Tweeling! (dl.3)

09-07-2007 23:22 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic! In 2004 zijn we begonnen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en loopt het nog steeds!  Dus, op naar de volgende 700 berichtjes! Dat we nog maar veel leuke verhalen met elkaar mogen delen over onze opgroeiende tweelingen!
Vind het echt héél komisch!!!!
Nou ja zeg! Noah plast ineens weer in haar broek! En geen ongelukjes, maar volgens mij expres! Hele sloten tegelijk. In de tuin, in de winkel, in de badkamer! "Nou, dan gaan we je maar weer een luier aandoen" zei ik na de 3e x. Ik geloof dat ik haar een groter plezier kon doen.

Volgende week op herfstvakantie, heerlijk! Ik hoop dat het weer zo blijft. En dan de bossen afstruinen voor onze 'herfsttafel'. Dat is een hilarisch gebeuren hier. Vol overgave worden de meest afzichtelijke beschimmelde blaadjes, schillen van kastanjes, takjes, etc. in jaszakken gepropt voor de tafel. 's Avonds haal ik alles uit hun jaszakken en kan het dan niet over mijn hart verkrijgen alles weg te gooien. Dus hup... ook maar erbij!
Stil hier! Iedereen vast druk bezig!

Ben benieuwd wat jullie kinderen voor hun 3e verjaardag gekregen hebben of nog gaan krijgen! Zelf heb ik voor Noah en Sven het zwarte ridderkasteel van duplo in huis gehaald. Vorig jaar het prinsessenkasteel, dit jaar het ridderkasteel; dan is het evenwicht weer hersteld! Ben nog druk aan het verzinnen over andere kadootjes!

Maar eerst over 2 dagen nog een weekje weg. heb er echt veel zin in, hopen maar dat het weer een beetje meewerkt!

Groetjes!
Hoi!

Kaaskopje, als je dit nog leest: een hele fijne vakantie, lekker hoor! Grappig dat Sandy je gezien heeft in Blijdorp, wat een kleine wereld toch.

Hier hebben we afgelopen dinsdag de derde verjaardag van de heertjes gevierd. Zo leuk en wat een verschil met vorig jaar! Ze waren zich helemaal bewust van het feit dat ze jarig waren en al die cadeautjes en het opgewonden OOOO-HOH! bij ieder cadeautje dat ze uitpakten... echt lief. Ze kregen (samen) een Lego Bob de Bouwer werkplaats, waarbij Scoop direct door Nick ingepikt werd en Coen het 'maar' met Lifty moest doen. Die goedzak vindt dat allemaal best, want 'Niekie is mijn vriend, mama'. Verder: dvd's, boeken, klei, schilderspul, auto's, helicopter met heus geluid, Spidermans... you name it. De tafel bulkte van het speelgoed, wat een overkill eigenlijk, heb maar een deel opgeborgen voor later. Vandaag hebben ze getracteerd op het kdv, ik heb een grabbelton gemaakt met kleine cadeautjes en daarnaast een gezonde snack. Een groot succes!

Vloeken! Bij ons gebeurde dat een tijdje geleden ineens ook. Ze hebben geen idee wat ze zeggen en ik het het eerst geschokt verboden en later volkomen genegeerd. Inmiddels lijkt het uit hun vocabulaire verdwenen. Hoewel Coen, opvoedkundig als hij is, ons af en toe ineens duidelijk maakt wat je wel en niet mag zeggen. En wat wel en niet Pataal (brutaal) is. En nu alleen nog vloekt onder het mom van opvoedkundig bezig zijn: "PIEP mag je niet zeggen, he?." Geen reactie. PIEP mag je ECHT niet zeggen! Mamma! PIEP mag je niet zeggen toch?

En zo heeft hij het lekker toch een paar keer gezegd!

Later!
He hallo allemaal!

Prettige vakantie Kaaskopje! Je bent inmiddels al weg en hopelijk volop aan het genieten! Tot op heden heerlijk weer volgens mij! Waar ben je naartoe??

Nog gefeliciteerd met de jongens, Leonie! Wat een goed idee voor de creche! Dat ga ik ook doen!!!! Had nog niks bedacht en het is hier ook al over een week! Heb ook geen tijd om iets leuks te maken want m'n vriend moet nog ff van donderdag tot en met zaterdag naar de Ardennen voor zijn werk..... en we vieren verjaardag van de kids zondag........ lekker dus want ik moet natuurlijk gewoon tot en met donderdag werken! Alle boodschappen dus in m'n up doen! Grrrrrrrrrr! Maar dit is dus superidee! Had je een leuke bak gemaakt en daar precies genoeg dingen in gedaan? Of te veel zodat ook die laatste nog wat te kiezen had???? Wat had je er voor dingen in gedaan??????

Wij hebben ook al de Bob de Bouwer werkplaats van Duplo gekocht (voor Age) en voor Mare een babypop (zij zegt de heletijd 'Mare wil heel veel babies voor jaardag'). Verder kopen we zelf waarschijnlijk niks want kan echt niet genoeg bedenken. Ze krijgen van m'n ouders waarschijnlijk poppenwagen en duplo graafmachine, m'n schoonouders keukentje en verder lijkt mij dat plastic fruit, stempels etc wel leuk.... Vind t echt moeilijk om wat te bedenken! M'n vader gaat trouwens een babystapelbed maken! Hadden Noah en Benthe nou trouwens een tweelingwandelwagen??? Dat vond ik eigenlijk ook wel weer toepasselijk om dat te geven.

Hoe hebben jullie het gevierd/vieren jullie het? Wij doen zondag van 11 tot 17 uur voor vrienden en familie (heb van mijn verjaardag geleerd dat ik het vooral niet van 10 tot 22 uur moet doen want wat een karwei met eten!) en maandag (als ze echt jarig zijn) vraag ik een paar kinderen van de creche en komen 's avonds mijn ouders eten. Vind t ook wel leuk een soort kinderfeestje! Wilde dat al twee jaar geleden doen maar toen vonden ze dat waarschijnlijk niks. Nu ben ik dus ook benieuwd! Vind t zelf iig wel gezellig!

Nou, ik ga ff chillen bij Gooise Vrouwen (oei!) dus tot later!
hallo allemaal,

wat leuk om weer even bij te lezen hoe het met jullie gaat. Heb echt maanden niet op het forum gezeten, dus ehh... heb ook niet alles gelezen hoor. Het was trouwens wel weer even zoeken om het topic te vinden, site was weer anders dan ik de laatste keer gezien had. Hier gaat ie goed. Roos en Tim zijn inmiddels 2jr en 8maanden en volop alive and kicking. Roos is een moedertypetjes (kom maar liefie, goedzo schatje, ahhh wat kan jij dat goed) en Tim wil bij elk leeg bordje dat we allemaal heel hard voor hem klappen (wat we natuurlijk ook allemaal braaf doen) en Roos is erg ondernemend, maar Tim verklapt alles dus dat werkt weer prettig. Slaan ze bij jullie ook regelmatig elkaars hersenen in? Laatst had de oppas vreselijk gelachen. Tim deed iets wat niet mocht, Roos zag het en zei: 'nee Tim, dat mag niet, gvd' Het kwam er ook zo oprecht uit, dat de oppas in de lach schoot. Jahaa, zijn dat mijn kinderen? ik moest ook erg lachen hoor toen ik het hoorde.

Ik ga maar weer 's, groeten aan een ieder en tot horens.
He, Fluffie! Leuk wat van je te horen! In mijn beleving waren jouw kinderen véél jonger dan de mijne, maar 't scheelt eigenlijk bijna niets! Ook al van die ondeugende boeven! Om maar aan te sluiten op het gvd verhaal: vanmiddag zei Sven in een winkel knoerthard "gvd!" (maar dan de volledige uitspraak!). Ik zat toevallig op mijn knieën voor hem en zei vermanend: "Nou ja, Sven!", waarop hij met zijn handje over mijn wang streek en zei: "Een beetje gvd, lieverd".

Tssss....

Sandy, gefeliciteerd! Hoe is de verjaardag vandaag verlopen? Wat gaat het hard, hè! Leuk idee om een paar kinderen van de crèche uit te nodigen!

Wij hebben dit weekend de resterende aankopen ingeslagen. Gewoon met alledrie de kinders erbij de spullen gekocht,en dan nog hebben ze geen flauw benul wat ze krijgen!

Inderdaad leuk idee, Leonie, zo'n grabbeltonnetje. ik ga het ook onthouden! Maar eerst neemt Benthe donderdag afscheid van het kdv. Het weekend vieren we de verjaardag van alledrie de kinderen (de verjaardag van de tweeling viel precies in het weekend, Benthe 3 dagen erna; de keus was dus snel gemaakt!), en dan de donderdag erop wéér trakteren op het kdv ivm de verjaardag van Sven en Noah!

De vakantie was trouwens heerlijk. Middenin de bossen, lekker weer, dus veel gefietst en lekker gewandeld. De kinderen voor het eerst in eenpersoonsbedden geslapen: slechts 2 keer is er een kind uitgevallen, viel me reuze mee. (Je zou zeggen: scheelt bagage - campingbedjes - maar op de één of andere manier zat de auto gewoon weer tjokvol!)

Euh.... over de meetingplannen... zullen we toch nog ens een poging wagen? Voorkeur voor het weekend of doordeweeks?

Groetjes!
Hoi allemaal!

Heb dagenlang geprobeerd op het forum gekomen, maar ze lieten me gewoon niet toe! Een beeeetje gvd dan... die is geniaal zeg! Tis toch verbazingwekkend wat je kleintjes ineens uit hun mondjes laten rollen. Zo antwoordt Nick regelmatig: 'nu even niet, daar ben ik te druk voor'. Het 'Stoute mama' heeft ook z'n entree gedaan inmiddels.

Sandy: van harte met Age en Mare! Was het een leuke verjaardag en viel de grabbelton in de smaak?

Kaaskopje: jij bent je vast aan het voorbereiding op een 3-voudige verjaardag. Leuk!

Afgelopen dinsdag is Coen geopereerd aan zijn neus- en keelamandelen. Ik zag er vreselijk tegenop. Voelde me slecht, alsof ik hem erin luisde ofzo. Snif. Softie, ikke? We hebben hem zo goed en eerlijk mogelijk voorbereid, hij was ook heel rustig. Aleen na de ingreep hoor je je kind uit de narcose ontwaken met een krijs en 'maaaammaaaaaaa'. Dan wordt je bloedje in een rolstoel naar de kamer gereden en mag je erachteraan. Hij was helemaal de weg kwijt en had natuurlijk pijn. Ik moest hem stevig vasthouden anders was 'ie zo het ziekenhuis uitgerend. Na en tijdje huilen 'ik wil naar huis mama', ging hij slapen, drinken en ijs eten. Na een halve dag mocht hij mee naar huis. Die nacht had hij een paar flinke nachtmerries. Inmiddels gaat het erg goed met hem. Het is echt een bikkel, zeurt niet, huilt niet. Ik hoop maar dat hij nu minder vaak ziek is!

Later!
Nog van harte met Age en Mare!

Hoe is het met Coen?

Sorry dat ik zo'n tijd niet geweest ben, maar het is hier chaos hihi.

Tentamen is ws kwijt?? Ik wacht dus nog op de uitslag. Hopelijk hoor ik deze week meer...

K&S zijn niet meer te hanteren. Zeg maar nee we zijn twee. Echt vreselijk.

We zitten in de verhuizing, jemig wat een stress. Op de dag van de verhuizing heb ik ook geen oppas voor K&S. Dus ik ga maar een paar uur wandelen (duim voor droog weer) en ik kan dus niet helpen, baaaaaal.

En ik heb een nieuwe baan. Geef nu twee ochtenden Nederlands op een middelbare school Meeeeen wat een gedoe met oppas regelen, heen en weer rijden etc etc. Bah.

Bob doet het wel lekker op de bassisschool nu. Hij huilt niet meer .

Dat was het even in een notendopje. Ben beetje (boel) gestrest, dus hopelijk kom ik binnenkort weer vaker en gezelliger buurten. Volgende week gaat m'n internet er twee weken (als het goed is) af.

Dikke zoen.

Jennie
Ben ik een hééél erg ontaarde moeder??? Ik heb gisteren voor het eerst Benthe van school gehaald en kon niet eens de juiste ingang van school vinden. Moest Kaaskopman bellen waar ik moest staan wachten ...

Nou ja, dat krijg je ervan als je alle wendagen op je eigen vrije dagen afspreekt, Kaaskopman!!! Ik weet nu nog niet eens wie de juf is!!!!

Jaja... Benthe is dus voor het echie naar school inmiddels! Ik moet de komende weken nog e.e.a. uitdokteren m.b.t. school, maar het belangrijkste is: ze vind het geweldig leuk. Komt elke dag blij thuis dat ze alwéér geverfd heeft. En in de poppenhoek Mega Mindy (?) gespeeld heeft... Sjonge, moet er echt heel erg aan wennen dat ze niet meer alle dagen om me heen is. Word er weemoedig van: die tijd komt noooooit meer terug, vanaf nu moet ze tot ze volwassen is altijd naar school..... slik... Leve de vakanties!

En Sven en Noah zijn gepromoveerd tot 3 jarigen. Bedolven onder de kado's allemaal! Gelukkig heb ik die nog een jaartje voor mezelf voor ik ze met de juf moet delen!

En ik... nog een week bij mijn huidige werk en dan terug naar mijn oude werk. Ik hoop dat de kinderen ervan profiteren en ze me weer vaker zien!

Is Coen weer helemaal opgeknapt, Leonie? Wie weet is het nèt het zetje dat hij nodig heeft! Gemene ingreep, amandelen knippen!

Jennie, succes met alles, je baan, het inpakken, het verhuizen! !!!Het wordt vanzelf weer een keer rustig, echt waar (zei ik in die tijd tegen mezelf. Nou ja, uiteindelijk wordt het ook echt steeds rustiger, hoe ouder ze worden!)

Bij de anderen alles ook o.k.? Fijn weekend, groetjes!
He allemaal!

Hier ben ik ook weer een keer! Heb dus nog steeds m'n computer niet terug/nog geen nieuwe. Lijkt er op dat hij dus niet meer te maken is, er wordt nu geprobeerd toch nog onze foto's te redden (ik had dus ruim een jaar geen backup gemaakt......)..... echt verschrikkelijk irritant en ik zit natuurlijk enorm over die foto's in!

Ik heb net de verhalen gelezen, hoop dat ik niet te veel vergeet!

Leonie, ik hoop dat Coen weer helemaal fit is! Wat hoor ik dat toch vaak de laatste tijd over die amandeloperaties!

Jeetje Jenny, is je tentamen al gevonden? Succes met de verhuizing!

Wat goed dat de kids in een gewoon bed konden slapen Kaaskopje! Dat lijkt me superrelaxed om geen campingbedjes mee te nemen! Hahahaha, mooi verhaal bij die school! Ik kom ook altijd tijd te kort om me overal in te verdiepen en bij te zijn! Laatste tijd merk ik dat helemaal, 4 dagen werken is gewoon te veel als je ook bij dingen wil zijn! Ik moet zelf dus nog steeds 3 keer per week naar fysio waardoor ik altijd te laat op mijn werk kom. Op zich prima. Maar uiteraard ook af en toe bezoekje aan orthopeed, tandarts etc en Age dus ook twee keer per week naar fysio (waarvan 1 keer op mijn vrije dag en andere keer op vrije dag van Marcel) maar nu wil ik ook dat hij logopedie ga doen (hij praat echt minder goed dan Mare, vond ik zelf al en toen zei kinderfysio het ook nog en had ik het er met mijn collega over en haar was het ook al opgevallen...... nou dan moet ik dus een afspraak daar)! Dat is dus ongeveer niet te doen om daar een afspraak voor te maken want moet mare dan bij mijn zeer druk bezette moeder brengen en wil het zelf niet ook nog in werktijd en logopediste lijkt toch echt liever geen dan wel een afspraak te willen maken en dus al helemaal niet mee te werken om het in mijn schema te passen. aaaaah daarnaast een paar keer wat 's avonds en 's morgens vroeg wat van mijn werk, nou dan kom je dus echt wel tijd te kort!

Ha! Even geklaag over mijn te drukke afgelopen weken! Goed, snap je dus helemaal Kaaskopje, dat je de ingang niet vond!

Ik wil trouwens echt graag nog afspreken! Mail mij maar op sandymarcel@hetnet.nl . Kan ook niet meer in mijn hotmail want weet m'n wachtwoord niet meer....... en heb het mailadres al zo lang dat ik ook de geheime vraag voor als je het wachtwoord vergeten bent niet meer kan beantwoorden..... aaaaaaah! Mochten jullie dus al gemaild hebben, kan ik het dus niet lezen!

Hier eigenlijk alles goed. Kids zijn in goede hum, pesten elkaar nog wel maar durf het niet hardop te zeggen maar het lijkt er op dat ze wat leuker met elkaar gaan spelen en minder klieren....... Verder merk ik echt dat ze zo snel groot worden! Ik kan me het gevoel voorstellen dat als ze eenmaal op school zitten er toch een fase afgesloten is! Ik zit nu te twijffelen (huh? weet ff niet meer hoe ik dit spel? Of toch ei???) of ik zsm 24 uur ga werken of dat ik de laatste maanden voordat ze naar school gaan een half jaar ouderschapsverlof (1 dag pw) op zal nemen.

Nou ja we zien t wel weer! Hoop snel wat van jullie te horen dat we elkaar eindelijk eens gaan zien!

Ik ga ff gauw nog gooische vrouwen kijken! haha!

Doei,

Sandy
Even kort...

Cijfer terecht: 6.0

Baan is leuk maar erg zwaar.

Verhuizing is heftig.

Koen is gisteren enorm gevallen, we moesten naar ha post. Wekadvies, dus slechte nacht.

Stef en Bob zijn tegenwoordig om vijf uur al wakker. BAH. Voordeel is wel dat K&S nu 's middags weer slapen haha. Maar ja, dat is ook maar van korte duur.

Kaaskopje haha ja ik kan me dat wel voorstellen! Maar lekker dat het goed gaat op school. Met Bob gaat het nu ook goed. Sinds deze week gaat hij ook 's middags (lekkerrrrr).

Hoe is het met Coen?

Jee Sandy wat een heen en weer gedoe, stressen zeg. Vervelend he dat je je tijd zo moet verdelen, alleen maar rennen...Nou kaaskopje zegt dat het rustiger wordt haha.

Tot later,

Jennie
quote:Sandyx2 schreef op 11 november 2007 @ 20:57:

Hier ben ik ook weer een keer! Heb dus nog steeds m'n computer niet terug/nog geen nieuwe. Lijkt er op dat hij dus niet meer te maken is, er wordt nu geprobeerd toch nog onze foto's te redden (ik had dus ruim een jaar geen backup gemaakt......)..... echt verschrikkelijk irritant en ik zit natuurlijk enorm over die foto's in!

Da's precies waar ik altijd bang voor ben! Is het nog goed gekomen? Ik ga de komende weken alle foto's toch maar eens back-uppen!!!

Met Koen alles goed, Jennie?

Sandy, ik mail binnenkort een aantal voorsteldata rond. Zit wat ruimer in m'n tijd de komende maand, en januari moet ook vast lukken.

Gedoe met al die computers, zeg. Ik ben mijn laptopje weer kwijt (want terug naar eigen baan), en moet nu weer op de grote computer thuis... die errug traag geworden is...

Zeg, ik geloof dat ik een onvervalste ruzie met mijn jongste dochter heb!!! Ze heeft zojuist voor de tweede keer vandaag een mand met beesten omgekieperd. De eerste keer heb ik nog geholpen met opruimen, 2e keer vooraf gewaarschuwd het niet nog een keer te doen. Maar helaas...

Ik heb nog wel een lekker broodje in het vooruitzicht geteld in het kader van positief stimuleren om voor de 2e keer op te ruimen werkt beter dan bestraffen, maar ook hier was madame niet gevoelig voor. Met als resultaat dat ik het broodje wel op móest eten, omdat ze het alsnog vertikte om op te ruimen. Dus nu: dikke tranen, boos kind.

Zucht. Hou m'n hart vast als dit gaat puberen straks!!!.

Sven is ook 's nachts zindelijk. Zomaar ineens. Zonder er woorden aan vuil te maken. Hij wilde op een avond geen luier meer om, en is sindsdien droog. Hij vindt het zo gewoon, dat hij complimentjes erover negeert.

En Benthe gaat met veel plezier naar school. Vorige week bij de juf geinformeerd of hele dagen misschien toch niet te vermoeiend is, maar juf zegt dat ze 's middags net zo monter is als 's ochtends. Alleen vandaag thuisgehouden, omdat vlak voor we naar school gingen haar hele maaltijd er weer uit kwam. (incl. pepernoten die vanochtend in de schoen zaten ; misschien de volgende keer nie top nuchtere maag op laten eten...)

Sint is erg hot hier trouwens, bij alledrie. Ze zitten echt schattig sinterklaasliedjes te brullen bij hun schoen, zo leuk! En dan 's ochtends miespelsmoespel sluiperdesluip de trap af om te kijken of ze langsgeweest zijn.

Ik ga de jongste nog even aanmoedigen met opruimen. Ze heeft eieren voor haar geld gekozen geloof ik!
Ha die allemaal!

Jullie dus ook al zo druk dus? Jennie: hoe gaat het nu met Koen? Naar zeg, dat 'ie zo hard gevallen is. Geen klachten meer? En is de verhuizing al achter de rug?

Kaaskopje: wat een stap zeg, je oudste naar school, best even wennen. Mega-Mindy, jaaaaa, wordt hier ook volop gezongen. Van harte nog met Sven en Noah! Drie... weet je nog dat we met dikke buiken achter het beeldscherm zaten?

Sandy: buffelen hoor, met zo'n vol rooster blijft er maar weinig tijd voor jezelf over. Ben benieuwd of Age al beter gaat praten!

Met Coen gaat het erg goed. Hij is levendiger, eet stukken beter en heeft weer kleur op zijn wangen. Het is zo'n lekker ding! Het blijkt trouwens dat de jongens allebei 'hand, voet en mondziekte' hebben gehad. Jawel dus, het lijkt op mond-en klauwzeer. Het is al wel 5 weken geleden, een soort blaasjes op hun voeten en handpalmen en bij hun mond. Geen idee wat het was, maar ze waren er niet erg ziek van dus ben maar niet naar de dokter gegaan. Sinds vorige week hangt er een briefje op hun groep bij het kdv.

Hmm, dat verklaart vast hun stierige gedrag! Want MAN, wat zijn ze aanwezig. En brutaal en tegendraads af en toe. Ze spelen wel erg leuk met elkaar, maar zijn ineens wars van elke vorm van 'gezag' en bepalen heus ZELF hun regels wel. En die crechetaal! Ineens is alles is 'stouterd' en 'dommerd'. Tis een fase zullen we maar weer zeggen... Worden jullie ook weleens he-le-maal wanhopig van dat peutergeweld of zijn die van mij gewoon door de ratten besnuffeld?

Met mij gaat het mwoh. Heb contact gehad met de huisarts want voel me al een tijd niet helemaal heppie. Lusteloos, somber, slecht slapen, gejaagd... Voor een deel is het hevige pms, voor een deel een veel te grote belasting door alle gebeurtenissen dit jaar. Ga nu een tijdje aan de smarties (jummie!) om de chemische huishouding in mijn brein weer wat op orde te krijgen. Ik vond het erg moeilijk om pillen te gaan slikken. Het voelde als falen, alsof je er niet alleen door komt. Maar de arts was er heel nuchter onder. Gewoon jezelf even helpen, totdat het weer beter gaat.

Volgend jaar beter. In alle opzichten hoop ik!
Hoi Leonie!

Goed om te horen dat Coen het zo goed doet!

Verder heel herkenbaar je verhaal. Ook hier een stelletje donderstralen bij elkaar. Zou bijna denken dat ze naar hetzelfde KDV gaan! Stouterd en stommerd is niet van de lucht, en als ik niet luister, pakt jongste dochter me bij de kin en zegt streng "mama, kijk me aan als ik praat!" Van wie zou ze het hebben?! En dat vermoeide... ik heb niet zo'n heftig jaar als jij achter de rug, maar sleep me momenteel van dag naar dag. Ben 3 weken geleden zo erg door m'n rug gegaan (spit?) dat ik de kinderen een week niet heb kunnen tillen. Zomaar ineens zonder aanleiding. Merk er nog de naweeën van.

Goede beslissing dat je aan de pillen gaat. Kam me voorstellen dat het een grote stap is, maar de kermis gaat continu door, 24 uur per dag. Je moet èrgens je energie vandaan halen! Goed dus zo'n nuchtere arts!

Ik ga weer hangen! Tot snel weer!
He hallo!

Leuk om weer even bij te lezen! Doe t ff op m'n werk want helaas nog steeds geen nieuws over m'n laptop.

Jaja, herkenbaar die hele drukke kinderen! Ik had afgelopen vrijdag toevallig een superrelaxte dag gehad. Ze hebben echt de hele (jawel echt de hele dag)lief gespeeld. En meestal samen! Echt geen ruzie! Ik kon gewoon lekker in huis rommelen en ben van schrik niet eens naar buiten gegaan omdat ik het zonde vond in hun spel te storen! Ha, ik dacht dit is de omslag, zo gaat het voortaan iedere dag. Maar nee, zaterdag, toen ik notabene hele weekend alleen thuis was, was het weer helemaal anders. Ze zijn zo eigenwijs als wat (moet ik dan ook wel weer om lachen) en zitten altijd elkaar te pesten, ook bij wijze van grapjes. Wel erg leuk maar af en toe moeten ze ff normaal doen, toch?

Goed zo Leonie dat je medicijnen hebt genomen. Niks mis mee hoor, je mist gewoon een stofje en dat krijg je nu via de smarties! Hoop dat je je snel beter voelt! Ben je net begonnnen? Eerste weken zijn vaak even afzien maar daarna komt de zon!

Balen van je rug kaaskopje! Ik heb ook sinds gisteren enorme last van mijn rug en kan ook echt niet meer tillen. Vreselijk irritant. Zou vanmiddag een vrije middag nemen maar doe dat nu toch maar niet want wilde huis poetsen (hahahaha had er zo'n zin in om eens ongestoord te kunnen poetsen!).

Hoe is t bij jou overgegaan? Ik ga morgen fysio even vragen want zit nu op vrij zwaar trainingsprogramma en moet echt heel veel springen..... heb zelf ook t idee dat t daar van komt....

NOu, moet weer even wat gaan doen! Tot horens allemaal en succes met de bengeltjes!

doei,

Sandy
Hoi,

Jullie zijn lief! Pillen sinds 1,5 week en in overleg met mijn huisarts houd ik het voorlopig op een hele lage dosering, maar een halve tablet (10mg) per dag. Na de jaarwisseling kijken we dan hoe het gaat. Ik heb wel wat last gehad van misselijkheid, duizeligheid en sufheid, maar voel me nu redelijk goed. Je schijnt het effect pas na 2 tot 4 weken te gaan merken zeggen ze.

Balen zeg, die rugklachten van jullie, Kaaskopje en Sandy. Ook al kunnen de kids veel zelf, je ontkomt er toch niet aan ze te tillen. Snel naar de fysio als het niet overgaat hoor! Dus bij jullie ook zo'n drukke fase. Coenick kunnen erg leuk met elkaar spelen, maar pesten elkaar ook regelmatig. Dan pakt Coen het autootje van Nick af, die dan met dikke tranen zegt: "samen spelen, samen delen, eerst Nick en dan Coen, zo simpel is dat!" Whoehaaaaa!

Ik vind dit wel een erg grappige leeftijd hoor. Coen die ineens tegen me sist: Stil jij! als ik door hem heenpraat.... hihi, heerlijk eigenwijs. En oooh, wat een streken soms! Express met je schoen in de poep staan en dan maar grijnzen...

De heertjes zijn nog steeds niet zindelijk. Af en toe lopen ze zonder luier, maar ze geven het nog vaak niet of te laat aan. Volgens mij is het gewoon gemakzucht. Nog haalbare tips om ze zindelijk te krijgen?

Ik ga eten, manlief heeft curry gemaakt. Een vroegertje vanavond!
He,

Leonie, nog ff volhouden dus met de pillen! Mijn zus heeft ze ook gebruikt en die vond de eerste maand verschrikkelijk met alle bijwerkingen maar daarna echt prima.

hahahah noemen ze zichzelf Coenick? Age en Mare noemen zichzelf Agema! Ze hebben gewoon 1 naam voor hen tweeen!

Mare is al een tijdje zindelijk maar Age ook nog niet. Hij heeft er ook gewoon weinig interesse in en ik moet zeggen dat ik ook niet de tijd heb om te proberen en hem dus en nooit op de wc zet en nooit zonder luier laat lopen..... ben ik nu heel slecht??

he, meisje, ik wil echt een keer afspreken hoor! Ik had vannacht gedroomd dat we elkaar zagen! Moet een voorteken zijn!

Doei!
Dan pakt Coen het autootje van Nick af, die dan met dikke tranen zegt: "samen spelen, samen delen, eerst Nick en dan Coen, zo simpel is dat!" Whoehaaaaa!

Hahaha, geweldig!!!

Tips over zindelijk maken? Het overdag zindelijk krijgen heb ik bij alledrie in de zomer gepland. En dat is me uitstekend bevallen: warm weer, lekker met blote billen lopen, geen gedoe met natte broeken. Als ik jullie was zou ik lekker nog even wachten. Zeker op deze leeftijd hebben ze het snel genoeg door als je eenmaal serieus begint. En... in het algemeen zijn jongetjes wat langzamer dan meisjes.

Het zindelijk worden van Sven en Noah 's nachts is eigenlijk vanzelf gegaan: overdag waren ze al een tijdje droog. Noah was de eerste die aangaf 's nachts geen luier meer om te willen, Sven is een half jaartje later gevolgd. Ook uit zichzelf. En dat gaat stukken beter dan bij Benthe. Daar heb ik in het verleden "het moment gekozen" om 's nachts zonder luier te gaan slapen. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zij plast gemiddeld 1x per week in haar bed, terwijl de tweeling dat zelden doet.

Dus.

Ik zou me er niet al te druk om maken. In de zomer overdag zindelijk maken, en 's nachts volgt dan vanzelf. Of ze nu al 's ochtends en 'middags, op een vast moment, b.v. na het drinken, standaard op het potje zetten, dat wil ook weleens werken.

Rug is nog niet helemaal over. De erge pijn wel, maar ik kan niet meer goed op een bank of luie stoel zitten. Ik heb er niets an gedaan, ook niets voor geslikt. Volgende keer ga ik naar de huisarts, ga het echt niet nog een keer zo doen! Kan me wel voorstellen dat veel springen er geen goed aan doet! Wat zei de fysio erover?

Sterkte met de pillen, Leonie! Fijn dat je al een beetje effect begint te merken!
He allemaal!

Wat een weer, he? Gezellig met de tweelingen binnen???? Moet zeggen dat ze zich hier wonderbaarlijk goed vermaakt hebben met zijn tweeen vanmorgen en nu zelfs slapen! Ze hebben allebei de waterpokken! Age ziet er echt niet uit, hij heeft superveel plekken mn op z'n romp en gezicht! Mare heeft er wat minder. Age was er gisteren echt ziek van en Mare is nog steeds supervrolijk. Ben benieuwd! Hebben ze het bij jullie al gehad?

O nee, ze huilen!!!! Tot later!!!

Doei!!!!!
Aaahhhh, beterschap met de pokken, Sandy!!! Hier hebben ze het gelukkig al gehad, vorig jaar in de zomer. Noah heeft er een paar flinke littekens aan overgehouden. Mentholpoeder werkte jeukverlichtend, en ook een homeopathisch middeltje leek wel wat te helpen. Hopelijk is het snel achter de rug! Grappig dat ze het tegelijk hebben. Hier kregen ze het alledrie ná elkaar.

Vanmiddag hebben we niet binnengezeten, maar zijn we naar een heuse opera geweest met de kinderen. Haha! Geweldig! De laarzen van Lento, van opera Tralala. Erg leuk om de kinderen op een losse en vrolijke manier kennis te laten maken met muziek en zang. In het voorjaar gaan we naar de een voorstelling van de Dirk Scheele Liedjesband (Dikkie Dik). Er breekt op dat gebied echt een hele leuke tijd aan, nu ze 3 jaar zijn! Ik verheug me er echt op!

Doen jullie nog aan Sinterklaas? Vanmiddag kwamen we hem tegen. Tot grote schrk van alledrie. Sven heeft hem een hand gegeven, Noah en benthe, de helden, niet. Maar wèl pepernoten aanpakken, hè, dat dan weer wel!

Ik ga me lekker met een boek op de bank nestelen! (En ja, afspreken wil ik ook nog steeds. Mijn mailadres is kaas.kopje@hotmail.com. Ik probeer van de week met een paar voorsteldata te komen!)

Groetjes!
He hoi allemaal,

Hier de rust weer wedergekeerd, waterpokken zijn nog wat korstjes (wel nog een paar flinke) en dan kan ik eindelijk mijn kerstkaartfoto's van dek ids maken!

Jaja, hier ook Sinterklaas hoor Kaaskopje! Age is doodsbang voor zowel Sint als Piet,komt er echt niet in de buurt en zet geen stap als we ze zien! (en begint te krijsen). Mare vind het wel leuk en durft wel naar Piet toe te stappen sinds ze weet dat je dan pepernoten krijgt (dus....). Op 5 december ook pakjesavond gedaan. Ik heb op de deur gebonst en had gedacht dat ze er direct aan zouden komen. Nou, dat dus niet, die zaten geschrokken op de bank! Mare kwam toen langzaam kijken en toen ze zag dat er kadootjes waren stond ze helemaal te springen. Voor Age moest de zak echt de kamer in en toen de deur weer veilig dichtzat was hij ook laaiend enthousiast. Daarna ging het als een speer, ze trokken het ene na het andere kadootje open........ papa, mama, opa en oma kregen hun kadootjes snel in de handen gedrukt om zsm weer over te gaan naar een kadootje voor Age en Mare!

Wat leuk Kaaskopje die voorstellingen! Pas hoorde ik er ook iemand over (toneelstuk). Waar vind je die kindervoorstellingen? Zijn daar speciale theaters voor? Is t erg duur???? Lijkt me ook erg leuk om te doen! Ik merk inderdaad ook dat ze nu op een leeftijd komen waarbij je echt dingen met ze kunt gaan doen die voor jou én voor hen leuk zijn! Ideaal! De laatste dagen zijn ze zowieso superrelaxed! Ze spelen echt zo lief en ook vaak samen. Kan ik gewoon rustig in huis rommelen! Weet niet wat me overkomt! De topper is bibliotheekje spelen. Éen hoek in de kamer word afgesloten met balonnen (Marcel is net jarig geweest dus die liggen er nog) en alle boeken die ze kunnen vinden liggen daar. Ze gaan dan om en om met de step naar de keuken en dan naar de bieb om daar een boek te halen. Die gaat weer in het mandje van de step en dan gaan ze achtereenvolgens naar Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Pannenland (duinen waar we vaak heengaan). Ze gaan er helemaal in op, het enige dat ik hoef te doen, is af entoe een boek aanpakken! ideaal!!!!! Nu merk ik echt het voordeel van een tweeling: zo leuk met elkaar kunnen spelen. Van mensen met een eenling zonder broers en zussen hoor ik vaak dat die toch sneller verveeld raken en dat mama dan mee moet spelen. Kijk de relaxte en leukste tijd gaat beginnen!!!!!!!

Hoe is het eigenlijk in je nieuwe oude baan, Kaaskopje? Bevalt dat weer???

Ik zit ernstig te twijffelen tussen1) van april tot oktober (als ze naar school gaan) drie dagen te gaan werken en 1 dag ouderschapsverlof opnemen óf 2) uberhaupt mijn contract omzetten naar 3 dagen. Mijn vriend moet eigenlijk 5 dagen gaan werken want nieuwe functie binnen het bedrijf. Ikzelf vind mijn baan wel prima maar wil eigenlijk ook wel eens wat anders gaan zoeken. Dan ook bij voorkeur iets wat lekker in de schooltijden kan! Nu kan mijn werkgever me nl ook nog niet garanderen dat als de kids op school zitten, ik twee middagen vrij mag ipv 1 hele dag. Gezien de arbeidsmarkt zou ik nu toch moet gaan solliciteren toch? En ach dan is drie dagen werken ook wel zo relaxed voor de zomerperiode! Maar van de andere kant ben ik bang om mijn vier dagen op te geven want wat moet ik twee dagen(woensdag geen optie!) thuis als kids op school zitten????

Nou, ik ga ff lekker liggen chillen want kids slapen zowaar en ik krijg volgens mij keelonsteking en ben kapot want vanmorgen 2.45 uur getraind bij fysio! Dat was m'n genadeklap geloof ik en ben nu helemaal op!!!!!

Tot later!

Sandy
zo had ik een lang verhaal zeg! Dacht nog wel dat ik niks te melden had! Suc6 er mee!
Hallo lieve meiden,

Zo hier ben ik ook weer eens hihi.

We wonen hier nu bijna twee weken en we zitten nog enorm in de rommel/dozen. We zijn alles kwijt en lopen maar te zoeken.

De verflucht is nog niet helemaal weg, waardoor ik het flink benauwd heb (maar niet alleen daar door hoor).

Wij zijn hier een poos terug met Bob naar Drik Scheele en DD geweest. SUPER. Vooral de cd voor in de auto is leuk joh. Bij een nummer gaan ze alle drie helemaal uit hun dak op de achterbank.

Ik heb het vrij druk met m'n baan. Ik ben elke avond bezig met voorbereiden, nakijken en ook nog iets leren haha. Nou ja ik lach wel, maar het is me soms wel even te veel. Vooral omdat K&S nu echt in een mindere periode zitten. Ze (lees Stef) zijn zoooooooooooooooo stout dat ik het soms niet meer zie zitten. Ik 'kijk' ze naar de vier jaar. Op het moment heb ik weinig geniet momenten met de jongens. Ik heb soms geneens tijd om te plassen. Ja tijd wel, maar als ik dan terugkom is er altijd wel weer iets gebeurd. Het komt natuurlijk ook dat ze alles willen uitproberen in dit huis. Trap op en trap af bleh. 's Nachts ging het de eerste week ook niet zo goed. We moesten er weer 6x uit en dat terwijl we nu op zolder slapen gaaaaaap.

Man heeft avonddienst, dus ik ga nu slapen, want anders heb ik weer zo weinig slaap.

Ons internet doet het sinds een week weer en dan meestal erg slecht, nu weten we dat we op een bepaalde plek beneden wel goede ontvangst hebben en daar zit ik nu hmmm.

Sorry dat ik even niet op jullie reageer maar ik ga nu lekker slapen, hopelijk lees ik binnenkort weer even alles mee.

Liefs,

Jennie
Hoihoi,

Sandy: afspreken, goed plan! Inmiddels heb ik daar ook weer zin an, de afgelopen maanden stond mijn hoofd helemaal niet naar extraatjes naast werk en kids. Maar nu wel, dus ik stel voor ergens in jan/feb... wellicht?

Sneu, de waterpokken. Die van ons hadden ze rond 13 maanden, ze zijn er probleemloos doorheen gerold.

Met mij gaat het goed. Echt goed! Ik voel me stabiel en rustig. Niet vlak, maar muggen worden gewoon geen olifanten meer. Helemaal te groovy man, die pillen. Zelfs al heb ik maar een halve per dag, het werkt als een tierelier, zelfs geen pms-ellende en ik slaap als een baby. Jippie!

Man is op studiereis en zit in Egypte tot woensdag, kids zijn bij opa en oma, ik haal ze morgen halverwege Nederland weer op. Ik ben he-le-maal alleen thuis! Gek hoor. Sinds gisteravond heeft Nick -"ik wil nou niet op schoot en ik vind kusjes vies"- heimwee naar zijn mamma. Aaaaah. Hij is ook wat ziekjes, heeft gespuugd vannacht. Ik had hem aan de telefoon, zo'n huilbibberstemmetje... zo zielig, ik wilde het liefst direct naar hem toe. Maar hij zit 180 km verderop. Snuf.

Succes en geniet van je nieuwe huis, Jennie! Logisch dat de kids nu extra ondernemend zijn. Ze vinden vast snel hun draai en anders zet je ze gewoon vast aan een tuigje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven