Jongensnamentopic!
donderdag 6 mei 2010 om 17:01
donderdag 6 mei 2010 om 17:06
quote:Chococa schreef op 05 mei 2010 @ 22:50:
Hmm lastig, al vind ik persoonlijk dat een vrouw iets wat meer recht van spreken heeft, jij kan je tenslotte meer inleven wat zou passen bij het kindje. Noam klinkt ook leuk bij die namen.
Quinty, Mart & Noam.
Huh?
Meen je dat nou?
Hmm lastig, al vind ik persoonlijk dat een vrouw iets wat meer recht van spreken heeft, jij kan je tenslotte meer inleven wat zou passen bij het kindje. Noam klinkt ook leuk bij die namen.
Quinty, Mart & Noam.
Huh?
Meen je dat nou?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
donderdag 6 mei 2010 om 18:55
donderdag 6 mei 2010 om 19:03
Nou, ik vind er op zich wel wat voor te zeggen dat ik, als vrouw, meer recht van spreken heb.
Maar dan omdat ik dat kind gedragen heb, 9 maanden er van alles voor gelaten heb en omdat ik dat kind uit mijn lijf moet persen.
Maar dat ik mij beter zou kunnen inleven wat past bij het kindje?
Neeuhh.
Gelukkig heb ik mijn vent beide keren vrij vlot kunnen overtuigen dat hij de door mij verzonnen namen ook de mooisten vond!
Maar dan omdat ik dat kind gedragen heb, 9 maanden er van alles voor gelaten heb en omdat ik dat kind uit mijn lijf moet persen.
Maar dat ik mij beter zou kunnen inleven wat past bij het kindje?
Neeuhh.
Gelukkig heb ik mijn vent beide keren vrij vlot kunnen overtuigen dat hij de door mij verzonnen namen ook de mooisten vond!
donderdag 6 mei 2010 om 19:34
Nou als het aan mijn vriend had gelegen had m'n dochtertje nu de naam Celiné. Gad-ver-damme. Ik had al zo goed voor me hoe ze eruit kwam te zien en alles. En wist wat voor naam daarbij zou passen, hij vond het in eerste instantie niet mooi. Maar ik wist het gewoon zo zeker, later heeft hij gezegd dat hij blij was dat ik maar gekozen heb.
Dus ja ik vind dat je als vrouw meer recht heb op het bepalen van de naam.
donderdag 6 mei 2010 om 19:36
quote:Chococa schreef op 06 mei 2010 @ 19:34:
Nou als het aan mijn vriend had gelegen had m'n dochtertje nu de naam Celiné. Gad-ver-damme. Ik had al zo goed voor me hoe ze eruit kwam te zien en alles. En wist wat voor naam daarbij zou passen, hij vond het in eerste instantie niet mooi. Maar ik wist het gewoon zo zeker, later heeft hij gezegd dat hij blij was dat ik maar gekozen heb.
Maar misschien ligt dat gewoon aan de smaak van je vriend?
Want ik kon me destijds nog weinig inleven in wat zou passen bij mijn ongeboren kindjes, maar dat Celiné NIET zou passen, dat zou ik dan weer wel feilloos hebben aangevoeld
Maar misschien ligt dat gewoon aan de smaak van je vriend?
Want ik kon me destijds nog weinig inleven in wat zou passen bij mijn ongeboren kindjes, maar dat Celiné NIET zou passen, dat zou ik dan weer wel feilloos hebben aangevoeld
donderdag 6 mei 2010 om 20:25
Dames,
Aangezien ik al 30 weken zwanger ben, hier een kreet om hulp.
We hebben namelijk nog geen naam voor onze zoon.
Onze dochter heet Ilse.
Wie helpt ons aan een mooie naam?
De volgende namen vind ik mooi, maar komen al zo vaak in de omgeving / familie voor dat we er maar niet voor gaan:
Tim, Tom, Bas, Bart, Bram.
Dat zijn wel de namen die ik mooi vind: dus nederlandse korte, namen. Mag natuurlijk ook 2 of misschien 3 lettergrepen zijn.
Wie helpt?
Aangezien ik al 30 weken zwanger ben, hier een kreet om hulp.
We hebben namelijk nog geen naam voor onze zoon.
Onze dochter heet Ilse.
Wie helpt ons aan een mooie naam?
De volgende namen vind ik mooi, maar komen al zo vaak in de omgeving / familie voor dat we er maar niet voor gaan:
Tim, Tom, Bas, Bart, Bram.
Dat zijn wel de namen die ik mooi vind: dus nederlandse korte, namen. Mag natuurlijk ook 2 of misschien 3 lettergrepen zijn.
Wie helpt?
donderdag 6 mei 2010 om 21:24
Mart? doet me te veel denken aan mart smeets
Mats? Is mij te zweeds
Jelle? de naam van 1 van mijn bazen
Jesse?
Jelmer? vind ik niet leuk
Joris?
Koen? zo heet een buurjongetje al
Wout? Wouter?
Boris? vind ik niet leuk.
Hoi broedkippetje,
Het is niet zo dat ik je ideeën wil afkraken. Maar het geeft wel aan wat het probleem is. Ik vind de naam gewoon heel moeilijk.
Bij mijn dochter waren we er met 20 weken al uit.
Geef gerust nog ideen / tips
Mats? Is mij te zweeds
Jelle? de naam van 1 van mijn bazen
Jesse?
Jelmer? vind ik niet leuk
Joris?
Koen? zo heet een buurjongetje al
Wout? Wouter?
Boris? vind ik niet leuk.
Hoi broedkippetje,
Het is niet zo dat ik je ideeën wil afkraken. Maar het geeft wel aan wat het probleem is. Ik vind de naam gewoon heel moeilijk.
Bij mijn dochter waren we er met 20 weken al uit.
Geef gerust nog ideen / tips
donderdag 6 mei 2010 om 21:29
Haha, tuurlijk mag je ze afkraken. Het is ook nogal smaak-gebonden en belangrijk!
Tobias?
Jort?
Jochem?
Mick?
Thomas?
Pepijn?
Overigens zijn dit allemaal niet het soort namen die ik zelf per se de mooiste vind. Maar volgens mij vinden de meeste mensen de namen van mijn kinderen maar een beetje raar. Dus noem ik wat gewonere namen
Tobias?
Jort?
Jochem?
Mick?
Thomas?
Pepijn?
Overigens zijn dit allemaal niet het soort namen die ik zelf per se de mooiste vind. Maar volgens mij vinden de meeste mensen de namen van mijn kinderen maar een beetje raar. Dus noem ik wat gewonere namen
donderdag 6 mei 2010 om 21:33
quote:Broedkippetje schreef op 06 mei 2010 @ 21:29:
Haha, tuurlijk mag je ze afkraken. Het is ook nogal smaak-gebonden en belangrijk!
Tobias?
Jort?
Jochem?
Mick?
Thomas?
Pepijn?
Er zitten geen namen bij die ik echt leuk vind...
Dus ik zoek nog door, hopelijk nog steeds met hulp
Tobias?
Jort?
Jochem?
Mick?
Thomas?
Pepijn?
Er zitten geen namen bij die ik echt leuk vind...
Dus ik zoek nog door, hopelijk nog steeds met hulp
donderdag 6 mei 2010 om 21:39
quote:MissShopping schreef op 06 mei 2010 @ 17:01:
@3ekindje: ik weet niet precies in welke richting je iets zoekt en waar je van houdt (bv oerhollands, aparte of engelse namen), maar hier alvast wat suggesties:
Guy
Bryan
Jayden
Ilay
Remy
Steyn
Roy
Kylian
Kyan
Levy
Lyno
Kay
Ray
Eloy
Micky
Dylan
Danny
Syl
Tyn
Elyan
Benieuwd welke je leuk vind!Waar heb je deze namen gevonden of komen ze van verschillende plekken?
@3ekindje: ik weet niet precies in welke richting je iets zoekt en waar je van houdt (bv oerhollands, aparte of engelse namen), maar hier alvast wat suggesties:
Guy
Bryan
Jayden
Ilay
Remy
Steyn
Roy
Kylian
Kyan
Levy
Lyno
Kay
Ray
Eloy
Micky
Dylan
Danny
Syl
Tyn
Elyan
Benieuwd welke je leuk vind!Waar heb je deze namen gevonden of komen ze van verschillende plekken?
donderdag 6 mei 2010 om 21:43
quote:Cejo schreef op 06 mei 2010 @ 21:33:
@dt50
Niek
Sam
Menno
Rutger
Tijn
Jesse
Roel
Twan
Nout
Ben
Melle
Jorn
Luuk
Chris
Joost
Guus
Teun
Job
Sep
Zoiets??
Om de een of andere reden trekken Friesse namen mij niet, mijn man houdt niet van joodse namen zoals Sam.
Job en Roel vind ik mooi, maar komen in de directe omgeving al voor.
Luuk heet de ex van een vriendin, dus tja.....
@dt50
Niek
Sam
Menno
Rutger
Tijn
Jesse
Roel
Twan
Nout
Ben
Melle
Jorn
Luuk
Chris
Joost
Guus
Teun
Job
Sep
Zoiets??
Om de een of andere reden trekken Friesse namen mij niet, mijn man houdt niet van joodse namen zoals Sam.
Job en Roel vind ik mooi, maar komen in de directe omgeving al voor.
Luuk heet de ex van een vriendin, dus tja.....
vrijdag 7 mei 2010 om 09:49
zonnetje; Ik vind eerlijk gezegd Timo en Milan leuker dan Milo... Timo of Timon het leukst!
dt50; Ilse en... (sorry als ik dubbele noem)
Twan, Ward, Bart, Freek, Kees, Noud, Jorn, Giel, Harm, Ralf, Niels, Wouter/Wout, Vince, Rein, Siem, Gijs, Teun, Toon, Niek, Juul, Sjoerd, Timme, Lode, Ruurd, Max, Joost, Pieter, Ben, Tijl, Willem, Pelle, Pleun, Rob,
dt50; Ilse en... (sorry als ik dubbele noem)
Twan, Ward, Bart, Freek, Kees, Noud, Jorn, Giel, Harm, Ralf, Niels, Wouter/Wout, Vince, Rein, Siem, Gijs, Teun, Toon, Niek, Juul, Sjoerd, Timme, Lode, Ruurd, Max, Joost, Pieter, Ben, Tijl, Willem, Pelle, Pleun, Rob,