Schoonouders

06-05-2010 12:09 29 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je man hiervan?
.
Geef duidelijk jullie grenzen aan. Het is wel belangrijk dat jullie die samen bepalen. Niet alleen jij en niet alleen je man. Zitten jullie daarover wel weer op 1 lijn? Want niet zo lang geleden zouden jullie nog gaan scheiden.
Hmm, ze zijn wel goed genoeg om op je kindje te passen als het jullie uitkomt, maar ze mogen het kindje niet meenemen voor hun eigen lol?

Ik snap je irritatie wel, grootouders kunnen vreselijk opdringerig zijn, maar het komt me voor alsof je perspectief toch een beetje eenzijdig is.
.
Voor iemand die een hekel aan haar schoonouders heeft zie je ze wel ontzettend vaak vind ik door 1 keer per week met ze te eten. Dat zou ik dus direct afschaffen aangezien dit toch alleen maar een verplicht nummertje is.

En wat dat 1 keer per week oppassen betreft: daarmee zet je de deur open naar bemoeienis van hun kant en dat is ook niet zo gek, want anders hebben ze alleen de lasten en niet de lusten van jouw kindje. Daar zou ik dus ook maar snel een einde aan maken en een kinderdagverblijf voor je kind gaan zoeken. Dan heb je geen verplichtingen aan ze.

Verder denk ik dat je kunt vergheten dat ze je ooit nog leuk gaan vinden en je kunt dus maar beter accepteren dat ze je alleen als de moeder van hun kleinkind zien.

Ik denk dat als je al deze verplichte nummers uit de weg ruimt er direct wat meer ruimte en rust in je hoofd komt en dan maakt het misschien niet meer zo gek veel uit of ze bij jou komen of dat ze je kindje meenemen. Nu ben je nog te boos op ze om ze ook maar iets te gunnen.

Maar als je je kind gewoon nog niet uit handen wilt geven is dat natuurlijk ook nog steeds je goed recht.
butterfly, stap eens uit die slachtoffer postitie... Ik snap dat je echt een rottijd hebt gehad.. en je hebt zeker alle recht om daar alle tijd voor te gebruiken om alles op een rijtje te zetten en weer te zorgen dat je jezelf wordt, maar dat wil niet automatisch zeggen dat je schoonouders daar ook de hele dag bij stil moeten staan. Besef goed dat wat jou is overkomen iets is wat zich in jouw omgeving heeft afgespeeld. Je schoonmoeder vind het misschien wel erg moeilijk om daar over te praten.

Ik vraag me ergens af of je schoonouder uberhaubt wel iets goed kunnen doen in jouw ogen. Zo als ik het lees willen ze graag een goede band opbouwen met jouw kindje en willen ze daar veel moeite voor doen.

Als je je zo opstelt zal het de band niet ten goede komen. Koester wat je hebt.... je zal het ooit nog eens missen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Je schoonouders gaan nooit meer aan je vragen hoe je bevalling was of je PND, dus als je daar op wacht kan je lang wacht. Wat je wel kan doen is het hun zelf vertellen wat je dwars zit. In nette bewoording en niet beschuldigend en ook zeker niet van uit een slachtofferrol. Daar win je namelijk niets mee.

Een grootouder relatie is wel belangrijk voor je kind, en het is wel heel erg fijn dat ze op jouw kind willen passen, vooral als ze dit gratis doen, het is vaak ook anders. Wat ik niet begrijp is dat je het hun niet gunt dat ze ook leuke dingen met jouw kind doen. Dit hoeft niet dagelijks, maar het kan wel.

en je man heeft gelijk, zo zijn ze en niet anders, maar dat wist je waarschijnlijk al voordat jullie aan kinderen begonnen.
Vind t net als snormel wel typisch dat je schoonmams wel een dag op je kind mag passen? Daar heb je geen problemen mee? Dat vind ik raar.

Doe dan ook gewoon kdv!
Nou nee dit wist ik niet voordat we aan kinderen begonnen maar dat maakt niet uit.. ze zijn gewoon ten opzichte van ons erg veranderd en dat is niet alleen mijn mening.

Dan erbij speel ik geen slachtoffer rol, ik heb maanden m'n best gedaan om het goed te krijgen maar als daar geen reactie op komt is het genoeg. En zover is het nu bij mij.

Verder heb ik genoeg reacties hierop gehad, schijnbaar komt mijn bericht anders over dan ik bedoel. Iedereen bedankt voor de reacties, het komt allemaal wel goed. Ga lekker genieten van mijn kindje!
En omdat ze zo graag wil oppassen asl jij werkt neem je dát aanbod wél aan?

Maar als ze een wandelingetje wil maken terwijl jij thuis bent dan mag t ineens niet? Echt krom; open je ogen.

Neem t aanbod aan!! Ik zou willen dat míjn schoonouders dat eens deden. is toch heerlijk? Je kind is in goede handen en jij kan of de kiet poetsen, of koffie drinken in alle rust, of even boodschappen doen zonder maxi cosi gesjouw.
Eens met Biol. Je vult wel heel veel in voor je schoonouders (ze hebben geen interesse in je, jij bent niet interessant, ze willen je kind opvoeden). Is dat werkelijk zo of is dat jouw interpretatie? Als je al geïrriteerd bent, dan zullen je schoonouders weinig goed kunnen doen in jouw ogen. Tel daarbij op dat jij waarschijnlijk nog gevoeliger bent voor dat soort dingen door een PND en voila, niets is meer goed.
Oh, TO is er weer zo eentje. De OP verwijderen als de antwoorden niet bevestigend genoeg zijn.
quote:Butterfly84 schreef op 06 mei 2010 @ 12:52:

Verder heb ik genoeg reacties hierop gehad, schijnbaar komt mijn bericht anders over dan ik bedoel. !

Dat vind ik altijd gek. Je krijgt niet de verwchte lekkere bijval van ons en dan zal je bericht wel anders overkomen dan jij bedoelt?

Kan t ook niet zo zijn dat jij anders moet kijken of fout kan zitten?

En begrijp me niet verkeerd; je schoonouders daar zal vast t een en ander aan schorten , maar zie ook de goede dingen......
Nu niet gelijk in de verdediging schieten TO, want er zijn best mensen die begrijpen dat je nu een hekel hebt aan je schoonouders en dat je niet wilt dat ze de opvoeding van jouw kind van je overnemen en dat je het niet leuk vindt dat ze je als lucht behandelen en duidelijk alleen voor je kind komen.

Misschien kun je nog beantwoorden waarom je niet wilt dat ze je kind meenemen? Vind je het nog wat eng, is het uit boosheid of wil je alle tijd die je hebt zelf aan je kind besteden?
Wel heel erg kinderachtig om je OP te verwijderen, als de antwoorden je niet aan staan. Jammer.
quote:_69_ schreef op 06 mei 2010 @ 12:56:

[...]

Dat vind ik altijd gek. Je krijgt niet de verwchte lekkere bijval van ons en dan zal je bericht wel anders overkomen dan jij bedoelt?

Kan t ook niet zo zijn dat jij anders moet kijken of fout kan zitten?

eens. Ook vreemd dat dan meteen de posts worden verwijderd net als in je 1e topic
Oh, ze is al weer weg, altijd zo jammer.....
KDV zoeken, eten per week afschaffen en een keer een gesprek aangaan waarin je samen heel duidelijk (maar netjes) zegt wat je dwarszit. Niet omheen draaien maar duidelijk en to the point zijn en afspraken maken. Op deze manier wordt het nooit wat.

PS: Op een gegeven moment vind je het nl heerlijk om ook eens je kind mee te kunnen geven als jij wél thuis best, maar wellicht ben je nog niet zover (of ben ik dat dan weer? zon ontaarde moeder. Had ik maar wat meer fam in de buurt wonen, scheelt soms een hele hoop stress en regelwerk)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Jala5 schreef op 06 mei 2010 @ 12:56:

Wel heel erg kinderachtig om je OP te verwijderen, als de antwoorden je niet aan staan. Jammer.Misschien gaat ze op deze manier ook met haar schoonouders om...
Oh stukje kaas erbij Chica? Ze is al weg hoor

Inderdaad beetje typerend en ik denk inderdaad dat dat wel eens een probleem kan zijn met de omgang met haar schoonouders.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 mei 2010 @ 12:55:

Oh, TO is er weer zo eentje. De OP verwijderen als de antwoorden niet bevestigend genoeg zijn.

En ze doen het ook steeds sneller tegenwoordig.

Vroegah duurde het tot pagina 8 of zo voordat TO de stekker eruit trok, tegenwoordig zien ze het na 8 posts al niet meer zitten.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ben ik nu gek of ergeren jullie je ook zo aan TO die hun start topic weghalen?

Sluiten dit! De webmaster een scriptje laten schrijven die dit soort acties de topic laat sluiten en een mail stuurt met 24 uurs ban

Bloed irritant
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 06 mei 2010 @ 18:54:

Ben ik nu gek of ergeren jullie je ook zo aan TO die hun start topic weghalen?

Sluiten dit! De webmaster een scriptje laten schrijven die dit soort acties de topic laat sluiten en een mail stuurt met 24 uurs ban

Bloed irritantHelemaal eens!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven