Broer/zus-relatie

05-05-2010 20:04 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_103612 wijzigde dit bericht op 20-10-2010 15:36
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Pff, wat een kut situatie zeg..

Ik denk dat het normaal is dat het gevoel veranderd als je een x aantal jaar bij elkaar bent.

Het gevoel dat je in het begin had, krijg je nooit meer terug maar dingen als elkaar vertrouwen, van elkaar houden, niet zonder elkaar kunnen klinkt toch wel heel goed!!

Dat van niet bij maar ook niet zonder hem kunnen zijn zonder heen en weer geslingert te worden door emoties herken ik heel goed. Ik heb dit gevoel heel erg gehad toen bij huidige vriend tijdens onze scharrelperiode van 2jaar!! hij opeens een ander meisje had die hij wél zijn vriendin noemde.. Hij wilde graag vrienden blijven maar dit was te moeilijk.. Uiteindelijk alle contact verbroken waarna hij toch voor mij koos.. Ik ga wat offtopic maar wat ik probeer te zeggen, misschien is hem echt de ruimte geven wel goed om weer nader tot elkaar te komen.. Elkaar echt te herontdekken??

Ik snap dat het enorm moeilijk is, maar je zit nu in deze klote situatie en moet het hiermee doen. Probeer afleiding te zoeken, als is dat nu waarschijnlijk het laatste waar je aan denkt. Ga zelf ook na wat jij wil, en als je zeker weet dat je met hem verder wil wat jij/jullie kunnen doen om deze dip te boven te komen.. Denk aan elkaar een tijdje niet zien, relatietherapie, nieuwe dingen ontdekken ophet gebied van seks waardoor hij het weer wel spannend vind en meer van dat soort dingen. Verder moet je ook nagaan of er nog toekomst in zit, gaat dit nog werken? Jij verdient het om gelukkig te zijn, en hij ook. Gaat dit samen lukken? Ik hoop dat je er uit komt en wil je veel sterkte wensen Iepie! *knuf*
Wat had hij dan verwacht? Dertig jaar lang vlinders?

Na een paar jaar wordt de lust minder, maar daar kan hij blijkbaar niet mee omgaan.
Dat is ook wat ik denk Zamirah: wat denkt hij dan, dat alles vanzelf gaat?! Ik denk dat ieder stel dat een aantal jaren bij elkaar is, niet direct vuurwerk ervaart als je naakt naast elkaar gaat liggen. Welkom in de realiteit. Daar moet je namelijk aan BLIJVEN werken.

Voor jou vind ik het wel heel erg moeilijk en vervelend. Want omdat het om zijn 'speciale gevoel' gaat kun jij geen invloed op de situatie uitoefenen. Dus dan weet je niet hoe je voor je relatie moet vechten.

Ik zou wel van je vriend verwachten dat hij tenminste iets gaat bedenken HOE hij aan deze situatie gaat werken; wat hij dan zoal gaan ondernemen om dat speciale gevoel voor jou terug te krijgen. Als HIJ dat gevoel niet heeft is het aan HEM om met oplossingen te komen.

Want ik kan hem nu al vertellen: als hij daarop gaat zitten wachten, gebeurt er niets. Als hij hierin initiatief neemt, kun je ook beter concluderen of hij echt bereid is ervoor te gaan en eraan te werken.

Als hij dit niet wil of kan doen, sta jij met je rug tegen de muur. Dan zou ik, hoe moeilijk ook, een ultimatum stellen. Want je wilt uiteindelijk niet leven met iemand die jou slechts als zus ziet en geen moeite meer doen om de vlinders van weleer (die zijn er toch ooit geweest?) weer tot leven te wekken. Je bent meer waard dan dat.

Dus trek (ook) je eigen plan. Ik denk niet dat je teveel ruimte kunt geven; als het daarop stukloopt was dat evengoed wel gebeurd. Een beetje afstand nemen is het moeilijkste, maar ook het beste wat je nu kunt doen.

Ik wens je veel sterkte!
-
anoniem_103612 wijzigde dit bericht op 20-10-2010 15:36
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven