, Kaaskopje. Dus dan heb ik genoeg aan de tijd van 1 kind.... Kan ik een andere keer nog kiezen om op te nemen zodat ik kids uit school kan halen???? Of zoals een collega om gewoon 3 maanden vrij te zijn als kids op school zitten.......... aaaaaaaahhhh dat zou lekker zijn maar helaas financieel niet te doen!!!!!

Nou tot horens!

Doei,

Sandy
Sorry even druk hier, morgen tentamen, Bob wordt zaterdag 4 en hij moet wennen wennen op de basisschool, afscheid psz etc etc.

Kom later weer even bijkletsen!

Jennie
Soms kom ik op een topic terecht, dat mijn hele brave, veilige, gelukkige leventje door elkaar schudt.

Ergens in Nederland is een moeder, is een gezinnetje zich aan het voorbereiden op een afscheid van hun zoontje dat bijna net zo oud is als mijn kinderen. Hoe kan het, hoe is het mogelijk, hoe is het te dragen? Het kan niet. Het mag niet.

En dan loop ik naar boven en zie ik mijn eigen kinderen veilig, zich van geen pijn en verdriet bewust, opgerold in hun bedjes liggen, met vredige, ontspannen gezichtjes. Wat een onmetelijke rijkdom, wat een enorm geluk. Maar wat is het allemaal relatief en betrekkelijk, hoe vluchtig kan het allemaal zijn...

Steeds vaker neem ik me voor om zoveel mogelijk van het hier en nu te genieten, om alle leuke, grappige, gezellige, vanzelfsprekende momentjes te koesteren. Hier en nu gebeurt het. Niet in de toekomst, straks of later, maar nu, op dit moment...
Oef Kaaskopje! Ik word ook altijd helemaal ellendig als ik dat soort dingen lees of hoor! Viel me eerst nooi zo heel erg op maar sinds ik zelf kinderen heb, kan ik er nachten van wakker liggen. Je hebt echt geen groter bezit dan je lieve gezonde kindjes die lekker in hun bedje liggen! Of die je de hele dag bezighouden, elkaar pesten, jammeren etc! Ik kan dan ook wel boos worden maar nooit lang want ben blij dat ik ze gezond en wel bij me heb!!!!!

Jenny suc6 met je tentamen!!!! Of je hebt m waarschijnlijk al gehad!

Hier alles goed, beetje druk want druk op werk, zeer veel fysioafspraken en vier zaterdag mijn verjaardag (ben 10-10 jarig).

Doei,

Sandy
Met betrekking tot mijn werk: ik heb bij mijn werkgever een half jaar onbetaald verlof opgenomen om uit te proberen of een leidinggevende baan bij me zou passen. Werkgever is dus op de hoogte van het feit dat ik een half jaar elders werk. Zeker achteraf bezien was dit een heel gelukkige greep. Ben er nu echt blij om dat ik onbetaald verlof opgenomen heb ipv mijn ontslag in te dienen!

Jennie, heeft Bob een gezellige verjaardag gehad? En nu "echt" naar school! Wat een mijlpaal toch, hè!!! Vindt hij het leuk?

Benthe heeft afgelopen vrijdag een ochtendje gewend op school. Ik belde haar tussen de middag vanaf het werk, en ze galmde enthousiast door de telefoon: "Mam, het was HARTSTIKKE leuk op school!" Echt een pak van mijn hart! Over een maandje is het voor haar ook zover, dan is ze 4. Volgens mij krijgt je hele week dan ineens een andere planning, draait alles om school heen! Ben benieuwd! Sven vond er trouwens niks aan, is meegeweest met wegbrengen, vond de jongens op school eng en wilde nog heéééél lang op het kinderdagverblijf blijven. No problem!

Sandy, een hele gezellige verjaardag gewenst woensdag!
Hoi!

Sandy, alvast van harte, je bent samen met mijn broer jarig! Ik heb net even jullie verhalen bijgelezen. Leuk Sandy, dat een andere tweelingmoeder hebt gevonden via Hyves. Ik ken het, maar zit niet op Hyves.

En Kaaskopje, weet je al wat je doet, ga je terug naar je ouder werkgever? Wel fijn dat je die mogelijk nog hebt. En goed dat je besloten hebt bewust te genieten van je kids. Zoals je zegt: het is een enorme rijkdom.

Nog een week dan en dan zijn Coen en Nick alweer drie. DRIE! Ineens zijn we weer een andere fase ingegaan. Die van hele verhalen "enne-enne-enne-en toen deed hij heel gek en deed hij gillen en hard schreeuwen en dat is niet zo netjes hoor- enne-enne" en... sinds kort ook brutaal gedrag. Shocking! Mijn beestjes die ineens boos naar me roepen "WEG JIJ!" In hun groep op het kinderdagverblijf zitten een paar brutaaltjes en dan slepen ze elkaar mee natuurlijk. Ik vind het lastig om mee om te gaan. Negeren? Op de gang zetten? Hebben jullie dat ook en wat doe je ermee?

Met mij alles goed. Ik ben weer volledig aan het werk (8 uur per dag, drie dagen per week) en houd dat goed vol. Moet nog wel aan mijn nek/rug denken en mijn vingers blijven waarschijnlijk altijd wat stijf. Maar al met al ben ik goed en snel hersteld. Heb ook weer zin om leuke dingen te doen. Ga binnenkort sporten en we gaan meer oppas regelen zodat we vaker uit kunnen. Ik voel me best goed! Engeland was heerlijk, even bijtanken, uitslapen en in de pub eten, zalig!

Morgen met Coen naar de kno-arts. De kinderarts vermoed dat zijn amandelen chronisch ontstoken zijn, waardoor hij zo kwakkelig (al een half jaar!) is en steeds minder goed gaat eten. Het valt me op dat hij ook heel luid slikt -kloenk!- maar als je vraagt of hij pijn in zijn keel heeft zegt hij nee. Ik hoop dat zijn amandelen er snel uit kunnen, volgens de kinderarts krijg je dan vaak een ander kind terug. Maar ik denk dat ik deze maar houd, ik heb 'm al 3 jaar. Ook al is het soms een rare snuiter, ik houd van 'm.

Tot snel!
Heeej! Leuk weer wat van je te horen, Leonie! Klinkt positief allemaal! Eten in een pub, hmmm... wilikook!!!

Hoop dat Coen net zo opknapt van amandelen knippen als Noah 1,5 jaar geleden van buisjes plaatsen. Zal voor de zekerheid nog eens checken of wìj dan wel het goede kind meegekregen hebben, maar mèn, wat een ander kind kregen we terug! Vrolijk, blij, gezellig, ondernemend! (En wat konden wij na die tijd door gaan slapen!!!)

Verder een heel opgelucht gevoel nu ik de knoop doorgehakt heb om terug te keren naar mijn oude werk. Ik wil lekker genieten van de kleintjes! Net zoals vandaag: met zus naar IKEA geweest (tophit nr. 1 bij de kinders), daarna naar de Ark van Noach die in Rotterdam ligt. Keken hun ogen uit naar al die dieren, en verslonden ademloos de tekenfimpjes over de zondvloed. ("Wie is die meneer mama?")

Hier trouwens ook veel strijd en stoute dwarse peuters. Noah spant de kroon. "Boah, wil je pap?" "Nee, een boterham." "OK, dan krijg je een boterham" "Nee, ik wil pap, mama"...

21, 22, 23, ....
Hoi!

Ik heb het nog steeds zooo druk. Maar langzamerhand begint het een beetje te lopen, Isabel en Lotte krijgen een ritme (en zitten sinds een week op 6 voedingen en slapen van ongeveer half 1 tot 7, hoera!) en ik heb sinds anderhalve week een thuiszorghulp die wat werk uit handen neemt. Maar nog steeds tijdgebrek...

Volgende week wordt het plaatje voor Lottes gehemelte eindelijk opgemeten. Over 3 weken horen we of haar drinken goed genoeg is of dat ze een andere (langdurige) sonde moet krijgen, een peg-sonde (deze gaat via de buikwand), dus de zorgjes zijn nog lang niet voorbij. Gelukkig groeien de meiden goed, Isabel is nu ongeveer 4000 gram en Lotte bijna 3000. Ze zijn alweer ruim 11 weken oud.

Tot snel!
Ik was benieuwd hoe het met Monky ging en heb even op het Oktober 2007-topic gespiekt. Haar kindjes zijn inmiddels geboren...
He allemaal!

Leuk dat jullie er weer zijn Leonie en Aventura! Klinkt idd chillen die pub! Ik wil ook hoor! Oef en Aventura, het komt me allemaal bekend voor! Vond het ook heerlijk om van 1 tot 7 te kunnen slapen.... moet ik nu niet meer aan denken! hahahaha!

Gisteren met m'n verjaardag naar Blijdorp geweest met kids! Was erg leuk maar volgens mij vonden ze alles eromheen (speeldingen!) leuker dan de dieren! hahahaha!

He Kaaskopje, was jij toevallig in Blijdorp gisteren? Moet er hele tijd aan denken vandaar dat ik nu ff gauw inlog vana'f m'n werk! Zag een moeder met Duo Urban Jungle met voorstoeltje en drie bijna even grote kindjes.... zit de hele tijd te denken dat jij dat wellicht was want volgens mij had je Blijdorpabonnement, toch? Hoor het wel weer! Zou wel geinig zijn!

Ga weer snel wat doen!

Groeten,

Sandy
Hahaha, oh, lachen zeg, dan heb je me inderdaad gezien!!! Nou ja zeg, 16 miljoen mensen in Nederland, en dan loop je samen in dezelfde dierentuin!!! Jammer dat ik jou en de kinderen niet heb gezien, ben nu echt héél erg nieuwsgierig!!!

Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Was heerlijk weer gisteren om naar de dierentuin te gaan!

Ik neem als ik alleen op stap ga met ze, inderdaad nog steeds de 'drielingwagen' mee, dan ben ik een stuk mobieler. Zeker als de koppen dwars gaan, want dan kom ik met drie kinderen net een hand tekort! Al moet ik zeggen, gisteren waren het schaapjes!

Goed om weer wat van je te horen, Aventura! Wat een kleintje is Lotte trouwens! Sven en Noah scheelden bij de geboorte ook een kilo, ik kan me nog herinneren dat Noahals een veertje voelde als ik vlak daarvoor Sven had opgetild. Duurt het voeden bij Lotte nog steeds zo lang? Gaat het sneller als het plaatje straks geplaatst is?

Korte nachten, brr... wil ook niet meer terug. Al moet ik zeggen dat ze de laatste tijd geregeld van zich laten horen 's nachts. "Mama, er was een beer in de kamer en hij ging bij Sven in de muur" en meer van dat soort verhalen. Ze dromen veel de laatste tijd.

Morgen Benthe weer een wendagje op school. Die dappere dodo beklaagde zich vanavond dat het veels te kort was, een ochtendje. "Maar dat wil jij niet, hè, mama, dat ik langer ga, want dan ga je me zo missen de hele dag."

De jongste dame heeft deze week ergens een vloek opgepikt, die ze er op onverwachte momenten uitflapt. Hartgrondig, luid en foutloos. Gedrieën kwamen ze tot de concusie dat een invalleidster op het kinderdagverblijf het had gezegd. Kleine potjes...
Hahahaha Kaaskopje! Dat is idd heel toevallig! Jammer dat ik je toch niet heb aangesproken! Zat te twijffelen of ik dat zou doen, maar vond t weer zo raar en vond het wel heel toevallig als je het idd was! En had ook wat haast want was net met 1 kind op zoek naar een toilet! Vandaar dat je mij ook niet kon herkennen want leek net een 'gewone moeder met eenling'. Had je me wel met beiden gezien had je me wel moeten herkennen wat Age en Mare waren geen schaapjes dus liep de hele tijd hun naam te roepen etc.... Maarre wat mij betreft gaan we nog steeds een keer afspreken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven